Views
2 weeks ago

2022-24

4 22 november

4 22 november 2022 RP Tankschiffahrt AG Matrozen, stuurmannen en kapiteins Bij VKV Service zijn we op zoek naar matrozen, stuurmannen en kapiteins met ervaring en kennis in de sleep- en duwvaart. Wij zijn op zoek naar gemotiveerde en flexibele teamspelers die bereid zijn net een beetje extra te geven voor zijn (nieuwe) collega’s. Een goede fysiek en mentaliteit zijn hierbij wel erg belangrijk. Je collega’s moeten namelijk door weer en wind op je kunnen rekenen en vertrouwen dat je de uitdaging aan kan. Wij hanteren een 7/7 vaarschema, reiskosten en menage vrij. Wat wij verwachten ß Ervaring in de scheepvaart ß Flexibele teamspeler ß Goede fysiek en mentaliteit Wat wij bieden ß Marktconform salaris ß Menage vrij ß Leerovereenkomsten ß Interne doorgroei mogelijkheden ß Reiskosten vergoeding Reageren op deze vacature? Ben je enthousiast geworden van deze functie en wil je graag solliciteren? Neem dan contact met ons op via 0614589315 en/of stuur ons een mail met jouw vragen of sollicitatie naar personeel@vkvservice.nl. De vacatures zijn terug te vinden op www.vkvservice.nl. Wir möchten Sie in unserem Team willkommen heißen! Wer sind wir? Wir sind ein Binnenschifffahrtsunternehmen mit 16 Tankschiffen der Größe zwischen 2500 und 4200 Tonnen. Die Schiffe sind für den Transport von Mineralölen ausgerüstet. Wer möchte mit uns fahren am Rhein? Steuermann, der mehr will und eine Firma sucht wo man die Chance bekommt sich weiter zu entwickeln? Schiffsführer, für den das fahren am Rhein Freiheit und Abwechslung bedeutet, wobei Verantwortung nehmen dazu hört? Sind Sie im Besitz eines großen Schifferpatentes, Radar- und Funkpatent und haben sie ein ADN-N oder ADN C? Haben Sie Erfahrung in der Tankschifffahrt? Dann sind Sie derjenige den wir suchen! Wir setzen wohl voraus das sie Deutsch oder Englisch sprechen. Was bieten wir an? Wir bieten Ihnen einen Job an als Aufgestellte Mitarbeiter. Wir bieten ein Komplettpaket mit Schweizer Bedingungen an. Ihre Menage und Reisegeld werden entgeltet. Wir sorgen dafür, daß Sie sich weiter bilden und entwickeln können. Haben wir Sie neugierig gemacht? Mailen Sie Ihre Fragen und Details an: jobs@rptag.ch De Verenigde Tankrederij zoekt personeel! De VT zoekt gemotiveerde matrozen, stuurmannen (GVB), schippers en kapiteins. We vervoeren 3 productsoorten over diverse vaartrajecten. We werken week op week af onder Nederlandse voorwaarden. Tevens zijn wij een erkend leerbedrijf, dus ben je een leerling startend met een (BBL) opleiding, neem dan contact op via 010 - 487 62 33 of stuur een mail naar hr@vtgroup.nl om de mogelijkheden te bespreken! P.O. Box 59005 | 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 | 3087 CD Rotterdam | Harbour 2181a | The Netherlands T +31 (0)10 487 62 30 | E info@vtgroup.nl | www.vtgroup.nl

22 november 2022 5 KBN op zoek naar herkenbaarheid en houvast Het was op 6 april 2022 dat Koninklijke BLN-Schuttevaer en Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart opgingen in een nieuwe fusievereniging. Een bescheiden deel van de leden voelde zich geroepen aan de stemming mee te doen en een voorbereiding van drie en een half jaar ging over in een uitwerking van diverse intenties, die waren opgenomen in het fusievoorstel en in de oprichtingsakte. Inmiddels is de vereniging ruim zeven maanden onderweg en in de Algemene Vergadering van 25 november 2022 zal worden (en als u dit leest na deze datum, is) medegedeeld hoe het ervoor staat. Zij die door een ongekleurde bril mogen kijken zien dat er op de ‘werkvloer’ inzet wordt getoond, maar ook dat er grote zorgen zijn. En is de organisatie nog wel van de leden? Er zijn vraagtekens omtrent de bestuurscultuur en in het kader van het fusieproces is het tempo van het afwikkelen niet hoog. • de openstaande vacatures • de aanstelling van senior en junior medewerkers op de beleidsdomeinen • het geringe aantal contacten met politici • de profilering van de vereniging • de ledenbinding en de ledenwerving • de realisatie van een stabiele en harmonieuze werkomgeving voor de personeelsleden • het afscheid van een grote contractpartner • de eenzijdig of onvolledig uitgewerkte website? Waarom wordt: • de samenvoeging steeds uitgesteld • een deel van de interne financiële afhandelingen op zijn beloop gelaten • het rapport met de aanbevelingen van het LIVP (Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen) niet opgepakt om rust te creëren voor de medewerkers • de wijze waarop de organisatie wordt geleid niet tegen het licht gehouden • er weinig waardering getoond voor de belangen van CBOB en SchippersVereniging Schuttevaer en voor de inzet van ruim honderd vrijwilligers • het hen vrijwel onmogelijk gemaakt het gebruikelijke bestuurswerk te verrichten • er een arbeidsgeschil via een juridische weg beslecht? Mag bovenstaande niet leiden tot antwoorden dan is dat een keuze, maar onveranderd blijft de wens over te gaan tot een gezonde overweging, en tot een verandering van het gevoerde beleid, in het belang van de ondernemers in de binnenvaart, in het belang van de medewerkers, in het belang van mensen. Henry Mooren, ms Spes Nova voorzitter SchippersVereniging Schuttevaer afdeling Zuid Oost Nederland EXTRA GELD VOOR VERBREDING MAAS IN MAASTRICHT Er komt 87 miljoen euro beschikbaar voor verbreding van de Maas ten noorden en zuiden van Maastricht. Dat moet voorkomen dat hoge dijken noodzakelijk zijn om het centrum van de stad tegen hoogwater te beschermen. Verantwoordelijk wethouder Hubert Mackus meldde half november dat minister Harbers van Infrastructuur en Waterstaat 60 miljoen euro ter beschikking stelt. De Provincie Limburg betaalt 12 miljoen mee. Maastricht heeft zelf 15 miljoen in zijn begroting voor 2023 opgenomen. De verbreding komt aan de kant van Wyck. Ook bij het Eiland van Bosscherveld krijgt de rivier meer ruimte. De uiterwaarden worden hier uitgediept. Bij de Pietersplas, Borgharen en Itteren ten zuiden van Maastricht komen nevengeulen. Volgens het Waterschap Limburg gaat het nog zeker vijf jaar duren voor de schop in de grond gaat. Deze nieuwe bijdrage komt bovenop het budget van Rijkswaterstaat voor de veiligheid van de scheepvaart en de reguliere gelden voor de dijkversterking. Wethouder Mackus zei in een toelichting op woensdag 16 november dat een verkenning volgt hoe de Maasverbreding het beste kan worden uitgevoerd. Wat wordt er gedaan aan: • het vertrek van belangrijke dossierhouders • de ondersteuning van de ledengroepen Geen blad voor de mond Deze rubriek wordt verzorgd door de lezer van Binnenvaartkrant De Coenbrug. (foto Rijkswaterstaat) CER verbindt terminals Maasvlakte Vervolg van de voorpagina Havenbedrijf Rotterdam heeft deze maand overeenkomsten gesloten met RWG, ECT en Kramer Group voor het toekomstig gebruik van de Container Exchange Route, in de volksmond de ‘interne baan’ genoemd. Met de Douane waren in juni al afspraken gemaakt over de aansluiting van de Rijksinspectieterminal op de CER. “De totstandkoming van de CER speelt een cruciale rol in de ontwikkeling van de Rotterdamse haven met als doel groei, optimalisatie en efficiënte uitwisseling 24/7 van containers voor alle logistieke dienstverleners en stakeholders”, aldus RWG’s CEO Ronald Lugthart. Leo Ruijs, CEO van Hutchison Ports ECT Rotterdam zegt: “De beoogde tijdwinst, betere verkeersveiligheid en lagere emissies door een efficiënte en veilige containeruitwisseling in de Rotterdamse haven versterken de positie van de haven van Rotterdam.” 17 kilometer lang Havenbedrijf Rotterdam gaat nu de aansluitingen op de terreinen en de verbinding met de Gesloten Transport Route realiseren. Eind 2023 kunnen de eerste transporten over de baan plaatsvinden. De CER is een ongeveer 17 kilometer lang gesloten wegennetwerk, dat op de Maasvlakte een groot deel van de terminals, depots, distributiecentra en de Rijksinspectieterminal met elkaar moet gaan verbinden. Vervoerders hebben de mogelijkheid om via bemand vervoer over de baan te gaan rijden. Dat was een belangrijke eis van de vakbonden, die vreesden dat er banen verloren zouden gaan. HERSTEL COENBRUG DUURT JAREN Sinds vorig jaar mei is door een storing aan de Coenbrug de doorvaarthoogte beperkt tot 6,20 meter. Uit onderzoek blijkt dat de schade aan de brug aanzienlijk is, maar wel te herstellen. Dat gaat alleen lang duren. Door onzekerheid over de beschikbaarheid van specialisten en levertijden van materialen verwacht Rijkswaterstaat de brug in de vaarseizoenen 2023 en 2024 nog niet bedienbaar zal zijn. Tot die tijd blijven de bestaande omvaarroutes voor de pleziervaart via de Nauernasche Vaart, Noordzee en IJsselmeer van kracht. Er moeten beton- en staalconstructies en draaiende delen van de brug worden gerepareerd, verstevigd of vernieuwd. Daarnaast zijn er aanpassingen nodig aan de bediening, besturing en aandrijving van de brug. Als blijkt dat oude onderdelen niet meer geschikt zijn en nieuwe ontworpen en gemaakt moeten worden, kost dat extra tijd. TREAT YOUR STAINLESS STEEL! FOR NEW BUILDING & SHIPS IN SERVICES SURFACE TREATMENT SERVICES: GRINDING / POLISHING TANKINSPECTION / ADVICE PICKLING / PASSIVATION BOILER CLEANING

Binnenvaartkrant