Views
2 months ago

2025-04

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Februari
  • Onze
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Nederlandse
  • Goede
  • Nederland
  • Schepen

12 25 februari 2025Aan

12 25 februari 2025Aan het mts VALENTINO leverden o.a.vlootschouw.nl/valentinoDe Gerlien van Tiem ReparatieAfbouwwerfRensen-Driessen ShipbuildingOntwerp, bouw en levering cascoADS van STIGT2x Masson Marine keerkoppelingtype MM W4400 reductie 4,448Inclusief:- Centa elastische koppeling- Elektrische bediening- PTO type 0 t.b.v. stuurwerk- SleepsmeerpompBerg Maritieme Meetsystemen- Compleet tankmeting- enalarmeringssysteem- GasdetectiesysteemBlokland Non FerroBeunkoelers en oliekoelersBlommaert Aluminium Constructions- Voormast, type Improval- Heklichtbeugel, type Nordica- Boordlichtvleugel, type Portello- Aluminium bootsdavit- Roeftrap, type zwembad- Dubbele dakradarmast, type Kamelij- Stuurhuttrap met rvs gepolijsteleuningenDamen Marine Components- Besturingssysteem: type SP2700- Stuurmachine: type 4DWKK- Roeren: 4 x type HD / NACA- Straalbuis: 2 stuks type Optima- Koproersysteem:Rotorkoproersysteem (RMS)Den Breejen Shipyard2 stuks schroefasinstallatieDijvler Winches- 1 x boeglier- 1 x achterlier- 3 x ankerdraad- 3 x ankerEcclesia BCiAfbouw- en varen verzekeringForesta Trading- F.T. VICTOR dienstpompen- F.T. VICTOR zwartwaterpompen- F.T. ballast-/stripping-ejectors ≈200 m³/u- F.T. Smeeroliehaspelsets- F.T. Smeeroliepompen- F.T. GasolietrimpompHeatmasterThermische olie-installatie metprimair en secundair systeem van1500 kW met tankwasinstallatieHoogendoorn 1961Volledige betimmeringachterwoning & stuurhuisIndustrial & Marine Solutions- 2 x CAT GP-Cat C 32 Stage V-motorvoor voortstuwing- 2 x Masson MM W 4400keerkoppeling- 1 x CAT GP-Cat C 18 Stage V asgenerator- 2 x John Deere 6068AFM85generator setKampers ShipyardStuurhuis incl. hefgeleidekokersysteemMarflex Europe11 x MDPD-80 ladingpompenOMRU ScheepsramenScheepsramenPSI PijpleidingenDekleidingenTank-EyeTank-Eye Vapour Lock Valves percargotankToebast Las- en MontagetechniekMachinekamervloeren vantraanplaatTotal EnergiesAlle olieTresco Engineering- Tresco Navigis River- Tresco TrackPIlot met SmartTracktechnologieVan Tiem Elektro- Complete elektrische installatie- Databesturingssysteem- Nautische installatie- CamerasysteemWindeX Engineering- Rvs klaproosters- VentilatorenVERSTERK ONZE VLOOTBruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naardubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton.dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton.HET TRANSPORTActief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën,Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen.van minerale oliën,bulkchemie en biobrandstoffen.VAARGEBIEDNederland, VAARGEBIEDBelgië, Frankrijk en de RijnNederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen).de Rijn(met zij-rivieren en kanalen).GEZOCHTWij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeelWij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeelom ons kantoorteam te versterken.Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63COMMITMENT IS OUR DRIVECOMMITMENT IS OUR DRIVEwww.klimaatservice.nlwww.klimaatservice.nlpost@klimaatservice.nlNijverheidsstraat 31, 31, Hardinxveld-GiessendamNijverheidsstraat 31, 3371 XE Hardinxveld-GiessendamT.: T.: (+31) (+31) 184 184 613911Tel. 0184 - 613911Met focus op comfort en duurzaamheidBFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NLBFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL30, 3336 LE Zwijndrecht, NL☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NLDIKTEMETER.COMvan een eenvoudige tot geavanceerde(laag-)diktemeterDIKTEMETER.COM• voor diktemeters• en laagdiktemetersNDO Opleidingenmet kennis en passieOp zoek naar betrouwbare certificering voor UTwanddiktemetingen? TCI Benelux staat voor uklaar als uw vertrouwde partner. Onze SNT-TC-1Atraining voldoet aan de voorwaarden van Ilent,en hiermee bent u verzekerd van hoogwaardigeexpertise en professionele begeleiding.Neem contact op!The Best For Your Test.Oeverkruid 1, 4941 VVRaamsdonksveer (NL)+31 (0) 162 421 624info@ndt-benelux.comdiktemeter.comOeverkruid 1, 4941 VVRaamsdonksveer (NL)+31 (0)652 073 895info@tci-benelux.comtci-benelux.com

25 februari 202513Technische groothandel en opleidingsinstituut onder één dakNDT en TCI zijn gespecialiseerdin niet-destructief onderzoekNiet-destructief onderzoek (NDO) behelst onderzoekstechnieken vanmaterialen of constructies die worden uitgevoerd zonder schade aan het objectte brengen. Daarmee krijgt de onderzoeker een indruk van de kwaliteit enmateriaaleigenschappen.SLUIS LITH: DEUR ZWAARBESCHADIGD DOOR AANVARINGOp 18 februari voer een drogeladingschip tegen een van dedeuren van de noordkolk van Sluis Lith. Een van de deurenvan de sluis op de Maas is daardoor zwaar beschadigdgeraakt.Bij de eerste inspectie was de ernst nog niet goed tebeoordelen, aangezien de schade deels onder water zit.Daarom moet de deur eruit. Deze week wordt hij uitgehesen.Tot die tijd blijft het schip in de kolk liggen; zolangnog niet bekend is hoe groot de schade aan de deur is, wilRijks waterstaat geen risico nemen.Als de sluisdeur er uitgehesen is, kan “pas goed beoordeeldworden of er een nieuwe deur nodig is, of dat debeschadigde deur hersteld kan worden”, aldus Rijkswaterstaat.“Over de duur van de stremming kan nu dan ook nogniks gezegd worden.”Door de situatie is de scheepvaart bij Sluis Lith gestremdvoor grote en hoge schepen. Die kunnen omvaren viaWeurt. De zuidkolk bij Lith is wel open, die is geschikt voorschepen tot een lengte van 113,50 meter en een hoogtevan 7,10 meter.DUITSE BINNENVAART WILHOGERE OVERLIGTARIEVENVlnr: WilcoLeidelmeijer,HelmaPassania enEsther Visser.(foto Jan Hoek)DOOR JAN HOEKNDT Benelux is de meest completetechnische groothandel op het gebiedvan NDO- en inspectiemateriaal voorkwaliteitscontrole in de scheepsbouw.Zoals het meten of detecteren van dedikte van scheepscasco’s, scheuren,lasonderzoek, corrosie en/of beschadigingenen het analyseren van oppervlaktesvan staal en/of coating.Op hetzelfde adres in Raamsdonksveeris opleidingsinstituut TCI Beneluxgevestigd. Gecertificeerde NDOdocentenstaan op dezelfde locatiegarant voor een goede basis om metde producten van NDT Benelux betrouwbaaronderzoek uit te voeren opde werkvloer. Tot het klantenbestandvan NDT Benelux en TCI Beneluxbehoren onder andere keurings- enexpertisebureaus, scheepswerven enmaritieme reparatie- en onderhoudsbedrijven.Diktemeters“We horen regelmatig van onze klantendat de eisen bij bijvoorbeeldbedrijfs- en objectinspecties van deInspectie Leefomgeving en Transport(ILT), toezichthouder van het ministerievan Infrastructuur en Waterstaat,steeds zwaarder worden”, begintNDT-directeur Helma Passania haarverhaal. “Niet-destructief onderzoekmet onze apparatuur en verbruiksmiddelenkan dan de nodige problemenvoorkomen.”“Als bedrijf hebben wij ons in eenaantal taken van het NDO sterk gespecialiseerd.Belangrijke onderdelendaarvan zijn dikte-, laagdikte- enhardheidmeters. Met daarnaast boutspanningsmetersen scheurdetectieapparatuurvoor ultrasoon lasnaadonderzoek.Voor het vinden vanoppervlaktedefecten na slijp- of laswerkleveren we alles voor magnetischen penetrant onderzoek.”Esther Visser, werkzaam op de afdelingsales en marketing bij NDTBenelux, vult aan: “Met onze jarenlangeervaring op het gebied vanNDO en het leveren van kwalitatiefbetrouwbare, hoogwaardige producten,zoals diktemeters van de merkenDakota en Cygnu en laagdiktemetersvan DeFelsko, zorgen wij voor een totaaloplossingvoor onze klanten.”“Bijkomend voordeel voor de klantis dat we in ons magazijn in Raamsdonksveerbeschikken over een grotevoorraad testing equipment and accessories,waardoor we nagenoeg altijduit voorraad kunnen leveren; vanafsimpele uitvoeringen voor incidenteelgebruik tot en met hoog-technischeapparatuur voor intensief professioneelgebruik en alles tegen concurrerendeprijzen.”Meer informatie is niet alleen te vindenop ndt-benelux.com, maar ook opde andere websites van NDT Benelux:diktemeter.com en inspectietechniek.com. Het is onmogelijk om alle voorkomendeNDO-benodigdheden opde websites te zetten. Zoekt u iets watniet te vinden is op de sites, neem dancontact op via info@ndt-benelux.comof (0162) 42 16 24.TrainingenIn hetzelfde pand, en daarmee eenperfecte aanvulling op groothandelNDT Benelux, is ook TCI Beneluxgevestigd. Dit opleidingsinstituut richtzich met diverse cursussen volledig opniet-destructief onderzoek. “Naast dereguliere trainingen ToFD (Time-of-Flight Diffraction), een semi-geautomatiseerdeinspectietechniek die zeergeschikt is voor nieuwbouw inspecties,waarbij data verzameld worden envervolgens worden gedigi taliseerden opgeslagen, en PAUT (Phased ArrayUltrasonic Testing), kunnen wijook klantspecifieke trainingen, opleidingenen kwaliteitstests uitvoeren.Hiermee kunnen wij de klant ondersteunenmet het waarborgen vanhet kennis- en kwaliteitsniveau opde gespecialiseerde inspectiemethodenvoor bijvoorbeeld medewerkersvan keurings- en expertisebureaus,scheepswerven en rederijen.” Dat zegtWilco Leidelmeijer, cursusleider vanhet professionele opleidingsinstituutTCI Benelux, met zelf zo’n 25 jaar ervaringin de wereld van niet-destructiefonderzoek.Betrouwbaar onderzoekHij vervolgt: “Wij vinden het uitermatebelangrijk dat we met onze cursussenvoor de deelnemers een goedebasis hebben gelegd om betrouwbaaronderzoek op de werkvloer uit te voeren.We verzorgen in ons goed geoutilleerdecursuslokaal hoogwaardigeNDO-opleidingen tot level II-inspecteur/onderzoekerconform ISO 9712,maar ook gebruikerstrainingen voorbijvoorbeeld diktemeters.”“Om de kwaliteit te waarborgen, hebbenwij enkel level III- gecertificeerdeNDO-docenten in dienst. Hoe ingewikkelderde materie, hoe intensieverde begeleiding.”Kijk voor meer informatie op tcibenelux.comof bel naar 06 52 07 38 95.Binnenvaartorganisatie BDB wil dat schippers betergecompenseerd worden als ze op een overslaglocatielanger moeten wachten dan contractueel was overeengekomen.Daartoe is een aanpassing nodig van de laadenlostijdenverordening.Het hierin vastgelegde overligtarief voor drogeladingschepenis al 25 jaar niet meer aangepast. Het overligtariefvoor tankers werd veertien jaar geleden voor hetlaatst gewijzigd.In de laad- en lostijdenverordening is geen indexeringsclausuleopgenomen. De BDB heeft samen met de BDSde kostenstijgingen van de afgelopen 25 jaar in kaartgebracht. Ze gebruikten hiervoor cijfers van het DuitseCentraal Bureau voor de Statistiek. In de binnenvaart zijnvooral de kosten voor personeel, verzekeringen, reparatiesen modernisering sterk gestegen.Op basis van dit kostenoverzicht hebben BDB en BDSvoorstellen gedaanom de verordeningaante passen. HetDuitse ministerievan Justitie ishiermee bezig.De laad- en lostijdenverordeningisvoor contractpartnersniet bindend,maar beschermtschippers tegenomzetverlies doorlange wachttijdenen is een prikkelom snel te lossenen laden.(foto BDB)ADVERTENTIEONNODIG STILLIGGEN KOST GELDBel van Andel 010 4293316• Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’sen startmotoren• Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd• Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en ladersVan Andel zorgt al ruim80 jaar voor de juistespanning aan boord!www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant