Views
8 months ago

2024-11 Maritime Industry

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Staan
  • Kennis
  • Schip
  • Marine
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Maritime
  • Onze

Maritime Industry 36 22 mei 2024 Samen op weg naar een duurzame logistieke keten. ABN AMRO helpt u graag bij deze transitie. STAND H148 Nieuwbouw Constructiewerk Onderhoud STAND H148 +31 475 46 55 55 / +31 6 10 35 41 29 Bunkerhaven 5, 6051 LR Maasbracht info@scheepswerfmaasbracht.nl www.scheepswerfmaasbracht.nl STAND NUMMER H148

Maritime Industry 22 mei 2024 37 Den Breejen Shipyard: koploper in innovatie STAND K-155 De haven van Den Breejen in Hardinxveld-Giessendam ligt vol. Twee indrukwekkende casco’s van de Maglev en de St. Tropez nemen met hun afmetingen van 135 x 22,80 meter een groot deel van de beschikbare capaciteit in beslag. Met 22,80 (!) meter zijn dit de breedste tankers die momenteel voor de binnenvaart in aanbouw zijn. De casco’s zijn afkomstig uit China en geleverd door Rensen-Driessen. De dokken van 400 en 800 ton bieden plaats voor onderwaterreparaties en aan de kades ligt een aantal tank- en cruiseschepen voor een werfbeurt afgemeerd. Partnerships De afbouw van deze nieuwe tankers realiseert Den Breejen Shipyard in opdracht van Thalys Shipping en Marbia Shipping, beide gerenommeerde Belgische tankvaartondernemingen. Alles in goede samenwerking met vaste leveranciers, die door de werf als partners worden gezien. De afbouw van een schip is teamwork. In een beperkte bouwperiode wordt een strakke planning uitgewerkt om alle componenten goed op elkaar aan te laten sluiten, met een uiteindelijk resultaat om trots op te zijn. Toekomstgerichte investeringen Richting de toekomst zet Den Breejen in op een verdere verduurzaming van de binnenvaart, zowel voor nieuwbouw als refit van bestaande schepen. Met de bouw van MS Thurgau Gold zijn ze erin geslaagd de meest geavanceerde en milieuvriendelijke technologie te implementeren die momenteel voor passagiersschepen beschikbaar is. De nieuwste generatie motoren draagt bij aan een brandstofbesparing van 10 tot 20 procent. Bovendien vermindert het geïnstalleerde katalysatorsysteem de geproduceerde uitlaatgassen. Andere toepassingen – zoals in de reling geïntegreerde zonnecellen – verminderen het energieverbruik, waarbij met batterijopslag ook energiepieken worden overbrugd (peakshaving). Specialisatie in schroefassen Een ander specialisme van Den Breejen Shipyard is het leveren van hoogwaardige, duurzame schroefasinstallaties en aanverwante onderdelen voor de scheepvaart. De machinale bewerking wordt uitgevoerd op draaibanken tot 12 meter lengte. Installaties worden op locatie of in de eigen haven ingebouwd. Den Breejen anticipeert doorlopend op Onderschrift (foto) de wisselende aankomst van buitenlandse casco’s, waarmee de werf zich naast kwaliteit ook in flexibiliteit onderscheidt. www.breejen-shipyard.nl Scheepsbouw zit in ons DNA Nieuwbouw R e fi t Reparatie Gespecialiseerd in het ontwerpen, engineeren en bouwen van state of the art riviercruise schepen. Custom-built en innovatief. Een efficiënte aanpak, toevoegen van duurzaamheid en upgraden van inzetbaarheid, voor een toekomstbestendig schip. Altijd beschikbaar voor snelle en kwalitatieve service om met adequate oplossingen continuïteit te waarborgen. Havenstraat 7 | 3372 BD Hardinxveld-Giessendam T +31 (0)184-676 140 E info@breejen-shipyard.nl breejen-shipyard.nl

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant