Views
3 weeks ago

2025-02 Opleiding & Carrière #2

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Haven
  • Nieuwe
  • Januari
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Onze
  • Samen
  • Werken

12 28 januari 2025Wij

12 28 januari 2025Wij wensen het ms SEAFORD een behouden vaart!B CBMARINE LIFTINGOMRUSCHEEPSRAMENOngeëvenaard Maatwerk Robuust UitgevoerdFoto: Maritime Filming Group

28 januari 202513WeBarge breidt vloot uit metestuaire SeafordDe Seaford in actie de proefvaart. (foto Maritime Filming Group)WeBarge heeft zijn vloot uitgebreid met het nieuwe estuaire containerschip Seaford. Het135 meter lange en 18,10 meter brede schip heeft een laadcapaciteit van 600 TEU, inclusiefaansluiting voor honderd koelcontainers.De Vlaamse rederij, een dochterondernemingvan Van Moer Logistics en ManuportLogistics, heeft in de afgelopen vijftien jaareen indrukwekkende groei doorgemaakt.Wat begon als een bescheiden shuttledienstin de Antwerpse haven is uitgegroeid tot eenbreed logistiek netwerk met diensten opmeerdere inlandterminals.Eind vorig jaar werd bekend dat WeBargevan Port of Antwerp-Bruges en Group DeCloedt de aandelen heeft overgenomen vanPortConnect. Dat maakt het mogelijk omeen volledig geïntegreerd shuttle netwerkte bieden. Dat opereert onder de naamAntwerp-Bruges Shuttle Service.De Seaford is het dertiende schip voor de Antwerpsebargeoperator. De vloot bestaat nu uittien binnenschepen en drie estuaire schepen.De Seaford gaat varen tussen de havens vanAntwerpen, Zeebrugge en Rotterdam.HybrideDe Seaford markeert een belangrijke stapin het verduurzamen van de binnenvaart,aldus WeBarge. Het door Rensen-DriessenShipbuilding ontworpen en in China gebouwdecasco werd vorig jaar per afzinkbaarzeeschip naar Rotterdam gebracht.De afbouw vond plaats bij Dolderman inDordrecht.Het schip vaart met hybride Stage V-motoren die op 100 procent biodiesel kunnenvaren en beschikt over ingebouwdeaccu’s voor emissievrij varen. Zodoende kande Seaford tot vijf uur volledig CO 2-neutraalopereren in havens.“We zijn ervan overtuigd dat duurzaamheiden efficiëntie hand in hand gaan, en wezijn trots op de stappen die we zetten omeen duurzame toekomst voor de logistieken transportsector te waarborgen”, aldusOlivier De Smedt, CEO van WeBarge.“De toevoeging van de Seaford stelt ons instaat om nog meer synergiën te creëren enonze klanten de beste service te bieden, metrespect voor de omgeving.”BurgemeesterOp 17 december werd het schip in de havenvan Zeebrugge officieel gepresenteerd.De aanwezige burgemeester Dirk De Fauwzei: “Voor mij en voor het havenplatformZeebrugge is het van essentieel belang dat ereen goede en regelmatige verbinding is viade estuaire vaart tussen Antwerpen en Zeebrugge.Daarmee worden honderden vrachtwagensvan de autosnelweg gehaald.”Aan het ms SEAFORD leverden o.a.vlootschouw.nl/seafordEen behouden vaartRensen-Driessen Shipbuilding BV heeft het ontwerp,bouw en levering compleet schip mogen verzorgenvoor WeBarge.Wij wensen het ms Seaford en de bemanningeen behouden vaart.www.rensendriessen.comRensen-Driessen Shipbuilding B.V.Scheepmakerij 150, 3331 MA ZwijndrechtT: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.comDoldermanComplete afbouwRensen-Driessen ShipbuildingOntwerp, bouw en leveringcompleet schipBarge Cranes Belgium1 x BCB Autokraan L 12 meterWLL 1950 kg met radiografischebesturing en floodlightBerg Maritieme MeetsystemenNiveaumeting brandstof- en UreatanksBlokland Non FerroBeunkoelersBlommaert AluminiumConstructions- Voormast, type Improval XL, incl.klapbare estuair beugel- Achtermast, type Hazard, incl.klapbare estuair beugel- Uitschuifbare stuurhuttrap met RVSgepolijste leuningenClimaLogic- Airconditioninginstallatie- Overdruksysteem- Machinekamerventilatoren- RVS afsluitbare roosters- ATEX-ontgassingventilatorenDamen Marine Components- Besturingssysteem: type SP2700- Stuurmachine: type 4DWKK- Roeren: 4 stuks type HD- Straalbuis: 2 stuks type OptimaDen Breejen ShipyardLeveren en inbouwen vanschroefasinstallatieDijvler Materiaal- 1x boeglier- 1x achterlier- 2x afmeerlier- 3x anker- 2x ankerketting- 1x ankerdraadForesta Trading- F.T. VICTOR-dienstpompen- F.T. VICTOR-zwartwaterpompen- F.T. ballast-/stripping-ejectors ≈200 m³/u- F.T. Smeeroliehaspelsets- F.T. Smeeroliepompen- F.T. Gasolietrimpomp- F.T. Ruimlens-dompelpompen AtexuitgevoerdHeatmaster1500 KW thermische vloeistofinstallatiemet secondair system entank cleaning heaterHoogendoorn 1961Volledige betimmeringachterwoning en stuurhuisKampers ShipyardStuurhuis en hefgeleidekokersysteemvoorzien van zeevaartstanden binnenvaartstandOmru ScheepsramenScheepsramenRadio Holland Netherlands- Rivierradar RHRS2024BB- Radio Zeeland THOR-1000 displaysvoor roerstand-, bochtaanwijzer enwindmeter- P-300 Smart gyrokompas- Furuno FCV295 echolood- Radio Zeeland THOR-700 intercom- Sailor 6248 marifoon- Furuno FM-8900S marifoon- Furuno SC-70 Satellietkompas- Jotron SART Radartransponder- Jotron TR30 VHF-portofoonTresco EngineeringTresco NavigisVerhaar OmegaCompressorenVeth Propulsion- 2 stuks Veth-Jet type 4-K-1300- Inclusief kortsluitankermotorhorizontaal gemonteerd478kW @1800RPMLuchtgekoeld IP23- 1 stuk stuurrooster type VSG-1300Linclusief opgebouwdekortsluitankermotor478kW @1800RPMLuchtgekoeld IP23Werkina WerkendamElektrische installatiesW&O EuropeAppendages voor in demachinekamer en hetballastsysteem

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant