Views
2 weeks ago

2023-11

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Schippers
  • Samen
  • Gaat
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Schepen
  • Schip
  • Onze
  • Binnenvaart

12 23 mei

12 23 mei 2023 Princess Rivercruises AG Wij zijn op zoek naar: 1 ste Kapitein & 2 de Kapitein (Op ZZP basis is ook mogelijk) Vaargebied: Nederland, België, Rijn, Moezel, Main. Wir suchen: 1. Kapitän & 2. Kapitän (ggf. als selbständiger Unternehmer) Fahrgebiet: Niederlande, Belgien, Rhein, Main, Mosel. Wij bieden: • Vrijetijdsregeling 4/4 – 4/2 – 2/2 • Aantrekkelijk netto salaris • Zwitsers arbeidscontract • Pensioenopbouw • Ziektekostenverzekering • Sociale verzekeringsbijdrage Wij verwachten van U: • Rijn- en Radarpatent • Ervaring in vergelijkbare functie • Kennis van Duitse en/of Engelse taal • Goede communicatieve vaardigheden • Deskundige passagiersvaart is een pré • Prettige omgangsvorm en Representatief uiterlijk Wir bieten: • Freizeitregelung 4/4 – 4/2 – 2/2 • Fairer Nettolohn • Schweizerischer Arbeitsvertrag • Rente- und Sozialversicherung • Krankheits- und Unfallversicherung • Berufl iche Vorsorge Wir erwarten von Ihnen: • Rhein- und Radarpatent bis Basel • Erfahrung in vergleichbarer Position • Sprache Deutsch und/oder Englisch • Gute Kommunikationsfähigkeiten • “Sachkundiger für die Fahrgastschifffahrt” ist ein Pré Sollicitatie met CV: kunt U sturen naar: hoenen@skynet.be Meer informatie: www.rivercruise-line.eu • Telefoneren kan met Raymond Hoenen +31 622205426 Uw visie is ons streven naar perfectie! www.shipvision.nl Aan- en verkoop Bemiddeling Nieuwbouw binnenvaart Nieuwbouw zeevaart Afbouwbegeleiding SCHEPEN TE KOOP GEVRAAGD, DIVERSE AFMETINGEN! Red Fox Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor 79.88 X 8.20 X 2.52 1.093 1956 Deutz, 865 Pk, Bj. 1992 SHIPVISION IN PRIJS VERLAAGD Credo Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor NIEUW 85.86 X 9.50 X 2.82 1.493 1957 2x Caterpillar 3408, 450 Pk, CCR2 SHIPVISION VERSTERK ONZE VLOOT Bruinsma VERSTERK Freriks Transport ONZE VLOOT is op zoek naar dubbelwandige Bruinsma Freriks tankschepen Transport van is op 1000-9000 zoek naar ton. dubbelwandige tankschepen van 1000-9000 ton. HET TRANSPORT Actief in het HET transport TRANSPORT van minerale oliën, Actief bulkchemie in het transport en biobrandstoffen. van minerale oliën, bulkchemie en biobrandstoffen. VAARGEBIED Nederland, VAARGEBIED België, Frankrijk en de Rijn Nederland, (met zij-rivieren België, Frankrijk en kanalen). de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). GEZOCHT Wij zijn altijd op zoek GEZOCHT naar ervaren personeel Wij zijn om altijd ons kantoorteam op zoek naar te ervaren versterken. personeel om ons kantoorteam te versterken. Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 Contact: Johann de Koning ☎ +31 (0)78 629 94 90 / +32 (0)47 396 07 63 COMMITMENT IS OUR DRIVE COMMITMENT IS OUR DRIVE Anna Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor 99.98 X 9.50 X 2.94 1.989 1979 Caterpillar 3512 STD met katalysator, Bj. 2011 en waterstofinjectie (gereviseerd 2021), 1.521 Pk, Bj. 1999 Linquenda Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor 110 X 11.45 X 3.39 2.894 2002 Caterpillar 3512 (B) DI-TA, 1521 Pk, Bj. 2002 BFT TANKER LOGISTICS Lindtsedijk 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL BFT TANKER ☎ +31 LOGISTICS (0)78 629 BV94 90 Lindtsedijk WWW.BFTRANS.NL 30, 3336 LE Zwijndrecht, NL ☎ +31 (0)78 629 94 90 WWW.BFTRANS.NL

23 mei 2023 13 Werk aan Stuw Roermond verloopt naar wens Het vervangen van de jukken van de Stuw Roermond loopt voorspoedig. Op uitnodiging van Rijkswaterstaat nam verslaggever Noud van der Zee op 16 mei een kijkje in de werkkuip. EGS VERDER ALS HUTCHISON PORTS EUROPE INTERMODAL European Gateway Services (EGS) heeft een nieuwe naam: Hutchison Ports Europe Intermodal. Die drukt beter uit welke activiteiten de intermodale transportoperator van Hutchison Ports ECT Rotterdam uitvoert. “Tevens wordt benadrukt dat Hutchison Ports Europe Intermodal onderdeel vormt van een geïntegreerd aanbod van ‘port-to-door’ services van Hutchison Ports ECT Rotterdam”, aldus het bedrijf. De kern van HPEI zijn de eigen binnenvaart- en spoorverbindingen. Het staat daarmee voor “duurzaam en efficiënt intermodaal vervoer binnen een netwerk van deepsea terminals in Rotterdam en Antwerpen en meerdere inland terminals, waaronder in München, Neurenberg en Regenburg, in verschillende landen.” Het bedrijf biedt ook aanvullende diensten zoals voor- en natransport, douanediensten en track & trace. Met de deepsea-activiteiten in Rotterdam, de eigen inland terminals in Venlo, Duisburg en Willebroek en HPEI als intermodale operator biedt ECT klanten een geïntegreerd pakket aan diensten. De werkkuip maakt het mogelijk de jukken droog te vervangen. DOOR NOUD VAN DER ZEE Vorig jaar werden bij de inspectie van de stuw scheuren ontdekt in drie van de jukken, de staanders van de stuw. Met de stuw regelt Rijkswaterstaat al honderd jaar het waterpeil tussen Stuw Linne en Stuw Roermond. Dat is van groot belang voor de doorstroming van de scheepvaart over de Maas. “Start snel met verdieping Middenrijn” Baden-Württemberg, Hessen, Noordrijn-Westfalen en Rijnland-Palts dulden geen verder uitstel meer van de Middenrijn-verdieping. Tijdens een gezamenlijke conferentie in Mannheim hamerden ze op het belang van meer diepgang. “Alleen door de vaarwegen en natte infrastructuur te versterken, kunnen we meer per binnenschip vervoeren”, stelden de deelstaten. Het was niet de eerste keer dat ze deze oproep deden. In Duitsland komen vaarwegenprojecten amper van de grond. Tien jaar geleden werd een lijst opgesteld met de dertig belangrijke projecten voor de Rijnvaart en havens langs de Rijn en de zijrivieren. Daarvan zijn er nog Tijdelijke dam Jukken zijn de staanders van een stuw. Tegen de jukken zitten schuiven die ervoor zorgen dat de vaarwegbeheerder meer of minder water door kan laten. Na de ontdekking van die scheuren besloot Rijkswaterstaat om alle zestien jukken van de stuw te vervangen. Om dat mogelijk te maken is in maart een tijdelijke breuksteendam aangelegd van 65 meter lengte. Achter de dam is een bouwkuip gerealiseerd, die ervoor moet zorgen dat medewerkers van de aannemers Mourik Infra en Paans van Oord aan de stuw kunnen werken. Drie jaar geleden deed Rijkswaterstaat ervaring op met deze werkwijze toen Mourik Infra uit Echt dezelfde werkzaamheden uitvoerde bij Stuw Linne, nadat die door twee losgeslagen duwbakken beschadigd was geraakt. De daar opgedane kennis benutte Rijkswaterstaat nu voor het ontwerp en de aanleg van de tijdelijke dam in Roermond. Voordat de kuip kon worden geïnstalleerd, werden hout en drijfvuil van de stuwbrug verwijderd. Vervolgens trokken medewerkers alle schuiven in de stuw en inspecteerden duikers de locatie. Daarna volgde nog een sonarinspectie. Met behulp van geluidsgolven bekeken medewerkers de omgeving onder water. De vloer tussen de tijdelijke dam en de stuw werd schoongemaakt. Eind april transporteerde Rijkswaterstaat de bouwkuip over water naar de kade in Echt. Op die loskade verrichtten de aannemers de laatste voorbereidingen aan de kuip. Begin mei maar acht gerealiseerd en dat zijn niet eens vaarwegprojecten. Ook binnenvaartorganisatie BDB trok weer aan de bel. De Middenrijnverdieping behoort tot de belangrijkste projecten uit het Duitse verkeerswegenplan. Bovendien is de Rijn een internationale vaarweg. De vaargeul moet tussen St. Goar en Wiesbaden met circa 20 centimeter worden verdiept. Zoals het er nu naar uitziet zal kreeg de kuip zijn plaats bij de stuw in Roermond. Deze speciale bouwkuip is een stalen constructie van 7 bij 16 meter met een hoogte van 4,50 meter. Toen hij op positie in de kuip stond en was afgedicht, werd de kuip drooggepompt en konden de werkzaamheden beginnen. Vier jukken per keer De kuip zorgt ervoor, dat er steeds vier jukken kunnen worden drooggezet en vervangen. Als dat afgerond is, wordt de kuip met water gevuld en verplaatst men de kuip met drijvend materieel naar de volgende locatie om de volgende vier jukken aan te pakken. Het vervangen en herstellen van vier jukken neemt telkens ongeveer vijf weken in beslag. Tot nu toe verloopt het werk voorspoedig. Rijkswaterstaat hoopt op 1 november, voor het hoogwaterseizoen start, alle jukken vervangen en de tijdelijke dam verwijderd te hebben. dit pas na 2030 voltooid zijn. “We moeten alle instrumenten benutten om sneller te plannen en vergunnen”, aldus BDB-directeur Jens Schwanen. Het Duitse kabinet keurde onlangs een wetsontwerp goed voor het versneld verlenen van vergunningen, maar die geldt niet voor vaarwegprojecten. De BDB wil dat dat alsnog gebeurt. KONINKLIJK BEZOEK VOOR MARITIEM INSTITUUT (foto NHL Stenden) Op hun streekbezoek aan de Waddeneilanden bezochten Willem-Alexander en Máxima op 10 mei het Maritiem Instituut Willem Barentsz op Terschelling. De koning en koningin kregen in de school van NHL Stenden onder meer een rondleiding door het Maritiem Simulator Trainingscentrum en spraken met studenten en docenten. Met eigen ogen konden Willem-Alexander en Máxima zien waar simulatieonderwijs en -trainingen worden gegeven aan studenten van het MIWB en van andere Nederlandse zeevaartscholen. Via de machinekamer ging het gevolg naar de 360 graden-brugsimulator, die het koninklijk paar ook zelf even mocht uitproberen. Willem-Alexander en Máxima spraken met docenten en studenten die de opleiding Maritiem Officier en Ocean Technology volgen. In het aansluitende gesprek met diverse betrokkenen ging het over de uitdagingen van de maritieme sector en de rol die het MIWB daarin speelt. Zo was Annet Koster van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders aanwezig om het belang van voldoende nieuwe aanwas van Nederlandse zeevarenden te onderstrepen. ADVERTENTIE ONNODIG STILLIGGEN KOST GELD Bel van Andel 010 4293316 • Topkwaliteit tractieaccu’s, scheepsaccu’s, dynamo’s en startmotoren • Uit voorraad geleverd en vakkundig gemonteerd • Dealer voor Mastervolt en Victron omvormers en laders Van Andel zorgt al ruim 80 jaar voor de juiste spanning aan boord! www.vanandel-rotterdam.nl | info@vanandel-rotterdam.nl

Binnenvaartkrant