Views
2 weeks ago

2025-12

  • Text
  • Binnenvaart
  • Juni
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze
  • Maritieme
  • Schip
  • Volharding
  • Maritime

14 3 juni 2025Voor mcs

14 3 juni 2025Voor mcs Azolla zn w per direct op zoek naar eenSTUURMAN/ 2 e KAPITEIN OF 1 e KAPITEINin het bezit van EU kwalificatiecertificaat of Rnpatent.Het containerschip vaart iedere week een vaste tour vanRotterdam of Antwerpen naar Mainz. W bieden:• Goede arbeidsvoorwaarden,mogel k onder verschillende condities• Een goed onderhouden schip waar u een eigen woning heeft• Vriendel k en professioneel dekpersoneel• Vr et dsregeling 14/14, andere vaarschema’sz n bespreekbaarB interesse of vragen, horen w u graag. U kunt e-mailen naarinfo@stormscheepvaart.nl of bellen naar 00 31 612629553.Scheepsbouwzit in onsDNAFür mcs Azolla suchen wir ab sofort einen STEUERMANN /2. KAPITÄN ODER 1. KAPITÄN im Besitz des EU-Qualifikationszertifikats oder des Rheinpatents und des ADN-Zertifikats.Das Containerschiff fährt wöchentlich eine feste Tourvon Rotterdam oder Antwerpen nach Mainz. Wir bieten:• Gute Arbeitsbedingungen,unter verschiedenen Bedingungen möglich• Ein gepflegtes Schiff mit einem Wohnung für sich selbst• Freundliches und professionelles Deckspersonal• Freizeitschema 14/14, andere Fahrpläne sind verhandelbarWenn Sie Interesse haben oder Fragen haben, würden wir unsfreuen, von Ihnen zu hören. Sie können info@stormscheepvaart.nleine E-Mail senden oder 00 31 612629553 anrufen.NieuwbouwNieuwbouwSpecialist in ontwerp,Specialist engineering en ontwerp, bouw van luxeengineering riviercruise schepen. en bouw van luxeriviercruise Custom-built schepen. en innovatief.Custom-built en innovatief.RefitR e fi tEfficiënt en duurzaam.Efficiënt Upgraden en van duurzaam. inzetbaarheid,Upgraden voor een toekomstbestendigvan inzetbaarheid,voor schip. een toekomstbestendigschip.ReparatieReparatieAdequate oplossingen omAdequate continuïteit oplossingen te waarborgen. omcontinuïteit Snelle service te met waarborgen. aandachtSnelle voor kwaliteit. service met aandachtvoor kwaliteit.Havenstraat 7 | 3372 BD Hardinxveld-GiessendamT +31 (0)184 - 676 140 E info@breejen-shipyard.nlbreejen-shipyard.nlSinds 1924UW PARTNER VOOR:BOEGSCHROEVEN,THRUSTERS,BALLASTPOMPEN ENREPARATIEwww.kalkman-scheepstechniek.nlALUMINIUM EN RVSBEERENS BVBeatrixhaven 194251 NK, WerkendamJohn van Maastricht+31(0)6-30487516of mail direct naarverkoop@beerensbv.nl/Beerensbvwerkendam/company/beerensbvWWW.BEERENSBV.NL• Kwaliteit• Leverbetrouwbaarheid• Full serviceALS HET MOET DRAAIEN….!www.klimaatservice.nlwww.klimaatservice.nlpost@klimaatservice.nlNijverheidsstraat 31, 31, Hardinxveld-GiessendamNijverheidsstraat 31, 3371 XE Hardinxveld-GiessendamT.: T.: (+31) (+31) 184 184 613911Tel. 0184 - 613911Met focus op comfort en duurzaamheidShipfix Techniek, uw leverancier,servicepartner en installateur van:• Inbouw scheepsmotoren, keerkoppelingen e.d.• DenGen aggregaten van 17-80 kVA, Yanmar, Perkinsen JCB motoren• Baxi Gavina scheepskachels en branders• Warmtewisselaars en indirect gestookte boilers oprestwarmte hoofdmotor• Dab/Wacs hydrofoor installaties• Drinkwaterfiltratie systemenWERKSCHIP JANNYGemeentehaven • Havenweg • 3295 XZ ’s-GravendeelTel/WhatsApp: 06-15204640 • info@shipfixtechniek.nl • shipfixtechniek.nl

3 juni 2025 15RensenDriessen bouwt twee deepsea-LNG-tankersRensenDriessen Shipbuilding & Shipbrokers zet een belangrijkestap in de deepsea-markt met de bemiddeling van twee LNGtankersvan 20.000 m³. De zeegaande dual fuel-schepen voldoenaan de IMO Tier III-emissienormen en worden gebouwdop een werf in China.De schepen worden gebouwdvoor een niet nader genoemde,Noord-Europese reder dieactief is in het transport ende distributie van LNG. Deoplevering staat gepland voor2027. De schepen worden 160meter lang en 25 meter breed.Dit project markeert eennieuw hoofdstuk voor het bedrijfuit Zwijndrecht. Met meerdan veertig jaar ervaring inontwerp, bouw en bemiddelingvan binnenschepen pastRensenDriessen nu zijn ‘Bestof Both Worlds’-model toe opdeepsea-schepen. Dit betekentkostenefficiënte nieuwbouwin Azië gecombineerd met Nederlandsemaritieme kennis,klantbegeleiding en projectmanagement.Als werfonafhankelijkescheepsbouwer en bemiddelaarheeft RensenDriessencontacten met tot meer danvijftig werven in China. VoorLNG-tankers beschikken nietalle werven over de benodigdecapaciteit voor hooggespecialiseerdetanksystemen, waardoornauwkeurige selectie cruciaalis, vertelt Wim Driessen.De managing partner zegt:“Dit is meer dan alleen eentransactie. Het is een volgendestap in onze ontwikkelingals bemiddelingspartner meteen Europees hart en wereldwijdeslagkracht. We hebbeneen solide trackrecord in debouw van schepen in Chinaen weten hoe we elk projectaan de juiste werf koppelen.Met onze intrede in zowel deshortsea- als deepsea-markten,creëren we nieuwe kansenvoor rederijen die betaalbaarheid,kwaliteit en flexibiliteitwillen combineren.”De tankers zullen zowel inAzië als Europa gaan varen.Parallel hieraan heeft Rensen-Driessen ook een LCO 2-tankerin bestelling in China, die inNoordwest-Europa zal wordeningezet voor de afvoer vanvloeibaar, afgevangen CO 2.BIRSFELDEN HEEFT SIMULATORDe Schweizerische Rheinhäfen (SRH)hebben een nieuwe simulator voor debinnenvaart in het opleidings- en examencentrumin Birsfelden. Via en openbareaanbesteding viel de keuze op de Nautisbinnenvaartsimulatorvan de Nederlandsesimulatorontwikkelaar VSTEP.Het apparaat is ook geschikt voor hetafnemen van praktijkexamens. De eersteexamens werden begin mei met succesafgelegd. De instructeurs kunnen kiezenuit verschillende scheepstypen – zoalsdrogeladingschepen, tankers, riviercruisersen containerschepen – en in verschillendeafmetingen.De simulator is ook te gebruiken doorexterne partijen, die de faciliteiten voorhun opleidingsdoeleinden kunnen huren.Opleider River Academy is de eerste diedaarvoor een contract heeft gesloten.(foto Schweizerische Rheinhäfen)ONDERZOEKSRAAD: “NOODHULP OPNOORDZEE SCHIET TEKORT”De noodhulpverlening op de Noordzeemoet op de kortst mogelijke termijn oporde worden gebracht. Daarvoor is hetnodig dat de communicatie en de informatiedelingtussen het Kustwachtcentrumen de ketenpartners op land verbetert. Datconcludeert de Onderzoeksraad voorVeiligheid in het onderzoek naar de hulpverleningbij de brand op de FremantleHighway in de nacht van 25 op 26 juli2023.Problemen bij de Kustwacht krijgenonvoldoende prioriteit, omdat ze op zichzelfniet groot lijken, heeft de OVV vastgesteld.Pas als er een gecompliceerde hulpvraagis die om een gecoördineerde actievan meerdere partners op zee en landvraagt, wordt zichtbaar dat het systeemvoor noodhulpverlening kwetsbaar is.De Onderzoeksraad heeft de afgelopenjaren vaker aangekaart dat het Kustwachtcentrumonvoldoende in staat is om deregie te nemen als het moet samenwerkenmet andere partijen.“Daarbij helpt het niet dat meerdere ministeriesde bestuurlijke verantwoordelijkheidvoor de Kustwacht delen”, zegt EricaBakkum, lid van de raad.Fantastisch penthouse te huurDirect aan rivier de Lek met uitzicht over het water.PER DIRECTMeerdereappartementenbeschikbaar!Adeleck staat voorluxe zelfstandigwonen metde mogelijkheidtot zorg.Voor meer informatie of eenvrijblijvende bezichtiging staanwij u graag te woord.www.adeleck.nlEmail: fleur@adeleck.nlTel: 06 46006765

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant