4 8 oktober 2024 De Verenigde Tankrederij zoekt personeel De Verenigde Tankreder zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (G zoekt schippers personeel! en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! diverse vaartrajecten. We werken week op week af on De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers schippers en schippers en kapiteins. kapiteins. en We kapiteins. We vervoeren vervoeren We 3 productsoorten vervoeren 3 productsoorten 3 productsoorten over over diverse vaartrajecten. over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder diverse vaartrajecten. diverse We werken vaartrajecten. week We werken op week We week af werken onder op week Nederlandse af op onder week voorwaarden. af onder Nederlandse Nederlandse Tevens voorwaarden. zijn wij voorwaarden. een Tevens erkend zijn leerbedrijf, Tevens wij een zijn erkend dus wij ben een leerbedrijf, je erkend een leerling leerbedrijf, startend dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar dus ben je met dus een een ben leerling (BBL) je een opleiding, startend leerling neem met startend een dan (BBL) met contact een opleiding, (BBL) via 010 opleiding, neem - 487 62 33 neem of stuur hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dan contact dan op contact via 010 op - 487 via 010 62 33 - 487 of stuur 62 33 een of stuur mail naar een mail naar hr@vtgroup.nl hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden om mogelijkheden te bespreken! te bespreken! Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leer schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail n Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Net T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl Your Partner for Quality Inland Shipping Crew and Recruitment Looking for qualified and experienced crew for your inland vessel? OUR SERVICES CONTACT US Certified, experienced crew for all vessel types Tailored crewing solutions to fit your specific needs info@icrewc.com 24/7 support for all staffing concerns +31 6 43218235 icrewc.com Follow us on Facebook: fb.com/icrewc InlandCrew Connect provides top-tier captains, helmsmen, and sailors for tankers, LNG-powered ships, cargo vessels, and container ships. We prioritize quality over quantity, selecting only the best professionals to meet your needs. Join our team or secure your next crew today. We are dedicated to excellence in every voyage. InlandCrew Connect – Committed to quality and reliability in every crew placement! QUADRANS SHIPPING ZOEKT Schippers Wij zijn een dynamisch bedrijf gevestigd in Dordrecht, dat zich de laatste decennia gespecialiseerd heeft in het vervoer van zwarte producten in het ARA-gebied. Wij bieden: • Een gemoedelijke werkomgeving en fi jne collega’s • Fijne en goed onderhouden bunkertankers • Ruimte voor eigen inbreng en initiatief • De ruimte om door te leren en door te groeien • Keuze uit verschillende vaarsystemen • Reiskosten en inwoning vrij • Goede arbeidsvoorwaarden en salaris Ben jij een schipper en beschik je over de juiste papieren? En belangrijker nog: lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Neem dan contact op via t.hokke@quadransshipping.nl of bel met 06-15500194. Quadrans Shipping B.V. • Maxwellstraat 35 • 3316 GP Dordrecht • www.quadransshipping.nl
8 oktober 2024 5 Amsterdamse Scheepswerf hoeft niet te wijken voor woningen Damen Shiprepair Amsterdam en zusterbedrijf Niron Staal zijn blij dat ze – voorlopig – niet hoeven te wijken voor woningen. Provincie Noord-Holland heeft de scheepswerf op verzoek van het Rijk aangewezen als ‘Industrieterrein van Provinciaal Belang’, wat een beschermde status oplevert. MARINE PEOPLE KOOPT LEKSTROOM TRANSPORT Lekstroom Transport is onderdeel geworden van Marine People, de groep waar ook HEBO Maritiemservice en Bonn & Mees toe behoren. Lekstroom Transport heeft 126 jaar zelfstandig bestaan. Na gesprekken met verschillende geïnteresseerde partijen viel de keuze op Marine People. Directeur Pieter Eerland, die samen met zijn vrouw Netty eigenaar was, licht dat toe: “Natuurlijk is het in zo’n traject belangrijk dat je het financieel eens wordt, maar voor ons was het ook cruciaal dat Lekstroom Transport in zijn huidige vorm zou blijven bestaan.” Bij Marine People wordt Lekstroom Transport een zusterbedrijf van HEBO Maritiemservice en Bonn & Mees. Het bedrijf houdt zijn eigen naam en zal zelfstandig opereren binnen de groep, onder leiding van een nieuwe directeur. Eerland: “Het hielp natuurlijk ook mee dat we HEBO Maritiemservice al jaren als betrouwbare concullega kenden. Dat schept vertrouwen.” CEO Marius Punt van Marine People is blij met de versterking. “Lekstroom Transport beschikt over een mooie vloot met duwboten en pontons. Hun werkzaamheden sluiten perfect aan bij die van ons. Bovendien liggen de bedrijfsvoering, cultuur en het arbeidsethos van onze bedrijven dicht bij elkaar.” NIEUWE NAAM VOOR NESKA DOOR EVERT BRUINEKOOL Het betekent een pas op de plaats van in elk geval twee jaar voor de geplande 9.600 woningen. Het Amsterdams bouwproject op het scheepswerfterrein in Amsterdam Noord is niet van de baan, maar als het gebeurt, moet de gemeente elders een gelijkwaardige locatie aanbieden. “Een wereldhaven is geen haven, zonder scheepswerf”, zegt Tjeerd Schulting. De directeur van Damen Shiprepair Amsterdam en Niron Staal heeft eindelijk zekerheid over het voortbestaan van de werf. In 2028 zou de huurovereenkomst komen te vervallen; dat bracht veel onzekerheid met zich mee voor het personeel en de klanten. Huurcontract “Met de sectoragenda heeft Kees van der Staaij, de gezant Maritieme Maakindustrie, een duidelijke boodschap gegeven aan het kabinet: al veertig jaar zit de maritieme maakindustrie op een kantelpunt en de sector dreigt dood te bloeden. We moeten daar wat mee. Van daaruit heeft de overheid plannen gemaakt. Eén daarvan is om voorzichtig te zijn met de mooie industrie die wij nu nog hebben. Bij ons omdat het water aan de lippen staat doordat in 2028 het huurcontract beëindigd wordt”, aldus Schulting. De provincie kreeg van het rijk het verzoek om de scheepswerf in Amsterdam-Noord tot ‘Industrieterrein van Provinciaal Belang (IPB) uit te roepen. Daarmee worden alle plannen voor een periode van twee jaar bevroren. De scheepsreparatieactiviteiten kunnen – voorlopig – vooruit in Amsterdam-Noord. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) Schulting: “Alle scenario’s worden verder verkend. Die zijn simpel: er moet een vergelijkbare werf blijven. Hopelijk groter en binnen het Noordzeekanaalgebied. Dat is voor ons fantastisch en geeft de ruimte met alle partijen om tafel te gaan zitten en samen de best mogelijke oplossing te zoeken.” Voortbestaan Uit de verkenning moet blijken op welke plek Damen Shiprepair Amsterdam en Niron Staal verder kunnen. “We gaan een toekomstgerichte dialoog voeren. Misschien is de uitkomst van dat gesprek wel dat je beter kan blijven zitten en aanpassingen met geluidsschermen en andere oplossingen kan maken voor omwonenden. Of misschien wel verhuizen?” “Als we verhuizen wordt met het terrein heel veel geld verdiend en met dat geld kan je heel veel doen. Onze positie is heel erg versterkt door Provincie Noord-Holland.” “Nu moeten we er met onderhandelen en praten uit zien te komen. Het regie bureau Sectoragenda Martieme Maakindustrie heeft heel goed werk gedaan.” Balen Anders dan Schulting is Reinier van Dantzig, de Amsterdamse wethouder voor woningbouw, grond en ontwikkeling en ruimtelijke ordening, begrijpelijkerwijs niet blij: “Ik baal ontzettend van het eenzijdige besluit van de provincie om het gebied tijdelijk aan te wijzen als IPB.” Het betekent volgens hem dat de woningbouw op deze plek vertraagt terwijl Amsterdam een schreeuwend tekort heeft aan woningen. “Daarbij vraag ik me sterk af of het bouwen en repareren van fregatten binnen stedelijk Amsterdam een lange toekomst heeft. Je ziet namelijk dat andere industrie ook op termijn naar de randen van de stad verhuist.” “We hebben begrip voor de veranderende omstandigheden in de wereld en de lastige afwegingen die daarbij horen”, zegt Van Danzig. “Maar Amsterdam had vergevorderde plannen met dit gebied en die komen nu stil te liggen.” Daarnaast heeft de aanwijzing gevolgen voor de ontwikkeling van gebied Haven-Stad. “Hoe groot die gevolgen zijn, moeten we nog exact in kaart brengen. Wij vertrouwen erop dat in de komende twee jaar duidelijk wordt dat alsnog herontwikkeling naar een woon-/werkgebied zal plaatsvinden op de betreffende locatie.” Onderzoek Rijk, provincie en gemeente gaan de komende twee jaar onderzoeken wat de toekomstige invulling van het gebied moet worden. Zolang het terrein de status ‘Industrieterrein van Provinciaal Belang’ heeft, kunnen er geen andere ontwikkelingen (zoals woning - bouw) plaatsvinden. Iedereen kan op het ontwerpbesluit reageren. De reacties kunnen worden meegenomen in het eindconcept. De wijzigingen worden naar verwachting in januari vastgesteld en zijn dan per 1 februari 2025 van kracht. Onder een nieuwe naam, maar met hetzelfde bedrijfsmodel en dezelfde aanspreekpunten gaat neska Container Line verder als HGK Logistics and Intermodal Nederland. Het kantoor blijft gevestigd in Dordrecht. “Door de rebranding van het bedrijf naar ‘HGK Logistics and Intermodal Nederland B.V.’ maakt de dochteronderneming nu officieel en zichtbaar deel uit van de HGK Group”, aldus Markus Krämer, CEO van HGK Logistics and Intermodal. Neska verzorgt sinds 1988 containertransporten over water en spoor tussen de zeehavens Rotterdam en Antwerpen en de containerterminals van HGK in Duitsland. Het containervervoer over de Rijn zal worden voortgezet door zusterbedrijf HGK Container Line. Dat is ook in Dordrecht gevestigd. Containerschip New Hampshire vaart voor HGK Container Line. (foto HGK) EURO-RIJN STAPT OOK IN YST LOGISTICS De Euro-Rijn groep heeft een strategisch belang verworven in YST Logistics uit in Hendrik-Ido-Ambacht. Vorige maand werd bekend dat de groep uit Moerdijk partner was geworden in Elbe Rijn Lloyd. Eerder dit jaar nam Euro-Rijn Groep ook al Danser over. Met deze investering versterkt Euro-Rijn Logistics zijn positie in de binnenvaart en breidt het zijn netwerk en diensten uit in Nederland en daarbuiten. Het werkgebied van YST Logistics, opgericht in 2007, bestaat onder andere uit België, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en de Donaulanden. YST Logistics verzorgt transporten van onder meer granen, veevoer, constructiematerialen en kolen. Sinds 2011 heeft het bedrijf zijn expertise uitgebreid naar de offshore-industrie.
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl