Views
3 weeks ago

2025-02 Opleiding & Carrière #2

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Haven
  • Nieuwe
  • Januari
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Onze
  • Samen
  • Werken

2025-02 Opleiding & Carrière

HÉT VAKBLAD MET HET GROOTSTE BEREIK IN RIJN- & BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, RECREATIEVAART, VISSERIJ EN DREDGINGDINSDAG 28 JANUARI 2025Binnenvaartkrant.nl | Vlootschouw.nl | +31 (0)10 - 4140060 | Jaargang 28 | Editie 2KOM JIJ BIJ ONS VARENEN SAMEN DE GROEIERVAREN!50 jaar Museum‘t Kromhout5Opleiding & Carrière #214 - 27SPECIAL7x24 bedieningBrabant blijft27+31 78 3033 020Dé verwarmingvoor aan boord!+31 (0)117-401500DCSINT.NL(078) 682 12 14WWW.ALUBOUWDEMOOY.NLKEERKOPPELINGDEFECT?SCHAKEL DIRECTDoldermankeerkoppelingservicewww.keerkoppeling.comBel 078-613827724 UURSSTORINGSDIENSTMASSON | REINTJES | TWIN DISC | ZF | LOHMANNLevering, onderhoud, revisie, service enreparatie van de meest voorkomende,nieuwe en gebruikte DIESELMOTOREN.Gespecialiseerd in CATERPILLAR,CUMMINS en DETROIT DIESEL.Omvaren met tanksKoninklijke Van der Wees heeftacht opslagtanks vervoerd vanAntwerpen naar Rotterdam-Botlek. De twee pontons, elkmet een boot ervoor en erachter,vertrokken vrijdag 17 januari.Door de werkzaamheden aan deVlakebrug konden ze niet via hetKanaal door Zuid-Beveland, maarmoesten ze omvaren via hetKanaal door Walcheren. Datleverde een extra vaartijd vaneen halve dag op. Daarbovenopkwam nog eens de hinder doorBrandbrief KBN over nieuweachterstand bij certificering(foto Koninklijke Van der Wees)de mist. De tanks waren fors: 23meter hoog en met een diametervan 15 meter. Ze wegen 105 tonper stuk. Maandag 20 januariarriveerden ze veilig op hunplaats van bestemming.Volgens Koninklijke Binnenvaart Nederland zijn er weer problemen met de keuring van schepen.Diverse leden hebben gemeld dat hun vaartuigen niet op tijd gecertificeerd kunnen worden. Hetzou met name om duwbakken gaan. Vorige week heeft KBN daarover een brandbrief gestuurdnaar de Inspectie Leefomgeving en Transport.MOTORBEDIENINGENTREK-/DUWKABELSWATERJETSTRIM- & STABILISATIESYSTEMEN+31 (0)78 6192003 info@dcsint.nlkoedood.nlsales@koedood.nl078-6122952 / 06 25027173www.simase.nlStage V gecertificeerde motoren metVermogens van 150 PK t/m 1450 PKDe brancheorganisatie heeftdaarin de ernstige gevolgen onderde aandacht gebracht. “Het isauthorized partnerof man enginesoffi cieelgeautoriseerd dealerTEL. 078 - 3039700 | INFO@DEGROOTMARINE.COM | WWW.DEGROOTMARINE.COMonacceptabel dat schepen aan dekant moeten blijven door de achterstanden,wat niet alleen grotefinan ciële schade oplevert voorde scheepseigenaar, maar ook decapaciteit voor het vervoer over waterflink vermindert.”Voorzitter Ad Koppejan: “Mocht desituatie niet verbeteren, dan zullenwij scheepseigenaren adviserenom de ILT en het ministerie aansprakelijkte stellen voor de schadedie hun is aangedaan door de achterstanden.Deze schippers hebbennamelijk ook gewoon verplichtingenbij hun opdrachtgever.”Naar aanleiding van de noodkreetheeft Koppejan vorige weekcontact gehad met inspecteurgeneraalMattheus Wassenaarvan de ILT. De inspectie was nogniet op de hoogte van de certificeringsachterstanden.Wassenaarheeft toegezegd de situatie te onderzoekenen snel te reageren.Vorig jaar waren er grote problemenmet certificeren nadat het NederlandsBureau Keuringen Binnenvaartgeschorst werd door deRaad van Accreditatie. Hoewel hetLees verder op pagina 3www.dolpower.nlVOS KaiserGmbH &BING Kaisereast - west connections+49 (0) 170 35 73 922info@bingvoskaiser.dewww.bingvoskaiser.desales@woeurope.com | (0)164 212 420Blankenweg 20 Driemanssteeweg 190Bergen op Zoom RotterdamNederland NederlandScheepvaartweg 93356 LL PapendrechtT +31 (0)78 641 68 88E info@psipiping.comwww.psipiping.comDE Stuurhuizen STUURHUIZEN B.V.SPECIALIST0183 - 502 184www.stuurhuizen.comWWW.OLTHOF.EU

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant