12 9 januari 2024 RP Tankschiffahrt AG We verwelkomen je graag in ons team! Wie zijn wij? We beschikken over een vloot van een 16-tal tankschepen met draagvermogens tussen de 2500 en 4200 ton. De schepen zijn uitgerust voor het vervoer van minerale oliën. Wie zoeken we? We zoeken kapiteins voor wie varen op de Rijn een uitdaging is. Kapiteins voor wie het werk op het water vrijheid en afwisseling betekent in combinatie met verantwoordelijkheid nemen. Heb je groot vaarbewijs, Rijn- & Radarpatent en ADN-certificaat? Heb je een ADN C-certificaat? Nog beter! Spreek je goed Duits of Engels en heb je ervaring in de tankvaart? Dan ben je diegene die we zoeken! Wat bieden we? We bieden jou een plek waar je mening gewaardeerd wordt en je impact kan hebben. Wij bieden een compleet pakket met Zwitserse arbeidsvoorwaarden. We vergoeden o.a. jouw menage- en jouw reisgeld. We zorgen dat je je verder kan ontwikkelen en leiden je op. Wil je meer informatie? Mail gelijk je vragen en gegevens naar: jobs@rptag.ch VACATURE MATROOS/STUURMAN BINNENVAART (FULLTIME) Koninklijke VAN DER WEES WATERTRANSPORTEN is gespecialiseerd in bijzonder transport over water, sleepdiensten en offshore services. Per direct zijn wij op zoek naar een matroos/stuurman binnenvaart. WAT VERWACHTEN WE VAN JOU? • je hebt absoluut geen bezwaar tegen onregelmatige werktijden, langer dan 3 dagen van huis zijn is geen uitzondering • je bent in het bezit van een dienstboekje met aantekening matroos/stuurman bevoegdheid • je beheerst de Nederlandse taal • bij voorkeur woonachtig in de regio Dordrecht • werkervaring in de sleep/duwvaart is een pré • je gaat veilig om met de scheepsuitrusting en varend materieel • je bent betrokken en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel • je bent bereid om verder te leren VERSTERK ONZE VLOOT Bruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naar dubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton. dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton. HET TRANSPORT Actief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën, Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen. van minerale oliën, bulkchemie en biobrandstoffen. VAARGEBIED Nederland, VAARGEBIED België, Frankrijk en de Rijn Nederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen). de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). GEZOCHT Wij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeel Wij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeel om ons kantoorteam te versterken. Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 COMMITMENT IS OUR DRIVE COMMITMENT IS OUR DRIVE WAT MAG JE VAN ONS VERWACHTEN? • we bieden je een afwisselende functie in een leuk team van in totaal 2 of 3 bemanningsleden • je krijgt een contract voor bepaalde tijd met de intentie van een vast dienstverband; • doorgroeimogelijkheden • een salaris conform onze bedrijfs cao Denk je dat deze functie bij je past? Bekijk dan ook nog onze bedrijfsvideo op www.vanderwees.nl en onze facebook pagina. Jouw motivatie en CV ontvangen we graag per e-mail: P&O@vanderwees.nl “acquisitie middels deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.” BFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL BFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL ☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NL
9 januari 2024 13 Inland Terminals Group neemt ook CTT over Inland Terminals Group voegt ook Combi Terminal Twente toe aan zijn netwerk. ITG neemt de aandelen van Bolk Container Transport en Nijhof-Wassink over. Daarmee breidt de groep die afgelopen jaren al BCTN en MCS inlijfde, uit met de drie vestigingen van Combi Terminal Twente (CTT): de binnenvaartterminals in Hengelo en Almelo en de terminal met spoor- en wateraansluiting in Rotterdam-Pernis. Met de overname ontstaat een netwerk van zestien inland terminals in Nederland en België. Bundeling CTT werd in 1996 opgericht door transportbedrijf Bolk uit Almelo om het intermodaal vervoer van zeecontainers over water en spoor van en naar Twente te verzorgen. In 2001 verkreeg CTT de concessie om de binnenvaartterminal in Hengelo te exploiteren. CTT slaat nu jaarlijks ruim 150.000 import- en exportcontainers over. De terminals in Twente vallen precies tussen de verzorgingsgebieden van BCTN in het zuiden en MCS in het noorden van Nederland. CEO Eduard Backer van Inland Terminals Group zegt: “Met deze overname ontstaat een sterke bundeling van ladingstromen in de zeehavens. Daarnaast zien we vele mogelijkheden voor onderlinge samenwerking en efficiency op het gebied van digitalisering, administratie en verduurzaming.” ITG en CTT stellen in een persbericht dat de netwerken van de terminals weliswaar gescheiden zijn, maar dat alle binnenschepen langs de BCTN-terminal in Alblasserdam en de CTT-terminal in Pernis komen. “Containers kunnen, indien nodig, gemakkelijk overgezet worden op een andere aansluiting. Hierdoor wordt tijdige aanlevering bij de diverse deepsea terminals in Rotterdam nog beter geborgd. Door dit bundelen ontstaat een efficiëntere en betrouwbare containerlogistiek over water.” 800.000 TEU per jaar De zestien terminals verbinden grote delen van Nederland en Vlaanderen met de zeehavens van Rotterdam en Antwerpen. Gezamenlijk vervoeren de drie terminalbedrijven ruim 800.000 TEU per jaar. “Met het uitgebreide netwerk sorteert Inland Terminals Group voor op de wens van verladers en ontvangers om meer lading over het water te gaan vervoeren. Hierdoor wordt het volle wegennet ontlast.” (foto Inland Terminals Group) De bedrijven wijzen op de kracht van de lokale verankering. Volgens CEO Gerco Linthorst van CTT verandert er niets voor de klanten van het bedrijf: “Alle contactpersonen blijven behouden. Iedere terminal heeft haar eigen verzorgingsgebied en de CTT-collega’s kennen de specifieke wensen en bijzonderheden van klanten. Deze kennis is en blijft van onschatbare waarde.” Koning Willem-Alexander brengt een werkbezoek aan haven van Meppel Koning Willem-Alexander brengt woensdagmiddag 17 januari een werkbezoek aan Port of Zwolle in Meppel. Port of Zwolle is het gezamenlijke havenbedrijf van de gemeenten Zwolle, Kampen en Meppel. Het werkbezoek staat onder meer in het teken van het inspelen op veranderende vervoersstromen. Burgemeester Richard Korteland van Meppel en directeur Jeroen van den Ende van Port of Zwolle kijken uit naar het bezoek. Korteland: “Het is geweldig dat de koning naar ons havengebied komt om te zien wat Port of Zwolle voor de samenwerkende ondernemers en overheden betekent. Port of Zwolle gaat in essentie over samenwerken, over je eigen schaduw heen stappen om sámen verder te komen. Daarbij spelen gemeentegrenzen of provinciegrenzen geen rol. Voor ons is dat heel normaal. Het is toch zó bijzonder dat de koning er graag voor naar Meppel komt.” Met het oog op de energietransitie, meer vervoer over water en circulaire productieprocessen zet Port of Zwolle in om zich als haven van de toekomst een logistieke hub voor circulaire bedrijvigheid te ontwikkelen. Samen met de ondernemers in het havengebied, de regio en onderwijsinstellingen zet Port of Zwolle zich in voor duurzaamheid, digitalisering en toekomstbestendige havenfaciliteiten. Werf Het werkbezoek start bij Alumax Boats, dat aluminium boten ontwerpt en bouwt. Eigenaren Remko Germeraad en Jarno Visscher werden in 2017 door Port of Zwolle als eerste Havenondernemers van het jaar uitgeroepen. Hun bedrijf bouwt onder meer watertaxi’s. In Rotterdam varen er meerdere rond die uit Meppel afkomstig zijn. Willem-Alexander krijgt een rondleiding over de werf en ondernemers uit Koning Willem-Alexander. (foto RVD / Gemmy Woud-Binnendijk) Zwolle en Kampen delen ervaringen binnen Port of Zwolle. De eigenaar van de Weever Groep vertelt over initiatieven in de haven rond waterstof, over circulaire bouw en over het hergebruik van de materialen die de sloop van gebouwen en vrachtschepen oplevert. Vervolgens krijgt de Koning bij vrachtwagenproducent Scania een toelichting op de betrokkenheid van het bedrijf bij Port of Zwolle en op de ontwikkeling van vrachtwagens op waterstof. Bij de gesprekken zijn ook studenten aanwezig die stagelopen bij de bedrijven. Zij vertellen over hun ervaringen en over hun toekomstplannen. Watertaxi Met een watertaxi van Alumax vaart de koning naar het Fieldlab Circulair Ondernemen. In het fieldlab in het centrum van Meppel werken ondernemers en studenten aan het ontwikkelen, testen en produceren van nieuwe (voedings)producten. Jongeren met een mbo-diploma kunnen in het lab aan de slag met hun eigen idee voor de ontwikkeling van producten en ervaring opdoen met circulair ondernemen. Het fieldlab is verbonden aan het circulaire lab van het Noordelijk Innovatielab Circulaire Economie (NICE). Bij NICE werken studenten en pas afgestudeerden aan praktijkonderzoek en innovatietrajecten op het gebied van circulaire economie in Drenthe en de regio Zwolle.
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl