8 16 juli 2024 LNG Shipping S.A. is een Luxemburgs scheepvaartbedrijf en we zoeken een 2de kapitein voor het schip Energy Stockholm (135mx22m) en matrozen (leerling/vol) voor het schip LNG London (110mx15m). LNG Shipping is een erkend leerbedrijf. DUTCH BARGING SERVICES BV UW TROUWE COMPAGNON IN DE TANKVAART LNG SHIPPING S.A. IS OP ZOEK NAAR: 2 e Kapitein Wij zoeken gemotiveerde kandidaten die de ambitie hebben om door te groeien. Het werkgebied is het ARA-gebied. Wij vragen: • Goede kennis van de Engelse taal • Minimaal in bezit van een Vaarbewijs en ADN Basis • Bij voorkeur in bezit van Radar en ADN G • Tankervaring TRANSPORT EN BUNKEREN VAN: STOOKOLIE, MINERALE OLIEPRODUCTEN, BIOBRANDSTOFFEN EN CHEMISCHE PRODUCTEN GEZOCHT SCHEPEN van 1000 tot 8000 ton Jan Verbergt & Alexandre Tuyttens: +31 (0)76 303 05 50 - operations@dbsbv.com Hofdreef 30 • 4881 DR Zundert • The Netherlands • dbsbv.com Wij bieden: • Vast dienstverband onder Luxemburgse voorwaarden • Nederlandse en Engelstalige bemanning • Werksysteem 14 dagen/14 dagen of 7 dagen/7 dagen • Vele opleidingsmogelijkheden en interne opleidingen door experts • Goede verloning en doorgroeimogelijkheden KLINKT DAT ALS JOUW IDEALE BAAN? Ook benieuwd naar dit innoverende topbedrijf? Surf snel naar www.lngshipping.lu LNG Shipping SA • 18, route te d’Echternach • L-6617 Wasserbillig E-Mail: crewing@lngshipping.lu • Telefoon: +352 266 642 46
16 juli 2024 9 WOUTER HENSTRA NAAR DEN BREEJEN SHIPYARD Den Breejen Shipyard heeft Wouter Henstra aangesteld als commercieel directeur. “Wij zijn overtuigd dat de aanstelling een waardevolle aanvulling is, die ons directieteam compleet maakt”, stellen de directie en aandeelhouders van de werf uit Hardinxveld-Giessendam. Wouter Henstra is opgeleid als scheepsbouwkundig ingenieur in Delft en heeft ruim twintig jaar ervaring bij verschillende scheepswerven, waar hij diverse commerciële managementfuncties vervulde, het laatst bij Damen Shipyards. Met zijn start als commercieel directeur bij Den Breejen Shipyard maakt Henstra een nieuwe stap in zijn carrière. Hij zegt: “De markt is volop in beweging en biedt mooie kansen voor ons team om, samen met onze relaties, innovatieve en toonaangevende schepen te bouwen.” LOVK-directeur Lienke van Dijk houdt de oorkonde omhoog. Verder van links naar rechts: juf Ineke van Buuren, Júlia, mentor Willeke van Dijke, Eline en Willem Snoeij en wethouder Hugo van der Wal. (foto Tekst & Toebehoren) Verdiende ‘Pluim’ voor LOVK Wouter Henstra. (foto Den Breejen Shipyard) Het LOVK heeft een Passend Onderwijs Pluim ontvangen. De oorkonde werd maandag 8 juli uitgereikt in de ligplaatsschool Zwanenmeer, gehuisvest bij Internaat de Driemaster in Krimpen aan den IJssel. De Passend Onderwijs Pluim is een oorkonde die wordt uitgereikt door ouders die blij zijn met de kans die hun kind krijgt om te leren en te groeien. Dit kunnen scholen en onder wijsinstellingen zijn, maar ook zwem-, dans-, of sportverenigingen, die álle kinderen kansen op ontwikkeling bieden, ook degenen met een beperking. Het initiatief om de Passend Onderwijs Pluim toe te kennen aan het Landelijk Onderwijs voor Varende Kinderen kwam van Eline en Willem Snoeij. Zij varen op het motorschip Oranje Nassau. Hun nu 6-jarige dochter Júlia heeft het downsyndroom, maar kon evengoed terecht op het Zwanenmeer. Eline: “Wij hebben het als ouders geregeld omdat we vinden dat de LOVK dit verdient! Onze dochter heeft haar kleuterjaren mogen meemaken bij het LOVK. Ze was altijd zo welkom en kreeg een goede begeleiding.” Verrast Aanvullend op het onderwijs dat ouders zelf geven aan boord (met onderwijsleerpakketten van het LOVK) kunnen kleuters naar een ligplaatsschool. De keuze voor de locatie in Krimpen aan den IJssel lag voor de hand: andere kinderen uit het gezin Snoeij zitten op Internaat de Driemaster. De medewerksters van het LOVK werden op 8 juli compleet verrast met de Pluim. Die maandagochtend was het feestelijke afscheid van de kinderen die oud genoeg zijn om na de vakantie in groep 3 van de basisschool verder te gaan. Ook Júlia was die dag voor het laatst. Zij gaat niet naar De Driemaster. Moeder Eline gaat in Gouda aan de wal wonen, zodat Júlia naar een school voor speciaal basisonderwijs kan. De Passend Onderwijs Pluim werd uitgereikt door de Krimpense wethouder Hugo van der Wal (Jeugdzorg). De gemeente zorgde er via een financiële bijdrage voor dat twee uur per dag ambulante begeleiding voorhanden was. “Met name voor als er buiten gespeeld werd”, vertelt Eline. “Ze hebben hier een grote speeltuin en Júlia ziet de wereld aan als één groot feest. Ze loopt nogal gemakkelijk weg.” Het Zwanenmeer is op maandag en vrijdag open. Júlia ging gemiddeld één keer per week. En vermaakte zich er uitstekend, samen met de andere kinderen. Naast de Pluim hadden Eline en Willem Snoeij zelf ook nog een cadeau voor het Zwanenmeer: een pop (“de afkorting van de Passend Onderwijs Pluim is ook ’pop’) van een kind met het downsyndroom. WATERBOUWERS: 5 PROCENT LOON ERBIJ De CAO-lonen in de waterbouwsector gaat met terugwerkende kracht vanaf 1 april met 5 procent omhoog. Nautilus/FNV Waterbouw, CNV en de Vereniging van Waterbouwers hebben daarover een akkoord bereikt. De CAO Waterbouw heeft een looptijd van tien maanden: van 1 april 2024 tot en met 31 januari 2025. Daarnaast steunen werkgevers de wens van de vakbonden dat er op landelijk niveau afspraken komen over een permanente en verbeterde RVU-regeling die het mogelijk maakt dat mensen met zware beroepen eerder met pensioen kunnen. De bedrijven gaan de vertegenwoordigers van de werkgevers (VNO/NCW) oproepen om daarover tot afspraken te komen met de vakbonden. De waterbouwsector bestaat uit bedrijven die werkzaam zijn in baggeren, kust- en oeverwerken, nat zandvervoer en nautische dienstverlening. Er vallen ruim 2.500 werknemers onder de CAO, indien zij in Nederland werkzaam zijn. Vijfde generatie aan het roer DOOR CEES DE KEIJZER 90 procent van alle wereldhandelsgoederen wordt per schip vervoerd. Het betreft een totale ladingomvang van 12 miljard ton per jaar, waarvan bijna de helft droge bulk. Olie omvat met 3 miljard ton een kwart en containers met 2 miljard ton een zesde. Magna Graecia, een bulkcarrier met een draagvermogen van 82.000 ton, is 229 meter lang en 32,25 meter breed – en met die breedte een typische Panamax. Het is namelijk de maximum toegestane breedte voor de (oude) sluizen van het Panamakanaal. Panamaxen zijn ook herkenbaar aan de zeven ruimen. De overslagcijfers voor de haven van Rotterdam vertonen een ander beeld. Daar voert olie met 44 procent de boventoon, is containerlading goed voor 30 procent en komt droge bulk met 17 procent pas op de derde plaats. Bulkcarriers In de droge bulksector zijn de meest vervoerde grondstoffen ertsen, agribulk en kolen. Ze worden overzees vervoerd met bulkcarriers, die worden benoemd naar gelang hun grootte. De Griekse reders Angelakos (Hellas) S.A. opereert ermee onder Cypriotische vlag en CEO Stephanos E. Angelakos is de vijfde generatie aan het roer van de rederij. Voor Griekse begrippen is het familiebedrijf met twintig bulk carriers een middelgrote rederij. Zijn voorganger Evangelis Angelakos, de vierde generatie, is nu burgemeester van het in de nabijheid van Chios gelegen eiland Oinoussis. Deze eilanden zijn de bakermat van veel succes- (foto Peet de Rouw) volle Griekse reders. Met 21 procent van de wereldhandelsvloot bezitten de Grieken met 5.500 schepen ‘s werelds grootste handelsvloot. Wereldschepen Deze rubriek wordt verzorgd door leden van de Rotterdam Branch, een afdeling van de World Ship Society. www.wssrotterdam.nl
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl