Views
11 months ago

2023-26 Kerst

6 19 december

6 19 december 2023 Kicker Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via onze website SymPaOCent Shipping Group is een ondernemende en innoverende binnenvaart rederij van vader op zoon. Onze moderne vloot varieert uit verschillende binnenvaarttankers, die zijn uitgerust voor het verzorgen van een zorgvuldig en veilig transport van uiteenlopende producten. Voor onze vloot en werknemers streven wij naar een nette en fijne werksfeer. Wij staan in voor vernieuwing waarbij wij onze werknemers motiveren voor het creëren van nieuwe vaardigheden en kansen, wij zijn dan ook een erkend leerbedrijf. Vanwege onze groeiende visie naar de toekomst zoeken wij NIEUWE COLLEGA’S die onze vloot willen komen versterken. Wat bieden wij • Wij beloven een competitief en correct inkomen • Wij beloven een veilige en sociale achtergrond • Vergoeding van reiskosten en ménage • Veilige en fijne werksfeer • Luxemburgse en ook Zwitserse condities Wij zijn een rederij waarbij elke vraag / werksysteem besproken kan worden. Ben jij schipper, stuurman of matroos en zoek jij een nieuwe uitdaging? Neem dan zeker een kijkje op onze website! Of stuur ons een mailtje naar onderstaand adres. Symphony@pamsym-shipping.lu Telefoon: 00 352 2 666 4688 SymPaOCent Shipping Group KLEINE ADVERTENTIE MET EEN VERZOEK, AANBOD OF MEDEDELING Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van de Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! Spits ANTI-LOPE te koop 345 T 450m3 CAT D342C gereviseerd 2020. nieuw vlak en buikdenning, schuifluiken, radar, kopschroef en ballastjet. Woning nieuw ingetimmerd 2021. Tel.nr. +31 653684810 Diverse Aziatische lichtmatrozen. Op korte termijn beschikbaar. Bel: +351 913 767 015 BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Smart Barge Crew Ltd. Qualified Maritime Workforce. Mail us for: stuurman or matroos. smartbargecrew@outlook.com Filipijnse stuurman droge lading, container, tanker ervaring + EU visum. sales@continentalcrewing.eu EDITIE 2 Verschijningsdatum 16 januari 2024 Special Opleiding & Carrière Verbind mensen met hun toekomst. Met de special Opleiding & Carière doet de Binnenvaartkrant precies dát! Reserveer nu uw advertentie www.sympaocent.com binnenvaartkrant.nl/adverteren sales@binnenvaartkrant.nl 06-57580037 ALS HET MOET DRAAIEN….! WIJ OPTIMALISEREN UW BUSINESS WIJ BESPAREN U TIJD EN FINANCIËN +352 661 565 000 Shipfix Techniek, uw leverancier, servicepartner en installateur van: • DenGen aggregaten van 17-80 kVA, Yanmar, Perkins en JCB motoren • Baxi Gavina scheepskachels en branders • Warmtewisselaars en indirect gestookte boilers op restwarmte hoofdmotor • Dab/Wacs hydrofoor installaes • Drinkwaterfiltrae systemen WERKSCHIP JANNY Gemeentehaven • Havenweg • 3295 XZ ’s-Gravendeel Tel/WhatsApp: 06-15204640 • info@shipfixtechniek.nl • shipfixtechniek.nl COLOFON Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag Verspreidpunten U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl Adres ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel +31(0)10 414 00 60 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Redactie, Nieuws redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker - Hoofdredacteur +31(0)6-22871516 Michel Gonlag - Eindredacteur +31(0)6-53244445 Sarah De Preter - Redacteur +31(0)6-22701893 Klantenservice, Administratie, Boekhouding Mariska Doornkamp - Administratief medewerker Sales, Advertenties, Marketing carin@binnenvaartkrant.nl Carin Broere - Salesmanager +31(0)6-57580037 sales@binnenvaartkrant.nl Bianca Bruggeling - Accountmanager binnendienst Simone Roodenberg - Accountmanager binnendienst Vormgeving vormgeving@binnenvaartkrant.nl Colinda van Iperen Liene Jouwsma-Tomase Varina Kammeraat www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl Drukwerk Koninklijke BDUprint BV Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/of de betreffende auteurs en fotografen. www.vlootschouw.nl BINNENVAARTCIJFERS www.binnenvaartcijfers.nl Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties Stormsweg 8 2921 LZ Krimpen a/d IJssel Tel. werkplaats: 0180 - 513333 Mobiel: 06 - 53164125 06 - 53561008 E-mail: info@hoveko.nl

19 december 2023 7 Streep door te dure corridorcentrale Amsterdam In 2019 startte Rijkswaterstaat met de plannen voor een Corridorcentrale Scheepvaart Amsterdam (CCSA). Onlangs is besloten het project te stoppen. DOOR EVERT BRUINEKOOL De opzet was vervanging van meerdere lokale verkeers- en bedienposten door een nieuwe centrale. Die moest in combinatie met vier landelijke scheepvaartfuncties naast het bestaande bedieningsgebouw in Schellingwoude komen (op het Oranjesluiscomplex). Puzzel Het was vanaf de start een behoorlijke puzzel voor het projectteam om de plannen voor de centrale uit te werken zonder dat er voldoende budget was. In hetzelfde gebouw zouden namelijk ook een publiekscentrum en een innovatiecentrale komen. Na bestudering van meerdere alternatieven moest Rijkswaterstaat concluderen dat met de beschikbare budgetten van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat niet in deze extra functies kon worden voorzien. In de eerste helft van dit jaar is nogmaals grondig bekeken wat met een zeer beperkt budget mogelijk nog wel gerealiseerd kon worden, om toch toe te werken naar een nieuwe corridorcentrale in Amsterdam. Het bleek wederom niet mogelijk onder één dak alle benodigde functionaliteiten voor een moderne toekomstbestendige corridorcentrale te financieren met een het beperkte budget. Vooral het feit dat de nieuwe centrale niet ondergebracht kan worden in het bestaande gebouw van Rijkswaterstaat in Schellingwoude maakt dat de investering te groot wordt. Ook al komt er geen nieuw gebouw, toch willen het ministerie van I en W en Rijkwaterstaat wel verder met de visie op toekomstgericht scheepvaartverkeersmanagement. “Aangezien dat er talloze belangrijkere achterstanden zijn, hebben wij besloten om het geld daaraan te besteden. Er zijn helaas op veel plaatsen verouderde objecten in ons land”, vertelt Suzanne Maas, woordvoerder namens Rijkswaterstaat. “We blijven gewoon Het bedieningsgebouw in Schellingwoude op het Oranjesluis-complex. (archieffoto E.J. Bruinekool Fotografie) bedienen en kunnen onze hoofdtaak goed uitvoeren. De huidige bediening is modern en functioneert nog goed.” Andere oplossingen De beoogde efficiencywinst van een nieuwe verkeerscentrale zal moeten wachten en op een andere manier behaald moeten worden. “Voor de vlotte corridordoorvoering en het publiekscentrum zullen wij andere oplossingen vinden. We verbeteren doorlopend de dienstverlening. Een corridorcentrale geeft wel verbeteringen voor de scheepvaart. We gebruiken de beschikbare middelen nu waar het nog harder nodig is.” Princess Rivercruises AG Wij zijn op zoek naar: 1 ste Kapitein & 2 de Kapitein (Op ZZP basis is ook mogelijk) Vaargebied: Nederland, België, Rijn, Moezel, Main. Wir suchen: 1. Kapitän & 2. Kapitän (ggf. als selbständiger Unternehmer) Fahrgebiet: Niederlande, Belgien, Rhein, Main, Mosel. Wij bieden: Wij verwachten van U: Wir bieten: Wir erwarten von Ihnen: • Vrijetijdsregeling 4/4 – 4/2 – 2/2 • Aantrekkelijk netto salaris • Zwitsers arbeidscontract • Pensioenopbouw • Ziektekostenverzekering • Sociale verzekeringsbijdrage • Rijn- en Radarpatent • Ervaring in vergelijkbare functie • Kennis van Duitse en/of Engelse taal • Goede communicatieve vaardigheden • Deskundige passagiersvaart is een pré • Prettige omgangsvorm en Representatief uiterlijk • Freizeitregelung 4/4 – 4/2 – 2/2 • Fairer Nettolohn • Schweizerischer Arbeitsvertrag • Rente- und Sozialversicherung • Krankheits- und Unfallversicherung • Berufl iche Vorsorge • Rhein- und Radarpatent bis Basel • Erfahrung in vergleichbarer Position • Sprache Deutsch und/oder Englisch • Gute Kommunikationsfähigkeiten • “Sachkundiger für die Fahrgastschifffahrt” ist ein Pré Sollicitatie met CV: kunt U sturen naar: hoenen@skynet.be Meer informatie: www.rivercruise-line.eu • Telefoneren kan met Raymond Hoenen +31 622205426

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant