Views
8 months ago

2024-08

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Vaart
  • Onze
  • Schip
  • Schepen
  • Haven
  • Gaat
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Jaar
  • April

34 9 april

34 9 april 2024 Let op, de nieuwe regeling moet dit jaar rond zijn! Je hebt het misschien al gehoord, maar de verplichte regeling bij het Pensioenfonds Rijnen Binnenvaart stopt dit jaar. Alle aangesloten werkgevers moeten voor 1 januari overstappen. Bij Aegon zijn we daar klaar voor. We zijn dan ook erg blij dat de sociale partners (KBN & Nautilus) Aegon Cappital hebben gekozen als voorkeursuitvoerder. Er is daarbij niet alleen een aantrekkelijke kostenstructuur bedongen, maar ook al direct gekeken naar de beste regelingen. Werkgevers in de sector kunnen daarom nu, in samenwerking met hun adviseur, starten met overstappen. Omdat we ons kunnen voorstellen dat je alle opties nog niet hebt uitgeplozen, geven we natuurlijk graag eerst inzicht in de concrete gevolgen voor jouw organisatie en alle mogelijkheden voor werknemers. Zodat we samen kunnen kijken naar een regeling op maat: persoonlijk en toekomstbestendig. Maak er werk van op aegon.nl/pensioenakkoord. DE SPECIALIST IN SCHEEPSVERWARMING! POST MARINE HEATING STAAT VOOR KORTE LEVERTIJDEN, GOEDE SERVICE DOOR GEMOTIVEERDE VAKMENSEN EN BOVENAL EEN SCHERPE PRIJS! Post Marine Heating: nuchter en innovatief Post Marine Heating is een nuchter en innovatief familiebedrijf dat kan bouwen op meer dan veertig jaar ervaring in het ontwerpen en fabriceren van olie gestookte verwarmingssystemen voor de plezier- en beroepsvaart. We staan echter niet stil en blijven zoeken naar manieren om onze scheepsverwarming nog verder te verbeteren. Rentabiliteit met een plus Blue-Line Met de ontwikkeling en implementatie van de Blue-Line-ketels heeft Post Marine Heating een uiterst doelmatig en betrouwbaar C.V. systeem op de markt gebracht. Jarenlange ervaring en gemotiveerde vakmensen hebben, met behulp van moderne apparatuur en hulpmiddelen de C.V. ketels gemaakt tot betrouwbare marine C.V. systemen met een capaciteit van 7 -120 kW. Dankzij het uitgekiende ontwerp, de duurzaamheid, eenvoudige bediening en de materiaalkeuze, staan deze ketels borg voor jarenlang probleemloos functioneren. De ketels doorstaan alle door de overheid opgelegde eisen ten aanzien van veiligheid (CE), rendement en uitstoot van schadelijke stoffen. Boezem 20a, 4206 CB Gorinchem +31 (0)183 - 610 211 info@postmarineheating.com www.postmarineheating.com Productie in eigen fabriek Alle modellen uit ons assortiment worden geproduceerd in onze eigen moderne fabriek in Gorinchem. Hierbij werken we nauw samen met Post Metaalbewerking, waar u ook terecht kunt voor andere bootonderdelen van aluminium of (roestvast) staal zoals tanks voor vuil- en/of drinkwater.

9 april 2024 35 Pijlers voor Zoutdam staan op hun plek De hijsoperatie om de twee pijlers van Zoutdam IJmuiden in het Binnenspuikanaal van het sluizencomplex IJmuiden te plaatsen, is zondagochtend 31 maart met succes afgerond. Beide pijlers zijn gecontroleerd op hun definitieve plek gezet. Oorspronkelijk zou het plaatsen van de pijlers op woensdag 3 en donderdag 4 april zijn. Maar aannemer Van Hattum en Blankevoort vervroegde het karwei in overleg met Rijkswaterstaat, omdat naar verwachting de windkracht op 4 april ongunstig zou zijn om veilig te hijsen. Daarom werd de operatie vervroegd. In het Paasweekend waren de omstandigheden namelijk wel gunstig. Het hijsen van de eerste pijler startte zaterdag 30 maart vroeg in de ochtend. In totaal heeft het hijsen van de twee pijlers ongeveer 30 uur geduurd. Ze zijn elk 27,50 meter hoog, 8 meter breed en wegen bijna 3.000 ton. Voor het plaatsen van de pijlers werd kraanschip Gulliver ingezet. Dit kraanschip van de buitencategorie is 108 meter lang en 48 meter breed en beschikt over twee kranen van 90 meter hoog. Deze kranen hebben samen een hijsvermogen van 4.000 ton. Verdeeld over twee ploegen waren in totaal ruim honderd mensen in touw om de pijlers te plaatsen. De zoutdam wordt gebouwd om zout water selectief af te voeren naar de Noordzee, waarmee Rijkswaterstaat verdere verzilting van het Noordzeekanaal voorkomt. Via de nieuwe Zeesluis IJmuiden stroomt namelijk veel meer zeewater het Noordzeekanaal in dan via de Noordersluis. Te veel zout water heeft De eerste pijler wordt door kraanschip Gulliver op zijn plaats gehesen. (foto Rijkswaterstaat / Drone Addicts) negatieve effecten op de natuur, de land- en tuinbouw en het drinkwater. Brievenbus De zoutdam is een soort brievenbus om het zoute water weer af te voeren. Doordat zout water zwaarder is dan zoet water, zakt het zoute water naar de bodem. Door een opening onderin de zoutdam stroomt het zoute water via het spui- en gemaalcomplex terug naar zee. Het zoete water wordt door de zoutdam tegengehouden en blijft in het Noordzeekanaal. De bouw van Zoutdam IJmuiden is ruim een jaar geleden gestart. De verschillende onderdelen, zoals de pijlers en de wanden, worden op land voorgebouwd. Voor de pijlers is ongeveer 1000 m 3 beton per pijler gebruikt. De pijlers zijn in acht stappen van 3,25 meter opgebouwd op een voet van 1,50 meter hoog. De pijlers waren tijdens het hijsen nog hol en op deze manier niet te zwaar om op te tillen. Komende zomer worden de wanden geplaatst. In het najaar wordt vervolgens als laatste onderdeel een stalen zakdeur in de constructie aangebracht. Die deur is nodig om schepen te laten passeren voor het onderhoud aan het gemaal. De planning is dat de zoutdam eind 2024 zijn werk gaat doen.

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant