Views
9 months ago

2024-07 Cruise

  • Text
  • Maart
  • Schepen
  • Onze
  • Jaar
  • Schip
  • Nieuwe
  • Boord
  • Binnenvaart
  • Gaat
  • Weer
  • Binnenvaartkrantnl

12 26 maart

12 26 maart 2024 De drijvende kracht in management van binnenvaartschepen Wij zoeken collega’s VACATURE Gezagvoerder Gezagvoerder in het kort Als gezagvoerder in de binnenvaart houd jij van een avontuurlijke baan. De keus voor de binnenvaart wordt vaak gevoed door een intrinsieke motivatie. Daarnaast ben je flexibel en je vindt het niet erg om een aantal weken van huis te zijn. Jij bent eindverantwoordelijk voor de inzet van de bemanning, de scheepsadministratie en het waarborgen van de bedrijfsvoering. Je behoudt het overzicht over alle werkzaamheden die je volgens milieu- en veiligheidsvoorschriften uitvoert. Deze rol en taken bieden jou diversiteit in de dagdagelijkse werkzaamheden. Je hebt kennis over alle Europese vaarwateren en de hele logistieke keten. Veiligheid staat voorop: jij draagt zorgt voor een veilige werkomgeving aan boord en/of op de terminals. Dit doe jij voor je bemanning en ook voor jezelf! De ladingen (producten) worden door jou en je team veilig vervoerd, geladen en gelost. Je draagt graag verantwoording, blijft ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan boord wordt er volcontinue of in dagvaart gevaren en gewerkt. De binnenvaart is een moderne sector en gaat met de tijd mee. Hierin is Unilloyd vooruitstrevend met haar duurzame LNG-aangedreven Rijnvaart- binnenvaartschepen. Daarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdienstsystemen (woon- en werk-rotatieschema) en Nederlandse contractuele arbeidsvoorwaarden. Functie eisen • Grootvaarbewijs GVB • Rijnpatent t/m Mannheim • Marifooncertificaat (VHF) • Radarpatent • ADN Basis • ADN Chemie is een pre • LNG-bunker is een pre • Minimaal 3 jaar ervaring als Schipper/Gezagvoerder in de binnentankvaart • Grondige kennis van alle wettelijke- en formele bepalingen • In bezit van een geldig dienstboekje • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift • Goede beheersing van de nautische Engelse taal in woord en geschrift • Goede beheersing van de nautische Duitse taal in woord en geschrift Neem bij interesse contact met ons op via 010 79 04 331 of stuur een mail naar crewing@unilloyd.com Nijmegenstraat 1 3087 CD Rotterdam +31 (0) 10 79 04 300 unilloyd.com

26 maart 2024 13 Zeer geslaagde editie van OSD Antwerpen Ouderwets gezellig en aangenaam druk was het op de Open Scheepvaartdagen Antwerpen van 2024. De circa honderd deelnemende bedrijven en organisaties ontvingen in De Waagnatie samen ruim 4.000 bezoekers. GROEN LICHT VOOR DUITSE HAVENSTRATEGIE Het Duitse kabinet heeft groen licht gegeven voor de Nationale Havenstrategie. Die telt 140 maatregelen om de zee- en binnenhavens te versterken. De BDB is blij met de aandacht voor de binnenvaart in de plannen en noemt het consequent dat de verruiming van de achterlandverbindingen tot de strategische doelen behoort. Verder wil de overheid opslag- en bunkercapaciteit voor hernieuwbare brandstoffen vroegtijdig uitbouwen en de bouw van walstroominstallaties in de havens stimuleren. Ook het aantal installaties voor scheepsafval wordt uitgebreid. Volgens belangenbehartigers ZDS (zeehavens) en BöB (binnenhavens) staan tegenover al die goede voornemens te weinig financiële middelen. Ze dringen er bij de overheid op aan om meer te investeren in de havens. Maatregelen zoals het versnellen van vergunningsprocedures zijn positief, maar daar komt volgens BöB en ZDS niets van terecht zonder extra middelen. Ze vragen de overheid dit mee te nemen bij de begroting voor 2025. Ook vinden ze dat de bonds- en deelstaatregeringen samen een subsidieprogramma moeten optuigen voor het saneren en uitbreiden van watergebonden infrastructuur in de havens. Drukte op de gezamenlijke stand van Antwerp Nautical Event. (foto’s Tekst & Toebehoren) Op de openingsdag, vrijdag 15 maart, was het beduidend drukker dan voorgaande jaren, vonden meerdere exposanten. Dat is vooral een zakelijke dag. Zaterdag en zondag kwamen traditiegetrouw veel meer families. Al met al was de 37e editie een zeer geslaagde. Bij de openingsborrel voor exposanten luidde de Antwerpse havenschepen Annick vrijdag de Ridder de scheepsbel als startsignaal. Daarna maakte ze een rondje over de beurs. Daarbij sprak ze onder meer met medewerkers van Port of Antwerp- Bruges. Dat zijn in feite ook haar collega’s, want De Ridder is ook bestuursvoorzitter van het havenbedrijf. Er waren dit jaar aardig wat nieuwe exposanten: bedrijven die nooit eerder aan de Open Scheepvaartdagen hadden deelgenomen. Zij toonden zich enthousiast over de levendige beurs. In totaal lag het aantal deelnemers zelfs wat hoger dan vorig jaar. De stands waren gemiddeld ook wat groter, aangezien veel bedrijven ervoor gekozen hadden om met gelijkgestemden een stand te delen. Wel zo efficiënt én gezellig! De sluis kreeg onder meer nieuw remmingwerk: een stalen constructie staal, maar bekleed met kunststof. (foto Steven de Mos) ROZENBURGSESLUIS: EERSTE FASE RENOVATIE IS KLAAR SCHIP STRANDT BIJ STAVENISSE Een Belgisch binnenschip heeft zich woensdag 20 maart aan het eind van de middag vastgevaren op de Oosterschelde. Bij Stavenisse voer het in de dijk. Rijkswaterstaat en een sleepbedrijf waren snel ter plaatse. Het schip trok veel bekijks van publiek uit de omgeving. Met laag water kwam het voorschip dat op de basaltblokken lag, droog. Toen het water later op de avond steeg, kon het 80 meter lange schip loskomen en zijn reis naar Vlissingen vervolgen. Het overige scheepvaartverkeer heeft geen hinder ondervonden. (foto Rijnhout Media) Havenschepen Annick de Ridder (2e van rechts) sprak op de stand van Port of Antwerp-Bruges met medewerkers. Duo Cas & Co vermaakte het beurspubliek op 15 maart met vrolijke liedjes. Havenbedrijf Rotterdam heeft de eerste fase afgerond van de renovatie van de Rozenburgsesluis. De vijftig jaar oude sluis heeft aan de noordelijke kant een nieuw remmingwerk gekregen. Bovendien is de nieuwe havenspoorlijn extra beschermd tegen de scheepvaart. Het oude remmingwerk was bekleed met Azobe-hout en van boven tot onder gestapeld. Het nieuwe remmingwerk is van staal, maar de fenderrekken zijn bekleed met kunststof. Op een grotere regelafstand, dus niet helemaal gestapeld. Dat is aanzienlijk duurzamer. In het remmingwerk zitten ook enkele proefvakken met ander materiaal, zoals bamboe en hergebruikt Azobe en kunststof. De vakken worden gemonitord zodat de proef zal uitwijzen welk materiaal straks het best gebruikt kan worden voor het bouwen van ander remmingwerk. In de loop van dit jaar start het Havenbedrijf met de tweede fase van de renovatie. Dat werk behelst onder andere het renoveren en conserveren van de twaalf sluisdeuren en de bruggen, het vernieuwen van de besturing, bediening en beveiliging van de sluis, bouwkundige aanpassingen, het aanpassen van wegen en het aanleggen van bediening op afstand. ADVERTENTIE ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant