OSD Antwerpen 30 14 maart 2023 Zin in een nieuwe koers? Bezoek ons op de Open Scheepvaartdagen! Standnummer: 654 Mede dankzij Damen Shipyards breiden wij onze Waterbusvloot uit met splinternieuwe hybride en elektrische Waterbussen in 2023. Met aan boord ± 120 passagiers en 30 fietsen verzorg jij, met jouw collega’s, dagelijks het veilige vervoer over water. DeWaterbus zoekt KAPITEINS Werkzaam in de regio Antwerpen / Drechtsteden / Rotterdam Heb jij een groot vaarbewijs (inclusief radar-marifoon) en slaap je graag elke avond thuis? Dan zoeken we jou! Indien jij niet over de gevraagde papieren beschikt heeft het geen zin om te reageren. Wettelijke zijn we verplicht kapiteins aan boord te hebben die minstens over de genoemde papieren beschikken. Check de vacature op: www.waterbus.nl/vacatures Solliciteer via mail werving@aqualiner.com of bel Pieter Bijl voor Nederland: 06 - 22 49 83 77 Thierry van Steenbergen voor België: 0032-3-8086566 Hey, mogen wij even je aandacht? SHIP EN CREW MANAGER - CAPTAIN Ben JIJ aan het uitkijken naar een nieuwe uitdaging? Als schipper/kapitein of ook als koppel? Waar JIJ zelfstandig en verantwoord kan hobby ‘en, waar JIJ niet elke dag gebeld wordt door je werkgever, waar dat JIJ de planning doet, dat JIJ de afspraken met het dispo team maakt, dat JIJ de bemanning aanstuurt en begeleid, waar dat JIJ alle materialen voorziet die aan boord moeten zijn. DAN BEN JIJ GESCHIKT WELKOM AANBOORD Onze schepen vervoeren containers en minerale oliën, vanuit de bekende zeehavens naar Duitse bestemmingen. Wat wordt heel hard gewaardeerd Rijn patent tot minimaal Mannheim, ADN, Radar ... Kennis van Rijn - Moezel - Main. Tanker ervaring Ja graag, maar kan geüpdatet worden. Container ervaring Als voor jou wel de containerhavens bekend zijn, maar de container in het schip plannen, nog wat verfijnd kan worden, dan helpen wij jou daar zeker bij! Als schipper/kapitein; man/vrouw - koppel, vaar je: 14/14 of 10/10 of 3 weken / 3 weken. Jouw functie - vaarsysteem - salaris / ZZP. Bij ons zijn jouw ideeen altijd welkom! Bel/app/mail Benjamin: +31 654 72 42 87 / hoeykens@shipmail.nl Minerva Shipping AG www.hoeykens.com
OSD Antwerpen 14 maart 2023 31 Eenrichtingsverkeer op Albertkanaal nodig door werk aan Oosterweelverbinding Met de Oosterweelverbinding wordt de Ring rond Antwerpen compleet. Het project is de komende jaren niet alleen voor het wegverkeer maar ook voor de scheepvaart merkbaar. De Oosterweelverbinding is bedoeld om de bereikbaarheid van de stad Antwerpen en de haven te verbeteren. Om de Ring rond Antwerpen te sluiten, worden tussen 2023 en 2030 vier tunnelkokers onder het Albertkanaal gebouwd die de haven aansluiten op het toekomstige Oosterweelknooppunt en de nieuwe Scheldetunnels. Bij het Noordkasteel, ter hoogte van het kerkje van Oosterweel op de rechteroever, komt het Oosterweelknooppunt met open afritten naar de haven en het noorden van de stad. Het knooppunt komt verzonken in het landschap te liggen en verbindt de Scheldetunnel met de Kanaaltunnels die aansluiten op de Antwerpse Ring. Daarmee is het een essentiële schakel in het rondmaken van de Ring en het ontsluiten van de haven en het Eilandje. Scheepvaartbegeleiding Bouwheer Lantis start komend najaar met het bouwen van een kofferdamconstructie. Met damwanden wordt onder water ruimte gecreëerd waarbinnen de tunnels gebouwd worden. Dat gebeurt op zo’n 25 meter diepte. De werkzaamheden verlopen in negen fases en schuiven telkens een stukje op. Ter hoogte van de bouwplaats is eenrichtingsverkeer voorzien. Port of Antwerp-Bruges gaat de binnenvaart begeleiden met een Vessel Traffic Systeem (VTS). Schepen moeten de locatie in konvooivorm passeren. De passage van de scheepvaart is gesimuleerd in het Waterbouwkundig Laboratorium in Borgerhout. Over de maximaal toegestane vaarsnelheid wordt nog gesproken. Ter hoogte van de bouwwerf moet te allen tijde een minimale doorvaartbreedte gegarandeerd worden. Op dit moment wordt uitgegaan van 25 meter, wat voor duwkonvooien krap kan worden. Een van de ideeën om alles veilig te houden, is het maken van een trainingsvideo of -simulatie voor schippers. Ook de VTS-operators zouden die voor trainingsdoeleinden kunnen gebruiken. Wachtplaatsen Op piekmomenten zullen schepen wellicht moeten wachten voor ze de bouwlocatie kunnen passeren. Over de exacte plek van de wachtplaatsen wordt nog gesproken. “In het begin zal het meevallen, maar vanaf fase 7 wordt het moeilijker omdat er dan aan beide kanten van het kanaal wordt gewerkt”, zegt Edwin Verberght, die namens het Kenniscentrum Binnenvaart Vlaanderen (KBV) deelneemt aan het overleg over de bouw van de kanaaltunnels. Verbergt is policy officer bij tankvaartcoöperatie CITBO, een lid van het KBV. Het beperkte aantal ligplaatsen, wachtplaatsen en auto-afzetplaatsen in de Antwerpse haven is een punt van zorg voor de sector. “Dit is complexe materie waar naast het havenbedrijf ook verladers en terminals een INTERNAAT EN BASISSCHOOL DON BOSCO WIJNEGEM (BE) INTERNAATEN EN BASISSCHOOL DON DON BOSCO WIJNEGEM (BE) (BE) VOOR KLEUTERS EN LAGERE SCHOOLKINDEREN VAN NAUWE SAMENWERKING TUSSEN SCHOOL EN INTERNAA VEEL BUITENRUIMTE OM TE LEREN EN TE SPELEN VOOR VOOR KLEUTERS EN DYNAMISCHE EN LAGERE EN SCHOOLKINDEREN GEËNGAGEERDE TEAMS VAN VAN INTERNAAT KASTEELLEI 77 2110INTERNAAT WIJNEGEM KASTEELLEI 03/353.61.89 KASTEELLEI 77 77 2110 INFO@INTERNAAT- 2110 WIJNEGEM WIJNEGEM DONBOSCO- WIJNEGEM.BE 03/353.61.89 WWW.INTERNAAT- 03/353.61.89 DONBOSCO- WIJNEGEM.BE INFO@INTERNAAT- DONBOSCO- DONBOSCO- WIJNEGEM.BE WIJNEGEM.BE WWW.INTERNAAT- DONBOSCO- DONBOSCO- WIJNEGEM.BE WIJNEGEM.BE SCHOOL SCHOOL KASTEELLEI SCHOOL 77B 2110KASTEELLEI WIJNEGEM 77B 77B 2110 2110 WIJNEGEM WIJNEGEM 03/353.11.30 03/353.11.30 03/353.11.30 CONTACT@DONBOSCO- WIJNEGEM.BE WIJNEGEM.BE WWW.DONBOSCO- WIJNEGEM.BE rol in spelen. Tegenwoordig moeten ook niet ISPS-terminals een omheining plaatsen. Daar komt bij dat binnenvaartschepen steeds groter zijn geworden. Er zijn ook budgettaire beperkingen, want projecten als de renovatie van de Royerssluis kosten veel geld. Als sector zien wij nog mogelijkheden in vooraanmelding met digitale tools. Je zou bijvoorbeeld in de toekomst via APICS Barge kunnen kijken of er plek vrij is voor je arriveert.” NAUWE NAUWE SAMENWERKING TUSSEN TUSSEN SCHOOL SCHOOL EN INTERNAAT EN INTERNAAT VEEL VEEL OPVOEDING BUITENRUIMTE OM IN TE OM EEN LEREN TEHUISELIJK LEREN EN TENSPELEN TEKLIMAAT SPELEN DYNAMISCHE AL JAREN ERVARING EN GEËNGAGEERDE MET TEAMS KINDEREN TEAMS VAN DE OPVOEDING TREKKENDENDE EEN IN EEN HUISELIJK HUISELIJK EN REIZENDE KLIMAAT KLIMAAT BEVOLKING AL JAREN AL EIGENTIJDSE JAREN ERVARING ERVARING GEBOUWEN MET MET KINDEREN KINDEREN VAN VAN DE DE TREKKENDENDE EN REIZENDE EN REIZENDE BEVOLKING STERK ZORGAANBOD EIGENTIJDSE GEBOUWEN Standnummer STERK STERK ZORGAANBOD 303 SCHEEPSWERFBOER.NL DÉ WERF VOOR ALLE MARITIEME REPARATIE- EN CONVERSIESERVICES
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl