Views
3 months ago

2024-19 STL Kalkar

  • Text
  • September
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Duisburg
  • Kalkar
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Volgens
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Binnenvaartkrantnl

4 10 september

4 10 september 2024 De Verenigde Tankrederij zoekt personeel De Verenigde Tankreder zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (G zoekt schippers personeel! en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! diverse vaartrajecten. We werken week op week af on De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers schippers en schippers en kapiteins. kapiteins. en We kapiteins. We vervoeren vervoeren We 3 productsoorten vervoeren 3 productsoorten 3 productsoorten over over diverse vaartrajecten. over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder diverse vaartrajecten. diverse We werken vaartrajecten. week We werken op week We week af werken onder op week Nederlandse af op onder week voorwaarden. af onder Nederlandse Nederlandse Tevens voorwaarden. zijn wij voorwaarden. een Tevens erkend zijn leerbedrijf, Tevens wij een zijn erkend dus wij ben een leerbedrijf, je erkend een leerling leerbedrijf, startend dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar dus ben je met dus een een ben leerling (BBL) je een opleiding, startend leerling neem met startend een dan (BBL) met contact een opleiding, (BBL) via 010 opleiding, neem - 487 62 33 neem of stuur hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dan contact dan op contact via 010 op - 487 via 010 62 33 - 487 of stuur 62 33 een of stuur mail naar een mail naar hr@vtgroup.nl hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden om mogelijkheden te bespreken! te bespreken! Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leer schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail n Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Net T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl RP Tankschiffahrt AG We verwelkomen je graag in ons team! Wie zijn wij? We beschikken over een vloot van een 16-tal tankschepen met draagvermogens tussen de 2500 en 4200 ton. De schepen zijn uitgerust voor het vervoer van minerale oliën. Wie zoeken we? We zoeken kapiteins voor wie varen op de Rijn een uitdaging is. Kapiteins voor wie het werk op het water vrijheid en afwisseling betekent in combinatie met verantwoordelijkheid nemen. Heb je groot vaarbewijs, Rijn- & Radarpatent en ADN-certificaat? Heb je een ADN C-certificaat? Nog beter! Spreek je goed Duits of Engels en heb je ervaring in de tankvaart? Dan ben je diegene die we zoeken! Wat bieden we? We bieden jou een plek waar je mening gewaardeerd wordt en je impact kan hebben. Wij bieden een compleet pakket met Zwitserse arbeidsvoorwaarden. We vergoeden o.a. jouw menage- en jouw reisgeld. We zorgen dat je je verder kan ontwikkelen en leiden je op. Wil je meer informatie? Mail gelijk je vragen en gegevens naar: jobs@rptag.ch

10 september 2024 5 “Official amazing!” VERGROENINGSCONSULENTEN AAN DE SLAG BIJ ITB De hoofdrolspelers bij de geslaagde recordpoging in Rotterdam. Vierde van rechts Carl Saville, jurylid van Guinness World Records. (foto Tekst & Toebehoren) “You’re official amazing”, met die woorden bevestigde jurylid Carl Saville van Guinness World Records vrijdag 6 september het record dat Wattlab boekte met de Helios. Het dit jaar in de vaart gekomen motorschip van HGK Shipping is officieel het binnenvaartschip met de meeste werkende zonnepanelen ter wereld: 312 stuks. ITB, het Belgische Instituut voor Transport langs de Binnenwateren, heeft twee vergroeningsconsulenten aangesteld. Dat moet de sector helpen versneld nog duurzamer te worden, als aantrekkelijk alternatief voor het wegvervoer. Valentijn Vernyns en Dominique Mathern moeten een belangrijke schakel worden tussen beleid en praktijk. Onder meer door advies en praktische ondersteuning van binnenvaartondernemers en schippers over duurzamere praktijken. De benoeming past in een nieuwe duurzaamheidsvisie van de ITB die pragmatische haalbaarheid en optimale duurzaamheid combineert. Voorzitter Carl Verhamme van de commissie Vergroening & Innovatie stelt: “Vergroening van de binnenvaart is cruciaal voor het halen van Europese klimaatdoelstellingen en versterkt de positie van binnenvaart binnen de mobiliteit. Vanuit ITB willen we met initiatieven zoals walstroom, ecovaren en innovatieve motortechnologieën deze overgang haalbaar en betaalbaar maken.” “Na de succesvolle ontheffing van accijnzen op alternatieve brandstoffen, markeert de aanstelling van onze vergroeningsconsulenten een tweede belangrijke stap in onze vergroeningsinitiatieven”, zegt Kim Mylle. Deze vergroeningsinitiatieven zijn volgens de ITB-directeur nog maar een begin. Daarmee komen Wattlab en de Helios in het wereldberoemde boek met duizenden aparte en opmerkelijke records. Net als de eigenaar van het schip, HGK Shipping en ook Blommaert Aluminium Constructions, dat de luiken leverde waarin de solarpanelen zijn geïntegreerd en ADM, de verlader waarvoor het schip vast vaart. Solarluiken David Kester nam het certificaat in ontvangst. Zeven jaar geleden richtte hij Wattlab samen met Bo Salet en Siebe Roefs op toen ze alle drie nog studeerden aan de TU Delft. Het bedrijf is de bedenker en bouwer van de voor de binnenvaart ontwikkelde zonnepanelen. Inmiddels heeft hun bedrijf tientallen binnenschepen voorzien van Solarluiken. De luiken met geïntegreerde zonnepanelen ontwikkelde het in Rotterdam gevestigde bedrijf samen met de Belgische luikenspecialist Blommaert. Samen kijken ze ook naar mogelijkheden om de producten in Zuid-Amerika, op de Amazone, aan de man te brengen. Daarnaast test Wattlab of zonnepanelen ook in de zeevaart toepasbaar zijn. Dat vraagt nogal wat aanpassingen want zout water is funest voor de panelen. Reclame De uitreiking, die werd bijgewoond door circa zeventig mensen, vond plaats tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam. De Helios lag op de openingsdag van het evenement aan de Wilhelminakade, die dat weekend tot ‘Innovatiekade’ was omgedoopt, omdat er tal van maritieme nieuwigheden waren geconcentreerd. Het bijzondere record is niet alleen mooie reclame voor Wattlab, Blommaert, HGK en ADM… Ook de binnenvaart heeft er belang bij: de sector laat zien dat ze veel duurzamer en innovatiever is dan de gemiddelde burger (en bestuurder) denkt. Rotterdam stimuleert dat, zo maakte de aanwezige wethouder Chantal Zegers (onder andere van Klimaat) duidelijk. “Omdat het belangrijk is voor Rotterdam, voor de stad, maar ook voor de haven om klimaatneutraal te worden. We hebben nog heel veel te doen tot 2050, het is een heel grote opgave. En ik denk dat we innovatieve bedrijven als Wattlab en HGK daarbij nodig hebben.” Verantwoordelijkheid CEO Steffen Bauer van HGK Shipping zet daar met overtuiging op in. “Als bedrijf hebben wij de verantwoordelijkheid om innovatie te creëren om tot een duurzame transportoplossing te komen. Dan is het belangrijk om de juiste partners te vinden. Dit hebben we met een geweldig team bereikt: Wattlab, Blommaert en zeker ook onze klant ADM., die hielp om samen te investeren in deze oplossing.” Bauer kijkt alweer verder: “Dit is een drogeladingschip. De volgende stap zou een chemicaliëntanker moeten zijn…” Dat wordt nog een uitdaging, aangezien zo’n schip geen luiken heeft. (illustratie Holland Shipyards Group) HOLLAND SHIPYARDS BOUWT DUURZAAM DRIJVEND HOTEL Holland Shipyards Group heeft van Good Hotels opdracht gekregen voor de bouw van een nieuw, drijvend hotel: Flotilla. De kiel daarvoor werd in de laatste week van augustus gelegd. Flotilla wordt een drijvend hotel. Een binnenschip van 108,25 bij 18 meter dient als basis, met daarop een opbouw van 99 meter lang, 15 meter breed en 15 meter hoog. Het hotel krijgt 243 kamers. Het modulaire ontwerp, door Good Hotels zelf ontwikkeld, zorgt voor minimale bouwwerkzaamheden op locatie. De constructie wordt volledig op de werf in Hardinxveld-Giessendam gebouwd. Vandaar wordt het gevaarte vervolgens naar de eindbestemming gesleept. Het drijvende hotel draait straks volledig op groene stroom, mede afkomstig van de zonnepanelen op het dak. Het energieverbruik wordt geminimaliseerd door A++ apparatuur en slimme regelaars die zich aanpassen aan de bezetting. TREAT YOUR STAINLESS STEEL! FOR NEW BUILDING & SHIPS IN SERVICES SURFACE TREATMENT SERVICES: GRINDING / POLISHING TANKINSPECTION / ADVICE PICKLING / PASSIVATION BOILER CLEANING

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant