De Verenigde Tankrederij zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij De Verenigde De Verenigde Tankrederij Tankrederij zoekt zoekt personeel! personeel! zoekt personeel! De Verenigde Tankrederij 4 23 mei 2023 De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over De drijvende kracht in management diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder van binnenvaartschepen De VT zoekt gemotiveerde De matrozen, VT zoekt gemotiveerde stuurmannen Nederlandse matrozen, voorwaarden. stuurmannen (GVB), Tevens (GVB), zijn wij een erkend leerbedrijf, schippers en kapiteins. dus We ben vervoeren je een leerling 3 productsoorten startend met over een (BBL) opleiding, neem schippers en zoekt kapiteins. We personeel! vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. We dan werken contact week op via op 010 week - 487 af onder 62 33 of stuur een mail naar Ben jij klaar voor een nieuwe stap in je carrière? Stap dan nu aan boord diverse vaartrajecten. We Nederlandse werken voorwaarden. week op Tevens week hr@vtgroup.nl zijn af wij onder een om erkend de mogelijkheden leerbedrijf, te bespreken! op onze moderne LNG aangedreven binnenvaarttankers! Unilloyd biedt De VT zoekt gemotiveerde matrozen, dus ben je een stuurmannen leerling startend met (GVB), een (BBL) schippers opleiding, neem Nederlandse De VT zoekt voorwaarden. gemotiveerde Tevens matrozen, zijn wij stuurmannen een erkend leerbedrijf, (GVB), uitstekende carrièremogelijkheden, flexibele rotatieschema’s en aantrekkelijke en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten dan contact op via over 010 - 487 diverse 62 33 of vaartrajecten. stuur een mail naar arbeidsvoorwaarden. dus schippers ben We werken je een en week leerling kapiteins. op week startend We af vervoeren onder hr@vtgroup.nl met Nederlandse een 3 (BBL) om productsoorten mogelijkheden opleiding, voorwaarden. te neem bespreken! over Tevens dan diverse zijn contact wij vaartrajecten. een op erkend via 010 leerbedrijf, - We 487 werken 62 33 dus of week ben stuur je op een week leerling mail af naar onder startend Wij zijn op zoek naar gemotiveerde met Nederlandse een hr@vtgroup.nl (BBL) opleiding, voorwaarden. om neem Tevens mogelijkheden dan contact zijn op wij via een te 010 bespreken! erkend - 487 62 leerbedrijf, 33 of stuur gezagvoerders en schippers een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leerbedrijf, dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl Wij varen met verschillende vaarschema’s (week/week, 2/2, 3/3) onder Nederlandse voorwaarden. Ons vaargebied is vooral Rijnvaart. Daarnaast zijn wij een erkend leerbedrijf, dus ook (leerling)schippers kunnen bij ons starten. Neem bij interesse contact met ons op via 010 79 04 331 of stuur een mail naar crewing@unilloyd.com P.O. Box 59005 P.O. | Box 300859005 PA Rotterdam | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat Nijmegenstraat 1 | 3087 CD 1 Rotterdam | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | Harbour | The 2181a Netherlands | The Netherlands T +31 (0)10 487 T +31 62 (0)10 30 | E 487 info@vtgroup.nl 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl | www.vtgroup.nl P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl Wij zoeken collega’s Unilloyd Nijmegenstraat 1 • 3087 CD Rotterdam +31 (0) 10 79 04 300 • crew@unilloyd.com unilloyd.com Wij zijn per direct op zoek naar personeel in diverse uitdagende functies! QUADRANS SHIPPING ZOEKT LEUKE COLLEGA’S Wij zijn een dynamisch bedrijf gevestigd in Dordrecht, dat zich de laatste decennia gespecialiseerd heeft in het vervoer van zwarte producten in het ARA-gebied. Wij bieden: • Een gemoedelijke werkomgeving en fi jne collega’s • Fijne en goed onderhouden bunkertankers • Ruimte voor eigen inbreng en initiatief • De ruimte om door te leren en door te groeien • Keuze uit verschillende vaarsystemen • Reiskosten en inwoning vrij • Goede arbeidsvoorwaarden en salaris Bij VKV Service hebben we momenteel diverse vacatures beschikbaar. Ben jij matroos, stuurman of kapitein en heb jij ervaring in de duw en/of sleepvaart. Of ben je toe aan een échte nieuwe uitdaging? Kijk dan snel of er een leuke vacature voor jou tussen zit op www.vkvservice.nl/vacatures Ben jij kapitein, stuurman, matroos of deksman en beschik je over de juiste papieren? En belangrijker nog: lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Neem dan contact op via t.hokke@quadransshipping.nl of bel met 06-15500194. Solliciteer nu! www.vkvservice.nl Quadrans Shipping B.V. • Maxwellstraat 35 • 3316 GP Dordrecht • www.quadransshipping.nl
23 mei 2023 5 VT ziet FAME wél zitten Claudia Beumer en Alex van der Made. (foto VT Group) VT Group wil samen met FinCo Group, leverancier van duurzame energieoplossingen, een bijdrage leveren aan de CO 2 -reductie in de binnenvaartsector. De afgelopen negen maanden hebben ze een geslaagde pilot uitgevoerd met biodiesel: het mts Vlissingen voer op 100 procent FAME. DUISPORT IS WEER LID VAN BÖB De haven van Duisburg is na jaren van afwezigheid weer toegetreden tot de BÖB. Dit versterkt de lobbykracht van de binnenhavenorganisatie, want duisport is de grootste binnenhaven ter wereld en op veel terreinen actief. BÖBvoorzitter Joachim Zimmermann noemt duisport een “schoolvoorbeeld van een full service-haven”. De BÖB wil de rol van de binnenhavens als motor achter de modal shift en energietransitie beter verankeren in het politieke bewustzijn. Havens staan volgens duisportdirecteur Markus Bangen voor grote uitdagingen om de concurrentiekracht van de Duitse industrie vast te houden. Hoge energieprijzen, personeelstekort en afbrokkelende infrastructuur vormen steeds meer een probleem. “Zonder binnenhavens kan de economie niet functioneren”, aldus Bangen. “Ze zijn werkgevers, leiden mensen op en vormen een platform voor de energietransitie.” “De laatste jaren is gebleken hoe afhankelijk we zijn van een betrouwbare supply chain, maar het ontbreekt aan politieke wil om de spoor- en vaarweginfrastructuur te moderniseren. Gecombineerd vervoer is een voorwaarde om de klimaatdoelen te behalen. Dat willen wij nog duidelijker voor het voetlicht brengen en daarom zijn we weer lid geworden van BÖB.” VT (Verenigde Tankrederij) en FinCo willen de mogelijkheden van bio diesel in de binnenvaart aantonen. Daarom testen ze verschillende biobrandstoffen op verschillende schepen, om er zo ervaring mee op te doen. Voor de pilot heeft VT Group de conditionering van het brandstoftoevoersysteem op de Vlissingen aangepast. FinCo leverde de FAME, die deels bij Argent Energy is ingekocht. Het kan volgens de bedrijven een CO 2 -reductie opleveren tot 89 procent. In de binnenvaart bestaan grote zorgen over de risico’s van (het bijmengen van) FAME. Die biodiesel wordt geproduceerd uit dierlijke en plantaardige restvetten of gebruikte frituurolie. Dat “niet alleen vervuilender is dan de huidige brandstof, maar bovendien zal zorgen voor (levens) gevaarlijke situaties”, waarschuwden toenmalig ASV-voorzitter Gerberdien le Sage en EOC-ledendirecteur Ton van Dongen in 2021. Volgens de schippersvereniging en de verzekeraar is het milieuvoordeel gering of zelfs negatief, aangezien biodiesel minder zuinig zou zijn dan gewone diesel en de uitstoot van stikstofoxiden en fijnstof zou toenemen. Ze zijn ook bang voor (vroegtijdige) verstopping van filters die kan leiden tot schade en stilvallende motoren. Positieve ervaringen VT Group heeft juist positieve ervaringen. 100 procent FAME is volgens de rederij “een zeer toegankelijke biodiesel die met minimale aanpassingen kan worden gebruikt”. Claudia Beumer, Global Accountmanager bij VT Group zegt: “Wij zijn tevreden. Zelfs in deze pilotopstelling op de Vlissingen hebben zich geen technisch onoplosbare situaties voorgedaan. FAME is een mooie biodiesel die, met minimale technische aanpassingen, direct kan worden toegepast in de binnenvaart. VT wil FAME als biodiesel nu structureel inzetten en toewerken naar vergroening van de VT-vloot, samen met FinCo.” Na de Vlissingen wil VT Group de Vorstenbosch, het grootste bunkerschip ter wereld, omzetten op FAME. Daarna kunnen ook de andere schepen uit de vloot overgaan op biodiesel. Die schepen zullen starten met een lagere blend, waar zonder de benodigde aanpassingen direct een CO 2 - reductie kan worden behaald. In de komende jaren worden de schepen één voor één technisch gereed gemaakt om de overstap te kunnen maken naar 100 procent FAME. Tijdens de proefperiode hebben de twee bedrijven veel bruikbare gegevens verzameld en technische kennis opgedaan over de operationele inzet van de brandstof onder diverse omstandigheden. Met “die waardevolle informatie” kunnen VT Group en FinCo Group nu gezamenlijk verder. Ze zijn van plan hun samenwerking voort te zetten. Manager Supply Alex van der Made van FinCo: “De afgelopen jaren hebben we met onze infrastructuur en ervaring met duurzame energiedragers een unieke marktpositie gecreëerd om de binnenvaart te voorzien van duurzame brandstoffen. We kijken ernaar uit om VT Group in de toekomst te ondersteunen bij het behalen van hun duurzaamheidsdoelstellingen.” Miranda Maes. (foto Port of Antwerp-Bruges) SUSTAINABLE PORT AWARD VOOR PLAN OM CO 2 TE VERVOEREN Met het project CCUS Shipping is Victrol winnaar geworden van de Sustai nable Port Award 2023 van Port of Antwerp-Bruges. ‘CCUS’ staat voor ‘Carbon Capture, Utilization & Storage’. Victrol wil afgevangen en vloeibaar gemaakte CO 2 vervoeren naar opslagplaatsen in zeehavens. Daarvoor ontwikkelt het een nieuw type tankers. Die schepen moeten het vloeibare CO 2 gaan vervoeren naar zeeschepen of internationale pijpleidingen om permanent te worden opgeslagen in bijvoorbeeld lege gasvelden op zee. “Dankzij onze relaties met grote energiebedrijven weten we dat de markt vragende partij is voor deze nieuwe infrastructuur”, zegt general manager Miranda Maes van Victrol. “Verschillende bedrijven hebben net hun subsidieaanvragen ingediend voor carbon capture-initiatieven.” De infrastructuur die daarvoor nodig is, kan Victrol leveren. “Een speciaal CO 2 -binnenvaartschip past naadloos binnen onze verdere ambities. We kunnen het vloeibare CO 2 snel, veilig en efficiënt transporteren via de binnenwateren.” TREAT YOUR STAINLESS STEEL! FOR NEW BUILDING & SHIPS IN SERVICES SURFACE TREATMENT SERVICES: GRINDING / POLISHING TANKINSPECTION / ADVICE PICKLING / PASSIVATION BOILER CLEANING
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl