Views
6 months ago

2024-14 Financiële zaken

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Schip
  • Staat
  • Alleen
  • Gaat
  • Onze
  • Schepen
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Juli
  • Binnenvaart

4 2 juli

4 2 juli 2024 Voor onze vloot zijn wij op korte termijn op Voor zoek onze naar vloot zijn wij op korte termijn op zoek naar • Kapitein Kapitein Vaarschema 2-2, 3-3 of 4-4 Vaarschema 2-2, 3-3 of 4-4 Vaargebied Nederland, België en/of Duitsland Vaargebied Nederland, België en/of Duitsland Wij vragen: Wij vragen: • In bezit van Groot vaarbewijs of EU • In Kwalificatiecertificaat bezit van Groot vaarbewijs of EU • Kwalificatiecertificaat Rijnpatent tot Mannheim is een pré • Rijnpatent Beheersing tot Duitse Mannheim taal of is Engelse een pré taal • Beheersing Duitse taal of Engelse taal Wij bieden: Wij • Vast bieden: dienstverband • Vast Aantrekkelijke dienstverband (secundaire) arbeids- • Aantrekkelijke voorwaarden op (secundaire) basis van Zwitserse arbeids- condities • voorwaarden Uitstekende reiskosten op basis van regeling Zwitserse condities • Uitstekende Maaltijdvergoeding reiskosten regeling • Maaltijdvergoeding Opleidingsmogelijkheden • Opleidingsmogelijkheden Je reactie Je Stuur reactie een korte mail naar Stuur personal@amerschifffahrt.ch een korte mail naar personal@amerschifffahrt.ch t.a.v. Danny van Os of bel +41-415111037 t.a.v. Danny van Os of bel +41-415111037 Ervaring en knowhow in de binnenvaart Ervaring en knowhow in de binnenvaart De Verenigde Tankrederij zoekt personeel De Verenigde Tankreder zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GV zoekt schippers personeel! en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! diverse vaartrajecten. We werken week op week af on De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers schippers en schippers en kapiteins. kapiteins. en We kapiteins. We vervoeren vervoeren We 3 productsoorten vervoeren 3 productsoorten 3 productsoorten over over diverse vaartrajecten. over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder diverse vaartrajecten. diverse We werken vaartrajecten. week We werken op week We week af werken onder op week Nederlandse af op onder week voorwaarden. af onder Nederlandse Nederlandse Tevens voorwaarden. zijn wij voorwaarden. een Tevens erkend zijn leerbedrijf, Tevens wij een zijn erkend dus wij ben een leerbedrijf, je erkend een leerling leerbedrijf, startend dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar dus ben je met dus een een ben leerling (BBL) je een opleiding, startend leerling neem met startend een dan (BBL) met contact een opleiding, (BBL) via 010 opleiding, neem - 487 62 33 neem of stuur hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dan contact dan op contact via 010 op - 487 via 010 62 33 - 487 of stuur 62 33 een of stuur mail naar een mail naar hr@vtgroup.nl hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden om mogelijkheden te bespreken! te bespreken! Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leer schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding, dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail na Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken! dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Neth T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl

2 juli 2024 5 Bediening voortaan vanuit Hasselt en Evergem (foto De Vlaamse Waterweg) De Vlaamse Waterweg heeft de nieuwe afstandsbedieningscentrales in Hasselt en Evergem in gebruik genomen. De centrales passen in het programma Afstandsbediening. Daarmee wil de vaarwegbeheerder alle sluizen, beweegbare bruggen en stuwen vanaf 2032 uit nog maar drie centrales bedienen. HOLLAND FISHERIES EVENT AL BIJNA UITVERKOCHT Op 3 en 4 oktober vindt voor de twaalfde keer Holland Fisheries Event plaats. De enige visserijbeurs van Nederland biedt op Urk voor 75 exposanten een podium waar iedereen uit de Nederlandse en Belgische visserijsector elkaar kan ontmoeten. De beschikbare plekken zijn al bijna uitverkocht. Evenementencentrum De Koningshof zal worden omgebouwd tot beursvloer in opdracht van Stichting Visserijdagen Urk. Het vernieuwde bestuur merkt dat “de vloot zich herpakt na de sanering en zoekt naar nieuwe innovatieve mogelijkheden voor bestaansrecht. Dit zie je terug aan de behoefte van zowel exposanten als potentiële bezoekers die aangeven behoefte te hebben aan netwerken.” Mede daarom bestaat Holland Fisheries Event deze editie niet alleen uit een beurs, maar tijdens het evenementen ook een conferentie gehouden. De Wit Assurantiën is hoofdsponsor van Holland Fisheries Event 2024. Het bedrijf staat in een zaal samen met ondernemers van het Maritiem Cluster uit Stellendam. Nu worden circa 100 van de in totaal ongeveer 300 Vlaamse sluizen, beweeg bare bruggen en stuwen bediend vanuit lokale centrales in Zemst, Kampenhout, Rijkevorsel en Brugge. Het plan van De Vlaamse Waterweg is om over acht jaar alle kunstwerken vanuit Hasselt, Evergem en Willebroek aan te sturen. De sluizen van Hasselt, Diepenbeek en Genk worden voortaan vanuit de afstandsbedieningscentrale in Hasselt bediend. In de loop van 2024 volgen de andere sluizen van het Albertkanaal en de komende jaren breidt het aantal op afstand bediende kunstwerken stelselmatig uit. Vanuit de centrale in Evergem worden de kunstwerken van Groot-Gent en de Leie bediend. Nauwkeuriger en efficiënter “Met de ingebruikname van de nieuwe centrales in Hasselt en Evergem wordt nu een belangrijke mijlpaal gehaald”, zegt Lydia Peeters, de demissionaire Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken. “Hiermee zet De Vlaamse Waterweg een stap in de verdere modernisering van de binnenvaart en het waterwegbeheer. Want de nieuwe centrales maken het mogelijk om de bediening van de sluizen en het waterbeheer nauwkeuriger en efficiënter te coördineren en zo het scheepvaartverkeer vlotter te laten verlopen.” “Dit zal ook bijdragen aan een meer duurzaam en veilig waterwegbeheer. Dit initiatief past binnen de bredere visie die de afgelopen legislatuur werd uitgerold om innovatieve technologieën te integreren in het waterwegbeheer en zo een toonaangevende rol te spelen in de sector.” Bestuurder Chris Danckaerts van De Vlaamse Waterweg, licht toe: “De ingebruikname van de centrales is een mijlpaal in onze strategie om het waterwegennetwerk toekomstbestendig te maken. Het stelt ons in staat om een efficiëntere dienstverlening te bieden en de logistieke sector in Vlaanderen betere alternatieven te bieden boven het stilstaande wegverkeer.” Wennen Operationeel directeur Krista Maes wijst erop dat iedereen moet wennen aan de nieuwe manier van werken: “Het programma Afstandsbediening is een transitietraject voor de waterweggebruikers maar ook voor onze medewerkers. De Vlaamse Waterweg waakt er over dat ieder van hen mee is en een goed gevoel heeft bij de transitie.” Koen Anciaux, voorzitter van de raad van bestuur voegt daaraan toe: “Met dit project tonen we aan dat Vlaanderen vooroploopt in het gebruik van technologie om onze infrastructuur slimmer en duurzamer te maken. De nieuwe centrales in Hasselt en Evergem zijn een voorbeeld van hoe we met innovatie de dienstverlening verbeteren en de efficiëntie verhogen. Vlaanderen bevestigt hiermee zijn pioniersrol in een slimme en moderne binnenvaart.” TSJECHIË RATIFICEERT ELBE-VERDRAG (foto BDB) Met de ratificatie van het Elbe-verdrag dat Duitsland en Tsjechië in 2021 hebben opgesteld, heeft Tsjechië de weg vrijgemaakt voor meer scheepvaart op de Elbe. Het verdrag waarborgt minimaal 345 dagen per jaar een vaargeuldiepte van 140 centimeter onder het actuele referentieniveau tussen de Duits-Tsjechische grens en de stuw in Geesthacht. Deze parameters zijn ook opgenomen in het Duitse Totaalconcept Elbe uit 2017, waarvan binnenvaartorganisatie BDB vindt dat het nu eindelijk gerealiseerd moet worden. Op dit moment is zo’n vijf maanden per jaar geen scheepvaart op de Elbe mogelijk. Milieuorganisaties vinden dat de binnenvaart geen toekomst heeft op de Elbe. De BDB ziet dit anders: zodra het laagwater in de zomer voorbij is, groeit de scheepvaart van jaar tot jaar. Het is tijd om door te pakken, aldus de BDB.

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant