6 16 juli 2024 VERSTERK ONZE VLOOT Bruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naar dubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton. dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton. HET TRANSPORT Actief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën, Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen. van minerale oliën, bulkchemie en biobrandstoffen. VAARGEBIED Nederland, VAARGEBIED België, Frankrijk en de Rijn Nederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen). de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). GEZOCHT Wij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeel Wij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeel om ons kantoorteam te versterken. Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 COMMITMENT IS OUR DRIVE COMMITMENT IS OUR DRIVE Atlantic Horizon B.V. zoekt voor haar Tankschepen in het 14/14 en of 7/7 dagen systeem: In het bezit van: • ADN (pré) Stuurlieden Matrozen Tankerervaring in bunkerwerk en bekendheid in het ARA gebied is een pré. Sollicitaties: Dhr. R. Boef Tarwezand 2 - 3195 KS Pernis-Rt Telefoon: 010-231 44 81 / 06-30612025 of via e-mail: rboef@postoils.nl Atlantic Horizon B.V. Tarwezand 2 3195 KS Pernis-Rt 010-231 44 81 rboef@postoils.nl BFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL BFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL ☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NL atlantic-horizon.nl Fähr- & FGSchiffsbetrieb, aus Altersgründen, am Niederrhein zu verkaufen. 2 Fährschiffe & Personal. Beide Schiffe haben neue SUK und sind auf höchsten technischen Stand. Beide Fähren sind auch separat zu verkaufen. Anfragen: mariafranziska@hotmail.com Colofon Waar binnenvaart is, is de Binnen vaart krant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnen vaart krant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt. Uitgever Riomar bv Michel Gonlag ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel vlootschouw.nl binnenvaartkrant.nl Verspreidpunten Verschijnt gratis op dinsdag in de oneven weken, op honderden verspreidpunten en als digitale krant. binnenvaartkrant.nl/verspreidpunten Redactie Hoofdredacteur Martin Dekker 06 22 871 516 Eindredacteur Michel Gonlag 06 53 244 445 Redacteur Sarah De Preter 06 22 701 893 redactie@binnenvaartkrant.nl Advertenties Salesmanager Carin Broere 06 57 580 037 carin@binnenvaartkrant.nl Accountmanagers Bianca Bruggeling 06 11 363 493 Simone Roodenberg 06 26 832 700 sales@binnenvaartkrant.nl Sluittijd advertenties: vrijdag in de even weken 15:00 uur. Vormgeving Colinda van Iperen Liene Jouwsma-Tomase Varina Kammeraat vormgeving@binnenvaartkrant.nl Administratie Mariska Doornkamp 010 414 00 60 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Drukwerk Koninklijke BDU Algemene voorwaarden Op al onze offertes, overeenkomsten en opdrachtbevestigingen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing zoals gedeponeerd bij de KvK onder nummer 24241388. binnenvaartkrant.nl/voorwaarden Auteursrechten Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uit gever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Riomar bv en/of de betreffende auteurs/fotografen. Laat Alpheus uw personeel problemen oplossen. Email: alpheuscrewing@outlook.com 2488 NIEUWBOUWSCHEPEN UIT DE BINNENVAARTKRANT SINDS 1997 vlootschouw.nl 010-4140060
16 juli 2024 7 In Alblasserdam kan All Pumps Holland verder groeien De zoektocht duurde veel te lang naar zijn zin, maar toen Mike Wortman het ideale nieuwe pand voor All Pumps Holland had gevonden, ging alles razendsnel. Zeven weken later was het bedrijf verhuisd. “We moesten wel want het vorige pand was ik binnen vier dagen kwijt en de nieuwe eigenaar wilde er snel in.” Apart verhaal Zodoende is All Pumps Holland sinds 1 juni gevestigd aan Nieuwland Parc 14a in Alblasserdam. De verkoop is een apart verhaal. Mike Wortman, directeureigenaar, maar ook sales engineer en monteur als het nodig is, vertelt het met een brede lach op zijn gezicht. “Dit pand was van een klant van ons, Baas Machine Service. De eigenaar ging met pensioen en had dezelfde makelaar die ik een zoekopdracht had gegeven. Van hem hoorde hij dat ik op zoek was. Dat resulteerde erin dat hij ineens voor me stond met de mededeling: ‘Jij gaat mijn pand kopen.’ Anderhalve week later was alles rond.” All Pumps Holland kon ook een deel van de inboedel overnemen. “Onder meer wat zware machines, zoals een draaibank en een freesbank. Daar doen we nog niks mee, dat werk is iets dat wij altijd uitbesteden. Maar we hebben het idee om het in de toekomst in eigen huis te gaan doen. Als het eens aan de orde is, hebben we er nu in elk geval de apparatuur voor.” Compleet All Pumps Holland werd in 2000 opgericht door Dick Wortman. Zijn zoon Mike kwam in 2007 in het bedrijf, dat hij in coronatijd overnam. Het assortiment pompen, ejectoren en alles wat daarbij hoort (van kleppen en afsluiters tot omvormers en schakelkasten), is compleet. Bekende merken zijn Victor, TeamTec, Kolmeks, SAER en natuurlijk, zoals de bedrijfsnaam al zegt, alle andere merken. Het bedrijf levert vooral aan scheepvaart, industrie, aannemerij en milieutechniek. “Dit pand is ongeveer tweeënhalf keer zo groot als het vorige”, vertelt Mike trots. “Dat was ook echt nodig… We waren er in Papendrecht echt uitgegroeid. Ook al zaten we daar nog niet zo heel lang. Sinds 2016. We zijn snel gegroeid de afgelopen jaren.” Het pand in Alblasserdam is inmiddels het vierde voor All Pumps Holland. “We zijn begonnen bij Machinefabriek Vink in Sliedrecht, daarna verhuisden we naar Nieuwland en toen naar Buitendijks in Papendrecht. En nu zitten we dus in Alblasserdam. Hier kunnen we voorlopig flink verder groeien.” Snel Mike en zijn collega’s timmeren in alle sectoren aan de weg. Industrie en aannemerij groeien het hardst. “Maar ons hart blijft in de scheepvaart liggen.” Ook de levering aan de binnenvaart kent nog steeds een stijgende lijn. All Pumps Holland levert onder meer deepwell-, dompel- en centrifugaalpompen, hydrofoors, ballastjets en ejectors. Zowel voor nieuwbouw als Het nieuwe onderkomen in Alblasserdam. (foto All Pumps Holland) vervanging. “We staan er goed op in de binnenvaart, mede doordat we heel snel reageren. In principe geldt: vandaag bellen, is liefst vandaag en hooguit morgen aan boord. In 99 procent van de gevallen lukt dat. Om dat waar te maken hebben we heel veel op voorraad. Zowel complete pompen als onderdelen. Daarom hadden we meer ruimte nodig.” Er is één soort pompen die All Pumps Holland niet verkoopt: laad- en lospompen. Een strategische keuze, die goed heeft uitgepakt. “Eigenlijk al vanaf dag 1. Dat is een ander specialisme; er is een aantal grote spelers die dat prima doen. Wij focussen ons op waar wij goed in zijn.” Olieprijzen dalen, vrachttarieven blijven vrijwel gelijk Wereldwijd hebben de olieprijzen afgelopen week hun stijgende trend doorbroken. Die trend, die vier weken lang aanhield, ondervond een sterke neerwaartse druk door een verminderde import van China. Dat land importeerde 11 procent minder olie in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Verdere neerwaartse druk kwam voort uit de aanhoudende inflatie in de Verenigde Staten en Europa. Brent crude sloot de week af met een verlies van 1,7 procent op .03 per vat. WTI (West Texas Intermediate) sloot de week af met een verlies van 1,1 procent op weekbasis en een prijs van .21 per vat. Ondanks de daling vonden de wereldwijde olieprijzen steun in de groeiende vraag door het zomerseizoen en een mogelijk aankomende renteverlaging van de Federal Reserve in de Verenigde Staten. Een lagere rente maakt het lenen van geld goedkoper en kan de economie van het land verder stimuleren. Verder daalde het aantal actieve boorinstallaties in de VS afgelopen week met één naar het laagste punt sinds december 2021: 478. ARA De vrachttarieven in het ARAgebied zijn, in vergelijking met de week ervoor, vrijwel gelijk gebleven. Ondanks de beperkte vraag naar olie en transport blijven de vrachttarieven al enkele weken rond dezelfde niveaus hangen. Marktspelers blijven moeite ondervinden met het indelen van hun schepen, waardoor enkele schepen al een paar dagen stil liggen. De ICE Gasolie-expiratie van afgelopen donderdag bracht minder ondersteuning aan de markt dan de markt hoopte. Deze expireerde met een totaal volume van 85.000 ton. Op het moment van schrijven zijn geen lange vertragingen bij het laden en lossen in het ARA-gebied bekend. Daardoor kunnen de markt en de vrachttarieven ook komende week verdere neerwaartse druk blijven ondervinden. Rijn Op de Rijn zijn de vrachttarieven eveneens vrijwel gelijk gebleven. Wel met enkele dalingen op weekbasis voor bestemmingen op de Bovenrijn. De markt blijft onder druk staan door de beperkte vraag naar olie en vervoer. Met de huidige marktstructuur en de grote voorraden zijn scheepseigenaren genoodzaakt om competitievere prijzen aan te bieden om hun schepen in te blijven delen. Door Emiel de Barbanson van Spotbarge, specialist in markt informatie voor de binnentankvaart Weekgemiddeldes ARA vrachttarieven 1.500-8.000 ton prijs per ton Weekgemiddeldes RIJN vrachttarieven Oliepeil Weekgemiddelde Laagste prijs van de week Hoogste prijs van de week Vletwerk € 2,49 € 2,40 € 2,60 Rotterdam-Antwerpen/Amsterdam € 3,50 € 3,40 € 3,85 Antwerpen-Amsterdam € 4,51 € 4,40 € 4,60 Vlissingen-Antwerpen € 4,16 € 4,00 € 4,50 Vlissingen-Rotterdam € 4,62 € 4,20 € 4,90 Vlissingen-Amsterdam € 5,57 € 5,20 € 5,85 Gent-Vlissingen € 4,40 € 4,00 € 4,70 Gent-Antwerpen € 4,62 € 4,30 € 4,80 Gent-Rotterdam € 5,00 € 5,00 € 5,25 Gent-Amsterdam € 5,88 € 5,55 € 6,00 0-3.000 ton prijs per ton Weekgemiddelde Weekgemiddelde Gasolie Weekgemiddelde benzine Duisburg € 8,50 € 8,00 € 9,00 Dortmund € 12,00 € 12,00 - Keulen € 11,50 € 11,00 € 12,00 Koblenz € 14,21 € 14,21 - Frankfurt € 15,70 € 15,70 - Mannheim € 15,95 € 15,45 € 16,45 Karlsruhe € 16,17 € 15,67 € 16,67 Straatsburg € 17,00 € 16,50 € 17,50 Bazel EUR € 17,65 € 17,15 € 18,15 Bazel CHF 17,15 CHF 16,65 CHF 17,65 CHF In deze rubriek schenken we aandacht aan de oliemarkt en de effecten ervan op de binnentankvaart
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl