STL Kalkar 22 10 september 2024 SET SAIL f o r y o u r c a r eer Steuern Sie mit Viking Cruises in eine ERFOLGREICHE ZUKUNFT Viking Cruises, der Marktführer der Flusskreuzfahrtbranche, setzt seinen erfolgreichen Expansionskurs ungebremst fort. Die Viking- Familie wartet auf Sie! KAPITÄN oder SCHIFFSFÜHRER (m/w) Bei Eignung werden Sie für die neue Aufgabe intensiv geschult. Bewerben Sie sich noch heute unter: vikingcareers.com STAND 123
STL Kalkar 10 september 2024 23 Bargelink Politici negeren het logistieke alternatief STAND 125 Files, gehavende wegen, uitgedunde en vervallen spoorwegnetten en bruggen. Maar ook op de waterwegen ziet het er niet goed uit: sluizen, stuwen en havens hebben betere dagen gekend. En toch heeft het ‘natte‘ transportsysteem binnenvaart - waterweg - haven een gigantisch voordeel ten opzichte van weg en spoor: het heeft als enige transportmodus enorme capaciteitsreserves. Als ik het aantal binnenvaartschepen op de water wegen per vingerknip zou kunnen verdubbelen, zou dat nauwelijks worden opgemerkt – zeker niet door vervoerspolitici. Omdat de binnenvaart voor hen grotendeels irrelevant is. Ondanks leuke zondagse toespraken: als een transportpoliticus om acht uur ‘s ochtends langs een willekeurige snelweg in Europa zou staan, zou hij binnen een uur rond 10.000 potentiële kiezers voorbij zien komen. Als hij hetzelfde zou doen langs de Rijn, Donau, Maas of Seine, zouden het er waarschijnlijk maar enkele tientallen zijn. Conclusie: de binnenvaart is helemaal niet interessant voor verkeerspolitici. En omdat dit waarschijnlijk niet zal veranderen, zijn er waarschijnlijk nog maar drie opties over. Ten eerste: doorgaan en hopen dat de verwaarloosde infrastructuur zo lang mogelijk meegaat. Of, radicaler, gaan voor optie twee. Namelijk dat een waterweg (zonder alternatieve route) plotseling voor lange tijd onbevaarbaar wordt. Met andere woorden, als miljoenen tonnen goederen van de ene op de andere dag en voor lange tijd naar het spoor en de weg moeten worden verlegd. Het resultaat: logistieke ketens zouden maximaal onder druk komen te staan, omdat wegen en spoorwegen hopeloos overbelast zouden raken. En zelfs als politici dan echt wakker zouden worden en van gedachten zouden veranderen, zou het te laat zijn. Het zal bij warme woorden, witte zalf en een paar pleisters blijven. Verkeerspolitici dromen van draaiende camera’s en grote scharen wanneer ze kleurrijke linten doorknippen op nieuwe bruggen, snelwegen of treinstations. Maar een verlengde sluis, een herstelde stuw of een gemoderniseerde haven? Wat saai! Ik heb hierboven drie opties genoemd. De derde is: kiezers kiezen regeringen die bereid, gewillig en vooral in staat zijn om het vervoersbeleid echt te heroverwegen met het oog op de toekomst. Ik mag toch dromen, of niet? Ondertussen doen wij bij Bargelink.com waar we (foto Bargelink) goed in zijn en al meer dan 23 jaar doen: de beste en meest efficiënte online marktplaats voor de Europese binnenvaart bieden. Axel Götze-Rohen www.bargelink.com Kadlec & Brödlin: über 75 Jahren Erfahrung STAND 141 Die Kadlec & Brödlin GmbH, mit Sitz in Duisburg und über 75 Jahren Erfahrung im Bereich der Schiffselektrik, freut sich, Sie zur diesjährigen Messe Shipping Technics Logistics in Kalkar einzuladen. Besuchen Sie uns an unserem Stand mit der Nummer 141, wo wir Ihnen unsere neuesten Entwicklungen und Lösungen präsentieren. Seit Bestehen der Messe sind wir mit einem Stand vertreten und wir freuen uns, auch in diesem Jahr wieder Teil dieser bedeutenden Veranstaltung zu sein. Als spezialisiertes Fachunternehmen bieten wir vielseitige Kompetenzen in den Bereichen Schiffselektrik und -elektronik, Umrichter-Schaltanlagen, Antriebs- und Automatisierungstechnik sowie Marine-Power-Management-Systeme für Diesel-, Hybrid- oder batterieelektrische Antriebssysteme. Darüber hinaus stellen wir Ihnen unsere innovativen Schiffsnavigations- und Kommunikationsanlagen vor. Nutzen Sie die Gelegenheit, sich mit unseren Experten auszutauschen und mehr über unsere maßgeschneiderten Lösungen für die Schifffahrtsbranche zu erfahren. Wir freuen uns auf Ihren Besuch! www.kadlec-broedlin.de (Bild Kadlec & Brödlin)
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl