Views
1 month ago

2024-26 Kerst

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • December
  • Nieuwe
  • Onze
  • Schepen
  • Kerst
  • Waar
  • Haven
  • Fijne

2024-26

HÉT VAKBLAD MET HET GROOTSTE BEREIK IN RIJN- & BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, RECREATIEVAART, VISSERIJ EN DREDGINGDINSDAG 17 DECEMBER 2024Binnenvaartkrant.nl | Vlootschouw.nl | +31 (0)10 - 4140060 | Jaargang 28 | Editie 26GelukkigNIEUWJAAR!+31 78 303 3022Dé verwarmingvoor aan boord!+31 (0)117-401500Bewezen Kwaliteit(078) 682 12 14WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL+31 164 212420sales@woeurope.comDCSINT.NLMOTORBEDIENINGENTREK-/DUWKABELSWATERJETSTRIM- & STABILISATIESYSTEMEN+31 (0)78 6192003 info@dcsint.nlVoorzichtigherstel5Extra dikkeKerstspecialExtra onderzoekhaven Werkendam13 25 t/m 96Noodschuttingen bij Müdenom schepen te bevrijdenGisteren is WSA Mosel­Saar­Lahn gestart met het schutten van Sluis Müden. Het eerste schip konom 08.30 uur passeren. Door een noodmaatregel met schotbalken en een mobiele kraan wil devaarwegbeheerder zoveel mogelijk schepen nog dit jaar ‘bevrijden’. 74 schepen zitten sinds 8december bovenstrooms van de Duitse sluis opgesloten. WSA schut 24 uur per dag.KEERKOPPELINGDEFECT?SCHAKEL DIRECTDoldermankeerkoppelingservicewww.keerkoppeling.comBel 078-613827724 UURSSTORINGSDIENSTMASSON | REINTJES | TWIN DISC | ZF | LOHMANNLevering, onderhoud, revisie, service enreparatie van de meest voorkomende,nieuwe en gebruikte DIESELMOTOREN.Gespecialiseerd in CATERPILLAR,CUMMINS en DETROIT DIESEL.078-6122952 / 06 25027173www.simase.nlVOS KaiserGmbH &BING Kaisereast - west connections+49 (0) 170 35 73 922info@bingvoskaiser.dewww.bingvoskaiser.deStage V gecertificeerde motoren metVermogens van 150 PK t/m 1450 PKAanvankelijk leek het erop dat deMoezel tot eind maart gestremdzou zijn nadat op die zondag eenmet schroot geladen motorschipDe Allegria schutte maandagochtend als eerste. (foto WSA Mosel-Saar-Lahn)authorized partnerof man enginesoffi cieelgeautoriseerd dealerTEL. 078 - 3039700 | INFO@DEGROOTMARINE.COM | WWW.DEGROOTMARINE.COMMeer weten? P. 94BusinessparkOude HavenWerkendamde benedendeuren van SluisMüden finaal kapot voer. Dedeuren waren op dat momentnog niet helemaal geopend, zoberichtte de Politie Rijnland-Palts. Daarbij kwam hydrauliekoliein het water. De brandweerkon voorkomen dat die lekkagezich verder verspreidde. De boegvan het schip raakte ook beschadigd.Niemand raakte gewond.WSA Mosel-Saar-Lahn gaf die dagaan dat de reparatie en vervangingvan onderdelen en deuren maandengaat duren en de Moezel zouwaarschijnlijk pas in het voorjaarweer bevaarbaar zijn. Alle schepenmoesten afmeren en blijvenliggen waar ze waren.Alles op allesMaar de vaarwegbeheerder heeftonder leiding van Albert Schöpflinalles op alles gezet om zo snelmogelijk een oplossing te vinden.Het hoofd zit vlak voor zijn pensioenen twee had weken eerdereigenlijk al zijn afscheidsreceptiegehad. Hij kondigde aan alles inhet werk te stellen om de schepennog dit jaar te bevrijden richtende Rijn.Lees verder op pagina 2DE Stuurhuizen STUURHUIZEN B.V.SPECIALIST0183 - 502 184www.stuurhuizen.comWWW.OLTHOF.EU

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant