Views
11 months ago

2024-05

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Procent
  • Nbkb
  • Binnenvaart
  • Shipping
  • Schip
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Februari
  • Jaar

18 27 februari

18 27 februari 2024 De Verenigde Tankrederij zoekt personeel De Verenigde Tankreder zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (G zoekt schippers personeel! en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! diverse vaartrajecten. We werken week op week af on De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), (GVB), De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers schippers en schippers en kapiteins. kapiteins. en We kapiteins. We vervoeren vervoeren We 3 productsoorten vervoeren 3 productsoorten 3 productsoorten over over diverse vaartrajecten. over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder diverse vaartrajecten. diverse We werken vaartrajecten. week We werken op week We week af werken onder op week Nederlandse af op onder week voorwaarden. af onder Nederlandse Nederlandse Tevens voorwaarden. zijn wij voorwaarden. een Tevens erkend zijn leerbedrijf, Tevens wij een zijn erkend dus wij ben een leerbedrijf, je erkend een leerling leerbedrijf, startend dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar dus ben je met dus een een ben leerling (BBL) je een opleiding, startend leerling neem met startend een dan (BBL) met contact een opleiding, (BBL) via 010 opleiding, neem - 487 62 33 neem of stuur hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dan contact dan op contact via 010 op - 487 via 010 62 33 - 487 of stuur 62 33 een of stuur mail naar een mail naar hr@vtgroup.nl hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden om mogelijkheden te bespreken! te bespreken! Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leer schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail n Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Net T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl VERSTERK ONZE VLOOT Bruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naar dubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton. dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton. HET TRANSPORT Actief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën, Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen. van minerale oliën, bulkchemie en biobrandstoffen. VAARGEBIED Nederland, VAARGEBIED België, Frankrijk en de Rijn Nederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen). de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). GEZOCHT Wij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeel Wij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeel om ons kantoorteam te versterken. Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 COMMITMENT IS OUR DRIVE COMMITMENT IS OUR DRIVE * Atlantic Horizon B.V. zoekt voor haar Tankschepen in het 14/14 en of 7/7 dagen systeem: Kapiteins * 2 e Schippers * Stuurlieden Matrozen In het bezit van: • Groot Vaarbewijs A/B • Radar diploma / marifooncertificaat, • ADN Tankerervaring in bunkerwerk en bekendheid in het ARA gebied is een pré. Sollicitaties: Dhr. R. Boef Tarwezand 2 - 3195 KS Pernis-Rt Telefoon: 010-231 44 81 / 06-30612025 of via e-mail: rboef@postoils.nl Atlantic Horizon B.V. Tarwezand 2 3195 KS Pernis-Rt 010-231 44 81 rboef@postoils.nl BFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL BFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL ☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NL atlantic-horizon.nl

27 februari 2024 19 Nieuwe eigenaren investeren in Capelse werf Gertjan de Gelder (midden) was meteen enthousiast over de Capelse werf. “En over de mensen die hier werken. Die zijn trots op het bedrijf en hebben alles over voor de Olthof-kwaliteit en de klanten.” Olthof is na honderd jaar springlevend Olthof Scheepsservice bestaat honderd jaar. De werf in Capelle aan den IJssel heeft sinds september vorig jaar een nieuwe directeur: Gertjan de Gelder. Hij zit vol plannen. Zo brengt hij de afbouw terug naar de Hollandsche IJssel. Gertjan de Gelder (1969) nam Olthof samen met Rob Schut over. De stille vennoot is betrokken bij meerdere bedrijven, waaronder AMW Marine. De onderhandelingen met Henny Olthof verliepen prettig. De oud-eigenaar komt nog om de paar weken langs voor een praatje en een kop koffie. “Henny is een fijne vent. Hij is liefhebber van Harley Davidson en heeft hier beneden een soort werkplaats. Die mag hij blijven gebruiken zolang hij wil.” Toplocatie Gertjan werkte jarenlang bij Koedood Marine Group in Hendrik-Ido-Ambacht, het laatst als verkoopdirecteur. Hij hielp zijn neven Arie en Bert Koedood dat bedrijf uit te bouwen. Nadat zij het verkochten voelde hij zich er niet meer thuis. Eind 2022 vertrok Gertjan. “Ik wilde iets heel anders gaan doen, buiten de branche. Maar toen kwam Heuvelman van de HTS Groep met de vraag of ik voor hen de afbouw van twee containerschepen wilde begeleiden. Op zoek naar een kade kwamen we bij Olthof terecht… en van het één kwam het ander.” “Henny was een goede collega en ik was hier al vaker geweest, maar niet op de kade. Ik had nooit geweten dat er zoveel ruimte voor schepen is. Er is een dikke 330 meter aan kade, waaraan het ongelooflijk goed werken is. We kunnen makkelijk zes schepen tegelijk hebben. Het is eigen grond en eigen water; dus schippers betalen geen havengeld. We zitten op een toplocatie: aan de ingang van de Hollandsche IJssel, vlak bij Rotterdam.” De werf en omwonenden hebben ook geen last van elkaar. De afstand is groot genoeg. Gertjan, lachend: “Het dichtstbij is de gevangenis aan de overkant van de rivier. Die bewoners klagen niet.” Mitsubishi Hij was meteen enthousiast over de Capelse werf. “Over het bedrijf en over de mensen die hier werken. Die zijn trots op de Olthof-kwaliteit, daar hebben ze alles voor over. En voor de klanten. Ik heb meteen gezegd dat ik het allerbelangrijkste vind dat ze dat blijven doen.” “Kwaliteit wil niet altijd zeggen dat het duurder is”, voegt hij toe. “Dat denken mensen vaak. Maar het gaat vooral om luisteren naar de klant en gewoon dat stukje ouderwetse service bieden.” Net als Koedood is Olthof distributeur van Mitsubishi. Gertjan kent de motoren door en door. “En ook de mensen van Mitsubishi, zowel in Almere als in Japan. We hebben bijna twintig jaar intensief samengewerkt. Dan heb je er een band mee.” Investeren en uitbreiden De nieuwe eigenaren investeren flink in de werf. Dat is onder meer zichtbaar in de loodsen op het eigen terrein. De meeste daarvan zijn verhuurd aan klanten en bevriende bedrijven. Waaronder Gecap Electro. Dat bedrijf was onderdeel van Olthof, maar is niet meeverkocht en gaat zodoende zelfstandig verder. VT Group, al jaren klant, had een eigen hal voor onderdelen. De rederij heeft de huur opgezegd nu het een nieuw hoofdkantoor laat bouwen aan de Waalhaven en daar ook een eigen loods direct aan het water krijgt. “Dat gaf ons de ruimte om onze machinefabriek uit te breiden en opnieuw in te delen”, vertelt Gertjan. “We hadden een mooi magazijn, maar dat zat 300 meter verderop. Nu wordt de interne logistiek veel logischer en sneller. Ook investeren we in nieuwe machines. Bij dat alles vragen we de medewerkers wat ze nodig hebben en hoe we alles het beste kunnen regelen. Zij weten het immers het beste... Ze zitten vol ideeën en zijn enorm gemotiveerd.” Fravabo Stuurmachines, een ander dochterbedrijf, is wel mee overgegaan. “Dat is vooral actief in het keuren en repareren van stuurwerken, autokranen en stuurkolommen.” Afbouw De machinefabriek verricht allerhande (klein) ijzerwerk, hermotoriseringen, plaatsen en repareren van ankerlieren en dergelijke. Een strategische verandering is dat de motorentak, Olthof Engine Services, zich voortaan helemaal richt op Mitsubishi. Tot voor kort deed het bedrijf ook Stork en ABC. “Nu focussen we ons voor honderd procent op Mitsubishi. Zowel voor de verkoop, hermotorisering, revisies als nieuwbouw.” De afbouw van schepen is een activiteit waarmee het een poos rustig was aan de Nijverheidsstraat. In het verleden zijn er vooral zeeschepen afgebouwd. Nu ligt de Morgenster aan de kade. Dat schip, bestemd voor De Waardt Morgenster, is bijna klaar. Binnenkort arriveert het eerste schip voor HTS Groep. “De Letitia… Dat wordt de vuurdoop. Die gaat dieselelektrisch, batterij-elektrisch en waterstofelektrisch varen. Nieuwe naam De overname en de nieuwe organisatiestructuur worden later dit jaar uitgedrukt in een nieuwe naam: Olthof Marine Group. “Niet heel ingrijpend, maar om te laten zien dat we een eenheid vormen.” De drie afdelingen, machinefabriek, engine services en Fravabo gaan dan onder één naam en met één logo verder. De lancering van de nieuwe naam en huisstijl gebeurt waarschijnlijk rond de doop van de Letitia. “Dan vieren we ook het 100-jarig bestaan”, blikt Gertjan vooruit. “Dat willen we combineren. Door een weekend lang aandacht te besteden aan de historie en ontwikkeling: een tijdlijn van vroeger tot nu. We hebben contact met de eigenaar van een schip dat hier in 1924 is gebouwd… En hij is nog steeds klant! Daarnaast ligt dan straks dat innovatieve schip van Heuvelman.”

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant