Cruise36 8 april 2025Het juiste textiel op dejuiste plek.De specialist in bed-, bad-, keukenentafellinnen voor de scheepvaartCruise Port Rotterdam neemtwalstroom in gebruikNa een bouwperiode van 22 maanden is op 31 maart in Rotterdamde walstroominstallatie van Cruise Port Shore Power in gebruikgenomen. De officiële ingebruikstelling op de Holland Amerikakadewerd verricht door havenwethouder Robert Simons en CEOBoudewijn Siemons van Havenbedrijf Rotterdam.Het flexibel inzetbare aansluitvoertuig is inzetbaar over een breedte van 230 meter.(foto’s Havenbedrijf Rotterdam)Postbus 4 . 1777 ZG HippolytushoefBezoekadres: Molenveld 10 . 1777 HP Hippolytushoef . NederlandT: 0227-594 694 . E: sales@dintex.nl . W: www.dintex.nlAl meer dan 15 jaar produceren, leveren en monteren wij hoogwaardigealuminium scheepsramen en -deuren uit eigen productie voor de binnenvaart,passagiersvaart en werkboten. Onze ramen voldoen aan de strengekwaliteitseisen die vanuit de ISO 3903-norm worden gesteld.• scheepsramen (ISO 3903)• opzethorren• scheepsdeuren• (schuif)puien• Franse balkons• glasdikte berekening• glas vervangen• speciale folies• refit én nieuwbouw• profielen geschikt voor ‘coastal area’OMRUSCHEEPSRAMENOngeëvenaard Maatwerk Robuust UitgevoerdOfferte? Bel +31(0) 475 58 04 88. Of kijk op omruscheepsramen.com/offerteHavenwethouder RobertSimons (rechts) steldede installatie in gebruik.Links CEO BoudewijnSiemons van HavenbedrijfRotterdam en in hetmidden directeur MaiElmar van Cruise PortRotterdam.Met de ingebruikname van de walstroominstallatieloopt Cruise Port Rotterdamvooruit op de Europese regelgeving. Dieschrijft voor dat in 2030 alle cruiseschepenin Europese havens gebruik dienen temaken van walstroom. Cruise Port ShorePower verwacht dat in het eerste jaar 75procent van de cruiseschepen in Rotterdamaan de walstroom gaat.De Rotterdamse installatie is volgens HavenbedrijfRotterdam uniek in zijn soort. Naastde walstroominstallatie is in de kade eenkabelgoot van 230 meter lengte gemaaktmet daarbij een nieuw soort aansluitvoertuig.Die kabelgoot maakt een flexibel inzetbaaraansluitpunt mogelijk over de gehelekade. Die oplossing was nodig omdatde plek om de walstroom aan te sluiten percruiseschip verschilt. Daar komt bij dat ergeen kabels op de kade in de weg liggen.Het flexibel inzetbare aansluitvoertuig isklein en daardoor handig in gebruik. Doorgebruik van de kabelgoot is er geen obstructieen hinder van kabels op de kade. Voorde installatie is een aparte netaansluitingmet duurzame elektriciteit aangelegd overeen lengte van 1,5 kilometer vanaf de Maashavennaar de Wilhelminakade.Voor iedere situatie een passende oplossing.Gespecialiseerd in maatwerk liften op met name riviercruise- en partyschepen.Door Voor de iedere combinatie situatie van een standaard passende installaties oplossing. en eigen Wij zijn fabricaten gespecialiseerd kan beterworden in het aangesloten vervaardigen, op de leveren wensen en van monteren de klant zowel van maatwerk voor situaties liften aan op boordals bijzondere op werf. locaties, met name aan boord van riviercruiseschepen.TevensREO liftdesignservice en onderhoud.verzorgt het gehele traject van design tot oplevering!EXCLUSIEVE MAATWERK LIFTENWWW.REOLIFTDESIGN.NL
Cruise8 april 2025 37Bijzondere cruises met kleine schepen zitten in de liftHet in Rotterdam gevestigde cruise-agentschap YachtCruise Company is gespecialiseerd in ‘boutique cruises’:bijzondere cruises met kleine schepen. Op de zeeënen rivieren over de hele wereld. Van de Cariben tot deDonau, van Antarctica tot de Mekong.“Kleine cruiseschepen hebben veel meer charme”,zegt Simone Boon. Na een jarenlange carrière in hettoerisme richtte de schippersdochter het bedrijf in2016 op met compagnon George Dekker.Gouden greepDe specialisatie in cruises met kleine schepen bleekeen gouden greep. “Klanten die bij ons boekten,kwamen terug en zeiden: ‘Dit is wat wij willen. Wewillen wel cruisen, maar niet meer op die megagroteschepen.”Al snel namen het aantal agentschappen, schepen,bestemmingen en klanten toe. “Maar richten we onsnog steeds alleen nog maar op kleine schepen. Demeeste gaan tot 300 gasten, we hebben er ook tot900 in ons aanbod. Maar dat is echt het maximum.”Er is overigens wel een connectie met de grote rederijen,zo blijkt. “We leveren de gidsen voor de groteschepen die in Rotterdam komen.”Andere sfeer, persoonlijk contact“De sfeer aan boord van kleine schepen is compleetanders. Allereerst heb je bij ons het gevoel dat je echtaan boord van een schip zit. Een schip met 6.000passagiers is net als een hotel. De charme is ook dater veel meer persoonlijk contact is. Onderling metandere gasten en met de crew. Je kunt op onze(foto’s Yacht Cruise Company)schepen de stuurhut inlopen en een kijkje nemen inde machinekamer. Dan geven de machinistenenthousiast uitleg over wat er te zien is.”Een groot voordeel van kleine schepen is dat zebijna overal kunnen komen: in kleinere havens endichter bij de kust bijvoorbeeld. Bij een cruise naarde Noordpool kun je de ijsberen met het blote oogzien. Dat soort explorer cruises is erg populair:mensen willen natuur en avontuur.Yacht Cruise Company heeft voor iedereen een cruiseop maat. Simone en haar collega’s adviseren en kunneneen reis van a tot z verzorgen. Inclusief vluchten,transfers en hotels. Kijk voor het aanbod opwww.yachtcruisecompany.com.Maak gebruikvan onzelezersaanbieding!KIES OP ONZE WEBSITE EENZEE- OF RIVIERCRUISE NAAR KEUZEEN ONTVANG 200 EURO KORTINGOP UW BOEKING!NEEM CONTACT OP MET ONZESMALL SHIP CRUISESPECIALISTEN.WWW.YACHTCRUISECOMPANY.COM • INFO@YCCONLINE.COM • 010 6690270
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl