Views
11 months ago

2023-26 Kerst

20

20 Kerst 19 december 2023 Time is money. You have deadlines to meet and don’t need the hassle of equipment breakdowns. You need products that won’t let you down and a partner that you can count on. A partner that really understands what heavy duty means. With Valvoline, you can count on premium quality products that stand up to the toughest conditions. Designed for increased durability, efficiency and performance. With our hands-on expertise and service, we do our job so you can complete yours. Because we know it’s really only about three things. Blood. Sweat. And oil. Time is money. You have deadlines to meet and don’t need the hassle of equipment breakdowns. You need products that won’t let you down and a partner that you can count on. A partner that really understands what heavy duty means. Contact your authorized Valvoline distributor 085 - 049 81 50 or www.mpdfluid.nl With Valvoline, you can count on premium quality products that stand up to the toughest conditions. Designed for increased durability, efficiency and performance. With our hands-on expertise and service, we do our job so you can complete yours. Because we know it’s really only about three things. Blood. Sweat. And oil. Contact your authorized Valvoline distributor 085 - 049 81 50 or www.mpdfluid.nl SPECIALISTS IN HEAVY SPECIALISTS IN HEAVY MPD FLUID ® DUTY LUBRICANTS DUTY LUBRICANTS TECHNOLOGY

19 december 2023 Kerst 21 Kerst Dit was 2023 Jaaroverzicht [ 1/5 ] De binnenvaart in 2023: samenwerken loont Na de kredietcrisis en corona spreek je al van een goed jaar als de hele bedrijfstak níet om de één of andere obscure reden ver buiten onze invloed wordt platgelegd. De wereldeconomie (lees: de energieprijs) leek zich tijdens 2023 aardig te herstellen van de plotselinge landoorlog die in Oekraïne sinds 2022 woedt. Vervolgens leeft de strijd in het Midden-Oosten op en wordt de wereld weer een stukje onstabieler. In en om de binnenvaart was vaak ook sprake van strijd, maar gelukkig wordt hier op een beschaafde manier met elkaar gepraat, soms tot in het oneindige. Er zijn projecten die meer dan tien jaar overleg vergden en een succes zijn. U vindt ze in dit jaaroverzicht van de binnenvaart. Strijd of niet, een steeds terugkerend thema is dat samenwerken loont. Ondernemers vinden elkaar, en er worden - soms samen met de overheid - doelen bereikt of tenminste nagestreefd. Antonie Op 30 maart 2022 gaf de toen nog missionaire minister Mark Harbers van I en W het startschot voor de bouw van het eerste nieuwbouw binnenvaartschip dat op waterstof gaat varen, de Antonie. Het schip van Harm Lenten werd vanaf februari 2023 in Werkendam afgebouwd door CCM3 en na zaterdag 9 september te zijn gedoopt, werd het door Koning Willem-Alexander op 14 november in Duisburg persoonlijk in gebruik gesteld. Het project WEVA (Waterstof Elektrisch Vrachtschip Antonie) is een samenwerking tussen verlader Nobian Industrial Chemicals, de NPRC, Concordia Damen, Nedstack Fuelcell Technology, Koedood Dieselservice en uiteraard Harm Lenten. Er is door dit team vijf jaar aan gewerkt. “Er is geschiedenis geschreven”, aldus Femke Brenninkmeijer, CEO van de NPRC. Op de foto geflankeerd door Harm Lenten en Koning willemalexander. (foto Koninklijk Huis / Robin Alysha Clemens) Binnenvaarthuis Het nieuwe Binnenvaarthuis aan de Scheepmakerij 330 in Zwijndrecht is niet het eerste Binnenvaarthuis. Van eind jaren ’90 tot de start van BLN- Schuttevaer zaten bijna alle organisaties in de binnenvaart bij elkaar op het Vasteland in Rotterdam (waarmee ‘Vasteland’ ook inburgerde als de naam van het Rijn- & Binnenvaarthuis). De vaak uitstekende samenwerking mocht echter niet leiden tot het werkelijk samengaan van deze clubs en ze vlogen vervolgens uit in verschillende richtingen. Het knappe van de fusie Koninklijke Binnenvaart Nederland is dat al die clubs herenigd zijn op één plek en nu ook daadwerkelijk één organisatie vormen. (foto KBN)

Binnenvaartkrant

© Binnenvaartkrant