12 8 oktober 2024 De drijvende kracht in management van binnenvaartschepen Wij zoeken collega’s VACATURE Gezagvoerder Gezagvoerder in het kort Als gezagvoerder in de binnenvaart houd jij van een avontuurlijke baan. De keus voor de binnenvaart wordt vaak gevoed door een intrinsieke motivatie. Daarnaast ben je flexibel en je vindt het niet erg om een aantal weken van huis te zijn. Jij bent eindverantwoordelijk voor de inzet van de bemanning, de scheepsadministratie en het waarborgen van de bedrijfsvoering. Je behoudt het overzicht over alle werkzaamheden die je volgens milieu- en veiligheidsvoorschriften uitvoert. Deze rol en taken bieden jou diversiteit in de dagdagelijkse werkzaamheden. Je hebt kennis over alle Europese vaarwateren en de hele logistieke keten. Veiligheid staat voorop: jij draagt zorgt voor een veilige werkomgeving aan boord en/of op de terminals. Dit doe jij voor je bemanning en ook voor jezelf! De ladingen (producten) worden door jou en je team veilig vervoerd, geladen en gelost. Je draagt graag verantwoording, blijft ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan boord wordt er volcontinue of in dagvaart gevaren en gewerkt. De binnenvaart is een moderne sector en gaat met de tijd mee. Hierin is Unilloyd vooruitstrevend met haar duurzame LNG-aangedreven Rijnvaart- binnenvaartschepen. Daarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdienstsystemen (woon- en werk-rotatieschema) en Nederlandse contractuele arbeidsvoorwaarden. Functie eisen • Grootvaarbewijs GVB • Rijnpatent t/m Mannheim • Marifooncertificaat (VHF) • Radarpatent • ADN Basis • ADN Chemie is een pre • LNG-bunker is een pre • Minimaal 3 jaar ervaring als Schipper/Gezagvoerder in de binnentankvaart • Grondige kennis van alle wettelijke- en formele bepalingen • In bezit van een geldig dienstboekje • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift • Goede beheersing van de nautische Engelse taal in woord en geschrift • Goede beheersing van de nautische Duitse taal in woord en geschrift Neem bij interesse contact met ons op via 010 79 04 331 of stuur een mail naar crewing@unilloyd.com Nijmegenstraat 1 3087 CD Rotterdam +31 (0) 10 79 04 300 unilloyd.com
8 oktober 2024 13 Petitie en raadsvragen over kapotte walstroom Maashaven Lange tijd klaagt de binnenvaart al over niet-werkende walstroom aan de Maashaven. Vorige maand is een online petitie gestart om de druk op te voeren zodat de stroomkasten worden gerepareerd. De handtekeningenactie op www.petities.com is gestart door stuurman Jurian Oomens. “De walstroomkasten in de maashaven zijn nu al enige tijd (bijna allemaal) buiten gebruik. Klacht na klacht wordt er niks aan gedaan. Het gevoel dat wij als binnenvaart niet serieus worden genomen door connect4shore is zo groot dat ik het initiatief neem deze petitie te starten.” Oomens, zijn schipper en andere schippers hebben al meerder klachten ingediend. “Bij de exploitant, Connect4Shore, maar ook bij Havenbedrijf Rotterdam. Er gebeurt gewoon niks. Ook omwonenden klagen.”De oorzaak zit naar verluidt in de modems van de stroomkasten. Tijdens de ASV-jaarvergadering op 28 september kwam het onderwerp ook. Daar uitten meerdere schippers hun ongenoegen. Omdat ze in de Maashaven geen generatoren mogen draaien om zelf stroom op te wekken en ze soms honderd meter moeten sjouwen met hun kabel naar een werkende stroomkast. Politiek De lokale politiek heeft de kwestie inmiddels opgepakt. In de gemeenteraad heeft Volt Rotterdam vragen gesteld. Raadslid Imane Elfilali: “Het niet kunnen vinden van een werkend aansluitpunt leidt ertoe dat de schippers op sommige momenten aan de kade uit noodzaak hun generatoren aan moeten zetten. Dit is niet duurzaam en volgens de havenverordening ook nog eens niet toegestaan. Wij hebben ook begrepen dat hiervoor boetes worden uitgedeeld. Het geven van een boete zou bijzonder zijn in het geval dat de walstroomvoorzieningen falen.” Ze noemt werkende walstroomvoorzieningen van groot belang voor de duurzaamheidsambities van de stad. Helaas wijzen het Havenbedrijf en het private bedrijf dat de transacties beheert naar elkaar als Een walstroomkast aan de Maashaven. (archieffoto Tekst & Toebehoren) verantwoordelijke, zonder dat er een oplossing komt. Volt Rotterdam vindt de situatie “onwenselijk voor zowel de binnenvaartschippers als de stad” en dringt aan op een snelle oplossing. Niet alleen in de Maashaven maar ook op het Noordereiland, waar ook veel storingen voorkomen. De petitie staat op www.petities.com/walstroom_ maashaven_rotterdam. Tot 7 oktober was hij 66 keer ondertekend. Voor onze vloot zijn wij op korte termijn op zoek naar • Stuurman met ervaring op een beunschip Vaarschema 4-4 Vaargebied Nederland en België Wij vragen: • In bezit van geldig dienstboekje • Beheersing Duitse taal of Engelse taal • Marifoon certificaat is een pré Wij bieden: • Vast dienstverband • Aantrekkelijke (secundaire) arbeidsvoorwaarden op basis van Zwitserse condities • Uitstekende reiskosten regeling • Maaltijdvergoeding • Opleidingsmogelijkheden Je reactie Stuur een korte mail naar personal@amerschifffahrt.ch t.a.v. Danny van Os of bel +41-415111037 Ervaring en knowhow in de binnenvaart
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl