Views
2 weeks ago

2022-24

10 Schipper VACATURE

10 Schipper VACATURE Binnenvaart Diverse Partyschepen / Partyservice Nederland / Rotterdam Vacaturedetails: Dienstverband, Voltijds, Deeltijds, Vaste baan Voor onze partyschepen (MPS. Marlina, MPS. Ameland, MPS. Brandaris, Gemini en Gemini II) zoeken wij ter versterking van het huidige team meerdere schippers. Onze schepen liggen in Rotterdam en Spijkenisse, we varen voornamelijk in het Rijnmond gebied, maar ook incidenteel naar Arnhem, Nijmegen, Den Helder, Amsterdam, Antwerpen e.d. De schepen variëren in grootte uiteenlopend van 50 tot 800 personen. Voor elk opdrachtgever hebben wij een schip. Maar ook voor elke schipper. De werkzaamheden zijn overdag, ´s avonds en in het weekend, maar altijd naar rato verdeeld. Voor de feestdagen maken we een schema en worden werkzaamheden verdeeld binnen het team van collega’s. Uw visie is ons streven naar perfectie! www.shipvision.nl SHIPVISION 22 november 2022 Aan- en verkoop Bemiddeling Nieuwbouw binnenvaart Nieuwbouw zeevaart Afbouwbegeleiding NIEUW Taken Partyservice Nederland is op zoek naar schippers die onze schepen met liefde en vakmanschap willen behandelen en zorgen voor een “veilige vaart”. Je plant met je collega’s de werkzaamheden, helpt elkaar met onderhoud en zorgt voor een goed en veilig schip. Je bent gastvrij en behulpzaam. Je werkt dagelijks op de schepen en onderhoud deze. Je werkt mee met het klaarzetten van de party’s/ rondvaarten. Je bent een echte allrounder, gedreven, begint uit je zelf, wacht niet af en bent vooral ondernemend. Tevens zorg je dat je met je collega’s het eerste gezicht bent van de organisatie. Reden vacature Uitbreiding activiteiten en versterking van het team. Vereisten • Vaarbewijs Groot (GVB) • Marifoon certificaat • Radar patent Wij • Rijbewijs zijn B (liefst op ook zoek E) naar: • Je bent een “werker” • Geen 9 tot 5 mentaliteit • Technisch onderlegd • Verantwoordelijkheid voor het schip en een veilige vaart • Springt bij waar nodig • Enthousiast en opgewekt • niet onbelangrijk, een beetje humor Wij bieden • Een leuk jong team dat werkt aan “Partyservice Nederland”. • Afwisselend werk op verschillende schepen • Een salaris conform CAO en inhoud van de functie Nieuwbouw tanker Afmetingen Aantal tanks Bouwjaar 135 x 11.15 x 3.70 11 / 4025m³ 2023 SHIPVISION Cadensia Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor 110 x 11 x 2.82 2.342 1958 Skl, 1.320 Pk, Bj. 1992 (61.728 uur) SHIPVISION Wil jij deze baan? Ben jij die gedreven collega die wij zoeken? Wil jij werken bij een groeiend bedrijf dat constant in beweging is en een informele werksfeer heeft? Stuur een korte sollicitatie met jouw cv naar Pauke Koens via e-mailadres pz@partyservice.nl en wie weet nodigen wij je uit op gesprek! Soort dienstverband: Fulltime, Parttime, Bepaalde tijd, Freelance/ZZP, Onbepaalde tijd VACATURE Werkschema: Flexibel werkrooster Ervaring: Als schipper: 5 jaar (gewenst) Licentie/certificaat • GVB (Vereist) • Marifoon certificaat (Vereist) • Radar patent (Vereist) Wij zijn óók op zoek naar: Wil jij werken bij de gezelligste Stuurman, partyschepen matroos, van Rotterdam? Stuur een mail naar pz@partyservice.nl leerling matroos, of kijk voor meer informatie kok en bediening op werkenbijpartyservicenederland.nl. medewerker Wij zijn op zoek naar: WWW.PARTYSERVICE.NL | 0187 - 642090 - Schipper - Stuurman - Matroos - Leerling matroos - Kok - Bediening medewerker Solliciteren Wil jij werken bij de gezelligste partyschepen van Rotterdam? Stuur een mail naar pz@partyservice.nl of kijk voor meer informatie op werkenbijpartyservicenederland.nl. MPS Brandaris | MPS de Ameland | MPS Marlina | MPS Gemini 1 | MPS Gemini 2 | Parel van de Maas STAP OVER VOOR 31 DECEMBER 2022 WWW.PARTYSERVICE.NL | 0187 - 642090 MPS Brandaris | MPS de Ameland | MPS Marlina | MPS Gemini 1 | MPS Gemini 2 Imago Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor SHIP VISION B.V. Merwestraat 4a 4251 CR Werkendam info@shipvision.nl 80 x 8.20 x 2.67 1.165 1959 Cummins Qsk 19, 811 Pk, Bj. 2020 Wijkerzand Afmetingen Tonnage Bouwjaar Hoofdmotor Telefoon: +31 (0) 183 50 54 33 Jan Ruijtenberg: +31 (0) 651 14 53 39 Dolf Cornet: +31 (0) 646 92 12 80 Johanna v/d Werken: +31 (0) 648 52 98 50 103 x 9.50 x 3.17 2.151 1988 Caterpillar 3512 CCR2, 1.300 Pk, Bj. 2018 Volg ons op IS UW ZORGVERZEKERING VOOR 2023 AL GEREGELD? VOOR DE MARITIEME SECTOR VOORDELEN OP EEN RIJ • UITGEBREID AANVULLEND VERZEKERINGSPAKKET waaronder vergoeding van het wettelijk eigen risico (€385,00 per jaar in 2023) door uw werkgever als gevolg van cao-afspraken. Informeer bij uw werkgever. • PREMIEKORTING OP AANVULLENDE VERZEKERING Tot 65% voor zeevarenden (afhankelijk van aanvullende verzekering), wal-medewerker en gezinsleden krijgen een korting van 30%. • MOGELIJKHEID TOT GESPREID EN VOORUIT BETALEN WETTELIJK EIGEN RISICO 1 2 3 STAP 1 Ga naar www.azvz.nl en klik in het linkermenu op ‘aanvraagformulier AZVZ’. STAP 2 Vul je gegevens in. STAP 3 AZVZ regelt de rest met de overstapservice. GOED OM TE WETEN • AZVZ richt zich specifiek op de maritieme sectoren. • AZVZ heeft geen winstoogmerk. • Je bepaalt zelf om wel of niet over te stappen naar AZVZ; overstappen is namelijk niet verplicht. Ga voor meer informatie naar www.azvz.nl of bel naar 020 - 586 66 66

22 november 2022 11 Rijk steunt voorstel brug Rotterdam De kans op een derde stadsbrug in Rotterdam is flink toegenomen. Het rijk betaalt 634 miljoen euro. Dat is de helft van de verwachte kosten. Dat hebben de minister Mark Harbers en staatssecretaris Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) en minister De Jonge (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) maandag 14 november bekendgemaakt. De brug over de Nieuwe Maas, die net beneden de Van Brienenoordbrug (tussen Kralingen en IJsselmonde) moet komen, is een van de projecten waarvoor het kabinet in het coalitieakkoord 7,5 miljard euro had vrijgemaakt om nieuwe woonwijken bereikbaar te maken. Nautisch onveilig De brug wordt door de binnenvaart gevreesd aangezien de rivier daardoor nautische onveilig wordt. Door de bocht hebben schepen ter plekke meer ruimte nodig. Pijlers in de vaarweg staan dan in de weg. Ook Rijkshavenmeester René de Vries is tegen een brug. Hij pleitte vorige maand bij de gemeenteraad voor een tunnel. “Nautisch onderzoek van Marin leidt tot de conclusie dat de huidige onderzochte brugvariant nautische veiligheidsrisico’s met zich mee brengt en deze niet veilig en vlot te passeren is.” Bewoners aan weerszijden van de Nieuwe Maas zijn eveneens tegen het plan. Ze zijn wel voor een extra oeververbinding tussen noord en zuid, maar willen een tunnel. Dat was ook het advies van het Omgevingsberaad, waarin onder meer Koninklijke Binnenvaart Nederland zitting heeft. Het Rotterdamse stadsbestuur koos echter onverwacht voor een brug, omdat die minder geld kost. Voor een tunnel zou de financiering niet rondkomen, vreesde verantwoordelijk wethouder Vincent Karremans (VVD). Hij onderhandelde met Den Haag om geld binnen te halen voor de brug. 1,3 miljard euro De nieuwe brug kost naar verwachting bijna 1,3 miljard euro. De helft komt van het rijk. Rotterdam betaalt zelf 30 procent: circa 400 miljoen euro. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag draagt 20 procent bij: zo’n 200 miljoen euro. De planning is dat de brug in 2035 klaar is. Die krijgt naast rijstroken voor auto’s en fietspaden een tramverbinding tussen Kralingse Zoom en Zuidplein. In de tunnelvariant zou er een metrolijn komen. De brug maakt dele uit van meerdere maatregelen ter verbetering van de bereikbaarheid in de regio Rotterdam. Die zijn volgens de gemeente, de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en van Binnenlandse Zaken, de Provincie Zuid-Holland en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag nodig om meer woningbouw mogelijk te maken en voor een verdere ontwikkeling van Rotterdam-Zuid. Overleg met binnenvaart De Rotterdamse wethouder Karremans is blij met de uitkomst. “We willen huizen bouwen, mensen aan het werk helpen, de universiteit en hogeschool dichterbij brengen en Rotterdammers snel en makkelijk door de stad laten bewegen. Dat gaan we hiermee allemaal mogelijk maken.’ De plannen moeten nog worden goedgekeurd door de gemeenteraad. Die zal er naar verwachting in de eerste helft van 2023 over beslissen. Als de raad positief beslist, kunnen de plannen daarna verder worden uitgewerkt. Dan komt er ook een ‘participatietraject met bewoners, ondernemers en de binnenvaartsector’, belooft het gemeentebestuur. Vorig jaar won Margriet Geluk. Wie wordt haar opvolger? (foto Havenvereniging Rotterdam) WIE WORDT HET NIEUWE JONG HAVENTALENT? Wie wordt het nieuwe Jong Haventalent van Rotterdam? Op 28 november worden de kandidaten bekendgemaakt. De winnaar wordt op 21 december, op de Dag van de Haven, gekozen. Havenvereniging Rotterdam en het Jong Haventalent van 2022, Margriet Geluk, zijn op zoek naar een opvolger. De Supply Chain Engineer van binnenvaartcoöperatie NPRC zette zich dit jaar in om meer ‘digiboys en -girls’ enthousiast te maken voor een carrière in de haven. Dat deed ze met veel plezier. Ze kreeg de kans om zich te ontwikkelen en de Rotterdamse haven nog beter te leren kennen. Ook ontmoette ze toonaangevende mensen in de havenwereld en was ze een veelgevraagde gast op evenementen. Jong Haventalent word je niet zomaar. Voor het selectieproces moet het potentiële talent zich eerst bewijzen voor een vakkundige jury. Daarin zit onder meer Margriet zelf. EEMSHAVEN VIERT IN 2023 50-JARIG BESTAAN Lijdia Pater verlaat KBN Lijdia Pater verlaat Koninklijke Binnen vaart Nederland. Ze begint op 1 januari als senior adviseur maritiem bij ingenieurs bureau Movares Water. Pater werkte achttien jaar bij het CBRB. Ze was onder meer secretaris technische en nautische zaken. Het laatste jaar voor de fusie met BLN- Schuttevaer afgelopen april was ze waarnemend directeur en sinds de fusie adjunct-directeur van Koninklijke Binnenvaart Nederland. Ruim twaalf jaar was Pater ook werkzaam als secretaris van de Nederlandse Vereniging van Binnenhavens. Als senior adviseur maritiem bij Movares Water wil Pater met haar kennis en ervaring bijdragen aan grote maatschappelijke opgaven, met name Een vreemde Chinese eend in de bijt op het gebied van leefbaarheid en mobiliteit. Op de NVB-website zegt ze: “Mijn nieuwe baan betekent geen afscheid van de binnenvaart en havens, waarin, waarmee en waarvoor ik zoveel jaren en met zoveel liefde werkte. Ik zie er naar uit om samen te werken met de partners in mijn netwerk en gezamenlijk duurzaam het verschil te maken.” In 2023 bestaat de Eemshaven vijftig jaar. Op woensdag 7 juni 1973 opende de toenmalige koningin, Juliana, de Groningse haven. De haven heeft sindsdien een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Om dat en het jubileum te vieren worden er volgend jaar diverse festiviteiten georganiseerd, kondigt Groningen Seaports aan. Zo wordt op zaterdag 10 juni 2023 een open dag gehouden in de Eemshaven. Gedurende deze dag is er gelegenheid om de Eemshaven en de daar gevestigde bedrijven te bekijken en zijn er allerlei activiteiten. DOOR CEES DE KEIJZER De in Nederland onbekende CULines, waarvan CU staat voor China United, opereert sinds 2005 als intra-Azië specialist. Met 90.900 TEU en 35 schepen staat de rederij 20e op de ranglijst. Hun schepen kwamen nooit in Rotterdam, totdat in 2021 de bakens werden verzet en men een 14-daagse trafiek op Europa begon. In vergelijk met de gevestigde megarederijen zijn de schepen van bescheiden formaat, maar kennelijk zijn de lucratieve vrachtprijzen aantrekkelijk genoeg om zich ook op het Azië-Europa vervoer te richten. Hun schepen worden niet op de Maasvlakte gelost en geladen, maar bij Matrans in de Alexanderhaven. De terminal is onderdeel van de Matrans Group van havenondernemer Hans Vervat, die de terminal in 2019 overnam van het Zweedse SCA Logistics. Het betreft een terrein van 34 hectare met 70.000 m² aan opslagloodsen en 1100 meter diepwaterkade. Ooit was daar de containerterminal van Sealand en zo komen er nu opnieuw grotere containerschepen. De Ren Jian 15 kwam 2010 in de vaart en heeft capaciteit voor 4.380 TEU. Het schip is 260 bij 32,30 meter en had bij binnenkomst een diepgang van 11,60 meter. Het in het op Hainan gelegen Haikou geregistreerde schip haalt 20 knopen. Een van de laadhavens was Ningbo- Zoushan, dat al enkele jaren te boek staat als de grootste haven ter wereld. De tegenover elkaar gelegen havens fuseerden in 2016 en hadden in 2021 een ladingdoorzet van 1,22 miljard ton, wat ruim tweeënhalf keer zoveel is als de jaarlijkse overslag in Rotterdam. (foto Cees de Keijzer) Wereldschepen Deze rubriek wordt verzorgd door leden van de Rotterdam Branch, een afdeling van de World Ship Society. www.wssrotterdam.nl

Binnenvaartkrant