Views
11 months ago

2024-01

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Onze
  • Eerste
  • Actief
  • Duitsland
  • Nederland
  • Jaar
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Januari
  • Nieuwe

18 9 januari

18 9 januari 2024 DUTCH BARGING SERVICES ● WE WORK TOWARDS ZERO UW TROUWE COMPAGNON IN DE TANKVAART Kwaliteits matrassen. Alle afmetingen mogelijk onder andere: Wij zijn actief op zoek naar schepen van 1000t tot 4000t 8000t om onze vloot te versterken. DUTCH BARGING SERVICES BV Jan Verbergt & Koen Alexandre Geeraerts Tuyttens TEL.: +31 (0)76 303 05 50 E-MAIL: operations@dbsbv.com Aarzel niet ons te contacteren voor meer informatie. HOFDREEF 30 ● 4881 DR ZUNDERT ● THE NETHERLANDS babymatrassen 60x120x10= 44.95 euro 70x140x10= 50 euro 2 persoonsmatrassen 1 persoons matrassen: sg30 in h3 90x200x14= 80euro 90x200x20= 100 euro 90x200x30= 130euro 140x200x14= 100 euro 140x200x20= 130 euro 140x200x30= 180 euro 160x200x14= 115 euro 160x200x20= 135 euro 160x200x30= 180 euro 180x200x14= 125 euro 180x200x20= 165 euro 180x200x30= 220euro 200x200x14= 165 euro 200x200x20= 205 euro 200x200x30= 280 euro 2 Jaar garantie, geleverd uit eigen fabriek, scherpste prijzen, snelle levering! Wij leveren ook: Speciale maten, SG40 matrassen, Pocketveer matrassen, Toppers Informae en bestellingen: info@maanmatras.com Nieuwe kans: Leer (beter) golfen met de Binnenvaartkrant Het was nieuw en onverwacht: golfen met de Binnenvaartkrant. Het animo om samen met gelijkgestemden uit de binnenvaart golflessen te volgen, was echter boven verwachting. Na de start op 1 november meldden zich meer gegadigden. Om hen ook de kans te geven om mee te doen, starten er 14 februari nieuwe groepen. Inmiddels hebben de 22 deelnemers van het eerste uur er al een aantal trainingen op zitten. De sfeer voor, tijdens en na de wekelijkse bijeenkomsten bij Golfcenter Seve is opperbest. Initiatiefnemers Carin Broere en Martin Dekker, respectievelijk verkoopleider en hoofdredacteur van de Binnenvaartkrant, doen zelf ook enthousiast mee. Zij vertellen dat het aantrekkelijke arrangement dat de Binnenvaartkrant en Golfcenter Seve hebben samengesteld, zowel voor beginnende als gevorderde golfers bedoeld is. Carin: “Het behelst een jaarlidmaatschap van Seve plus twintig gezellige groepslessen op woensdagvond. De prijs hiervan is slechts 499 euro.” De groepen zijn ingedeeld op ervaring en niveau. In november is gestart met drie groepen gevorderen en één groep beginners. “Een voordeel voor mensen die nog nooit gegolfd hebben, is dat ze niet meteen van alles zelf hoeven aan te schaffen”, vertelt Carin. “Je kunt gewoon in sportieve kleding en gympen komen, want de clubs kun je hier lenen.” Op maat gemaakt voor Binnenvaartkrant 1 jaar lidmaatschap +20 uur lessen op woensdagavond Mensen samenbrengen Er is rond de lessen volop gelegenheid om te netwerken. Ook met de deelnemers uit de andere groepen. “Golf is veel populairder en laagdrempeliger dan de meeste mensen denken”, aldus Martin. “Het is zo spannend en ontspannend als je het zelf wilt maken. Maar het is op de eerste plaats gezellig, sportief en leuk om te doen. Oók met je zakelijke contacten. Met de krant brengen we mensen samen en dat is ook precies wat we doen met dit arrangement. Het is een nieuwe manier om mensen met elkaar in contact te brengen.” Degenen die in februari starten, worden ook ingedeeld bij mensen van hun eigen golfniveau. Deze lessen zijn eveneens op woensdagavond. Kijk even mee wat je allemaal krijgt voor € 499,- per jaar. VOOR BEGINNERS • 20 lesuren: combinatie van Baanpermissiecursus & handicap (HCP) 54 cursus • Qualifying card & theorie-examen inbegrepen • Maximaal 6/7 personen per cursusgroep Persoonlijke aandacht blijft gewaarborgd • Inclusief huurmateriaal • Inclusief gebruik Trackman- systemen • Inclusief oefenballen tijdens de lessen • NGF Registratie na het behalen HCP54 is mogelijk (voor €37,50 per jaar!) • Jaarlidmaatschap bij Golfcenter Seve met speciale ledentarieven VOOR GEVORDERDEN • 20 lesuren: Combinatie van verschillende nieuwe technieken • Baan en course management greenfee inbegrepen • Maximaal 6/7 personen per cursusgroep Persoonlijke aandacht blijft gewaarborgd • Inclusief huurmateriaal • Inclusief gebruik Trackman- systemen • Inclusief oefenballen tijdens de lessen • HCP-verlaging is de doelstelling • Jaarlidmaatschap bij Golfcenter Seve met speciale ledentarieven Meer informatie en aanmelden voor de kennismakingsavond of voor het arrangement? Mail of bel dan naar Carin Broere: carin@binnenvaartkrant.nl 0657 58 00 37 Alle prijzen zijn inclusief BTW

9 januari 2024 19 SVS-afdeling Utrecht gaat door HAVEN VAN TRIER BREIDT UIT De containerterminal in de haven van Trier wordt uitgebreid en er verrijst ook een nieuwe hal voor diverse logistieke activiteiten. Dat heeft het havenbedrijf van de Moezelstad onlangs bekendgemaakt. SVS-afdeling Utrecht blijft bestaan. Leendert Schuller, Karel Schuttevaer en Erik Schumacher nemen het stokje over van het vorige bestuur, dat aftrad uit onvrede met de manier hoe Koninklijke Binnenvaart Nederland omgaat met de afdelingen en omdat B-leden geen lid kunnen zijn van KBN. DOOR EVERT BRUINEKOOL Een voorwaarde is wel dat de communicatie met KBN verandert, zo bleek tijdens de jaarvergadering op 29 december. Nog wat onwennig opende het nieuwe bestuur de ledenvergadering, gesteund door Leny van Toorenburg (binnen KBN onder andere aanspreekpunt voor de ledengroep Schuttevaer), de nieuwe regiovertegenwoordiger Adri van den Hoeven en zijn voorganger Henk Mastenbroek – die wel zijdelings beschikbaar blijft voor de vereniging. In zijn eerste jaarrede als voorzitter was Leendert Schuller helder: “We moeten schouder aan schouder staan om in Den Haag de belangen van de binnenvaart duidelijk te maken.” Na die opening greep hij terug op de fusie van BLN- Schuttevaer en CBRB tot KBN, waarbij veel leden zich vaak niet gehoord voelden en de communicatie tekortschoot. “Wij zijn de haarvaten van de vereniging; weglopen komt het belang van Schuttevaer niet ten goede. Wij vragen uw steun om door te kunnen gaan. Wij hebben met KBN dezelfde belangen op nautisch en technisch gebied. Laten we samen een openhartige werkhouding omarmen.” Het nieuwe bestuur, met links voorzitter Leendert Schuller, bedankte hun voorgangers. (foto E.J. Bruinekool Fotografie) Karel Schuttevaer, directeur van de Utrechtse rondvaartrederij met zijn achternaam, zette uiteen waarom hij in het bestuur is gestapt: “Het wordt tijd dat SVS Utrecht weer vlotgetrokken wordt. Nieuw jong bloed is nodig, en eventueel nog een aanvulling in het bestuur.” Met hem heeft SchippersVereniging Schuttevaer voor het eerst een rechtstreekse afstammeling van oprichter (1863) Willem Jan Schuttevaer in de gelederen. Karel kon de teloorgang van de club van zijn betovergrootvader niet aanzien en wil de rondvaart en schippers daarom vertegenwoordigen in SVS Utrecht. Garanties De 45 aanwezigen zaten vol vragen. Vooral de communicatie van KBN naar de SVS-leden bleek een heikel punt. Waaronder de website, die nog steeds niet geregeld is. Leny van Toorenburg legde namens het hoofdbestuur de te nemen stappen nogmaals uit, en sprak verontschuldigingen uit over de website en de communicatie. Ze garandeerde dat de nieuwsbrief van KBN in de toekomst doorgestuurd gaat worden, dus ook naar de SVS-leden, en dat de website in orde gemaakt wordt. Na deze garanties werd duidelijk dat SVS-afdeling Utrecht bij meerderheid van stemmen met het nieuwe bestuur doorgaat. Vervolgens reikte Schuller een speldje voor veertig jaar lidmaatschap uit aan Wim Wever, die inmiddels opgezegd heeft. Meerdere aanwezigen bleken hun lidmaatschap te hebben stopgezet omdat zij zich door KBN niet meer gewaardeerd voelen als B-lid. Er was ook een vraag over de financiële positie van SVS. De A-leden betalen hun contributie voortaan aan KBN en niet meer aan hun afdeling. “SVS draait alleen nog op het weinige geld van de B- leden. Moet er niet gedacht worden over een bijdrage van KBN omdat anders de SVS-verenigingen ten dode opgeschreven zijn door een gebrek aan middelen?” In het zonnetje Vervolgens werd met veel dankbetuigingen voor alles wat zij allemaal gedaan hebben voor de afdeling en voor de binnenvaart, afscheid genomen van het oude bestuur. Freek van IJken werd, samen met zijn Betty, voor zijn inzet nog net even extra in het zonnetje gezet; hij was maar liefst 32 jaar secretaris. Het oude bestuur wenste het nieuwe bestuur een behouden vaart en wijsheid toe – en rustiger vaarwater voor de toekomst. “Met stomheid geslagen” Binnenvaartkrant-verslaggever Evert Bruinekool werd tot zijn eigen verbazing tijdens de vergadering door afzwaaiend voorzitter Anné Middendorp naar voren gevraagd, met medeweten van het oude en het nieuwe bestuur. “Ik was met stomheid geslagen”, blikt Evert terug. “Ik was er als journalist, maar er bleek ook voor mij een gekroond SVS-speldje… als dank voor mijn journalistieke werk.” “Dat waardeer ik zeer”, reageerde de journalist, “maar één ding moeten u wel weten: ik zou dat nooit bereikt hebben zonder jullie lessen over de binnenvaartwereld. Ook de reizen aan boord droegen daaraan bij. En ik vergeet ook zeker niet de steun van de collega’s op de redactie. Midden jaren 80 stapte ik als landrot de binnenvaartwereld binnen, ik wist toen niet eens wat een den was! Dank voor de lessen, de waardering en het vertrouwen.” Afzwaaiend voorzitter Anné Middendorp (links) prikte bij Binnenvaartkrant-verslaggever Evert Bruinekool een SVS-speldje op. De circa 15.000 vierkante meter grote hal wordt een duurzaam, flexibel te gebruiken complex dat direct in verbinding staat met de multimodale containerterminal. De haven van Trier is een logistiek knooppunt in de grensregio Frankrijk, België, Luxemburg en Duitsland. De havenactiviteiten en de containeroverslag hebben zich volgens het havenbedrijf de afgelopen jaren positief ontwikkeld. Vandaar ook de uitbreiding van de faciliteiten en infrastructuur. Het havenbedrijf wil de komende weken contracten afsluiten met nieuwe partners voor onder meer de exploitatie van de containerterminal. Verder is de haven een digitaal testveld voor spoorvervoer. Het havenbedrijf neemt ook deel aan het onderzoeksproject Tolkien, de ontwikkeling van een digital twin van de fysieke processen in de haven. FINCOENERGIES LAAT OOG VALLEN OP OLIEHANDEL KLAAS DE BOER FincoEnergies neemt Oliehandel Klaas de Boer over. De bedrijven hebben de deal voorgelegd aan toezichthouder Autoriteit Consument & Markt. Ze verwachten de overname in maart af te ronden. FincoEnergies is een Nederlands bedrijf met het hoofdkantoor in Rotterdam. Het is sinds 2013 actief met groothandel, bunkering en levering van mine rale en biobrandstoffen. Oliehandel Klaas de Boer bestaat sinds 1914 en heeft vestigingen in IJmuiden, Urk, Harlingen, Delfzijl en Lauwersoog. De overname behelst alle bedrijfsactiviteiten en schepen van Oliehandel Klaas de Boer. Daarmee breidt FincoEnergies zijn belang langs de Nederlandse kust uit. De acquisitie is een belangrijke stap voor het bedrijf in de transformatie naar een ‘all-in-one partner’ voor zijn maritieme klanten. Die “krijgen toegang tot traditionele brandstoffen en hoogwaardige smeermiddelen en kunnen profiteren van ons uitgebreide assortiment duurzame biobrandstoffen, zoals onze GoodFuels producten. De schepen van Klaas de Boer zijn modern en daarmee een waardevolle aanvulling op onze bestaande vloot.”

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant