Views
3 days ago

2025-23

22 4 november 2025De

22 4 november 2025De drijvende kracht in management van binnenvaartschepenVACATUREGezagvoerderUnilloyd biedt innovatieve logistieke oplossingen metveilige, moderne, groene, LNG-aangedreven schepen engekwalificeerd personeelOp dit moment zijn we op zoek naar een GezagvoerderAls Gezagvoerder in de binnenvaart houd jij van een avontuurlijke baan. De keusvoor de binnenvaart wordt vaak gevoed door een intrinsieke motivatie. Daarnaastben je flexibel en je vindt het niet erg om een aantal weken van huis te zijn. Jij benteindverantwoordelijk voor de inzet van de bemanning, de scheepsadministratieen het waarborgen van de bedrijfsvoering. Je behoudt het overzicht over allewerkzaamheden die je volgens milieu- en veiligheidsvoorschriften uitvoert. Deze rolen taken bieden jou diversiteit in de dagdagelijkse werkzaamheden.Je hebt kennis over alle Europese vaarwateren en de hele logistieke keten. Veiligheidstaat voorop: jij draagt zorgt voor een veilige werkomgeving aan boord en/of op determinals. Dit doe jij voor je bemanning en ook voor jezelf! De ladingen (producten)worden door jou en je team veilig vervoerd, geladen en gelost. Je draagt graagverantwoording, blijft ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan boordwordt er volcontinue, semicontinu of in dagvaart gevaren en gewerkt. De binnenvaartis een moderne sector en gaat met de tijd mee. Hierin is Unilloyd vooruitstrevend methaar duurzame LNG-aangedreven Rijnvaart- binnenvaartschepen.Interesse?Ben je geïnteresseerd, bel dan 010 79 04 331of stuur een mailtje naar crewing@unilloyd.comDaarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdienstsystemen (woon- en werkrotatieschema)en Nederlandse contractuele arbeidsvoorwaarden.Functie eisen• Grootvaarbewijs AB• Rijnpatent (voorkeur Mannheim)• Marifooncertifi caat (VHF)• Radarpatent• ADN Basis• ADN Chemie is een pre• Minimaal 3 jaar ervaring als Schipper/Gezagvoerder in de binnenvaart• Grondige kennis van alle wettelijke- en formele bepalingen• Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift• Goede beheersing van de nautische Engelse taal in woord en geschrift• Goede beheersing van de nautische Duitse taal in woord en geschriftWijzoekencollega’sUnilloydNijmegenstraat 3 • 3087 CD Rotterdam+31 (0) 10 79 04 300 • crew@unilloyd.comunilloyd.comUw visie is ons strevennaar perfectie!www.shipvision.nlAan- en verkoopBemiddelingNieuwbouw binnenvaartNieuwbouw zeevaartAfbouwbegeleidingVERSTERK ONZE VLOOTBruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naardubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton.dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton.HET TRANSPORTActief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën,Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen.van minerale oliën,bulkchemie en biobrandstoffen.VAARGEBIEDNederland, VAARGEBIEDBelgië, Frankrijk en de RijnNederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen).de Rijn(met zij-rivieren en kanalen).GEZOCHTWij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeelWij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeelom ons kantoorteam te versterken.Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63SCHEPEN TE KOOP GEVRAAGD, DIVERSE AFMETINGEN!ms JasminAfmetingenTonnageBouwjaarHoofdmotor85 X 9.50 X 2.721.3771960Volvo Penta D13, 450 Pk,CCRII, Bj. 2013NIEUWms GriffioenAfmetingenTonnageBouwjaarHoofdmotorNIEUW110 X 11.45 X 3.392.893,8372002Caterpillar 3512 (B) DI-TA,1.521 Pk, Bj. 2002Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63COMMITMENT IS OUR DRIVECOMMITMENT IS OUR DRIVESHIPVISIONSHIPVISIONms CascadeAfmetingenTonnageBouwjaarHoofdmotor85.73 X 10.00 X 2.961.6082010Mitsubishi, 862 Pk, Bj. 2010ms SalutareAfmetingenTonnageBouwjaarHoofdmotor94.88 x 9.50 x 2.881.82219642x Cummins KTA19, 600 Pk, Bj.1999 (compl. revisie: 09-2021)BFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NLBFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL30, 3336 LE Zwijndrecht, NL☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NL

4 november 2025 23Trio vormt slimme alliantie voor digitalisering van debinnenvaartRadio Holland, Retina en Shipping Technologygaan een samenwerking aan, bedoeld om de binnenvaartsectornaar een hoger niveau van innovatieen effi ciëntie te tillen. Met deze samenwerking moeteen ‘one-stop-shop’ ontstaan voor scheepvaartoplossingen:van productontwikkeling en data-analyse totservice, sales en uitvoering.Radio Holland is actief als specialistin maritieme elektronica, navigatieen communicatie. Retina ontwikkelthardware en embedded software binnende Sense Powered by Retina-lijn. Dezetwee werken al langer samen. ShippingTechnology is recent toegetreden tot desamenwerking, zij leveren dataoplossingenzoals realtime monitoring viahet ST Brain-platform; emissierapportagesen data-gedreven optimalisatie viahet ST Brain-platform.Slimmer varenBinnen de samenwerking neemtRetina de leiding op het gebied vaninnovatie en productontwikkeling.Shipping Technology richt zich opdata -integratie met hun ST BRAIN,remote monitoring, realtime dashboardsen emissierapportages, waarmeebinnenvaartondernemers en vlootbeheerdersrealtime inzicht krijgenTekenmoment tussen Peter van Campen (Global Project Director), Ronald Chatrer (Manager IWW) van Radio Holland en Remco Pikaart(Founding Partner) van Shipping Technoly. (Foto: Radio Holland)in scheepsprestaties en onderhoudsbehoeften.Radio Holland brengt zijnwereldwijde serviceorganisatie, verkoopnetwerken uitvoeringskracht in.Door de expertises te bundelen, willende drie partijen een “compleet en toekomstbestendigecosysteem voor debinnenvaart” creeëren. Het gezamenlijkemotto luidt: smarter sailing starts here.De krachtenbundeling was onlangs alin de praktijk te zien, aan boord vanhet mps Lumière van bouwer en eigenaarScylla. Tijdens een demonstratieochtendwerd de productlijn IWWPro Line van Radio Holland getoond,waarbij ook de Retina M-Pilot aan hetwerk te zien was gekoppeld aan de STBrain en -cloud van Shipping Technology.In eerdere berichtgeving van deBinnenvaartkrant over de demonstratiewerden namen, producten en productlijnendoor elkaar gehaald; de feitenen namen in dit artikel zijn vooraf gecontroleerdmet de betrokken partijen.ADVERTORIALSnelle nozzle-refit door DMC en Damen ShiprepairAmsterdamIn de maritieme zand- en grindwinning is tijdletterlijk geld. Voor Heidelberg Materials AggregatesMarine, dat de dredger Arco Dijk inzet op de Noordzeeen het oostelijk Kanaal, was een snelle vervangingvan de straalbuizen dan ook cruciaal. Tijdens decontrole door het technische team van HeidelbergMaterials UK werd besloten de bestaande straalbuizenniet te repareren, maar volledig te vervangen.Dit viel samen met het 10-jaarlijkse klasseonderzoek,waardoor er een strak tijdschema in het dok was.Dankzij een nauwe samenwerkingtussen Damen Marine Components(DMC) en Damen Shiprepair Amsterdam(DSAm) verliep dit projectrazendsnel. Toen Hansons shipmanagerLee Oddy de vervangingvoorstelde, schakelden Paul van deCraats (commercieel manager bijDSAm) en Kees Oevermans (TechnicalSales Manager bij DMC) onmiddellijk.Binnen zes dagen was de opdracht getekend,een doorlooptijd die normaalgesproken weken langer zou duren.DMC produceerde op maat gemaakteOptima-straalbuizen, ontworpen vooreen directe installatie op de Arco Dijk.De binnenzijde van de straalbuizenwerd uitgevoerd in roestvaststaal, watde levensduur verlengt en het onderhoudbeperkt. Dankzij de inzet vanDMC’s ervaren engineers en moderneproductiefaciliteiten in Polen kondende nieuwe straalbuizen in slechts drieweken worden geleverd en geplaatst.Hierdoor is de Arco Dijk weer volledigoperationeel en klaar voor de komendevijf jaar.Tijdens de engineering hield DMCrekening met de installatievoorkeuren,waardoor DSAm de straalbuizen directkon installeren. Slim gebruik van 3Dscanningen positioneringstechniekenzorgde ervoor dat zelfs zonder degebruikelijke referentiepunten deinstallatie tot op de millimeternauwkeurig verliep.Lee Oddy vertelt: “Mijn inbreng kontijdens het proces tot een minimumworden beperkt. Het geeft vertrouwenals een leverancier laat zien dat hij hetwerk volgens onze wensen kan uitvoerenzonder voortdurend gedetailleerdaangestuurd te hoeven worden.”Het project laat zien hoe samenwerkingbinnen de Damen Group echtemeerwaarde biedt. Paul van de Craats:“Door kennisdeling en het gebruikvan ons gedeelde netwerk worden wesamen sterker.” Kees Oevermans voegttoe: “Het succes van de Arco Dijk laatde ‘One Damen’-spirit zien: collega’sDredger Arco Dijk met de nieuwe DMC Optima-nozzle. (Foto: Damen MC)van verschillende divisies bundelenhun expertise om een klant optimaalte ontlasten en een project tot eensucces te maken.”Bent u benieuwd wat DMC voor u kanbetekenen? Wij helpen u graag verder,met advies, engineering, actie enservice. Kijk voor meer informatie opwww.damenmc.com/nl, neem contactmet ons op voor persoonlijk advies ofbezoek ons tijdens Europort in Rotterdamop stand 1234.

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant