Views
2 weeks ago

2023-02 Leveranciers Special #1

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Haven
  • Gaan
  • Amsterdam
  • Schip
  • Onze
  • Nieuwe
  • Januari
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schepen

4 17 januari

4 17 januari 2023 YOU want do a good job and receive excellent terms and conditions DU möchtest für deine gute Leistung exzellent vergütet werden Then YOU should join Dann kommst DU zu Riverman Cruises GmbH is a Swiss shipping company with own ships. Our ships sail for different tour operators on the rivers Rhine, Moselle and Neckar. For our existing fl eet we are looking for motivated candidates for the following positions starting February / March 2023 Riverman Cruises GmbH ist eine Schweizer Flusskreuzfahrtreederei mit eigenen Schiffen. Unsere Schiffe fahren für unterschiedliche Reiseveranstalter auf den Flüssen Rhein, Mosel und Neckar. Für unsere bestehende Flotte suchen wir ab Februar / März 2023 motivierte Kandidaten für folgende Positionen 1st Captain Salary 4/4: from € 4’250 to € 4’750 (depending on experience and licences) + tip + bonus system 2nd Captain Salary 4/4: from € 3’250 to € 3’750 (depending on experience and licences) + tip Sailor (Rhine) 4/2 and 4/4 rotation 1. Kapitän (m/w) Lohn 4/4: von € 4’250 bis € 4’750 (abhängig von Erfahrung und Patenten) + Trinkgeld + Bonusregelung 2. Kapitän (m/w) Lohn 4/4: von € 3’250 bis € 3’750 (abhängig von Erfahrung und Patenten) + Trinkgeld Matrose (Rhein) 4/2 und 4/4 Turnus We offer: • Unlimited Swiss contracts (Net EURO) incl. social security and payment of CH withholding tax • Regulated time off according to agreement • Personal support / dedicated contact persons We have aroused your interest and you would like to become part of our solid company? Please send your application including CV, passport / ID, COVID certifi cate (recovered or vaccinated) and licences or shipping book by mail to: claudia.ehrich@river-man.ch Wir bieten: • Unbefristete Schweizer Verträge (Netto EURO) inkl. Sozialversicherung und Abgabe der CH-Quellensteuer • Geregelte Freizeit nach Absprache • Persönliche Betreuung / engagierte Ansprechpartner Wir haben Ihr Interesse geweckt und Sie möchten gerne Teil unserer soliden Firma werden? Schicken Sie bitte Ihre Bewerbung inklusive Lebenslauf, Reisepass / ID, COVID Zertifi kat (2G) und Patente bzw. Schifferdienstbuch per Mail an: claudia.ehrich@river-man.ch Riverman Cruises GmbH | Oberwilerstrasse 40b | CH-4106 Therwil | +41 61 271 23 96 www.river-man.ch WWW.VAKANTIESCHIP.NL Stichting Varende Recreatie zoekt voor het Vakantieschip Prins Willem Alexander een STUURMAN / MACHINIST / MATROOS Vakantieschip Prins Willem-Alexander (PWA) vaart onder de vlag van de Stichting Varende Recreatie. De Stichting heeft als doel om vaarvakanties mogelijk te maken voor gasten met een zorgvraag. Dit doet zij o.a. door zelf vakanties te organiseren en door het volledig aangepaste vakantieschip ter beschikking te stellen van zorginstellingen en reisorganisaties. WAT GA JE DOEN ■ Je taken bestaan uit alle voorkomende werkzaamheden aan boord ■ Daarnaast maak je gasten en vrijwilligers wegwijs aan boord en maak je regelmatig een praatje of beantwoord je vragen FUNCTIE EISEN ■ Collegialiteit, klantvriendelijk, verantwoordelijk en zelfstandig ■ Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift en Duits is een pré ■ Het hebben van de benodigde veiligheidsdiploma’s of bereid deze te behalen ■ Stuurman: grootvaarbewijs en werkervaring, ervaring met roerpropellers is een pré ■ Machinist: gepaste werkervaring in hotelpassagiersvaart of vergelijkbaar WIJ BIEDEN ■ Een goede vrijetijd regeling (bijv. 2/2) ■ Goede werkomstandigheden met Nederlands sprekende collega’s ■ Goede salariëring SOLLICITEREN EN EXTRA INFORMATIE: Ben jij na het lezen van deze vacature enthousiast geraakt en voldoe jij aan bovenstaande functie-eisen? Dan nodigen wij je uit om te solliciteren. Heb je naar aanleiding van de vacature nog vragen, bel dan voor meer informatie met John Vierhouten: 0341-414925. Wij verzoeken je om je motivatiebrief met cv en pasfoto te mailen naar: info@vakantieschip.nl Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst. Postbus 428 ■ 3840 AK Harderwijk ■ info@vakantieschip.nl ■ 06-21 54 75 77 ■ www.vakantieschip.nl Matrozen, stuurmannen en kapiteins Bij VKV Service zijn we op zoek naar matrozen, stuurmannen en kapiteins met ervaring en kennis in de sleep- en duwvaart. Wij zijn op zoek naar gemotiveerde en flexibele teamspelers die bereid zijn net een beetje extra te geven voor zijn (nieuwe) collega’s. Een goede fysiek en mentaliteit zijn hierbij wel erg belangrijk. Je collega’s moeten namelijk door weer en wind op je kunnen rekenen en vertrouwen dat je de uitdaging aan kan. Wij hanteren een 7/7 vaarschema, reiskosten en menage vrij. Wat wij verwachten ß Ervaring in de scheepvaart ß Flexibele teamspeler ß Goede fysiek en mentaliteit Wat wij bieden ß Marktconform salaris ß Menage vrij ß Leerovereenkomsten ß Interne doorgroei mogelijkheden ß Reiskosten vergoeding Reageren op deze vacature? Ben je enthousiast geworden van deze functie en wil je graag solliciteren? Neem dan contact met ons op via 0614589315 en/of stuur ons een mail met jouw vragen of sollicitatie naar personeel@vkvservice.nl. De vacatures zijn terug te vinden op www.vkvservice.nl.

17 januari 2023 5 Antwerpen en Zeebrugge: samen sterk en weerbaar De container - overslag viel fors terug. (foto Creative Nature / Adobestock) Port of Antwerp-Bruges kijkt terug op een goed eerste jaar, met stabiele prestaties. Ondanks de terugval van 8,6 procent bij containers nam de totale overslag af met slechts 0,7 procent. RECHTER ZET VERRUIMING ODER STIL Polen mag voorlopig niet doorgaan met de verruiming van de Oder. Dat heeft de rechtbank in Warschau besloten. Meerdere Duitse en Poolse milieuverenigingen, maar ook de deelstaat Brandenburg hadden een klacht ingediend tegen het project. Ze vrezen onherstelbare schade aan de natuur. De rechtbank heeft de vergunning voorlopig ingetrokken. Een definitief besluit moet nog worden genomen. Het is nog niet bekend wanneer dit gaat gebeuren. De Poolse viceminister voor infrastructuur heeft aangekondigd in beroep te willen gaan. De verruiming van de Oder in Polen ging in het voorjaar van 2022 van start. De vaarwegbeheerder vervangt of saneert over een afstand van ruim 50 kilometer honderden kribben. Dat verkleint de kans op overstromingen en de scheepvaart heeft minder last van ondiepten. Hierdoor kunnen in de winter ijsbrekers worden ingezet. De maatregelen van de Poolse vaarwegbeheerder zijn afgestemd met de Duitse Bundesanstalt für Wasserbau. De verruiming van de rivier is afgesproken in een Duits- Poolse regeringsovereenkomst uit 2015. “Ondanks zeer grote uitdagingen hebben we een sterk resultaat neergezet. De fusie bewijst in de praktijk haar toegevoegde waarde”, constateerde Antwerpens havenschepen Annick De Ridder, tevens bestuursvoorzitter van het Havenbedrijf, bij de presentatie van de cijfers op 11 januari. Fusie 2022 was het jaar waarin de fusie tussen de twee Vlaamse havens een feit werd. Het was een jaar met geopolitieke spanningen, een energiecrisis en aanhoudende verstoringen en verschuivingen in wereldwijde goederenstromen. Dit bleef niet zonder gevolgen voor de overslag. Het totaal kwam uit op 286,9 miljoen ton, en dat is een daling van 0,7 procent ten opzichte van 2021. Maar bij de presentatie van de cijfers en ontwikkelingen werd vorige weekpositief vooruitgekeken. De Ridder: “De stroom aan nieuwe investeringen en projecten is een bevestiging van de aantrekkingskracht van de eengemaakte haven. We hebben er alle vertrouwen in dat we in 2023 verder kunnen inzetten op duurzame economische groei.” Klappen bij containers De containersector kreeg flinke klappen. De wereldwijd ontregelde containerlijnvaart met vertragingen, piekende call sizes en daaruit voortvloeiende congestie zetten de volumes het hele jaar onder druk. Daarnaast zorgde de oorlog in Oekraïne voor een afname van de lading naar en uit Rusland : met 59 procent. De hoge energieprijzen en economische onzekerheid zorgden ook nog voor vertraging in de vraag naar containervervoer. Al met al daalde de containeroverslag daardoor in 2022 met 8,6 procent in tonnen gemeten (en met 5,2 procent in TEU’s). Met 145,2 miljoen ton maakt de containeroverslag meer dan de helft uit van alle goederen in Antwerpen en Zeebrugge. De omvang komt overeen met die van pre-coronajaar 2019. Drie keer zoveel kolen De oorlog in Oekraïne, de sancties tegen Rusland en de energiecrisis hebben het energielandschap en de energiestromen in Europa op hun kop gezet. Dat vertaalde zich in een sterke groei van bulklading in Antwerpen en Zeebrugge. De overslag van droge bulk nam in 2022 toe met 13,8 procent. De overslag van kolen steeg zelfs met 210 procent, veroorzaakt door de sterk gestegen vraag naar kolen voor energieopwekking. Meststoffen leverden daarentegen 18,3 procent in. Dat kwam onder meer door de sancties tegen Rusland en de fors gestegen meststoffenprijzen. Het vloeibare bulksegment groeide met 10 procent, in belangrijke mate als gevolg van de sterke toename van de overslag van LNG (61,3 procent), als alternatief voor aardgas via pijpleidingen vanuit Rusland. Daarnaast was er ook groei voor LPG (30 procent), benzine (7 procent), diesel/ stookolie (9,9 procent) en nafta (7,5 procent). Arno Treur en Femke Brenninkmeijer vormen nu samen de directie. (foto NPRC) NPRC BREIDT DIRECTIE UIT: ARNO TREUR WORDT CFO Op 1 januari is Arno Treur benoemd als financieel directeur (CFO) van de NPRC. Hij is al sinds 2019 bij de binnenvaartcoöperatie werkzaam, als Manager Finance & Control. De functie van CFO is nieuw binnen de NPRC en past volgens de coöperatie bij de toegenomen omvang. De rol als logistiek dienstverlener is daarmee ook veranderd. Arno Treur: “De vraagstukken in de supply chain zijn steeds vaker niet alleen operationeel, maar ook strategisch van aard. Neem als voorbeelden de focus op emissiereductie, de inzet van waterstofelektrische schepen, het digitaliseren en optimaliseren van de supply chain en een meer datagedreven logistiek.” De benoeming betekent dat de NPRC vanaf nu een dagelijks bestuur heeft dat uit twee personen bestaat. CEO Femke Brenninkmeijer: “Dat borgt continuïteit doordat de organisatie minder kwetsbaar en afhankelijk is van één persoon. TREAT YOUR STAINLESS STEEL! FOR NEW BUILDING & SHIPS IN SERVICES SURFACE TREATMENT SERVICES: GRINDING / POLISHING TANKINSPECTION / ADVICE PICKLING / PASSIVATION BOILER CLEANING

Binnenvaartkrant