Views
4 months ago

2024-20 Holland Fisheries Event

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Onze
  • Nederland
  • Visserij
  • Fisheries
  • Gaat
  • Holland
  • Nieuwe
  • September
  • Binnenvaart
  • Jaar

4 24 september

4 24 september 2024 WE ARE ACTIVELY LOOKING FOR PASSIONATE RHINE CAPTAINS & HELMSMEN +316 31 92 02 26 jobs@rptag.ch WIR SIND AUF DER SUCHE NACH: LEIDENSCHAFTLICHEN RHEINKAPITÄNEN & STEUERMÄNNERN +316 31 92 02 26 jobs@rptag.ch De Verenigde Tankrederij zoekt personeel De Verenigde Tankreder zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (G zoekt schippers personeel! en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! diverse vaartrajecten. We werken week op week af on De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers schippers en schippers en kapiteins. kapiteins. en We kapiteins. We vervoeren vervoeren We 3 productsoorten vervoeren 3 productsoorten 3 productsoorten over over diverse vaartrajecten. over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder diverse vaartrajecten. diverse We werken vaartrajecten. week We werken op week We week af werken onder op week Nederlandse af op onder week voorwaarden. af onder Nederlandse Nederlandse Tevens voorwaarden. zijn wij voorwaarden. een Tevens erkend zijn leerbedrijf, Tevens wij een zijn erkend dus wij ben een leerbedrijf, je erkend een leerling leerbedrijf, startend dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar dus ben je met dus een een ben leerling (BBL) je een opleiding, startend leerling neem met startend een dan (BBL) met contact een opleiding, (BBL) via 010 opleiding, neem - 487 62 33 neem of stuur hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dan contact dan op contact via 010 op - 487 via 010 62 33 - 487 of stuur 62 33 een of stuur mail naar een mail naar hr@vtgroup.nl hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden om mogelijkheden te bespreken! te bespreken! Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leer schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail n Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Net T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl

24 september 2024 5 Verrassing voor de bruidegom TOCH STORTSTENEN BIJ KERKVAARTSE HAVEN Suzanne en Gert op de grote dag, samen met Julian, Tijmen en Olivier, aan boord van de Volare. (foto Ricon Fotografie) Op 30 augustus zijn Suzanne Polderman (37) en Gert Kunst (45) getrouwd. Zij mailde de krant: of het leuk was om daar aandacht aan te besteden. Het artikel is een verrassing voor de kersverse bruidegom; die wist namelijk niet dat ze in de krant staan... tot nu toe. Er was versneld onderhoud nodig aan de Kerkvaartse haven in Waspik. Dat heeft Waterschap Brabantse Delta laten weten aan de gemeente Waalwijk. Het oostelijk deel van de dijk is beschadigd door de vele hevige regens in het voorjaar en de daarmee gepaard gaande hoge waterstanden. Op 26 augustus is gestart met de werkzaamheden. De dijk is over een lengte van 600 meter versterkt met stortstenen. Ondernemers rond de Kerkvaartse haven werden overvallen door het nieuws dat er toch stenen werden gestort. Al tien jaar zijn ze in overleg met de gemeente Waalwijk en Waterschap Brabantse Delta. De uitkomst was dat er geen stortstenen zouden komen. Integendeel, de haven zou zelfs verbreed worden. Na een telefoontje van een schipper dat hij op 26 augustus zou afmeren met een lading stortstenen voor Waspik, sloegen de plaatselijke ondernemers steil achterover. De gemeente en het waterschap hadden hen niet ingelicht over de beslissing. Volgens Waterschap Brabantse Delta moesten met spoed maatregelen worden genomen vanwege de verzwakte dijk. Het werk moet vóór 1 oktober klaar zijn, want in de herfst mag niet aan de dijk worden gewerkt. De betrokken ondernemers vrezen dat de haven nog smaller wordt. Wat de gevolgen zijn voor de voortgang en haalbaarheid van het al jaren voortslepende havenplan, is onduidelijk. Volgens het waterschap zal de haven niet smaller worden door de werkzaamheden. De stortstenen worden zo steil mogelijk gestapeld en kunnen voor een deel in de dijk worden gelegd. “Hij maakte eens een opmerking dat het wel geinig zou zijn om samen in de Binnenvaartkrant te staan”, legt Suzanne uit hoe het kwam dat ze de stoute schoenen aantrok. “Hij is juist niet zo van de aandacht. Ik vond het toch wel bijzonder en dacht: hoe leuk is dat: een keertje positief nieuws in de krant.” Ms Volare Ze zijn getrouwd op het ss Rotterdam. Een sfeervolle, passende locatie en ook nog eens goed bereikbaar. Hun eigen schip lag namelijk even verderop in de Maashaven: het 110 meter lange ms Volare. Suzanne had thuis geslapen en kwam op de grote dag in een Kever-cabrio naar boord, samen met de kinderen. “Ik trouwde voor de tweede keer, dus ik wilde alles een beetje anders doen.” Ze kijkt terug op een meer dan geslaagde dag. “Alles was perfect. Het weer zat ook mee… een lekker zonnetje, niet te warm en niet te koud.” Het was gezellig én druk. “We hadden 72 daggasten en ’s avonds waren er circa 200 mensen.” Aan boord van het legendarische cruiseschip was de officiële plechtigheid, gevolgd door het diner en het feest. “Daar hebben we ook foto’s gemaakt, heel tof.” Hoe leuk is dat: een keertje positief nieuws in de krant Als verrassing zorgde een neef van Gert, die bij Port of Rotterdam werkt, voor een show met een blusboot. “Dat was ook echt fantastisch. Ik dacht wat gebeurt daar nou? Maar dat was speciaal voor ons.” Suzanne komt niet uit de binnenvaart. Ze leerde Gert online kennen, vertelt ze. “Vijfenhalf jaar geleden zaten we allebei te tinderen. Toen voer hij blijkbaar hier ergens in de buurt langs en kwamen we in contact. Het klikte en we hebben een keer afgesproken.” Ze wonen in Alblasserdam. “Gert had een woning in Ridderkerk, maar daar was hij nooit. Hij is altijd aan boord.” Varen Zelf vaart ze de helft van de tijd mee. Ze is inmiddels officieel stuurman. “Ik vaar 14-14, want ik heb nog twee kinderen uit m’n vorige huwelijk. Die zijn afwisselend twee weken bij hun vader en twee weken bij mij.” De kinderen heten Julian (15) en Tijmen (7). Samen hebben Gert en Suzanne sinds begin dit jaar ook een zoontje: Olivier. “Om mee te varen en je sociale leven aan de wal voor de helft op te zeggen, was wel een grote stap”, zegt Suzanne. “Maar het brengt ook heel veel leuke dingen met zich mee. Ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen. Ik vind het superleuk, de binnenvaart.” Net als een keertje in de krant staan... Ondernemers vrezen dat de toegang tot de Kerkevaartse haven nog smaller wordt. (foto Noud van der Zee) KRACHTENBUNDELING De Euro-Rijn groep heeft een belang verworven in Elbe Rijn Lloyd. Daarmee versterkt de logistiek dienstverlener zijn positie in de binnenvaart. Elbe Rijn Lloyd bevracht met name bulk en stukgoed op de Rijn, de Duitse kanalen en naar Oost-Europa. Het Ridderkerkse bedrijf werkt met een vloot van veertig schepen. Euro-Rijn, gevestigd in Moerdijk, voorziet met de participatie een krachtenbundeling, “die zal leiden tot het beter van dienst kunnen zijn van de klanten op het gebied van binnenvaartlogistiek”.

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant