Views
1 month ago

2024-26 Kerst

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • December
  • Nieuwe
  • Onze
  • Schepen
  • Kerst
  • Waar
  • Haven
  • Fijne

24 17 december

24 17 december 2024VacatureGezagvoerderWijzoekencollega’sWijcolFunctieomschrijvingUnilloyd biedt innovatieve logistieke oplossingen Wij bieden meten gewerkt. De binnenvaart is een moderne seDe Schipper met Rijnpatent, ook wel kapitein veilige, met Rijnpatent moderne, genoemd, groene, LNG-aangedreven of Unilloyd Unilloyd biedt schepen innovatieve biedt en uitstekende logistieke met carrièremogelijkheden, oplossingen tijd mee. Hierin met is Unilloyd flexibele vooruitstrev rotatieschEerste Schipper met Rijnpatent, is (eind)verantwoordelijk gekwalificeerd voor personeel. de nieuwe LNGaangedrevenbinnenvaarttanker, de bemanning en de lading.gekwalificeerd in je carrière? personeel Stap dan nu aan boord op onze moderne LNG aangedrveilige, moderne, en aantrekkelijke groene, arbeidsvoorwaarden. LNG-aangedreven duurzame LNG-aangedreven schepen Ben jij klaar en voor Rijnvaart- een nieuwe binnenOp dit moment zijn we op zoek naar een binnenvaarttankers! Daarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdiensDe vaarroute gaat voornamelijk over de Rijn. Onze nieuwe LNG-aangedreven Op dit moment• Verschillendezijn wevaarschema’sop zoek (woon- naar een(week/week,en werk-rotatieschema)2/2, 3/3)en Nederlandsbinnenvaarttankers zijn uitgerust met uitstekende faciliteiten en accommotie. • Nederlandse voorwaarden.Gezagvoerder Gezagvoerderarbeidsvoorwaarden.We bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden en meerdere rotatieschema’s, met Erkend leerbedrijfNederlandse sociale verzekeringen en belastingbetalingen. Geen onaangename Daarnaast zijn wij een erkend Functie-eisen leerbedrijf, dus ook (leerling)schippersverrassingen!Als Gezagvoerder in de binnenvaart houd ons jij van starten. een• Grootvaarbewijs ABAls Gezagvoerder in de binnenvaart houd jij van een avontuurlijke baan.avontuurlijke baan. De keus voor de binnenvaart wordt • Rijnpatent (voorkeur Mannheim)De keus voor de binnenvaart wordt vaak gevoed door een intrinsiekeVereistenvaak gevoed door een intrinsieke motivatie. Neem Daarnaast bij interesse contact • Marifooncertificaat met ons op via 010 (VHF) 79 04 331 of stuur eenmotivatie. Daarnaast ben je flexibel en je vindt het niet erg om een aantalKandidaten voor de functie van Schipper, Kapitein ben je flexibel of Eerste en Schipper je vindt het die niet willen erg om Crewing@unilloyd.comeen aantal• Radarpatentwerken op een van de nieuwe LNG-aangedreven weken binnentankers van huis te zijn. van Jij bent Unilloyd, weken van huis te zijn. Jij bent eindverantwoordelijk voor de inzet vaneindverantwoordelijk voor • ADN Basisdienen in het bezit te zijn van de volgende geldige de inzet certificaten van de bemanning, en diploma’s: de bemanning, de scheepsadministratie en het waarborgen van dede scheepsadministratie en • ADN Chemie is een prehet waarborgen van de bedrijfsvoering.bedrijfsvoering.Je behoudtJe behoudthethet overzicht• Minimaalover alle3 jaarwerkzaamhedenervaring als Schipper/Gezagdie• Rijn patentoverzicht over alle werkzaamheden je volgens die je volgens milieu- en milieu- veiligheidsvoorschriften en binnenvaart; uitvoert. Deze rol en taken• VHF-certificaatveiligheidsvoorschriften uitvoert. bieden Deze rol jou en diversiteit taken bieden in dagdagelijkse jou • Grondige werkzaamheden. kennis van alle wettelijke- en form• Radar patent• ADN Basisdiversiteit in de dagdagelijkse werkzaamheden.• Goede beheersing van de Nederlandse taal• ADN ChemieJe hebt kennis over alle Europese vaarwateren geschrift; en de hele logistiekeJe hebt kennis over alle Europese keten. vaarwateren Veiligheid en staat de hele voorop: jij draagt • Goede zorgt beheersing voor een veilige van de nautische EngelseAanvullende vereisten voor de functie van logistieke schipper, keten. kapitein Veiligheid of staat voorop: werkomgeving jij draagt aan zorgt boord voor en/of op de en terminals. geschrift; Dit doe jij voor jeeerste schipper:een veilige werkomgeving aan boord bemanning en/of op en de ook terminals.voor jezelf! De ladingen • Goede (producten) beheersing worden van de door nautische Duitse t• Minimaal 3 jaar ervaring als schipper, kapitein Dit doe of eerste jij voor schipper je bemanning de en ook jou en voor je team jezelf! veilig De ladingenvervoerd, geladen geschrift; en gelost. Je draagt graagbinnenvaarttankvaart;(producten) worden door jou en je verantwoording, team veilig vervoert, blijft ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan• Grondige kennis van alle wettelijke en formelegeladenbepalingen;en gelost. Je draagt graag boord verantwoording, wordt volcontinue, blijft semicontinu Interesse? of in dagvaart gevaren• Goede beheersing van de Nederlandse taal, mondeling & schriftelijk;ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan boord Ben je geïnteresseerd, bel dan 010 7904 331 of• Goede beheersing van nautisch Engels, mondeling en schriftelijk;en gewerkt. De binnenvaart is een moderne sector en gaat met dewordt er volcontinue, semicontinu of in dagvaart gevaren mailtje naar crew@unilloyd.com• Goede beheersing van nautisch Duits, mondeling en schriftelijk.tijd mee. Hierin is Unilloyd vooruitstrevend met haar duurzame LNGaangedrevenRijnvaart- • In bezit van Schippersdiploma;binnenvaartschepen.Unilloyd. De drijvende kracht in management van binnenvaartDaarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdienstsystemen (woon- enwerk-rotatieschema) en Nederlandse contractuele arbeidsvoorwaarden.ijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | T. +31 (0) 10 7904300 | E. crew@unilloyd.com | I. www.unilloyd.comFunctie eisen• Grootvaarbewijs AB• Rijnpatent (voorkeur Mannheim)• Marifooncertifi caat (VHF)• Radarpatent• ADN Basis• ADN Chemie is een pre• Minimaal 3 jaar ervaring als Schipper/Gezagvoerder in de binnenvaart• Grondige kennis van alle wettelijke- en formele bepalingen• Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift• Goede beheersing van de nautische Engelse taal in woord en geschrift• Goede beheersing van de nautische Duitse taal in woord en geschriftInteresse?Ben je geïnteresseerd, bel dan 010 79 04 331of stuur een mailtje naar crewing@unilloyd.comUnilloyd. De drijvende kracht in management van binnenvaartschepenNijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | T. +31 (0) 10 7904300 | E. crew@unilloyd.com | I. www.unilloyd.com

25 Kerst17 december 2024SPECIALKerstDit was2024Jaaroverzicht [1/6 ]Een binnenvaartjaar van progressieIn het jaar dat Nederland een opvallend nieuwe regeringkreeg, Trump opnieuw tot president werd gekozen en MaxVerstappen voor de vierde keer wereldkampioen Formule 1werd, kende de binnenvaart vooruitgang, maar was er geensprake van grote uitschieters, noch naar boven noch naarbeneden. Er was hoog en laag water maar geen extreemhoog of laag water, om maar iets te noemen.De wereld wordt beziggehouden door vuurhaarden in hetMidden-Oosten en in Oost-Europa en de binnenvaart dopthaar eigen boontjes. Lees in dit verslag weer over de woedeover de sluiting van het Julianakanaal, de zorgen om decertificering, het langverwachte verbod op ontgassen vantankers, de integratie van Nextlogic en wellicht het licht aanhet einde van de tunnel voor de veel te hoge eisen aanbestaande schepen.Er gebeurde dus toch weer van alles in de binnenvaart.BrandstofOnontgastNederland werd op 1 juli onontgast. De rest van Europa volgde op 1 oktober.Ontgassen in de openlucht mag niet meer, althans niet voor demeest schadelijke dampen, de gasvormige overblijfselen van gelosteladingen chemische stoffen die de gezondheid aantasten. Het blijft onvoorstelbaardat het in de beschaafde wereld – waar we al aan de telefoonhangen bij een overheidsinstantie als ergens een losse kabel ligtwaar je over kunt struikelen – was toegestaan om in het wilde weg kankerverwekkendestoffen rond te blazen. Dat is afgelopen, na een lange enhevige strijd waar alle partijen er meesters in waren andere partijen aante wijzen als verantwoordelijken. Links en rechts verschijnen er ontgassingsinstallatiesen wat belangrijker is: inspecteurs van de ILT constaterennauwelijks overtredingen. Het komt goed. (foto Renewi)Heel 2024 werd er onderzocht en gediscussieerd om te kunnen bepalenwat nou een goede alternatieve brandstof is voor de schepen die nu nogop diesel varen. Waterstof, HVO, GTL, methanol? Een vraag waar niemandvan u in de vorige eeuw van durfde dromen er ooit mee bezig te zijn.Het blijft ondanks de klimaatsceptici in het kabinet Schoof prioriteit datde binnenvaart schoner moet. De zoektocht gaat nog (veel) verder, maarin 2024 werd wel al besloten dat HVO100 aanvaardbaar is als alternatievebrandstof. Hydrogenated vegetable oil Is een biobrandstof afkomstiguit de voedselindustrie. Het is dus twee vliegen in één klap: zowel de binnenvaartals de voedselindustrie worden duurzamer. Maar: wie betaalt demeerprijs? (illustratie Shutter_Tonko)

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant