Views
7 months ago

2024-11 Maritime Industry

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Staan
  • Kennis
  • Schip
  • Marine
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Maritime
  • Onze

Maritime Industry 26 22 mei 2024 6 UNI 024 CDNI Ontgassingsverbod studiedag PROGRAMMA Dagvoorzitter Dirk Beernaert GESCHIEDENIS EN WETGEVEND KADER 08:45 - 09:15 Ontvangst 09:15 - 09:30 09:30 - 10:10 8:45 - 16:45 10:10 - 10:30 Havenhuis 10:30 -10:50 Koffiebreak Antwerpen SCHRIJVEN? SCAN DE QR-CODE 6 JUNI 2024 Welkomwoord & voorstelling sprekers Daisy Rycquart (CITBO) lnleiding, ontstaan van het ontgassingsverbod Overzicht van het gewijzigde CDNI Alain Devos (CITBO) Schrijf je in, CDNI en EU Emissienormen, ontgassen versus ventileren David Knight (Vlaamse Milieumaatschappij - VMM) STAKEHOLDERS 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN 10:50 - 11 :45 Stakeholders - Rechten en plichten in kader van het verbod op ventileren Peter Spuij (NL Delegatie CON/) 8:45 - 16:45 Havenhuis Antwerpen INSCHRIJVEN? SCAN DE QR-CODE WWW.CITBO.BE CDNI Ontgassingsverbod studiedag PROGRAMMA Dagvoorzitter Dirk Beernaert • Geschiedenis en wetgevend kader VERMIJDEN VAN DNTGASSEN 6: ADMINISTRATIEVE STRDMING • Stakeholders & verantwoordelijkheden 13:30 - 13:50 • Ontgassen 13:50 - 14:10 vs ventileren Product eigenaar infrastructuur en financiering, eenheidstransport, impact op de vervoersstromen in de markt Thomas Oostvogels (EBOTA) • Vermijden van ontgassen & administratieve stroming 14:10 - 15:00 Verlader en vervoerder in een logistieke keten en de nieuwe losverklaring + beschikbare technieken Dirk Beernaert (CITBO) • Handhaving overheid 15:00 -15:20 Koffiebreak HANDHAVING OVERHEID 15:20 - 15:45 Handhaving in Belgie, betrokken overheden Johan Verlinden (OVAM) Mohssine El Kahloun (Dep. Omgeving Vlaanderen) 6 6 15:45 - 16:10 Handhaving 8:45 in Nederland - 16:45 JUNI Peter Spuij (IL& T) JUNI 16:10 - 16:45 Panel met 2024 Havenhuis alle sprekers & slotbeschouwingen Antwerpen Moderatie Dirk Beernaert 2024 Havenhuis Antwerpen INSCHRIJVEN? SCAN DE QR-CODE INSCHRIJVEN? SCAN DE QR-CODE WWW.CITBO.BE 6 WWW.CITBO.BE 8:45 - 16:45 JUNI 2024 Havenhuis Antwerpen \ \OMGEVING \"_\ VLAAMSE l \ MILIEUMAATSCHAPPIJ llospectieleefomg""1ngenTran,pan \ INSCHRIJVEN? SCAN IM;,,;scc,;,.,,,,,,f,.;cn"'""' Minil"ttli,""nlnfrm=uurmWottmaat enWaterstJat DE QR-CODE ONTGASSEN VS VENTILEREN INFRASTRUCTUUR WWW.CITBO.BE 8:45 - 16:45 MET ONDERSTEUNING VAN: 11:45 - 12:10 12:10 - 12:30 12:30 -13:30 MET ONDERSTEUNING VAN: Ontgassen en ventileren in havengebieden Kurt Van Passen (PoAB) Jean-Pierre Maas (North Sea Port) Vergunningen voor ontgassingsinstallaties Vicky Demeyer (Dep. Omgeving) Lunch , WE MAKE TOMORROW I{ . BEAUTIFUL \,OVAM scan de QR-code - Vlaanderen ,J 1 \ ls mobiliteit & \ \. openbare werken \"_ \ DEPARTEMENT WWW.CITBO.BE Vermijden van ontgassen - Uitkomst van de Taskforce Ontgassen Alain Devos (CITBO) ■ Altijd tv-kijken, waar je ook bent. Dus ook op ’t schip. KPN Digitenne Kijk op kpn.com/digitenne of scan de QR-code

Maritime Industry 22 mei 2024 27 Hoogendoorn1961 Onze reis: modern vakmanschap en innovatie STAND H-103.17 Al ruim zestig jaar vertegenwoordigt Hoogendoorn vakmanschap en toewijding. In 1961 begon het allemaal met de bescheiden werkplaats van timmerman Cees Hoogendoorn voor de betimmering in de maritieme sector. Onze kernwaarden waren vanaf het begin duidelijk: persoonlijke relaties en het nakomen van beloften. Deze waarden vormen nog steeds de ruggengraat van ons bedrijf. Onze moderne aanpak: vakmanschap gedreven door technologie Bij Hoogendoorn is modern vakmanschap de sleutel tot succes. Ons team van meer dan 150 toegewijde medewerkers werkt in harmonie met geavanceerde technologie om vakwerk van het hoogste niveau te leveren. Deze technologische investeringen hebben ons in staat gesteld om nog preciezer en efficiënter te werken. Onze digitalisering strekt zich uit over het hele proces, van ontwerp tot fabricage en plaatsing. We kunnen nu nog sneller en nauwkeuriger op maat gemaakte oplossingen bieden. Het stelt ons ook in staat om onze klanten meer transparantie en realtime inzicht te bieden in hun projecten. Dit alles is terug te zien in zowel de kwaliteit van het eindproduct als in de kwaliteit van onze organisatie. Onze visie: het topsegment van vakmanschap en technologie Hoogendoorn blijft zichzelf vernieuwen en innoveren, met moderne productiefaciliteiten en digitalisering als drijvende kracht. We zijn een modern bedrijf dat vakwerk op maat levert, van het allereerste idee tot de volledige uitvoering en plaatsing. We zijn gepassioneerd over details en gaan altijd voor maatwerk. Onze focus ligt op persoonlijke relaties en het waarborgen van een geweldige ervaring voor onze klanten. Als resultaatgerichte doeners leggen we de lat hoog en streven we altijd naar de beste resultaten. Onze bestemming: de kwaliteitsstandaard Binnen de maritieme sector, projectontwikkeling, interieurarchitectuur en aannemers van hotels en kantoren, is Hoogendoorn een begrip maar ook de kwaliteitsstandaard. Ons doel is simpel: we willen de norm blijven zetten in het topsegment door vakmanschap, technologie en persoonlijk contact. Zo krijgt (foto Hoogendoorn1961) het sterke merk Hoogendoorn steeds meer betekenis. Voel je welkom bij Hoogendoorn, waar ervaring, eerlijk vakmanschap en technologie samenkomen om unieke ruimtes te creëren. We kijken ernaar uit om met je samen te werken en jouw visie tot leven te brengen, samen met ons enthousiaste team. Want Hoogendoorn maakt van ruimte interieur. Kijk voor meer informatie op www.hoogendoorn1961.nl. Intercontrol Brandstofverbruik bij scheepsmotoren – de uitdaging STAND F-133 Brandstof die rustig en gelijkmatig door de leidingen stroomt? Niet in de scheepvaart! Door de pulsaties van de zware motoren en pompen kan het soms ‘onstuimig’ zijn in de brandstofleidingen van een schip. Hierdoor wordt de stroming van de brandstof vaak onvoorspelbaar en kan die zelfs in tegengestelde richting lopen. Daarnaast heeft de brandstof op verschillende punten verschillende temperaturen. En als met deze omstandigheden geen rekening wordt gehouden, ontstaan er meetfouten bij de berekening van het brandstofverbruik. Intercontrol biedt de scheepvaart daarom een assortiment van innovatieve verbruiksmeters en flowcomputers; een compleet aanbod van betrouwbare instrumenten. Deze kunnen eenvoudig worden ingebouwd en zijn bestand tegen de ruwe omstandigheden van een machinekamer. Brandstofset Basic Deze berekent nauwkeurig het brandstofverbruik van een afzonderlijke dieselmotor of generator. De FLOMEC FCS-set is dan ook goed inzetbaar voor kleinere binnenvaartmotoren. Brandstofset Multi Wil je echter het brandstofverbruik van meerdere scheepsmotoren (of generatoren) kunnen meten en registreren? Bekijk dan onze KRAL Smart Solution; dit robuuste multi enginesysteem geeft realtime overzicht van het brandstofverbruik (en olieflow) van meerdere motoren tegelijkertijd. Intercontrol meet- en regeltechniek levert al jarenlang nauwkeurige en betrouwbare brandstofmeetsystemen voor de scheepvaart. Wil je advies op maat? Neem dan contact met ons op: (026) 442 52 04 of via Whatsapp: 0623 29 82 08. www.intercontrol.eu (foto Intercontrol)

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant