Views
7 months ago

2024-10

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Amsterdam
  • Rotterdam
  • Onze
  • Varen
  • Samen
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Schepen

26 7 mei

26 7 mei 2024 THE CONNECTION SPECIALIST Foto: Maritime Filming Group ‘Wij wensen het mps THE GENTLEMAN een behouden vaart.’ Wij verzorgden de afbouw en danken Van Loon Shipping voor de opdracht en het vertrouwen! Bakkersdam 1a • 5256 PK Heusden • The Netherlands • T. +31 (0)416 665500 • info@teamcoshipyard.nl • www.teamcoshipyard.nl Aan boord van mps The Gentleman leverden wij: Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding BV heeft het ontwerp, bouw en levering casco mogen verzorgen voor Van Loon Cruises Switzerland A.G. Wij wensen mps The Gentleman en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com • Verwarmingsinstallatie • Ventilatiesystemen • Airconditioning • Evac vacuüm toiletten • PureBlue waterzuivering • Sanitaire installaties • Hydrofoor installatie • Machinekamer ventilatie • Ultrafog hogedruk sprinklersysteem • Koel- en vriescellen Wij wensen mps THE GENTLEMAN, haar bemanning en passagiers een behouden vaart. www.klimaatservice.nl

7 mei 2024 27 Familie Van Loon breidt vloot uit met riviercruiseschip The Gentleman The Gentleman is 135 bij 11,45 meter. (foto Maritime Filming Group) In 1987 kopen Arjan van Loon en Willeke Sturris een containerschip uit de vaart dat de naam Dortsman draagt, genoemd naar een zandplaat tussen Wemeldinge en Sint Maartensdijk. Na achttien jaar containers te hebben vervoerd, stapt Van Loon Shipping in 2005 over naar het transport van vloeistoffen. Het familiebedrijf, waarin ook de kinderen Niels (32), Jasmijn (30) en Bart (28) actief zijn, is bijzonder succesvol. De vloot bestaat op dit moment uit zes tankers; op korte termijn wordt met de Raadsman een zevende tanker toegevoegd. DOOR JAN HOEK In 2021 besloot de familie Van Loon, met het oog op de toekomst, een nieuwe uitdaging aan te gaan. Arjan en Willeke zeggen daarover: “We zijn heel enthousiast over de riviercruise-branche en willen daar graag deel van uitmaken. Het moest een uitdagen­ de en ultramoderne riviercruiser worden met de uitstraling van een jacht. Met de bouw van The Gentleman zijn al onze wensen door een trio, bestaande uit Rensen-Driessen Shipbuilding, TeamCo Shipyard en dochter Jasmijn, op een perfecte manier waargemaakt.” Van Loon Cruises is geen droom meer, maar werkelijkheid geworden. En daar blijft het niet bij, want inmiddels ligt het uit Roemenië afkomstige casco voor het toekomstige zusterschip afgemeerd in Heusden. ‘-man’ De naam van de tankers van Van Loon Shipping (Veerman, Speelman, Staatsman, Schotsman, Dortsman en Talisman), eindigen allemaal op het woord ‘man’ en dat geldt ook voor het eerste riviercruiseschip van het familiebedrijf. The Gentleman is 135 bij 11,45 meter en wordt voortgestuwd door twee Caterpillars C32 van 1.014 pk elk. Wout van Wijnen, verantwoordelijk voor Sales & Projects bij TeamCo, zegt over de afbouw: “Het was een bijzonder interessant project: een familie met zeer veel ervaring in Lees verder op pagina 29 Wij feliciteren de familie Van Loon met MPS The Gentleman Afbouw TeamCo Shipyard BV

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant