Binnenvaartkrant
Views
2 weeks ago

2023-24 Leveranciers Special

8 21 november

8 21 november 2023 De drijvende kracht in management van binnenvaartschepen VACATURE Gezagvoerder Gezagvoerder in het kort Als gezagvoerder in de binnenvaart houd jij van een avontuurlijke baan. De keus voor de binnenvaart wordt vaak gevoed door een intrinsieke motivatie. Daarnaast ben je flexibel en je vindt het niet erg om een aantal weken van huis te zijn. Jij bent eindverantwoordelijk voor de inzet van de bemanning, de scheepsadministratie en het waarborgen van de bedrijfsvoering. Je behoudt het overzicht over alle werkzaamheden die je volgens milieu- en veiligheidsvoorschriften uitvoert. Deze rol en taken bieden jou diversiteit in de dagdagelijkse werkzaamheden. Je hebt kennis over alle Europese vaarwateren en de hele logistieke keten. Veiligheid staat voorop: jij draagt zorgt voor een veilige werkomgeving aan boord en/ of op de terminals. Dit doe jij voor je bemanning en ook voor jezelf! De ladingen (producten) worden door jou en je team veilig vervoerd, geladen en gelost. Je draagt graag verantwoording, blijft ten alle tijden kalm en je bent stressbestendig. Aan boord wordt er volcontinue of in dagvaart gevaren en gewerkt. De binnenvaart is een moderne sector en gaat met de tijd mee. Hierin is Unilloyd vooruitstrevend met haar duurzame LNG-aangedreven Rijnvaart- binnenvaartschepen. Functie eisen - In bezit van matrozen diploma; - In bezit van Schipper diploma; • Grootvaarbewijs GVB/Kapitein AB • Rijnpatent (Kennis van de Rijnzone 7: Mannheim kmr. 424 tot Iffezheim kmr. 334) • Marifooncertificaat (VHF) • Radarpatent • ADN Basis • ADN Chemie is een pre • LNG-bunker is een pre - Minimaal 3 jaar ervaring als Schipper/Gezagvoerder in de binnentankvaart; - Grondige kennis van alle wettelijke- en formele bepalingen; - In bezit van een geldig dienstboekje; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Goede beheersing van de nautische Engelse taal in woord en geschrift; - Goede beheersing van de nautische Duitse taal in woord en geschrift; Daarnaast biedt Unilloyd meerdere werkdienstsystemen (woon- en werkrotatieschema) en Nederlandse contractuele arbeidsvoorwaarden. Unilloyd Nijmegenstraat 1 • 3087 CD Rotterdam +31 (0) 10 79 04 300 • crew@unilloyd.com Neem bij interesse contact met ons op via 010 79 04 331 of stuur een mail naar: Crewing@unilloyd.com unilloyd.com Wij zoeken collega’s De Verenigde Tankrederij zoekt personeel! Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een diverse vaartrajecten. We We werken week op op week af af onder Technisch Commercieel Medewerker Binnendienst De Verenigde Tankrederij is een betrouwbare en onafhankelijke tankvaartrederij die wereldwijd opereert met betrokken medewerkers. Velen leven al van generatie op generatie een maritiem bestaan. Door innovatie en betrouwbare dienstverlening biedt VT een optimale ondersteuning bij transport en bunkering met hoog opgeleid personeel en onberispelijk materiaal. VT is vooral acties in Europese wateren (ARA-gebied, alle Rijnoeverstraten en Zweden) en heeft eveneens operaties in Panama, Spanje en Oman. Samen met een team van 6 collega’s ben jij verantwoordelijk voor onze afdeling Technische Dienst voor zowel binnen als buitenland. Deze samenstelling bestaat uit een Manager TD en 5 Technical Superintendents. Jouw rol binnen de afdeling is onze schepen voorzien van het beste (onderhouds) materiaal voor de beste prijs. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de geldigheid van certificeringen en houd je onze schadedossiers up to date. De De VT VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en en kapiteins. We We vervoeren 3 3 productsoorten over over Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn zijn wij wij een een erkend leerbedrijf, dus dus ben ben je je een een leerling startend met met een een (BBL) opleiding, neem dan dan contact op op via via 010 010 - 487 - 487 62 62 33 33 of of stuur een een mail mail naar hr@vtgroup.nl om om de de mogelijkheden te te bespreken! P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 P.O. P.O. 487 Box Box 62 59005 30 | 3008 | 3008 E PA info@vtgroup.nl PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 13087 | 3087 CD CD Rotterdam | | Harbour 2181a | The | The Netherlands www.vtgroup.nl T +31 T +31 (0)10 (0)10 487 487 62 62 30 30 | E | E info@vtgroup.nl | | www.vtgroup.nl Wat ga je doen? • Alle voorkomende inkoopactiviteiten: offertes, inkoopcontracten, leveranciersselectie en -beoordeling, prijsonderhandelingen, bestellen materialen, producten en (logistiek) diensten, werkzaamheden outsourcen; • Bijhouden van inkoopprijzen voor materialen en middelen, bewaken van (project)kosten en budgetten, schrijven van rapportages; • Onderhouden en distribueren van gegevens van de schepen en overige relevante informatie voor de vloot en walorganisatie; • Het beheren van alle benodigde certificaten van onze schepen en het daarbij beschikken over een up-to-date kennis omtrent desbetreffende certificaten; • Onderhouden en voorbereiden van gegevens en informatie voor de TD besprekingen; • Het beheren, onderhouden en input leveren omtrent verdere ontwikkeling van ons onderhoudssysteem ‘Vemasys; • Rapporteren probleem binnen het werkterrein aan de manager van de afdeling en de aanzet geven tot mogelijke corrigerende en preventieve maatregelen; • Onderhouden, registeren en archiveren in de schadedossiers. Wat neem je mee als kandidaat? • In eerste instantie fulltime beschikbaar; • Minimaal MBO diploma (bij voorkeur technische/administratieve richting); • Affiniteit met techniek en/of scheepvaart; • Administratief ingesteld; • Minimaal 2 jaar (relevante) werkervaring; • Kennis van administratieve systemen en geautomatiseerde gegevens verwerking. Competenties: • Goede contractuele eigenschappen; • Administratief beheer; • Planmatig werken; • Rapporteren. Wat bieden wij? • Een interessante en dynamische functie; • Marktconform salaris; • 25 verlofdagen, 8% vakantiegeld en een eindejaarsgratificatie; • Uitzicht op een vast dienstverband; • Op termijn is een auto van de zaak bespreekbaar; • Telefoon en laptop van de zaak; • Reiskostenvergoeding: 0,21 cent per KM of volledige OV vergoeding; • Werken in een ambitieuze onderneming met een open werksfeer en een internationaal karakter; • Deelnemen aan trainingen en cursussen om kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen. Interesse? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jordy van Eekelen, HR Manager via jeekelen@vtgroup.nl of via 010-4876230. Wil je meer weten over VT, neem dan ook eens een kijkje op onze social media kanalen.

21 november 2023 9 Binnenvaart in Den Haag Veel besluiten met betrekking tot de binnenvaart worden genomen in Den Haag. Infrastructuurprogramma’s, ontgassen, doelstellingen en maatregelen om de binnenvaart klimaatneutraal te maken en programma’s voor modal shift komen allemaal tot stand binnen de ministeries. Een goede relatie van de sector met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat moet zorgen dat beleid gemaakt wordt met inbreng van de praktijk. Daarnaast is een belangrijke rol weggelegd voor de volksvertegenwoordiging. Alle beleidsvoorstellen van de regering worden met de Tweede Kamer besproken en Kamerleden kunnen daarbij verzoeken doen aan de minister of met moties beleid afdwingen. Om die rol te kunnen vervullen is het nodig dat Kamerleden goed geïnformeerd worden door en over de sector. Een vast aanspeekpunt, zoals binnen Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN), helpt daarbij. Voorafgaand aan de behandeling van wetsvoorstellen, begrotingen en andere beleidsvoornemen geven we onze adviezen, zodat de woordvoerders op basis van praktijkinbreng het gesprek met de minister kunnen aangaan. Ook benaderen Kamerleden ons wanneer ze vragen hebben over de binnenvaart en zorgen goede relaties ervoor dat we bij actuele knelpunten achtergrondinformatie voor Kamervragen kwijt kunnen. In de aanloop naar de verkiezingen heeft KBN politieke partijen voorzien van informatie en actiepunten voor de binnenvaart. Dat helpt want zo zien we de binnenvaart al een aantal jaren genoemd worden in regeerakkoorden. Na de verkiezingen gaan we de relatie met vaak nieuwe woordvoerders binnenvaart in de Tweede Kamer weer opbouwen. Een vaarbezoek gaat daarbij helpen. De binnenvaart wordt steeds meer omarmd en we zien een groeiende positieve waardering. KBN maakt zich in De Haag sterk voor beleid dat betrouwbaar, meer en schoon vervoer over water mogelijk maakt. (foto iStock) Betrouwbaar, meer en schoon vervoer over water, daar denkt KBN in Den Haag graag over mee. Op koers Koninklijke Binnenvaart Nederland belicht actuele onderwerpen uit de sector VAN LUITENANT-GENERAAL NAAR DIRECTEUR-GENERAAL Martin Wijnen, nu nog de commandant van de landstrijdkrachten, is benoemd tot directeur-generaal van Rijkswaterstaat. Hij begint op 1 januari 2024. De 57-jarige luitenant-generaal volgde de officiersopleiding grond-, weg- en waterbouwkunde aan de Koninklijke Militaire Academie in Breda. Als officier van de Genie bekleedde Wijnen diverse operationele en leidinggevende functies binnen het vakgebied van mobiliteit, constructie en weg- en waterbouw. Sinds augustus 2019 geeft Wijnen leiding aan de landstrijdkrachten. Daarvoor was hij plaatsvervangend commandant der strijdkrachten. Eerder vervulde hij diverse leidinggevende posities en staffuncties op topmanagementniveau van grote militaire eenheden en op het ministerie van Defensie. Ook was hij programmamanager Nationaal Coördinator Terrorisme - bestrijding bij het ministerie van Justitie en Veiligheid. Martin Wijnen. (foto ministerie van Defensie) Word jij collega van Tjerk op een van de blusboten van Brandweer Zuid-Holland Zuid? Het is al geen alledaagse baan, de 24 uursdienst bij de brandweer. En dan heeft Tjerk Schipper ook nog eens een rol die nóg minder doorsnee is. Al verklapt zijn achternaam veel: hij is een van de schippers op de blusboot. Geen overbodige functie in deze veiligheidsregio, met grote rivieren en veel ander water. Is de inzet van de grote boot of de kleinere snelle boot niet gewenst, dan gaat Tjerk ‘gewoon’ mee in de auto bij een uitruk. Al vijftien jaar kent zijn werkweek het ritme van 24 uur op, 48 uur af. Van de binnenvaart rolde Tjerk de veiligheidsregio in. ‘Ik wilde stoppen vanwege mijn gezin. Nu ben ik ook wel een hele dag van huis, maar anders hadden de kinderen naar een internaat gemoeten. Dan zijn de opties beperkt als je wilt blijven varen. Je kunt naar de systeemvaart, waar je jezelf af en toe verhuurt, of je komt op een waterbus of een bunkerboot. Toen kwam ik deze vacature tegen. Het is een heel andere wereld. Als binnenvaartschipper ben je met een klein team. Alleen met je vrouw, of met beperkt personeel. Bij de brandweer ben je ineens onderdeel van een heel groot team, of van meerdere eenheden.’ Al valt het ‘grote team’ in de praktijk wel mee: tijdens de 24 uursdienst is hij op de kazerne aan de Noordendijk paraat met nog vijf collega’s. ‘De 24 uursdienst is een soort mini-gemeenschap’ Meeleven met collega’s ‘Dat vind ik ook het mooie. Je bent de hele dag door bij elkaar. Je begint de dag met elkaar, je eet met elkaar, je doet oefeningen met elkaar. Als er dingen voorvallen, kun je die samen goed uitspreken. Het is een soort mini-gemeenschap.’ Hij geeft een treffend voorbeeld van de teamgeest. ‘Wanneer je het heel goed kunt merken, is als we tegen andere teams sporten. Ook al heb je andere teams nodig bij een uitruk, toch merk je iets van rivaliteit onderling. En juist omdat je zo intensief betrokken bent, leef je met je collega’s mee. Je deelt ook privédingen met elkaar.’ Kat uit de boom kijken Maakt die sterke onderlinge band het voor nieuwkomers niet moeilijk om opgenomen te worden? Tjerk schudt het hoofd. ‘In het begin zal het een beetje de kat uit de boom kijken zijn, voor beide kanten. Het hangt er ook sterk van af hoe iemand zich opstelt. Blaas je hoog van de toren? Of kom je over als iemand die heel betrokken en actief is? Ik merk bij collega’s echt de bereidheid om iemand op te nemen in het team.’ Combinatie die het mooi maakt Met hulpverlening bezig zijn, is voor Tjerk mede de brandstof waarop zijn twee boten varen. ‘Ja, het sociale aspect is zeker belangrijk. Voor iedereen in het team. Het is enerzijds de spanning, het avontuur als de pieper gaat. Maar aan de andere kant wil je ook mensen helpen. Kijk, wil je écht alleen maar mensen helpen dan moet je misschien wel in het ziekenhuis gaan werken. Maar voor mij is het juist die combinatie die het mooi maakt.’ Gabijdebrandweer.nl Denk je na het lezen van het verhaal van Tjerk: varen én een gestructureerd leven, dat is wat ik zoek? Lees dan de vacature op www.gabijdebrandweer.nl. Je kunt solliciteren tot en met dinsdag 12 december.

Copied successfully!

Binnenvaartkrant