Kerst 24 De Verenigde 19 Tankrederij december 2023 Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een diverse vaartrajecten. We We werken week op op week af af onder Technisch Commercieel Medewerker Binnendienst De Verenigde Tankrederij is een betrouwbare en onafhankelijke tankvaartrederij die wereldwijd opereert met betrokken medewerkers. Velen leven al van generatie op generatie een maritiem bestaan. Door innovatie en betrouwbare dienstverlening biedt VT een optimale ondersteuning bij transport en bunkering met hoog opgeleid personeel en onberispelijk materiaal. VT is vooral acties in Europese wateren (ARA-gebied, alle Rijnoeverstraten en Zweden) en heeft eveneens operaties in Panama, Spanje en Oman. Samen met een team van 6 collega’s ben jij verantwoordelijk voor onze afdeling Technische Dienst voor zowel binnen als buitenland. Deze samenstelling bestaat uit een Manager TD en 5 Technical Superintendents. Jouw rol binnen de afdeling is onze schepen voorzien van het beste (onderhouds) materiaal voor de beste prijs. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de geldigheid van certificeringen en houd je onze schadedossiers up to date. zoekt personeel! De De VT VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en en kapiteins. We We vervoeren 3 3 productsoorten over over Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn zijn wij wij een een erkend leerbedrijf, dus dus ben ben je je een een leerling startend met met een een (BBL) opleiding, neem dan dan contact op op via via 010 010 - 487 - 487 62 62 33 33 of of stuur een een mail mail naar hr@vtgroup.nl om om de de mogelijkheden te te bespreken! P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 P.O. P.O. 487 Box Box 62 59005 30 | 3008 | 3008 E PA info@vtgroup.nl PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 13087 | 3087 CD CD Rotterdam | | Harbour 2181a | The | The Netherlands www.vtgroup.nl T +31 T +31 (0)10 (0)10 487 487 62 62 30 30 | E | E info@vtgroup.nl | | www.vtgroup.nl Wat ga je doen? • Alle voorkomende inkoopactiviteiten: offertes, inkoopcontracten, leveranciersselectie en -beoordeling, prijsonderhandelingen, bestellen materialen, producten en (logistiek) diensten, werkzaamheden outsourcen; • Bijhouden van inkoopprijzen voor materialen en middelen, bewaken van (project)kosten en budgetten, schrijven van rapportages; • Onderhouden en distribueren van gegevens van de schepen en overige relevante informatie voor de vloot en walorganisatie; • Het beheren van alle benodigde certificaten van onze schepen en het daarbij beschikken over een up-to-date kennis omtrent desbetreffende certificaten; • Onderhouden en voorbereiden van gegevens en informatie voor de TD besprekingen; • Het beheren, onderhouden en input leveren omtrent verdere ontwikkeling van ons onderhoudssysteem ‘Vemasys; • Rapporteren probleem binnen het werkterrein aan de manager van de afdeling en de aanzet geven tot mogelijke corrigerende en preventieve maatregelen; • Onderhouden, registeren en archiveren in de schadedossiers. Wat neem je mee als kandidaat? • In eerste instantie fulltime beschikbaar; • Minimaal MBO diploma (bij voorkeur technische/administratieve richting); • Affiniteit met techniek en/of scheepvaart; • Administratief ingesteld; • Minimaal 2 jaar (relevante) werkervaring; • Kennis van administratieve systemen en geautomatiseerde gegevens verwerking. Competenties: • Goede contractuele eigenschappen; • Administratief beheer; • Planmatig werken; • Rapporteren. Wat bieden wij? • Een interessante en dynamische functie; • Marktconform salaris; • 25 verlofdagen, 8% vakantiegeld en een eindejaarsgratificatie; • Uitzicht op een vast dienstverband; • Op termijn is een auto van de zaak bespreekbaar; • Telefoon en laptop van de zaak; • Reiskostenvergoeding: 0,21 cent per KM of volledige OV vergoeding; • Werken in een ambitieuze onderneming met een open werksfeer en een internationaal karakter; • Deelnemen aan trainingen en cursussen om kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen. Interesse? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jordy van Eekelen, HR Manager via jeekelen@vtgroup.nl of via 010-4876230. Wil je meer weten over VT, neem dan ook eens een kijkje op onze social media kanalen. Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een Technical Superintendent De Verenigde Tankrederij is een betrouwbare, onafhankelijke tankvaartrederij die wereldwijd opereert. VT is een onafhankelijk bedrijf met betrokken medewerkers. Velen leven al van generatie op generatie een maritiem bestaan. Door innovatieve en betrouwbare dienstverlening biedt VT de optimale ondersteuning bij transport en bunkering met hoog opgeleid personeel en onberispelijk materiaal. VT is vooral actief in de Europese wateren (ARA-gebied, alle Rijnoeverstaten en Zweden) en heeft eveneens operaties in Panama, Spanje en Oman. Samen met een team van 5 collega’s ben jij verantwoordelijk voor onze afdeling Technische Dienst voor zowel binnen als buitenland. Deze samenstelling bestaat uit een Manager TD en 4 Technical Superintendents en 1 Administratieve medewerker. Wat ga je doen? - Je draagt zorg voor de uitvoering van voorzien en onvoorzien vlootonderhoud; - Je bent verantwoordelijk voor uitvoering De van Verenigde schade-expertises; Tankrederij - Je stelt een jaarplanning op met betrekking tot inspecties zoekt en personeel! bewaakt deze; - Je draagt zorg voor de uitvoering van de technische inspecties aan boord van onze De De VT VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schepen met betrekking tot: het door schippers de bemanning en en kapiteins. We uit We te vervoeren voeren 3 onderhoud, 3 productsoorten over over diverse gebruik vaartrajecten. en beheer We We van werken scheepsdocumenten, week op op week af af onder Nederlandse aankoop, voorwaarden. beheer en Tevens gebruik zijn zijn wij wij een van een scheeps- erkend leerbedrijf, en onderhoudsmaterialen. dus dus ben ben je je een een leerling startend met met een een (BBL) opleiding, neem - Je zorgt in het kader van de uit te voeren dan dan onderhoud- contact op op via via 010 en 010 - reparatie-werkzaamheden 487 - 487 62 62 33 33 of of stuur een een mail mail naar hr@vtgroup.nl voor de afstemming om om de de mogelijkheden met betrokkenen, te te bespreken! waaronder Gezagvoerders, werven, inspecteurs, etc.; - Je maakt (prijs)afspraken met leveranciers i.s.m. de Manager Technische Dienst; - Je adviseert de Manager Technische Dienst bij het opstellen van financieel jaarbudget; - Je stapt veelvuldig aan boord van onze vloot en fungeert als vraagbaak voor het vlootpersoneel. P.O. P.O. Box Box 59005 | 3008 | 3008 PA PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 13087 | 3087 CD CD Rotterdam | | Harbour 2181a | The | The Netherlands T +31 T +31 (0)10 (0)10 487 487 62 62 30 30 | E | E info@vtgroup.nl | | www.vtgroup.nl Wat neem je mee als kandidaat? - Fulltime beschikbaar; - (nautische en technische) opleiding op MBO+/HBO niveau; - Relevante kennis van scheepsinstallaties zowel mechanisch als elektrisch; - Kennis van Engelse en Duitse taal is een pré; - Minimaal 2 jaar (relevante) werkervaring. Waarmee trekken we jou over de streep? - Een interessante, zeer uitdagende functie! - Een marktconform salaris; - 25 verlofdagen, 8% vakantiegeld en een eindejaarsgratificatie; - Autoleaseregeling; - Laptop en telefoon van de zaak; - Uitstekende pensioenregeling; - Werken in een ambitieuze onderneming; - Een open werksfeer met leuke collega’s met een internationaal karakter; - Een dagelijks verzorgde lunch; - Deelname aan trainingen en cursussen om kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen. Interesse? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jordy van Eekelen, HR Manager via jeekelen@vtgroup.nl of via 010-4876230. P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl www.vtgroup.nl Wij zijn per direct op zoek naar personeel in diverse uitdagende functies! Bij VKV Service hebben we momenteel diverse vacatures beschikbaar. Ben jij matroos, stuurman of kapitein en heb jij ervaring in de duw en/of sleepvaart. Of ben je toe aan een échte nieuwe uitdaging? Kijk dan snel of er een leuke vacature voor jou tussen zit op www.vkvservice.nl/vacatures Solliciteer nu! Wij wensen u prettige kerstdagen en een gezond & voortvarend 2024 www.vkvservice.nl
19 december 2023 Kerst 25 Dit was Jaaroverzicht [ 3/5 ] 2023 CCR-eisen De ASV heeft ook dit jaar aandacht gevraagd voor de toekomstige problemen van oudere schepen die de komende decennia moeten gaan voldoen aan nieuwbouweisen. 162 schippers vulden de ASV-enquête (‘Europa, red de binnenvaart’) in. “In grote lijnen kun je concluderen dat de eisen voor bijna geen enkel binnenschip uit te voeren zijn”, aldus de ASV over de uitkomst van de enquête. Minister Mark Harbers mocht de resultaten van de enquête gebruiken in het overleg met de Europese Commissie. Het liefst ziet de ASV Brussel ingrijpen om de vloot te beschermen. Een land moet echter vragen om algehele ontheffing van de eisen. Dus dat moet Mark doen voor de binnenvaart. Lost in certificering Op meerdere niveaus ontspoorde Nederland certificatieland in 2023. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) werd in maart op de vingers getikt, onder andere door de Tweede Kamer, omdat er veel schortte aan de controle op de certificering. Of er een relatie is met wat er later dit jaar gebeurde met de grootste keuringsinstantie voor de binnenvaart, is niet duidelijk, maar het lijkt erop dat de bal werd doorgespeeld naar de Stichting Nederlands Bureau Keuringen Binnenvaart (NBKB). De directeur daarvan werd op zijn beurt wegens onvolkomenheden van de NBKB op de vingers getikt. Hij verzuimde dit bij het bestuur te melden en toen dit uitkwam, mocht hij vertrekken. Menig scheepseigenaar in vertwijfeling achterlatend, omdat die niet op tijd zijn certificering rond kon krijgen nu de NBKB voorlopig buiten spel is gezet. Deltaplan Voorzitter Henk van Laar van Schuttevaer-afdeling Rijnstreek lanceerde het idee voor een ‘Deltaplan Bruggen’ in het kader van een noodzakelijk ‘robuust vaarwegennet’. Het ging hem daarbij vooral om te voorkomen dat de overheid onnadenkend zou besluiten om een vaste brug te bouwen. Maar dat robuuste vaarwegennet is de laatste jaren ver te zoeken. Voorzitter Hans Stammes van Schuttevaer-afdeling Noord-Holland vergeleek de vaarwegeninfrastructuur in zijn verbijstering over het achterstallige onderhoud zelfs met die van een bananenrepubliek. Dat later in het jaar besloten werd tot meer onderhoud van vaarwegen nu er wegens de stikstofcrisis toch geen nieuwbouw mogelijk bleek, mag gelden als een wat geflatteerde victorie voor de binnenvaart. Beter kan men nadenken over een serieus Deltaplan. Henk van Laar links op de foto. (foto Tekst & Toebehoren) Kleine schepen Terwijl de ASV zich dit jaar in Brussel sterk maakte om de bestaande kleine schepen van de ondergang door de CCR-eisen te redden, ontstond in Duitsland het plan om de nieuwbouw van kleine schepen (= kleiner dan 1.500 ton) te subsidiëren. Het Duitse ministerie heeft het onderzocht en kwam tot de conclusie dat er in 2030 179 kleine schepen tekort zullen zijn. Gesproken wordt over een subsidie van 500 miljoen om die 179 schepen tot wel 80 procent te financieren. De vraag is of Brussel daarmee akkoord gaat. Misschien is het goedkoper om geen nieuwbouw eisen te stellen aan schepen die al een halve eeuw meegaan. Eco-card De afvalverwerking is altijd in beweging. Een beetje net als de binnenvaart. In 2023 veranderde de inning van de verwijderingsbijdrage van scheepsafvalstoffen. Een verandering die niet zonder slag of stoot ging. Het leek alsof halsoverkop iedereen ineens moest omschakelen van het gebruik van de Eco-card naar een app op het mobieltje, pardon de smartphone. De bunkerstations moesten omschakelen, de schippers moesten omschakelen en dat ging niet van de ene op de andere dag. Er was veel (vaak achteraf) overleg nodig tussen overheid, SAB, brandstofleveranciers en uiteraard de schippers en hun organisaties. Krimp Rotterdam had als haven toch een beetje de naam gekregen eeuwig te groeien. In de visies voor de Rotterdamse haven voor de komende decennia gerekend van 2005 werd een mooie lineaire groei voorzien, waardoor bijvoorbeeld de Betuwelijn en de Tweede Maasvlakte supernodig bleken te zijn. Je moet een beetje optimistisch zijn om miljardeninvesteringen goed te praten. De werkelijkheid is vaak weerbarstiger. Dit jaar krimpt de overslag in de Rotterdamse haven. Het eerste halfjaar iets meer dan 5 procent en na negen maanden was die krimp al meer dan 6 procent. Het is even wennen, maar Rotterdam zou Rotterdam niet zijn als de mouwen niet werden opgestroopt en de handen uit diezelfde mouwen zouden worden gestoken. (foto Aerovista Luchtfotografie)
19 december 2023 Kerst 75 De reddin
19 december 2023 Kerst 77 Een mense
Kerst 19 december 2023 79 Willems P
19 december 2023 Kerst 81 Vlaamse B
19 december 2023 Kerst 83 52 METER
19 december 2023 Kerst 85 ONTDEK EN
19 december 2023 Kerst 87 Van oud n
19 december 2023 Kerst 89 Van oud n
19 december 2023 Kerst 91
19 december 2023 Kerst 93 Verenigin
19 december 2023 Kerst 95 Het jaar
Loading...
Loading...
Waar binnenvaart is, is de Binnenvaartkrant. Dankzij de unieke en intensieve verspreiding van de Binnenvaartkrant in Noordwest-Europa bereikt dit vakblad allen die in en om de binnenvaart werkzaam zijn. Meer dan 50.000 mensen lezen de Binnenvaartkrant. Daarmee is het verreweg het meest gelezen vakblad in de binnenvaartsector. Het is niet voor niets dé krant van de binnenvaart. De adverteerder weet dat zijn boodschap elke beslisser in de binnenvaart bereikt.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl