Binnenvaartkrant
Views
2 weeks ago

2023-24 Leveranciers Special

De Verenigde Tankrederij

De Verenigde Tankrederij zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), (GVB), schippers en zoekt kapiteins. We personeel! vervoeren 3 productsoorten over 12 21 november 2023 De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder De VT zoekt gemotiveerde Nederlandse matrozen, voorwaarden. stuurmannen Tevens (GVB), zijn wij een erkend leerbedrijf, schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding, neem dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken! dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder diverse vaartrajecten. diverse vaartrajecten. We werken We week werken op week af op onder week af onder De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers Nederlandse Nederlandse voorwaarden. De VT zoekt voorwaarden. gemotiveerde Tevens zijn Tevens wij matrozen, een zijn erkend wij stuurmannen een leerbedrijf, erkend leerbedrijf, (GVB), en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten dan contact op via over 010 - 487 diverse 62 33 of vaartrajecten. stuur een mail naar dus ben je dus een schippers ben leerling We werken je een en startend week leerling kapiteins. met op week startend We een af vervoeren (BBL) onder met Nederlandse een opleiding, 3 (BBL) productsoorten opleiding, neem hr@vtgroup.nl om mogelijkheden voorwaarden. te neem bespreken! over dan contact Tevens dan diverse op zijn contact via wij vaartrajecten. 010 een op - 487 erkend via 010 62 leerbedrijf, 33 - We 487 of werken stuur 62 33 dus een of week ben stuur mail je op naar een week leerling mail af naar onder startend hr@vtgroup.nl met Nederlandse een hr@vtgroup.nl (BBL) om opleiding, voorwaarden. mogelijkheden om neem Tevens mogelijkheden dan contact te zijn bespreken! op wij via een te 010 bespreken! erkend - 487 62 leerbedrijf, 33 of stuur een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl QUADRANS SHIPPING ZOEKT 2e KAPITEIN en STUURMANNEN die willen doorgroeien tot kapitein Wij zijn een dynamisch bedrijf gevestigd in Dordrecht, dat zich de laatste decennia gespecialiseerd heeft in het vervoer van zwarte producten in het ARA-gebied. Wij bieden: • Een gemoedelijke werkomgeving en fi jne collega’s • Fijne en goed onderhouden bunkertankers • Ruimte voor eigen inbreng en initiatief • De ruimte om door te leren en door te groeien • Keuze uit verschillende vaarsystemen • Reiskosten en inwoning vrij • Goede arbeidsvoorwaarden en salaris Ben jij kapitein of stuurman en beschik je over de juiste papieren? En belangrijker nog: lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Neem dan contact op via t.hokke@quadransshipping.nl of bel met 06-15500194. Quadrans Shipping B.V. • Maxwellstraat 35 • 3316 GP Dordrecht • www.quadransshipping.nl Hey, mogen wij even je aandacht? SHIP EN CREW MANAGER - CAPTAIN Ben JIJ aan het uitkijken naar een nieuwe uitdaging? Als schipper/kapitein of ook als koppel? Waar JIJ zelfstandig en verantwoord kan hobby ‘en, waar JIJ niet elke dag gebeld wordt door je werkgever, waar dat JIJ de planning doet, dat JIJ de afspraken met het dispo team maakt, dat JIJ de bemanning aanstuurt en begeleid, waar dat JIJ alle materialen voorziet die aan boord moeten zijn. DAN BEN JIJ GESCHIKT WELKOM AANBOORD Onze schepen vervoeren containers en minerale oliën, vanuit de bekende zeehavens naar Duitse bestemmingen. Wat wordt heel hard gewaardeerd Rijn patent tot minimaal Mannheim, ADN, Radar ... Kennis van Rijn - Moezel - Main. Tanker ervaring Ja graag, maar kan geüpdatet worden. Container ervaring Als voor jou wel de containerhavens bekend zijn, maar de container in het schip plannen, nog wat verfijnd kan worden, dan helpen wij jou daar zeker bij! Als schipper/kapitein; man/vrouw - koppel, vaar je: 14/14 of 10/10 of 3 weken / 3 weken. Jouw functie - vaarsysteem - salaris / ZZP. Bij ons zijn jouw ideeen altijd welkom! Bel/app/mail Benjamin: +31 654 72 42 87 / hoeykens@shipmail.nl Minerva Shipping AG www.hoeykens.com

21 november 2023 13 Interimbestuur wil verder met SVS-afdeling Utrecht Afdeling Utrecht van SchippersVereniging Schuttevaer kan mogelijk toch door. Leendert Schuller vormt samen met twee medestanders een interimbestuur en bereidt de jaarvergadering van 29 december voor. DOOR EVERT BRUINEKOOL In april maakte het afdelingsbestuur van SVS Utrecht bekend af te treden uit onvrede met de gevolgen van en de gang van zaken bij de fusie tussen BLN-Schuttevaer en CBRB. Op 13 november was de overdracht van het oude bestuur aan Leendert Schuller. Daarbij waren namens de landelijke SVS ook voorzitter Erik Schultz en Leny van Toorenburg aanwezig. De ruim 54.000 euro die de vereniging nog in kas heeft, wordt eveneens overgedragen. “Alles is binnenboord gebleven bij de afdeling Utrecht”, stelt het oude bestuur in een brief aan de leden die vlak na de overdracht werd verstuurd. De afgetreden bestuurders verwachten dat het hoofdbestuur het nieuwe bestuur zal ondersteunen bij het opstarten. Schultz bevestigt dat ook. Hij ziet de toekomst positief: “Het interimbestuur kan nu functioneren en de zaak weer goed oppakken. Er wordt nog gezocht naar andere bestuursleden. Het is aan de afdeling hoe nu verder.” Dat zal aan de orde komen op de jaarvergadering van 29 december. Stopt de vereniging alsnog, dan brengt het hoofdbestuur de mensen die lid willen blijven van SVS onder bij andere afdelingen. Elke schipper die een officieel bedrijf heeft of als invalschipper werkt vanuit zijn onderneming – dus met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel – kan zich ook direct aansluiten bij KBN. KBN is een ondernemers vereniging geworden. Voor B-leden blijft SVS de enige oplossing. Daar waren en zijn ze nog steeds welkom. Door de fiscale wetgeving kan KBN hen niet opnemen, zo bleek vorig jaar na de fusie van BLN- Schuttevaer en CBRB. B-leden “B-leden zijn niet zoals beweerd wordt, gepensioneerden en oud-schippers”, vindt het voormalige bestuur. “Het zijn vaak schippers in loondienst en zzp’ers die zichzelf verhuren als zetschipper. Stuk voor stuk mensen met veel kennis en ervaring, waar geen plaats meer voor is in de KBN. De vereniging SVS is verkwanseld en gaat doodbloeden omdat ze geen deel uitmaken van het KBN. Wij kregen de indruk dat het niet om samenwerking ging maar dat het een ordinaire overname was, vooral voor de pareltjes in de vereniging. Te weten de A-leden en het predicaat ‘koninklijk’.” “De SVS-leden worden nog steeds zeer gewaardeerd in de vereniging”, zegt Schultz echter. “Niet doormalen, er is met meerderheid van stemmen besloten tot deze fusie. Het is zoals het is, we moeten niet blijven hangen in het verleden.” “We hebben altijd het nautisch technisch werk gedaan voor onze actieve leden en dat blijven we doen. We zijn immers de oren en ogen voor de branche en hebben die contacten tot in de haarvaten van onze vaarwegen. Laten we dat vooral koesteren”, vindt de landelijk voorzitter. Leendert Schuller, al sinds zijn 18e lid bij wat toen de vereniging nog Koninklijke Schuttevaer heette en net bestuurslid toen het bestuur aftrad, zoekt samen met twee mede standers versterking. Zijn motto is: “Om SVS te laten voortbestaan moeten we elkaar meer gaan waarderen. Ook vanuit KBN, dat meer waardering voor de leden van SVS zou moet hebben. Het moet samen gedaan worden.” ZWITSERSE HAVENS PLUSSEN De Zwitserse Rijnhavens hebben tot 1 oktober 20 procent meer overgeslagen dan in de eerste negen maanden van 2022. De import van minerale olieproducten is enorm aangetrokken (met 85 procent) en heeft weer het niveau bereikt van vóór de energiecrisis. De containeroverslag loopt achter bij vorig jaar, maar is in het derde kwartaal wel weer aangetrokken. In negen maanden werd 58.000 TEU behandeld. In de eerste drie kwartalen van 2022 was dat nog 97.000 TEU. Dat hoge resultaat van vorig jaar kwam deels door ‘inhaaltransporten’ na de coronapandemie en de lockdowns in China. Dit jaar zijn de transportvolumes gedaald door de politieke spanningen en verminderde vraag naar producten als gevolg van de inflatie. In totaal is dit jaar 3,88 miljoen ton overgeslagen in de Zwitserse havens. Bij het interpreteren van deze cijfers moet men rekening houden met het langdurige laagwater in 2022. Ook dit jaar zijn de waterstanden niet optimaal, maar de binnenvaart had daar tot nu toe minder last van. Vorige week moest na forse regenbuien wel het scheepvaartverkeer van Rheinfelden via Bazel naar Kembs worden gestremd. Het systeem herkent automatisch schepen en verdachte bewegingen. (foto Seagull Surveillance) HAVEN ROTTERDAM DOET PROEF MET AI-CAMERABEWAKING De haven van Rotterdam gaat Seagull Surveillance testen om bewegingen op en rond het water te registreren met een volledig geautomatiseerd logboek. Deze pilot stelt het Havenbedrijf in staat om sneller te reageren op criminele activiteiten. Seagull Surveillance is laagdrempelige software die is ontwikkeld door BrianCreators. Dat Amsterdamse bedrijf is specialist in inspectieoplossingen op basis van kunstmatige intelligentie (AI). Dit geavanceerde systeem bewaakt waterwegen door voortdurend de beelden van bewakingscamera’s te analyseren. Seagull Surveillance werkt met bestaande beveiligingscamera’s en analyseert alle inkomende videobeelden. Het is specifiek ontworpen voor cameratoezicht in havens en langs kustgebieden en bij bruggen en sluizen. Dit geavanceerde systeem ondersteunt operators, veiligheidsdiensten en havenautoriteiten door automatische identificatie van scheepstypes, inclusief hun snelheid, in- en uitvaartijden en vaarrichting. Alle gegevens worden nauwkeurig vastgelegd in een logboek. Het systeem herkent scheepstypen, inclusief vaartuigen die geen AIS hebben (of hebben uitstaan). Het werkt al in diverse havens, waaronder die van Scheveningen waarvoor het oorspronkelijk werd ontwikkeld. ADVERTENTIE MOEILIJK KIEZEN (foto Flying Focus) Bijna veertig jaar vliegt Herman IJsseling vanaf vliegveld Texel uit om luchtfoto’s te maken van schepen. Ook dit jaar vloog de eigenaar van Flying Focus bijna dagelijks boven de Noordzee, het Waddengebied en Nederland. De schat aan foto’s vormt elk jaar de basis voor ongeëvenaarde themakalenders. Ze zijn een lust voor het oog, zeker voor liefhebbers en kenners uit de maritieme sector. Voor 2024 is er keuze uit negen stuks. Dat is dus moeilijk kiezen. Nieuw dit jaar is de Duitstalige Maritim-kalender met – hoe kan het ook anders – foto’s uit de Duitse maritieme wereld. Bestellen kan onder meer via de webshop op www.flyingfocus.nl. ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Copied successfully!

Binnenvaartkrant