Views
3 months ago

2024-19 STL Kalkar

  • Text
  • September
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Duisburg
  • Kalkar
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Volgens
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Binnenvaartkrantnl

18 10 september

18 10 september 2024 De drijvende kracht in management van binnenvaartschepen Wij zoeken collega’s VACATURE Gezagvoerder Gezagvoerder in het kort Als gezagvoerder in de binnenvaart houd jij van een avontuurlijke baan. De keus voor de binnenvaart wordt vaak gevoed door een intrinsieke motivatie. Daarnaast ben je flexibel en je vindt het niet erg om een aantal weken van huis te zijn. Jij bent eindverantwoordelijk voor de inzet van de bemanning, de scheepsadministratie en het waarborgen van de bedrijfsvoering. Je behoudt het overzicht over alle werkzaamheden die je volgens milieu- en veiligheidsvoorschriften uitvoert. Deze rol en taken bieden jou diversiteit in de dagdagelijkse werkzaamheden. Je hebt kennis over alle Europese vaarwateren en de hele logistieke keten. Veiligheid staat voorop: jij draagt zorgt voor een veilige werkomgeving aan boord en/of op de terminals. Dit doe jij voor je bemanning en ook voor jezelf! De ladingen (producten) worden door jou en je team veilig vervoerd, geladen en gelost. Je draagt graag verantwoording, blijft ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan boord wordt er volcontinue of in dagvaart gevaren en gewerkt. De binnenvaart is een moderne sector en gaat met de tijd mee. Hierin is Unilloyd vooruitstrevend met haar duurzame LNG-aangedreven Rijnvaart- binnenvaartschepen. Daarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdienstsystemen (woon- en werk-rotatieschema) en Nederlandse contractuele arbeidsvoorwaarden. Functie eisen • Grootvaarbewijs GVB • Rijnpatent t/m Mannheim • Marifooncertificaat (VHF) • Radarpatent • ADN Basis • ADN Chemie is een pre • LNG-bunker is een pre • Minimaal 3 jaar ervaring als Schipper/Gezagvoerder in de binnentankvaart • Grondige kennis van alle wettelijke- en formele bepalingen • In bezit van een geldig dienstboekje • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift • Goede beheersing van de nautische Engelse taal in woord en geschrift • Goede beheersing van de nautische Duitse taal in woord en geschrift Neem bij interesse contact met ons op via 010 79 04 331 of stuur een mail naar crewing@unilloyd.com Nijmegenstraat 1 3087 CD Rotterdam +31 (0) 10 79 04 300 unilloyd.com

STL Kalkar 10 september 2024 19 STL Kalkar SPECIAL Messe Kalkar is dit jaar uitverkocht Shipping Technics Logistics is groter dan ooit “We zijn helemaal vol en groter dan ooit.” Leon Westerhof van Messe Kalkar zegt het met trots. De projectmanager voor Shipping Technics Logistics laat weten dat deze keer alle vier de beurshallen van het complex in gebruik zullen zijn voor de binnenvaartbeurs. Shipping Technics Logistics beleeft zijn elfde editie en is dit jaar op 24 en 25 september. In Kalkar, aan de oever van de Rijn, preseteren zich vooral Duitse en Nederlandse bedrijven hun nieuwste producten en diensten. Maar er zijn ook exposanten uit andere landen, maakt Westerhof duidelijk. “Uit heel Europa.” In totaal zijn er ruim 150 deelnemende bedrijven. De belangrijkste innovaties en trends uit de maritieme industrie komen aan bod. Leerzame lezingen Tijdens de beurs zijn er tal van presentaties en bijeenkomsten. Voor dit jaar is er serieus werk van gemaakt om die kennisoverdracht naar een hoger niveau te tillen, blijkt uit het enthousiaste verhaal van Westerhof. “Inhoudelijk is het beter. We leggen de lat hoger. De lezingen zijn waardevol; ze kunnen mensen echt verder helpen.” “Zo zal iemand van een bank vertellen hoe schippers en rederijen aan financiering kunnen komen – en welke Verantwoordelijk projectmanager Leon Westerhof (rechts) verheugt zich, net als manager Marten Foppen van Wunderland Kalkar en Messe Kalkar, op de komende editie van Shipping Technics Logistics. subsidies voorhanden zijn en hoe ze daarvoor in aanmerking komen. We hebben ook presentaties van bedrijven die CO 2 van schepen kunnen terugdringen. Er is bijvoorbeeld uitleg over het varen op waterstof: hoe pak je dat aan, wanneer kan het wel, wanneer niet?” De presentaties zijn in een dome. In deze opblaasbare en geïsoleerde tent hebben de toehoorders geen last van het geluid op de beurs. “Ze worden dus niet afgeleid. Maar deze presentatieruimte is wel op de beursvloer, zodat bezoekers er gemakkelijk naartoe kunnen.” Prominenten Voor de officiële opening op dinsdagochtend heeft Westerhof drie prominenten gestrikt. Zo heeft Dieter Janecek zijn medewerking toegezegd. Hij is coordinator maritieme economie en toerisme namens de bondsregering. Onder hen is ook de Nederlandse consul in Duitsland, Freddy B. Heinzel. In het dagelijks leven is hij advocaat bij Strick Rechtsanwälte & Steuerberater. Ook Ocke Hamann, directeur van de Industrie- und Handelskammer Niederrhein en manager van Schifferbörse Duisburg-Ruhrort, zal aanwezig zijn. Gezamenlijk openen zij Shipping Technics Logistics door het luiden van de scheepsbel, die ter beschikking (foto’s Messe Kalkar) wordt gesteld door Schifferbörse Duisburg-Ruhrort. Aansluitend maken ze een rondgang over de beurs. Daarbij sluit ook Ragnar Schwefel aan, het hoofd van de Duitse vereniging voor scheepsbouw en zeevaart VSM. Dock & Rock Party Op de eerste beursdag is er ’s avonds de inmiddels legendarische Dock & Rock Party. “Geen netwerkborrel, maar een heus feest”, benadrukt Westerhof. “Met live muziek.” De Dock & Rock Party is zowel onder bezoekers van Shipping Technics Logistics als bij het personeel van standhouders geliefd. “Het feest biedt volop gelegenheid om zakelijk en privé bij te praten en kennis te maken. Heel ontspannen, in een andere sfeer dan op de beurs. Mensen vinden het daardoor een goede aanvulling.” Kaarten voor het feest kosten per stuk € 49,50. Gratis toegangskaarten Op dinsdag 24 september is de beurs geopend van 11.00 tot 19.00 uur, op woensdag 25 september van 11.00 tot 17.00 uur. Voor beroepsmatige bezoekers is de toegang gratis. Kaarten zijn te bestellen op www.shipping-technicslogistics.de. Daar is ook meer informatie over de standhouders en presentaties te vinden.

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant