Views
10 months ago

2024-04 Opleiding & Carrière #3

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Steeds
  • Sector
  • Opleiding
  • Waar
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Jaar
  • Februari
  • Onze
  • Binnenvaart

4 13 februari

4 13 februari 2024 Uw visie is ons streven naar perfectie! www.shipvision.nl Aan- en verkoop Bemiddeling Nieuwbouw binnenvaart Nieuwbouw zeevaart Afbouwbegeleiding VERSTERK ONZE VLOOT Bruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naar dubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton. dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton. HET TRANSPORT Actief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën, Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen. van minerale oliën, bulkchemie en biobrandstoffen. VAARGEBIED Nederland, VAARGEBIED België, Frankrijk en de Rijn Nederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen). de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). GEZOCHT Wij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeel Wij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeel om ons kantoorteam te versterken. Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 SCHEPEN TE KOOP GEVRAAGD, DIVERSE AFMETINGEN! Empresa Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor NIEUW 63 X 7.15 X 2.79 760 1980 Caterpillar C18, 600 Pk, CCR2, Bj. 2012 Merenzo Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor NIEUW 80 x 8.26 x 2.75 1.288 1979 Caterpillar 3412D, 860 Pk, Bj. 2007 Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 COMMITMENT IS OUR DRIVE COMMITMENT IS OUR DRIVE NIEUW VEEL VERNIEUWD Salutare Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor 94.88 X 9.50 X 2.88 1.822 1964 Cummins KTA19, 600 Pk, Bj. 1999 (compl revisie: sept 2021) Mondial Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor 90 X 9.53 X 3.27 1.849 1982 Caterpillar C32, 1.200 Pk, Bj. 2013 (revisie febr. 2023) BFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL BFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL ☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NL DUTCH BARGING SERVICES ● WE WORK TOWARDS ZERO UW TROUWE COMPAGNON IN DE TANKVAART BUNKERONDERNEMING BAKKER Te koop gevraagd: MOTORTANKSCHIP Wij zijn actief op zoek naar schepen van 1000t tot 4000t 8000t om onze vloot te versterken. DUTCH BARGING SERVICES BV Jan Verbergt & Koen Alexandre Geeraerts Tuyttens TEL.: +31 (0)76 303 05 50 E-MAIL: operations@dbsbv.com Ter uitbreiding van onze vloot zijn wij opzoek naar een type C motortankschip met een tonnage vanaf 2800 ton. Onze voorkeur gaat uit naar een motortankschip voorzien van spiralen en verwarmingsketel. Mocht u een schip willen aanbieden, dan kunt u contact opnemen via t.hokke@quadransshipping.nl of bel met 06-15 500 194 Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie. HOFDREEF 30 ● 4881 DR ZUNDERT ● THE NETHERLANDS

13 februari 2024 5 Positieve reacties op nieuwe opzet Binnenvaartkrant.nl De nieuwe website: meer nieuws en overzichtelijker. Ook op de mobiele telefoon. Binnenvaartkrant.nl is ingrijpend vernieuwd. De website van deze krant bevat voortaan nog meer actueel nieuws, is overzichtelijker geworden en bovendien veel sneller. HARINGVLIETBRUG GAAT WEER OPEN OP AANVRAAG De Haringvlietbrug wordt sinds maandag 12 februari op aanvraag weer dagelijks bediend voor de hoge scheepvaart. Van maandag tot en met vrijdag draait de brug tussen 10.00 en 15.00 uur, op zaterdag en zondag tussen 09.00 en 16.00 uur. Sinds oktober werd de brug al wel incidenteel geopend voor de hoge scheepvaart. Na de renovatie in 2023 kan de Haringvlietbrug weer veilig worden bediend, aldus Rijkswaterstaat. De klep en het bewegingswerk zijn vervangen en de technische systemen voor bediening, besturing en bewaking zijn vernieuwd. Uit tests in het najaar van 2023 kwamen verbeterpunten naar voren die de afgelopen maanden zijn aangepakt. “Er zijn nog wat laatste kleine werkzaamheden en ook de verlichting op de brug moet worden aangepast. Hierdoor draait de brug vooralsnog alleen overdag – als het licht is.” Brugpassages moeten minimaal 48 uur van tevoren telefonisch worden aangemeld op (088) 797 49 92. Op basis van de aanvragen kunnen draaimomenten worden geclusterd. “Ook door onderbezetting, als gevolg van bijvoorbeeld ziekte van medewerkers, kunnen brugdraaien worden verplaatst.” Vanaf 29 maart kunnen schepen zonder aanmelding de brug passeren. NOORDELIJKE SVS-AFDELINGEN ZOEKEN SAMENWERKING Aan de operatie is achter de schermen intensief gewerkt. Het had heel wat voeten in de aarde, onder meer door de grote hoeveelheden artikelen en foto’s die in de achterliggende jaren gepubliceerd zijn. Op 1 februari was het zover en kon ‘de knop’ om. Dat gebeurde geruisloos en zonder spektakel, maar vaste bezoekers merken het verschil direct. Er zijn meer berichten, grotere foto’s en de rubrieken zijn logischer ingedeeld. Dat maakt het vinden van artikelen die bij de interesses passen van de doelgroep eenvoudiger. De eerste reacties zijn dan ook zonder uitzondering positief. Door toepassing van de nieuwste internettechnieken en de inzet van zwaardere en snellere databases laden de pagina’s sneller en is ook de zoekfunctie sterk verbeterd. Dat geldt zowel binnen de website zelf als vanaf zoekmachines als Google. Nóg actueler “De website is voor veel mensen uit de sector een belangrijke informatiebron”, weet hoofredacteur Martin Dekker. “Met dagelijkse berichtgeving sluiten we aan op de tweewekelijkse verschijning van de papieren krant. Je kunt zo nóg actueler zijn. Met de nieuwe indeling hebben we de ruimte om op de homepage nog meer berichten te tonen.” “Verder zijn de meestgelezen onderdelen gelukkig behouden”, vervolgt hij. “Zoals Nieuws, Nieuw in de vaart, de rubrieken, de poll, de vacatures en niet te vergeten de e-paper. De papieren krant is namelijk ook online te lezen. Gewoon van de voor- tot de achterpagina heel makkelijk door te bladeren, te vergroten en goed leesbaar.” Dat geldt niet alleen voor de actuele krant, maar ook voor al eerder verschenen edities. “In 2003 zijn we daarmee begonnen. Alle kranten sindsdien zijn dus terug te vinden en terug te lezen.” Er was al ruimte voor bezoekers om te reageren op berichten. Die mogelijkheden zijn verder verruimd. “Om gescheld en ander ongewenste uitingen tegen te houden, is anoniem reageren niet toegestaan. Kritiek mag best, maar we willen het wel netjes en inhoudelijk houden.” Meer opties Ook salesmanager Carin Broere is in haar nopjes: “Er zijn meer mogelijkheden voor bedrijven om te adverteren op onze website. Zo zijn er meer opties en hebben we een aantal opvallende plaatsen toegevoegd. Ook qua afmetingen valt er meer te kiezen.” “We merken dat steeds meer bedrijven online inzetten in hun marketingstrategie, maar vrijwel altijd wel in combinatie met de krant. Papier is immers nog steeds geliefd. Dat geldt voor vakbladen in het algemeen en helemaal in de binnenvaart. Een advertentie in de Binnenvaartkrant heeft, dankzij het grote bereik onder scheepseigenaren en andere beslissers op het gebied van investeringen, gewoon grote attentiewaarde. Dat geldt ook voor de personeelsadvertenties.” Kijk op www.binnenvaartkrant.nl. Afdeling IJsseldelta-Zwartewater van Schippers­ Vereniging Schuttevaer wil nauwer samenwerken met afdeling Noord-Nederland. Dat is 2 februari besloten tijdens de jaarvergadering in Zwartsluis. Secretaris Fiona Oomen van IJsseldelta-Zwartewater is regiovertegenwoordiger voor Oost-Nederland. Ze wordt dat ook voor Noord-Nederland. “Daardoor gaan wij komend jaar wat aftasten om meer samenwerking met afdeling Noord-Nederland te zoeken”, aldus vicevoorzitter Wim Kleine. “Deze regio’s overlappen elkaar redelijk en we gaan proberen meer samenwerking met elkaar te zoeken en elkaars vergaderingen bij te wonen.” Het was een rustige vergadering, er speelden ook weinig grote problemen in de regio, blikt Kleine terug. Vier jubilarissen telt de afdeling dit jaar. R. Meinen van ms Primair en A. Vos van Machinefabriek Hasselt zijn 25 jaar lid. Zij waren niet aanwezig en konden dus niet gehuldigd worden. A. Mannak (ex-Navigatie) kreeg een speldje met 40 jaar en A. Tromp van de Panta Rhei eentje met 50 jaar. Jubilarissen A. Mannak en A. Tromp werden gehuldigd. (foto SVS IJsseldelta- Zwartewater) GROEN LICHT VOOR BUITENDIJKSE TERMINAL BERGEN OP ZOOM Er is groen licht voor de nieuwe buitendijkse containerterminal in Bergen op Zoom. De vergunningen voor de nieuwe Markiezaat Container Terminal zijn goedgekeurd, meldt H.Essers. Dat heeft langer geduurd dan het bedrijf lief was. Dat verwacht nu dat de terminal in 2026 zijn poorten opent. De Belgische logistiek dienstverlener is sinds 2020 eigenaar van de huidige terminal aan de Theodorushaven. Die maakte deel uit van de in chemische logistiek gespecialiseerde tak van de Meeus Group, die H. Essers in dat jaar inlijfde. Meeus had zelf ook al jaren plannen voor verplaatsing van de containerterminal. Die is namelijk flink uit zijn jasje gegroeid. Vandaar dat H. Essers nieuw wil bouwen buiten de Burgemeester Peterssluis. Daar heeft het het een terrein aangekocht op de hoek van het Zoommeer en het Bergsche Diep, met onbelemmerde toegang tot het Schelde-Rijnkanaal. Dat scheelt niet alleen tijd; als ze niet meer hoeven te schutten in de Burgemeester Peterssluis kunnen schepen langer dan 110 meter afmeren bij H. Essers. Wat verderop aan de Theodorushaven opende BTT Multimodal Container Solutions uit Tilburg vorig jaar ook al een inland containerterminal. Die is aangesloten op de West-Brabant Corridor. De populariteit van Bergen op Zoom heeft alles te maken met de strategische ligging tussen Rotterdam en Antwerpen. ADVERTENTIE ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant