HÉT VAKBLAD MET HET GROOTSTE BEREIK IN RIJN- & BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, RECREATIEVAART, VISSERIJ EN DREDGING DINSDAG 28 FEBRUARI 2023 Binnenvaartkrant.nl | Vlootschouw.nl | +31 (0)10 4140060 | Jaargang 27 | Editie 5 “SOMETIMES IN THE WIND OF CHANGE WE FIND OUR TRUE DIRECTION.” App nodig voor afvalcontainers 9 Tomas zet haven in de spotlight 17 Leveranciers Special 22 24 LEVERANCIERS S P E C I A L Beaufortlogistics.com T: +31 (0)78 303 3020 Dé verwarming voor aan boord! +31 (0)117-401500 STAGE V/IMO III 600-1650 PK T 088 222 86 00 www.abato.nl www.visscherscheepsrep.nl Tel. 0031 (0)184-496363 EXTRA BAGGEREN VOOR AMELAND (foto Rijkswaterstaat) (078) 682 12 14 WWW.ALUBOUWDEMOOY.NL Thuis in scheepvaart T: 0184-612933 E: notaris@interwaert.nl Peulenstraat 151, Hardinxveld-Giessendam www.interwaert.nl Sinds deze week zet Rijkswaterstaat een extra baggerschip in om de vaargeul Ameland-Holwert op voldoende diepte te houden. Ook wordt de vaarwegmarkering voortaan wekelijks aangepast aan de actuele situatie. Deze maatregelen moeten ervoor zorgen dat de vaargeul weer optimaal kan worden benut. Rederij Wagenborg besloot onlangs afvaarten te schrappen omdat de diepgang ontoereikend is bij laagwater. Om de vaargeul naar Ameland op streefdiepte en -breedte te houden, bagggerde Rijkswaterstaat al van maandag tot en met vrijdag. Dat was niet voldoende. Door verlanding, een natuurlijk proces waarbij sediment uit het water wordt afgezet op de bodem van de Waddenzee, stijgt de bodem en worden de wadgeulen steeds moeilijker bevaarbaar. Herziening van onmogelijke CESNI-eisen is toch een optie Er is een ontsnappingsmogelijkheid voor bestaande schepen die vanaf 2035 niet aan de strengere CESNIeisen kunnen voldoen. De individuele hardheidsclausule kan worden omgezet in een algemene oplossing of herziening van de regel, stelt minister Mark Harbers. De ASV wil nu ook daden zien. Totaal oplossingen voor geluid & emissie Voor meer informatie: www.discom.eu 078 - 681 09 60 De strohalm staat in Harbers antwoorden aan Tweede Kamerlid Wybren van Haga, die onder meer vroeg of Harbers bereid is “om het belang van de Nederlandse binnenvaart in Brussel te verdedigen tegen CCR-regelgeving uit Straatsburg en te pleiten voor een uitzondering.” Harbers verwijst naar de hardheidsclausule die zowel de Europese Unie als de CCR kennen. Die is oorspronkelijk bedoeld voor individuele gevallen. Maar de minister van Infrastructuur en Waterstaat ziet een opening, als de branche Lees verder op pagina 2 info@teamcoshipyard.nl www.teamcoshipyard.nl KEERKOPPELING DEFECT? SCHAKEL DIRECT Dolderman keerkoppeling service www.keerkoppeling.com Bel 078-6138277 24 UURS STORINGSDIENST MASSON | REINTJES | TWIN DISC | ZF | LOHMANN REINTJES - De beste keuze voor uw schip! REINTJES Benelux BVBA | www.reintjes-gears.com front page_48x50mm.indd 1 22.01.2016 11:09:20 Stage V gecertificeerde motoren met Vermogens van 150 PK t/m 1450 PK authorized partner of man engines offi cieel geautoriseerd dealer TEL. 078 - 3039700 | INFO@DEGROOTMARINE.COM | WWW.DEGROOTMARINE.COM Onderhoud & Reparatie Nieuwbouw & Afbouw Constructie & techniek www.ruijtenbergshipyard.nl Scheepvaartweg 9 3356 LL Papendrecht T +31 (0)78 641 68 88 E info@psipiping.com www.psipiping.com
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl