Holland Fisheries Event 18 24 september 2024 Welkom op het Stellendamplein VAKMANSCHAP | INNOVATIE | SAMENWERKEN Stellendam is sterk verbonden met de Visserij. De toekomst zien wij met vertrouwen tegemoet. Samen staan we sterk en zijn we met veel ondernemers aanwezig op Holland Fisheries. Voor de toekomst van de sector. PADMOS STELLENDAM Deltahaven 18 3251 LC Stellendam padmos.nl ROELEVELD KOELTECHNIEK Meester Snijderweg 69 3251 LJ Stellendam roeleveldkoeltechniek.nl SCHEEPSTIMMERBEDRIJF IJTAMA Deltahaven 13 3251 LC Stellendam ijtama.nl DELTA ISOLATIE STELLENDAM Nijverheidsweg 26 3251 LP Stellendam delta-isolatie.com Hoofdsponsor Holland Fisheries Event 2024 WETEC Nijverheidsweg 34 LP Stellendam wetec-europe.com COÖPERATIE WESTVOORN Mr. Snijderweg 7a 3251 LJ Stellendam Eerste Binnenhavenweg 28 4382 ZG Vlissingen westvoorn.nl bezoek het Stellendamplein A9 C13 C12 C11 C10 C9 C8 Symposiumzaal C7 C6 C5 C14 C15 C4 Terras A9 C1 C2 C3 NU NU NU E1 D6 D1 D2 D3 D4 D5 D7 D15 D14 D13 NU NU D8 A13 A8 D16 D9 A14 A7 D17 D10 A15 A6 D18 D12 D2 D11 D37 D36 A16 A1 A2 A3 A4 A5 D19 D34 D30 NU B4 D20 D33 D32 D31 D29 B1 B2 B3 D21 D28 Terras D22 Kies het zekere voor het onzekere. Kies voor De Wit. INGANG D23 D24 D25 D26 D27 NU 3 en 4 oktober 2024 Stellendam 0187 491 755 dewitassurantien.nl Bezoekadres beurs De Koningshof Party & Events Staartweg 20 8321 NB Urk holland-fisheries.nl
24 september 2024 Holland Fisheries Event 19 De Wit Assurantiën is nieuwe hoofdsponsor van Holland Fisheries Event “We moeten met z’n allen achter de visserij staan” Holland Fisheries Event heeft dit jaar een nieuwe hoofdsponsor: De Wit Assurantiën. Dat het bedrijf in Stellendam is gevestigd terwijl de beurs in Urk is, is geen enkel bezwaar, maakt Hans Juch duidelijk. Niet voor De Wit zelf, niet voor de organisatie en ook niet voor de bezoekers en de andere standhouders. “We werken landelijk en hebben ook in Urk veel klanten. Het is bekend terrein. We zijn een paar jaar geleden lid geworden van Urk Maritiem, als een van de eerste bedrijven buiten Urk.” De Wit was al drie keer exposant van Holland Fisheries Event. “We vonden het altijd een heel leuke en kwalitatief goede beurs. Met een heel gericht publiek. Omdat we altijd heel goed contact hebben met het bestuur van Urk Maritiem en met de organisatie van de beurs, vroegen ze ons om Flynth op te volgen als hoofdsponsor. Daarop hebben we volmondig ‘ja’ gezegd. We moeten in Nederland met z’n allen achter de visserij staan en samen werken.” Het was ook aanleiding voor Hans, die naast zijn werk voorzitter is van Vissersvereniging Zuidwest, om meer Stellendamse bedrijven te overtuigen aan Holland Fisheries Event mee te doen. Zodoende is er dit jaar een Stellendam Plein, waar meerdere bedrijven uit het Zuid-Hollandse vissersdorp zich presenteren. 55 jaar De Wit bestaat op 1 oktober exact 55 jaar. “Het kantoor is in 1969 gestart door mijn schoonvader, J. P. de Wit”, vertelt Hans. “Als éénmansbedrijf aan de Korteweg in Stellendam. Een verzeke ringskantoor met al snel een specialisme in de zeevisvaart. Daarbij hadden we ook nog een bankagentschap van NMS Spaarbank. Nu is dat de Regiobank.” Toen Hans in 1997 in dienst trad, was het bedrijf al gegroeid en zat het sinds vier jaar in een kantoorpand dat De Wit had laten bouwen. “Ik werd door mijn Het pand aan de Langeweg in Stellendam. Hans Juch: “Het gaat om basale dingen: gewoon terugbellen als een klant dat wil, je beloftes nakomen en altijd voor het beste gaan.” (foto Tekst & Toebehoren) schoonvader gevraagd omdat hij geen opvolging had. Ik werkte destijds voor Caterpillar bij Geveke in Papendrecht. Ik was vertegenwoordiger voor de after sales: revisies en reparaties van de motoren. Met name in de zeevisvaart en in de kustvaart.” In 2004 nam Hans het bedrijf over, samen met een collega: Jan van Velzen. “Hij was in 1983 als derde medewerker in dienst gekomen. Nu werden we compagnons.” Marktleider Hans en Jan wisten het bedrijf verder uit te bouwen. Het personeelsbestand groeide van 16 in 2004 naar 36 anno 2024. In 2013 kocht De Wit het pand van de Rabobank aan de Langeweg. Daar is het bedrijf nog steeds gevestigd. De Wit kreeg op basis van de kennis en ervaring in de markt veel nieuwe klanten uit visserij. Ook al had die sector het moeilijk en kromp de markt. We bedienen nu zo’n 150 visserijbedrijven in binnen- en buitenland. Daarmee zijn we marktleider in Nederland.” De andere activiteiten groeiden echter harder. “Naast visserij doen we nog veel meer. Van hypotheken voor particulieren tot financieringen voor bedrijven. We hebben iets van 1.400 mkbbedrijven als klant.” Van generatie op generatie Begin dit jaar hebben Hans en Jan hun aandelen verkocht aan Yellow Hive, een landelijk werkende financiële adviesorganisatie. “De Wit blijft als zelfstandige naam voortbestaan en ook de dienstverlening blijft zoals die was”, verzekert Hans. Jan is afgelopen juli met pensioen gegaan, Hans gaat, in loondienst, verder als directeur Marine. Theo van Dolderen, al twintig jaar werkzaam bij De Wit Assurantiën, is algemeen directeur geworden. “De aansluiting bij Yellow Hive maakt dat we sterker kunnen doorgroeien, mede dankzij het grotere inkoopkanaal dat we met z’n allen hebben.” “Ik hoef me niet meer druk te maken over managementtaken”, noemt Hans een verandering in zijn werk. “Ik houd me volledig bezig met de maritieme klanten. Dat is echt mijn ding. Vooral visserij, maar ook kustvaart, offshore en binnenvaart.” “Waarom die ondernemers voor ons kiezen? Ik denk, of nee, dat weet ik wel zeker: voor de kwaliteit. Niet voor de prijs, want we zijn eerlijk gezegd meestal wel wat duurder. Maar we bieden een zeer snelle schadeafhandeling en hebben heel korte lijntjes – met klanten en met experts. Zo houden we de vaart erin; stilliggen is voor elke schipper funest. Ze blijven heel lang klant. We hebben bedrijven waarvoor we al sinds 1969 werken. Van generatie op generatie.” De Wit wist sinds de start elk jaar te groeien. “Ja, ook in mindere tijden – al was het in die jaren niet spectaculair. 55 jaar groeien vinden we zelf ook wel bijzonder. Daar zijn we heel dankbaar voor. We lopen niet met onze duimen achter het vestje, maar blijkbaar worden we door dik en dun gewaardeerd. En daar moet je gewoon hard aan blijven werken, hoor. Je mag nooit verslappen.” Niet zwart-wit Daar worden de medewerkers op geselecteerd. “Op hun mentaliteit. Als je het assurantievak nog niet kent, is dat niet zo erg. Dat kun je leren. Maar als je echt geïnteresseerd bent in je klant, dan voelt hij of zij dat. Het gaat eigenlijk om basale dingen – geen hoogdravende modellen. Gewoon terugbellen als een klant dat wil, je beloftes nakomen en altijd voor het beste gaan.” “Voor de zeevisvaart werken we met één hoofdverzekeraar, dat is Sunderland Marine uit Newcastle. Daar hebben we een soort exclusiviteit van voor Noordwest-Europa en dat is gewoon de beste verzekeraar als het gaat om de visserij. Ze zijn heel nauw betrokken... Je hebt weleens schade waarbij het niet zwart-wit is. Als wij vinden dat er iets geregeld moet worden voor die klant, mogen wij een voorstel doen. En als zij het redelijk vinden, dan gaan ze ermee akkoord.” Er is nog een voordeel, legt Hans uit: “Via de Assurantiebeurs heb je vaak vier of vijf verzekeraars nodig om een schip te verzekeren. Sunderland dekt de risico’s in zijn eentje. Dat praat sneller en makkelijker. Helemaal doordat we al veertig jaar zaken met elkaar doen.” Buitenlandse klanten De nauwe verwevenheid met en betrokkenheid bij de visserij brengt met zich mee dat De Wit het ook voelt als de sector door een moeilijke periode gaat. “Zoals in 2005, toen we het bedrijf net hadden overgenomen, toen kwam de eerste grote saneringsronde. 33 grote klanten van ons gingen de sanering in. Toch behaalden we ook dat jaar groei, zij het minimaal.” “We zijn heel actief gaan werven in de rest van het land. Met name uit Urk en omgeving kregen we toen in één keer heel veel nieuwe klanten. Zo zijn we ook steeds meer met Urk vergroeid geraakt. Later hebben we ook steeds meer klanten uit het buitenland gekregen: uit België, Ierland, Duitsland en Frankrijk. Vaak zit er dan wel Nederlands management op de achtergrond, maar we hebben ook ‘echte Belgen’. We zijn er voor iedereen.” www.dewitassurantiën.nl
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl