De Verenigde Tankrederij zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De VT zoekt De gemotiveerde VT zoekt gemotiveerde matrozen, matrozen, stuurmannen stuurmannen (GVB), (GVB), schippers en zoekt kapiteins. We personeel! vervoeren 3 productsoorten over 12 12 september 2023 schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. diverse vaartrajecten. We werken We week werken op week af op onder week af onder De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers Nederlandse Nederlandse voorwaarden. De VT zoekt voorwaarden. gemotiveerde Tevens zijn Tevens wij matrozen, een zijn erkend wij stuurmannen een leerbedrijf, erkend leerbedrijf, (GVB), en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten dan contact op via over 010 - 487 diverse 62 33 of vaartrajecten. stuur een mail naar dus ben je dus een schippers ben leerling We werken je een en startend week leerling kapiteins. met op week startend We een af vervoeren (BBL) onder met Nederlandse een opleiding, 3 (BBL) productsoorten opleiding, neem hr@vtgroup.nl om mogelijkheden voorwaarden. te neem bespreken! over dan contact Tevens dan diverse op zijn contact via wij vaartrajecten. 010 een op - 487 erkend via 010 62 leerbedrijf, 33 - We 487 of werken stuur 62 33 dus een of week ben stuur mail je op naar een week leerling mail af naar onder startend hr@vtgroup.nl met Nederlandse een hr@vtgroup.nl (BBL) om opleiding, voorwaarden. mogelijkheden om neem Tevens mogelijkheden dan contact te zijn bespreken! op wij via een te 010 bespreken! erkend - 487 62 leerbedrijf, 33 of stuur een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder De VT zoekt gemotiveerde Nederlandse matrozen, voorwaarden. stuurmannen Tevens (GVB), zijn wij een erkend leerbedrijf, schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding, neem diverse vaartrajecten. We dan werken contact week op via op 010 week - 487 af onder 62 33 of stuur een mail naar Nederlandse voorwaarden. Tevens hr@vtgroup.nl zijn wij een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken! dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl QUADRANS SHIPPING ZOEKT 2e KAPITEIN en STUURMANNEN die willen doorgroeien tot kapitein Wij zijn een dynamisch bedrijf gevestigd in Dordrecht, dat zich de laatste decennia gespecialiseerd heeft in het vervoer van zwarte producten in het ARA-gebied. Wij bieden: • Een gemoedelijke werkomgeving en fi jne collega’s • Fijne en goed onderhouden bunkertankers • Ruimte voor eigen inbreng en initiatief • De ruimte om door te leren en door te groeien • Keuze uit verschillende vaarsystemen • Reiskosten en inwoning vrij • Goede arbeidsvoorwaarden en salaris Ben jij kapitein of stuurman en beschik je over de juiste papieren? En belangrijker nog: lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Neem dan contact op via t.hokke@quadransshipping.nl of bel met 06-15500194. Quadrans Shipping B.V. • Maxwellstraat 35 • 3316 GP Dordrecht • www.quadransshipping.nl SURVEYOR BINNENVAART (Nederlands sprekend) Lloyd’s Register is ‘s werelds bekendste classificatie- en certificeringsorganisatie, actief in de maritieme, land- en offshoreindustrie. Lloyd’s Register ondersteunt haar klanten bij het verbeteren van kwaliteit, veiligheid en milieubescherming. Ter versterking van de afdeling Marine & Offshore van Lloyd’s Register zijn wij op zoek naar een collega in de volgende functie. Surveyor Marine & Offshore, Binnenvaart (IWW) | Locatie: Rotterdam, Nederland Wat ga je doen: Als surveyor voert u zelfstandig inspecties uit aan zowel nieuwbouw als bestaande schepen op naleving van Lloyd’s Register Rules and Regulations en geldende wettelijke voorschriften. De inspecties hebben betrekking op veiligheid, milieu, machinebouw en scheepsbouw. Het is een veelzijdige en afwisselende baan en je bent vaak het eerste aanspreekpunt tussen scheepseigenaren, scheepswerven en onderdelenleveranciers. Je werkt projectmatig op nieuwbouwprojecten en ad-hoc voor bestaande schepen. Flexibiliteit is vereist en daarom is er ruimte om je eigen tijd in te delen. Ondanks je zelfstandigheid maak je deel uit van een team van specialisten die er voor elkaar zijn. Je helpt elkaar met technisch advies en expertise; je leert van elkaar. Wat zoeken wij: • Bachelor/Master, HBO/HTS elektrotechniek, werktuigbouwkunde, scheepsbouwkunde of hogere zeevaartschool • Andere kwalificaties/ervaring kunnen van geval tot geval worden overwogen • Praktijkervaring met betrekking tot de binnenvaart/zeevaart; bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring met inspectiewerkzaamheden in de binnenvaart • Kennis van ADN/ESTRIN is een pre • Communicatief vaardig, klantgericht, analytisch, eerlijk, verantwoordelijk, zelfstandig, flexibel • Goede beheersing van de nederlandse en engelse taal is noodzakelijk. Kennis van de Duitse taal is een pre Voordelen: • Wekelijkse uren – 40 • Persoonlijke ontwikkeling/bonus • Jaarlijkse inflatiebonus • Pensioenregeling • Leaseauto • Bedrijfs creditcard • Bedrijfs telefoon • Informele / flexibele werkomgeving Ben je geïnteresseerd in deze baan? Stuur uw sollicitatie naar de heer Ingo Schleicher-Mogavero, Corporate Recruiter Noord-Europa - ingo.schleichermogavero@lr.org www.lr.org/technology jobs.lr.org Working together for a safer world
12 september 2023 13 Noord-Brabant wil Maasveren financieel ondersteunen Noord-Brabant wil de Maasveren financieel ondersteunen. Dat hebben de coalitiepartijen afgesproken in het bestuursakkoord. DOOR NOUD VAN DER ZEE VVD, GroenLinks, PvdA, SP, D66 en Lokaal Brabant vormen samen het nieuwe provinciebestuur. Op 1 september presenteerden ze hun akkoord. Daarin staat te lezen dat de exploitatie van de veren volgens hen weliswaar bij de betrokken oevergemeenten ligt, maar dat de provincie een bijdrage wil leveren om ze te behouden. Eerder sprak ook het nieuwe provinciebestuur van Gelderland zijn steun uit. Het vorige college van Gedeputeerde Staten wilde de lege kas van het Gelderse Verenfonds niet aanvullen. Op dat fonds konden de veerdiensten een beroep doen om financieel het hoofd boven water te houden. Voor het eerst praat Noord-Brabant nu ook over steun aan de veerponten over de Maas. Jarenlang vroegen de Maasveren tevergeefs subsidie aan bij Oss, Westmaas en Waal en Maasdriel. 2023 is het jaar van de waarheid voor de vijf veren. Door het beëindigen van het Gelderse Verenfonds dreigde het exploitatietekort geheel voor rekening van de drie oevergemeenten te komen. Directeur Lars Cleijne van Stichting de Maasveren legt uit waarom het geld nodig: “Op het ogenblik dat die subsidie wegvalt, moeten we als stichting gaan snijden in onze dienstverlening. Dan moeten we de tarieven verhogen of minder gaan varen. Ik heb de drie gemeenten verteld dat dit niet mijn voorkeur heeft. Ik verwacht dat we ondersteuning gaan krijgen van de betrokken gemeenten.” Deze maand buigt de gemeenteraad van Oss zich over de financiële bijdrage aan de veren over de Maas. Voorbehoud Het is de vraag of er vijf veerponten kunnen blijven varen. In Oss ziet een woordvoerster van de VVDfractie het zo: “Wat ons betreft, gaat er een veerpont uit, maar dat is een financiële afweging. Wij moeten als gemeenteraad in deze tijd letten op de gemeentelijke beurs. Ik denk dat het prima uit de voeten kan met vier veren.” Onlangs werd duidelijk dat het nieuwe provinciebestuur van Gelderland de veren niet in de steek wil Het veer tussen Megen en Appeltern. (foto RagingR2) laten. Gedeputeerde Staten is bereid om op een of andere manier te helpen. Nu gaan ook de Brabantse bestuurders overstag: ‘We staan open voor het versterken van de veerverbindingen over de Maas. De exploitatie van de veren ligt in handen van de gemeenten. Noord-Brabant kan een bijdrage leveren in het realiseren van een veerverbinding, als dit bijdraagt aan de bereikbaarheid van onze provincie en de exploitatie duurzaam is.” Hoewel de provincie Noord-Brabant dus nog een voorbehoud maakt over de exploitatiekosten, is Cleijne blij met de nieuwe opstelling. “Dit maakt het praten over de toekomst van onze veren een stuk makkelijker. Alle gemeenten zitten over een tijdje aan tafel. Dat alleen al is heel goed nieuws.” Kanshebbers verkiezing ‘Ship of the Year’ bekend Ook Oekraïense vluchtelingen dupe van schade Stuw Grave De drie kanshebbers voor de titel ‘Ship of the Year’ zijn bekend. De prijs, voorheen bekend als KNVTS Schip van het Jaar-prijs, is een van de Maritime Awards die op 6 november op het gelijknamige gala in Rotterdam Ahoy worden uitgereikt. Sparky is de eerste volledig elektrische sleepboot. Het vaartuig komt uit de stal van Damen Shipyards en heeft een paaltrekkracht van 70 ton. De Canopée is de tweede genomineerde. Dit dubbel aangedreven open top roroschip is voorzien van windondersteunde aandrijving (vier 30 meter hoge ‘Oceanwings’) en gebouwd door Neptune Shipyards. Het schip is bestemd voor het transport van delen van de Ariane 6- raket. De E-Pusher 1 is de derde kanshebber. Deze volledig elektrische duwboot en duwbakcombinatie voor binnenlands vervoer vaart geluidloos en zonder emissies. Het komt uit de koker van Kotug International dat voor de bouw samenwerkte met Padmos. Door de problemen met Stuw Grave en het dalende waterpeil moest het opvangschip voor gevluchte Oekraïners op 1 september halsoverkop vertrekken uit de haven van Mook. Het meerde af in Heijen. Drie dagen later, toen de schade aan de stuw verholpen was en het pand tussen Sambeek en Grave weer voldoende water had, kon het hotelschip terugkeren. De bedoeling is dat mps Switzerland straks onderdak zal bieden aan honderd vluchtelingen uit Oekraïne. Ze zouden oorspronkelijk vanaf 5 september hun intrek kunnen nemen. De start van de opvang wordt nu uitgesteld, liet gemeente Mook en Middelaar desgevraagd weten. Hoe lang het uitstel duurt was bij het drukken van deze krant nog onbekend. Ook reder Ton Paulus kon maandag 4 september de pont tussen Middelaar en Cuyk weer in de vaart nemen. Hij had de veerpont aan de Middelaarse kant van de Maas afgemeerd wegens het lage water. ALTIJD SCHERPE PRIJZEN BIJ: ALUMINIUM EN RVS DOK 138 - Unit 4 . Boterhamvaartweg 2 B-2030 Antwerpen T +32(0)3-2251444 F +32(0)3-2906646 M +32(0)4-78656736 info@femm.be - www.femm.be BEERENS BV Beatrixhaven 11 4251 NK, Werkendam John van Maastricht +31(0)6-30487516 of mail direct naar verkoop@beerensbv.nl /Beerensbvwerkendam /company/beerensbv WWW.BEERENSBV.NL • Kwaliteit • Leverbetrouwbaarheid • Full service
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl