Opleiding & Carrière 24 30 januari 2024 YOU want do a good job and receive excellent terms and conditions DU möchtest für deine gute Leistung exzellent vergütet werden Then YOU should join Dann kommst DU zu Riverman Cruises GmbH is a Swiss shipping company with own ships. Our ships sail for different tour operators on the rivers Rhine, Moselle and in the Netherlands. For our existing fl eet we are looking for motivated candidates for the following positions starting March 2024 Riverman Cruises GmbH ist eine Schweizer Flusskreuzfahrtreederei mit eigenen Schiffen. Unsere Schiffe fahren für unterschiedliche Reiseveranstalter auf den Flüssen Rhein, Mosel und in den Niederlanden. Für unsere bestehende Flotte suchen wir ab März 2024 motivierte Kandidaten für folgende Positionen 1st Captain Salary 4/4: from € 4’250 to € 4’750 (depending on experience and licences) + tip + bonus system 2nd Captain Salary 4/4: from € 3’250 to € 3’750 (depending on experience and licences) + tip + bonus system 1. Kapitän (m/w) Lohn 4/4: von € 4’250 bis € 4’750 (abhängig von Erfahrung und Patenten) + Trinkgeld + Bonusregelung 2. Kapitän (m/w) Lohn 4/4: von € 3’250 bis € 3’750 (abhängig von Erfahrung und Patenten) + Trinkgeld + Bonusregelung We offer: • Unlimited Swiss contracts (Net EURO) incl. social security and payment of CH withholding tax • Regulated time off according to agreement • Personal support / dedicated contact persons We have aroused your interest and you would like to become part of our solid company? Please send your application including CV, passport / ID, COVID certifi cate (recovered or vaccinated) and licences or shipping book by mail to: claudia.ehrich@river-man.ch Wir bieten: • Unbefristete Schweizer Verträge (Netto EURO) inkl. Sozialversicherung und Abgabe der CH-Quellensteuer • Geregelte Freizeit nach Absprache • Persönliche Betreuung / engagierte Ansprechpartner Wir haben Ihr Interesse geweckt und Sie möchten gerne Teil unserer soliden Firma werden? Schicken Sie bitte Ihre Bewerbung inklusive Lebenslauf, Reisepass / ID, COVID Zertifi kat (2G) und Patente bzw. Schifferdienstbuch per Mail an: claudia.ehrich@river-man.ch Riverman Cruises GmbH | Oberwilerstrasse 40b | CH-4106 Therwil | +41 61 271 23 96 www.river-man.ch Wordt dit jouw nieuwe werkplek? Werken als Verkeersleider, net ff anders Heb jij een passie voor planning en coördinatie? En neem jij graag de regie in handen? Dan is een baan als verkeersleider bij Port of Amsterdam echt iets voor jou! Als verkeersleider zorg je voor een vlotte en veilige doorvaart van het scheepsverkeer. Vanuit de verkeerscentrale plan en coördineer je de binnenkomende en de vertrekkende schepen en communiceer je via de marifoon met de schippers. Zoek je een afwisselende baan in de scheepvaart? Scan dan de QR-code voor meer info.
Opleiding & Carrière 30 januari 2024 25 Rijkswaterstaat legt rode loper uit voor toekomstige medewerkers Rijkswaterstaat is creatief in het werven van personeel. Een mooi voorbeeld daarvan is het event ‘ToekomstTalks Rijkswaterstaat’ dat vrijdag 26 januari in Utrecht plaatsvond. Een aantrekkelijke manier om mensen kennis te laten maken met werken bij het agentschap. DOOR EVERT BRUINEKOOL “Samen met het ministerie en de partners zetten wij ons in voor een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland”, vertelt Tanja Slinger, extern woordvoerster voor Rijkswaterstaat. Bij Rijkswaterstaat werken meer dan 9.000 mensen. “Zo geven we vorm aan het Nederland van morgen. En bij die uitdaging hebben wij constant nieuw en gedreven talent nodig.” In totaal zijn er de komende jaren zo’n 2.000 vacatures. In deze en eerdere campagnes (zoals ‘Gun jezelf Rijkswaterstaat’) draait het erom dat je als RWS’er werkt aan de toekomst van Nederland. “We denken tegelijkertijd ook graag mee over jouw toekomst”, stelt Slinger. Waarom organiseert Rijkswaterstaat het liveevent ToekomstTalks? “In heel Nederland is sprake van arbeidsmarktkrapte. Vanzelfsprekend merken wij dat ook.” Sommigen hebben voor deze kennismaking ver gereisd en dat vind ik echt tof Talent aantrekken RWS heeft een natuurlijk verloop. “Daarnaast staan we voor een aantal uitdagingen,” zegt Slinger. Het gaat onder meer om de renovatie van kunstwerken als tunnels, bruggen en waterkeringen en om innovatie en verduurzaming van de Nederlandse infrastructuur, zoals versterking van de kustlijn en de Deltawerken. “Om voldoende talent aan te trekken, ook nog eens in een zeer krappe arbeidsmarkt, is het belangrijk dat we als werkgever goed zichtbaar zijn. En uitleggen wat toekomstige werknemers van ons mogen verwachten.” ToekomstTalks Rijkswaterstaat vond plaats in het LEF Future Center in het hoofdkantoor van Rijkswaterstaat, pal naast het Amsterdam-Rijn-Kanaal. Er waren break-outsessies (over ‘asset management 2.0’, ‘Smart Mobility’, ‘duurzaam inkopen voor de toekomst van Nederland’, ‘een toekomst op het water bij RWS’, ‘vrouwen in de techniek’ en ‘360 graden finance bij RWS’). Verder gaven werknemers uit alle vakgebieden – van dronepiloten tot verkeersleiders – op het Inspiratieplein uitleg, en zodoende een breed beeld van het werken bij Rijkswaterstaat. Daarnaast konden bezoekers met vragen terecht bij de recruiters. Fluitend naar het werk De aftrap werd gegeven door Ben Huijskes-Nagel, hoofdingenieurdirecteur Rijkswaterstaat Corporate Dienst. Zelf is hij net vijf maanden in dienst, daarvóór werkte hij bij de politie en de brandweer. “Het is echt fantastisch. Ik dacht vanmorgen in de auto: ‘Ik ga eventuele nieuwe collega’s toespreken en inspiratie geven.’ Kom alsjeblieft, het is echt een fantastisch bedrijf met veel expertise.” Vervolgens nam hij de ruim honderd bezoekers mee in de diversiteit van mogelijkheden. “Sommigen hebben voor deze kennismaking ver gereisd en dat vind ik echt tof”, zei Huijskes-Nagel. Onderwerpen die hij aanstipte, zijn de energietransitie en het onderhoud en veilig houden van de kunstwerken. Daar is vakmanschap voor nodig. “Rijkswaterstaat is groot en heeft meer disciplines dan een ieder beseft. Dat ontdek je pas echt als je hier werkt. Ik ga elke dag net als veel collega’s fluitend naar mijn werk.” Daarna startten de sessies. Bij ‘een toekomst op het water bij RWS’ kwam de vraag voorbij of je overal met een Aan boord van de RWS 24 konden deelnemers in gesprek met de bemanning. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) groot vaarbewijs terechtkunt? De 24 deelnemers waren het er – terecht – mee oneens: Er zijn immers aanvullende papieren nodig. Op de volgende vraag, wie van de aanwezigen al ervaring heeft met werk op het water, antwoordden elf mensen bevestigend. Zij hebben een klein vaarbewijs of zijn als beroepsschipper actief. Aansluitend gaf Jasper Sonneveld, afdelingshoofd bemanningszaken bij de Rijksrederij, uitleg over de ruim honderd schepen van Rijkswaterstaat en hoe en waarvoor die worden ingezet. Aan boord Vervolgens kwam uitgebreide informatie aan bod over de werkzaamheden van verkeersleiders en schippers in de regio Zeeland. Die presentatie werd gegeven door Denise Seijkens, van de afdeling Scheepvaart en Watermanagement Zuidwest. Daarna gingen de 24 deelnemers die speciaal waren gekomen voor de natte RWS-kant in kleine groepjes aan boord van de RWS 24. Zodoende konden ze een kijkje nemen en in gesprek met de bemanning. Eén dame ondervond direct dat een baan op het water niets voor haar is: na een minuut aan boord begon door de deining alles voor haar ogen te draaien. Ze ging direct van boord. Aan het slot van de boeiende middag toonden de deelnemers zich enthousiast over de meeting. Ze hadden elk hun eigen motivatie om naar Utrecht te komen. Een schipper kwam kijken om Rijkswaterstaat, als organisatie waarmee hij in zijn werk regelmatig te maken heeft, beter te leren begrijpen, een ander wil duiker worden of op een patrouilleboot varen. Een werkneemster bij een innovatief bedrijf zoekt een baan bij de overheid waar ze met haar kennis substantieel kan bijdragen aan de toekomst van Nederland. “Dit was een zeer inspirerende sessie. En ik vond het leuk om de mogelijkheden van drones te zien.” Weer een ander zoekt een baan en oriënteert zich op de nautische kant. “Top en interessant, verkeersleider lijkt mij leuk. Studeren voor zo’n mooie aparte baan maakt iemand blij. Ik wil de stap graag maken nadat ik dit gezien heb.” Voor het vak van varend verkeerleider is er op 3 februari een open dag in Terneuzen. Mensen met Groot Vaarbewijs A en B en zin in een avontuur op het water bij Rijkswaterstaat, zijn welkom? Ze kunnen zich aanmelden op www.werkenbij.rijkswaterstaat.nl. EDITIE 4 Verschijningsdatum 13 februari 2024 Heeft u vacatures? Had u ook in deze special willen staan? In de volgende editie is er nog een kans… in de laatste special Onderwijs & Carrière. Die verschijnt op 13 februari. Neem contact op over de mogelijkheden binnenvaartkrant.nl/adverteren sales@binnenvaartkrant.nl (010) 414 00 60 I REDERIJ SEASTAR IS OP ZOEK NAAR EEN SCHIPPERSKOPPEL (M/V) Voor het vaarseizoen 2024 Voor onze toeristische uitbating zijn wij op zoek naar een schipperskoppel, beschikkend over een P-vaarbewijs of Rijnpattent. Het is een perfecte job als bijverdienste zeker als je zeker net met pensioen bent en niet wil stilzitten. Neem contact op met Andy Olislagers en kom ons enthousiaste team vergezellen. Zeester CVBA Robert Orlentpromenade 2 8620 Nieuwpoort Tel. 058 23 24 25 Fax 058 23 24 00 info@seastar.be www.seastar.be
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl