Views
2 weeks ago

2025-22 Vaart in je Carrière, Europort

2025-22 Vaart in je Carrière,

HÉT VAKBLAD MET HET GROOTSTE BEREIK IN RIJN- & BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, RECREATIEVAART, VISSERIJ EN DREDGINGDINSDAG 21 OKTOBER 2025Binnenvaartkrant.nl | Vlootschouw.nl | +31 (0)10 - 4140060 | Jaargang 29 | Editie 22VAAR MET ONS MEE.GROEIEN DOEN WEONDERWEG.Vaart in je Carrière13 - 24SPECIALEuroport29 - 46SPECIALNoormanschip tartoude principes47 - 49+31 78 303 3020beaufortlogistics.comDé verwarmingvoor aan boord!+31 (0)117-401500(078) 682 12 14WWW.ALUBOUWDEMOOY.NLkoedood.nlsales@koedood.nl(Foto: MediaTV)WEER BRAND IN DUWBAK AVRScheepvaartweg 93356 LL PapendrechtT +31 (0)78 641 68 88E info@psipiping.comwww.psipiping.comDE Stuurhuizen STUURHUIZEN B.V.SPECIALIST0183 - 502 184www.stuurhuizen.comOp maandag 20 oktober is voor de derde keer dit jaar bij AVR in de Rotterdamse Maashaven brand uitgebrokenin een duwbak met afval. Volgens getuigen waren meerdere explosies te horen. Er ontstond veelrookontwikkeling. Twee opvarenden hebben rook ingeademd. Zij zijn nagekeken door ambulancepersoneel.Op 27 mei en 1 september moest de brandweer ook al naar de AVR uitrukken wegens brand in een duwbak.Kansen voor de binnenvaart doornieuwe ketenregie van redersDe grote containerrederijen nemen steeds meer schakels in de logistieke keten ineigen hand. Die ontwikkeling, aangeduid als ‘Carrier Logistics’, biedt volgens eennieuw onderzoek van Erasmus UPT juist kansen voor spoor en binnenvaart. Meerketenregie en betrouwbaarheid vergroten het potentieel voor een modal shift enleiden mogelijk tot nieuwe investeringen in terminals en logistieke knooppunten.www.dolpower.nlLevering, onderhoud, revisie, service enreparatie van de meest voorkomende,nieuwe en gebruikte DIESELMOTOREN.Gespecialiseerd in CATERPILLAR,CUMMINS en DETROIT DIESEL.078-6122952 / 06 25027173www.simase.nlKEERKOPPELINGDEFECT?SCHAKEL DIRECTDoldermankeerkoppelingservicewww.keerkoppeling.comBel 078-613827724 UURSSTORINGSDIENSTMASSON | REINTJES | TWIN DISC | ZF | LOHMANNHet rapport De opkomst van CarrierLogistics schetst hoe grotereders zoals Maersk, MSC enCMA CGM hun activiteiten steedsverder uitbreiden richting achterlanden distributie. Ze bouwen intermodalenetwerken uit, investerenin inlandterminals en nemenlogistieke bedrijven over. En somsgebeurt ook het tegenovergestelde:verladers kiezen voor eigenvervoer over zee om meer gripte krijgen op de logistieke keten.Denk aan supermarktketen Lidldie rederij Tailwind heeft opgezet.Het marktaandeel van deze geïntegreerdeaanpak is nog beperkt(slechts enkele procenten van detotale containertrafiek) maar deinvloed op het logistieke speelveldis groot, stellen onderzoekersBart Kuipers en DominiqueLees verder op pagina 2sales@woeurope.com | (0)164 212 420Blankenweg 20 Driemanssteeweg 190Bergen op Zoom RotterdamNederland NederlandStage V gecertificeerde motoren metVermogens van 150 PK t/m 1450 PKauthorized partnerof man enginesoffi cieelgeautoriseerd dealerTEL. 078 - 3039700 | INFO@DEGROOTMARINE.COM | WWW.DEGROOTMARINE.COMVOS KaiserGmbH &BING Kaisereast - west connections+49 (0) 170 35 73 922info@bingvoskaiser.dewww.bingvoskaiser.deDCSINT.NLMOTORBEDIENINGENTREK-/DUWKABELSWATERJETSTRIM- & STABILISATIESYSTEMEN+31 (0)78 6192003 info@dcsint.nlWWW.OLTHOF.EU

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant