14 26 maart 2024 DE TROSSEN KUNNEN LOS! Het team van Asto Shipyard wenst MTS Veloma een voorspoedige en behouden vaart! TO BE EXACT. (Foto: Asto Shipyard/Maritime Filming Group) Het vakmanschap van Asto Shipyard is veelzijdig. AFBOUW - CASCOBOUW - CONSTRUCTIE - ELEKTRA - HYDRAULIEK - LEIDINGWERK - ONDERHOUD POEDEROVERSLAG - REPARATIE - RVS/ALUMINIUM - STEVENDOK - VERSPANING Alle disciplines onder één dak - voor nieuwbouw, afbouw, reparatie en onderhoud van hoogwaardige binnenvaartschepen en scheepvaartgerelateerde projecten. Van ontwerp tot oplevering. ASTO SHIPYARD heeft alles in eigen huis. f in OOK HET MTS VELOMA GAAT VAREN ONDER DE EOC VLAG! Net als 3.700 andere ondernemers kiest het mts Veloma ervoor om voortvarend verzekerd te zijn bij EOC. Wij wensen het mts Veloma een GOEDE VAART! eoc.nl 24/7 BEREIK- BAAR 088 6699500 @EOCverzekering /EOCverzekering Een behouden vaart Rensen-Driessen Shipbuilding BV heeft het ontwerp, bouw en levering compleet schip mogen verzorgen voor Veloma Shipping B.V. Wij wensen mts Veloma en de bemanning een behouden vaart. www.rensendriessen.com Rensen-Driessen Shipbuilding B.V. Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht T: +31(0)78 - 619 12 33 E: wim@rensendriessen.com
26 maart 2024 15 Mts Veloma maakt indruk (foto Maritime Filming Group) Aan mts VELOMA leverden o.a. vlootschouw.nl/veloma Rensen-Driessen Shipbuilding Bouw en levering compleet schip Asto Shipyard Afbouw ADS van Stigt 2x Masson Marine-keerkoppeling type MM W7200 reductie 4,926:1 Inclusief: - Centa elastische koppeling - Elektrische bediening - Ingebouwde PTO type 0 t.b.v. stuurwerk - Ingebouwde sleepsmeerpomp Beerens Handelsonderneming Diverse rvs uitlaten Berg Maritieme Meetsystemen - Complete Tankmeting- en alarmering - Diepgangmeting - Gasdetectiesysteem Blommaert Aluminium Constructions - Voormast type Improval XL - Boordlichtvleugels type Iduna - Aluminium roeftrap - Aluminium davit met handlier - Achtermast type Groenendaal - Stuurhuttrap met gepolijste leuningen - Geuzemast ‘t Catshuis Stoffering en meubels Damen Marine Components Netherlands Besturingssysteem: type SP2700 Stuurmachine: type 4DWKK Roeren: 4x type XR++ Straalbuis: 2 stuks type Optima Dijvler Materiaal Boegankerlier, achterankerlier, ankers en ankerdraden EOC onderlinge schepenverzekering Scheepsverzekering Foresta Trading - F.T. VICTOR dekwaspompen - F.T. VICTOR lens-/ballastpompen - F.T. VICTOR zwartwaterpomp - F.T. GIUDICI stripping-ejector op RVS verrijdbaar onderstel - F.T. smeeroliehaspelsets - F.T. gasolietrimpomp - F.T. Hydrofoor met luchtgekoelde frequentieregelaar Hoogendoorn 1961 Volledige betimmering achterwoning en stuurhuis Kampers Shipyard Stuurhuis incl. hefgeleidekokersysteem RuGoTech Pijpleidingen complete dekleidingsysteem Tresco Engineering Tresco Navigis Unicorn Logistics Thermische olieladingverwarmingsinstallatie van 3.000 kW. Werkina Werkendam Elektrische installaties WindeX Engineering - Airconditioning - Overdrukinstallatie - Afzuiging accommodatie Ben Maelissa weer aan het roer bij Danser Group De overname door Euro-Rijn Group leidt ertoe dat vertrouwde gezichten terugkeren bij Danser Group. De voormalige eigenaren zijn toegetreden tot het managementteam en worden ook medeaandeelhouder. Ben Maelissa (links) en Albert van Ommen. (foto Euro-Rijn Group) Een van hen is Ben Maelissa, die weer aan de slag is gegaan als CEO van Danser Group. Hij zegt: “Wij zijn blij terug te keren in de schoot van een familieonderneming waar we gezamenlijk kunnen werken aan nieuwe innovatieve totaalconcepten die onze marktpositie verder zullen versterken. Niet alleen op het water, maar ook via het spoor en over de weg. Daarnaast zijn we zeer gemotiveerd om samen met onze klanten en partners verder te bouwen aan ons Europese achterlandnetwerk.” Goedkeuring Euro-Rijn kreeg begin maart goedkeuring van de ACM om Danser over te nemen van BOC Inland Transportation. Dat was in 2022 eigenaar geworden. Euro-Rijn Group heeft de concurrent nu toegevoegd aan zijn logistieke holdingmaatschappij. De strategische overname past in de strategie van Euro-Rijn om zijn positie in de binnenvaart te versterken. CEO Albert van Ommen zegt enthousiast: “We kennen Danser al lange tijd als een solide bedrijf dat ook onze waarden van kwaliteit, duurzaamheid en klantgerichtheid deelt. Bovendien zal een samenwerking met Danser extra mogelijk heden bieden voor Euro-Rijn-klanten voor multimodaal transport op Europese binnenwateren.” GEMEENTERAAD WEERT OP DE BRES VOOR HISTORISCHE KRAAN De gemeenteraad van Weert veroordeelt de passieve houding van het college van B en W om de Richier-Weitz-kraan van de oude scheepswerf voor sloop te behoeden. Grondeigenaar Wetron Beheer wil het voormalig terrein van de Weerter Scheepsbouw Maatschappij aan de Zuid- Willemsvaart herinrichten. De bijna zestig jaar oude kraan moet daarvoor wijken. Volgens de Nederlandse Stichting Erfgoed Kranen is het een van de allerlaatste nog bestaande kranen in zijn soort. De stichting zoekt er een nieuwe locatie voor – het liefst in Weert. Het gemeentebestuur stelt bij herhaling, dat de kraan vóór 1972 in Utrecht stond en dus geen Weerts erfgoed is. Uit angst dat er mensen in de kraan gaan klimmen, wil Weert geen grond beschikbaar stellen. Raadslid Jeroen Goubet van Weert Lokaal noemde de reactie van het college teleurstellend. Er is in Weert al heel veel industrieel erfgoed verdwenen en de kraan is een van de laatst zichtbare herinneringen. Samen met Karen Duysters van DUS Weert diende hij een motie in dat de kraan het liefst voor Weert behouden moet blijven. Het college krijgt daarin de opdracht actief mee te zoeken naar een geschikte nieuwe plek. De motie werd bij meerderheid van stemmen aangenomen.
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl