Maritime Industry 58 22 mei 2024 +31 858 768 910 We are one of the largest independent and privately-owned marine insurance brokers with more than 150 years of successful operation in the maritime sector. From our four office locations in Hamburg, Singapore, Houston and Rotterdam, more than 100 insurance professionals are serving over 3,000 vessels for our clients. HAMBURG SINGAPORE HOUSTON ROTTERDAM GEORG-DUNCKER.COM istockphoto/taikrixel SHIP REPAIR EN HYDRAULICS info@hmibv.com +31 858 768 910 Ketelweg 24D 3356 LE Papendrecht standnummer I138 Hét adres voor de tankvaart! Forellenweg 26 4941SJ Raamsdonksveer T: +31(0)162-522225 F: +31(0)162-519535 M: +31(0)653-982539 info@marineservice.nl www.marineservice.nl DE JONG Marine Service Verkoop - Revisie - Reparatie • Scheeps- en tankvaartappendages • Centrifugaal- en wormpompen • Niveau-,temperatuur- en manometers • Flens-,stopbus- en tankdekselpakkingen • Compensatoren en laad/losslangen Wij verwelkomen u graag op onze stand C136 EFFICIËNTE & BETROUWBARE MARITIEME OPLOSSINGEN CAPACITEITEN VAN BWMS 35 m 3 /h - 2500 m 3 /h www.desmi.com desmi@desmi.com EMISSIEREDUCTIE EEN OPGAVE? Discom ontwerpt uw oplossing Reduceer CO-, HC-, NOxen roetdeeltjes met de oplossingen van Discom ENERGIE BESPAREND SYSTEEM DOOR SMART AANSTURING VAN UW TECHNISCHE SYSTEMEN GENEREERT DIT BEHOORLIJKE BRANDSTOF BESPARING Emissiereductiedoelstellingen is een woord dat we de afgelopen jaren meer en meer voorbij zien komen. Stikstof oxides, ammoniak, CO 2 , fijnstof; om de overeengekomen doelstellingen te halen, wordt er nogal wat gevraagd van de scheepvaart, het treinverkeer en de industrie. STAND L114 Discom denkt niet in problemen, maar in oplossingen. Centrifugaal pompen VOOR VELE TOEPASSINGEN ̌ ZOET- EN ZEEWATERKOELING ̌ BALLASTWATER ̌ BRANDBLUSPOMPEN Niets doen is al lang geen optie meer. Samen maken we uw sector duurzamer! ̌ SCRUBBER/ UITLAATGASREINIGING ̌ DEKWAS EN ALGEMENE DIENSTPOMP STANDNR. G103 MEER INFORMATIE? www.discom.eu info@discom.eu 078 681 09 60 Solutions for a better world
Maritime Industry 22 mei 2024 59 ADVERTORIAL Scylla, rederij van luxe riviercruiseschepen, gaat drie nieuwe schepen per jaar bouwen 51 jaar geleden, in 1973, kochten André en Martha Reitsma een sleepboot, bouwden die om tot een riviercruiseschip en noemden het schip Scylla. Sindsdien groeide Scylla uit tot één van de meest toonaangevende rederijen van luxe riviercruiseschepen in Europa. Elk schip wordt volledig in eigen beheer ontworpen en gebouwd, wat Scylla uniek maakt in de sector. Begin deze maand werd het 40e schip opgeleverd: MS Porto Mirante. Dat gaat varen op de Portugese rivier Douro. En daar blijft het niet bij, want Scylla wil tot en met 2027 minstens drie nieuwe schepen per jaar gaan bouwen. Er ligt dus een grote uitdaging te wachten voor het ‘New Build’-team van Scylla. We vroegen aan naval architect Bart Vos, project manager Iwan Naakt geboren en design director Alex Jansen hoe het ontwerpen en bouwen van een nieuw schip in zijn werk gaat. “Het start natuurlijk allemaal met een vraag van een van onze klanten, de touroperator”, zegt Alex. “We gaan met hen rond de tafel zitten om te luisteren naar hun specifieke wensen.” “Daarnaast moeten we uiteraard rekening houden met het specifieke vaargebied waar het schip zal varen. Bruggen, sluizen, diepgang, maar ook lokale regelgeving en duurzaamheid bepalen hoe het casco van het schip getekend zal worden”, voegt Bart toe. Maken jullie voor elk nieuw schip een nieuw ontwerp? “De ontwerpen van onze schepen zijn het resultaat van ruim vijftig jaar ervaring en worden steeds verder verbeterd”, aldus Alex. “Elk nieuw schip wordt dus niet volledig opnieuw ontworpen, maar juist die goede basis waar Scylla bekend om staat, biedt ruimte om elke keer delen verder te innoveren. Zowel op technisch gebied als bij het interieur. Op die manier kunnen we steeds in een korte doorlooptijd weer een geweldig nieuw product realiseren.” Het design-team van Scylla aan het werk. (foto’s Scylla) geluk al jarenlang samen te mogen werken met een aantal waardevolle partners, die het mogelijk maken samen met ons steeds weer in korte tijd te mooiste schepen te bouwen.” Bart: “We werken aan meerdere schepen tegelijk. Terwijl het ene schip wordt afgebouwd, wordt het casco van het volgende schip alweer gebouwd. Dat moet natuurlijk ook als we jaarlijks drie nieuwe schepen willen opleveren. En tussendoor renoveren we ook enkele van onze huidige schepen.” Hoe lang duurt het om zo’n schip te bouwen? Iwan: “Vanaf het snijden van het eerste staal op de scheepswerf in Servië en het transport naar Nederland tot en met de afbouw en oplevering in Hardinxveld-Giessendam moet je rekenen op anderhalf jaar. We hebben het Het casco van het nieuwste schip Porto Mirante, klaar voor vertrek naar de afbouwlocatie Het restaurant op één van de nieuwste Scylla-schepen Viva Two Interesse om bij Scylla aan de slag te gaan als Marine Engineer of Project Manager Nieuwbouw? Of wil je als matroos, kapitein of machinist aan de slag in het nautische team? Surf naar www.scylla.com/jobs en ontdek alle vacatures.
HÉT VAKBLAD MET HET GROOTSTE BEREI
22 mei 2024 3 ECHTERNACHAKKOORD gek
22 mei 2024 5 ACM: meer onderzoek n
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl