Views
3 months ago

2022-19 Special STL Kalkar 2022

  • Text
  • Shipping technics logistics
  • Stl kalkar 2022
  • Binnenvaart vacatures
  • 2022
  • Stl kalkar
  • Binnenvaartkrantnl
  • Rotterdam
  • Kalkar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • September
  • Binnenvaart

22

22 Special STL Kalkar 2022 13 september 2022 YOUR COMMITMENT IS OUR DRIVE Vanwege uitbreiding van onze activiteiten is Bruinsma Freriks Transport op zoek naar dubbelwandige tankschepen van 1000-5000t om onze vloot te versterken. Wij zijn actief in het transport van minerale oliën, bulkchemie, fuelcomponenten en biobrandstoffen. Ons vaargebied is Nederland, België, Frankrijk en de Rijn (met zij-rivieren en kanalen). Tevens is BFT Tanker Logistics bv actief betrokken bij duurzame initiatieven zoals Vaporsol en de initiatiefnemer voor het project “Don Quichot”, die voor Greenpoint Rotterdam ingezet zal worden. Gelieve contact op te nemen met Johann de Koning op +31 786 299 490 of +32 473 960 763. BFT TANKER LOGISTICS BV • Lindtsedijk 30 • NL - 3336 LE Zwijndrecht TEL +31 786 299 490 • WEB www.bftrans.nl VERKOOP INSTALLATIE REPARATIE SERVICE 24/7 Distributeur van: HUMPHREE TRIM- & STABILISATIESYSTEMEN Julianastraat 1, 3331 XG Zwijndrecht T +31 (0)78 6192003 info@dcsint.nl www.dcsint.nl Kwaliteitsschepen uit Groningen 050 - 369 21 00 info@gsyard.nl www.gsyard.nl BINNENKORT Binnenvaartkrant 27 september 2022 Special: Holland Fisheries Event Reserveer nu uw advertentie! binnenvaartkrant.nl/adverteren sales@binnenvaartkrant.nl 010-4140060

13 september 2022 Special STL Kalkar 2022 23 “Spannend en veelzijdig werk” Jonas Geissler aan het werk in de haven van Bamberg. (foto bayernhafen) ENQUÊTE OVER DE DONAU Wat gaat goed op de Donau en waar zijn verbeteringen mogelijk? Dat wil de Oostenrijkse vaarwegbeheerder viadonau weten van gebruikers van de vaarweg. Tot 31 december 2022 kunnen binnenschippers meedoen aan een online enquête op de website: www.viadonau.org. Viadonau wil onder meer weten wat schippers en verladers vinden van de beschikbaarheid van de Donau, de schuttingen en de kwaliteit van de informatieservice DoRIS. LASERS BRENGEN RIJNBEDDING IN KAART De Duitse vaarwegbeheerder heeft laserscans en luchtfoto’s van de Midden-Rijn gemaakt ter voorbereiding van de vaargeulverdieping. Ze worden gebruikt om 3Dmodellen te maken. Door het lage water kan de vaarwegbeheerder meer data verzamelen dan normaal. De Duitse binnenhavenbond BöB lanceerde enkele maanden geleden een ‘havenpracticum’ om politici te laten ervaren hoe het er in een binnenhaven aan toe gaat. In Bamberg heeft parlementariër Jonas Geissler (CSU) onlangs een dag meegelopen in de haven. Hij sloeg onder meer containers over en belaadde een binnenschip. “Ongelofelijk spannend en veelzijdig”, oordeelde hij na afloop. “Dan merk je pas hoeveel goederen wij milieuvriendelijk via het water kunnen vervoeren. Ik ga me ervoor inzetten dat we dit in de toekomst nog meer doen.” Joachim Zimmermann, directeur van havenbedrijf bayernhafen en voorzitter van de BöB, is blij over het enthousiasme van de parlementariër. “Wij wilden Jonas Geissler laten zien dat de haven niet alleen een ankerplaats is voor schepen, maar ook een knooppunt van transportketens. Een motor voor de regionale economie en de energietransitie.” Als herinnering aan zijn ‘stage’ in de haven kreeg Geissler een oorkonde. Er kunnen nu gebieden in kaart worden gebracht die anders niet toegankelijk zijn. Dat levert belangrijke informatie op voor het modelleren van de rivierbedding. De bedding wordt met lasertechnologie punt voor punt ‘afgetast’. Als het 3D-model klaar is, kan het WSA Rhein er het project verder mee voorbereiden. Tussen St. Goar en Budenheim moeten over een afstand van 50 kilometer zes ondieptes worden weggewerkt. Dan kunnen schepen bij lage waterstanden tot 250 ton meer lading vervoeren. In de herfst start op een deel van de Rijn een pilot met het aanbieden van diepte-informatie aan schippers. Dat zou de binnenvaart in tijden van laagwater kunnen helpen. Verder wordt het inrichten van een ‘laagwater corridor’ op de Midden-Rijn onderzocht. Hierbij wordt de vaar geul niet over de gehele breedte verdiept, maar slechts voor 50 tot 80 procent. Volgens onderzoekers van de Bundesanstalt für Wasserbau (BAW) volstaat dit bij laagwater – al helemaal voor eenrichtingsverkeer. STAND 211 OMRU SCHEEPSRAMEN LEVERT: • Kwaliteitsramen die voldoen aan alle geldende normen; • Standaard profielen én geïsoleerde profielen; • Vaste ramen, schuiframen, buitenklap of binnenklap; • Enkel glas, isolatieglas, noise reduction glas. NU OP DE BEURS SOLARLUIKEN De eerste luiken met zonnepanelen BEZOEK ONS TIJDENS DE SHIPPING-TECHNICS LOGISTICS-KALKAR. WANNEER? 27 EN 28 SEPTEMBER 2022 STANDNR. 157 HET BESTE ZICHT OP SERVICE, KWALITEIT EN INNOVATIE Bij deze hoogwaardige aluminium scheepsramen krijgt u standaard de allerbeste service. Daar zorgen onze vakspecialisten voor. Zij begeleiden uw opdracht met veel aandacht en zorg en informeren u van begin tot eind over de voortgang. OFFERTE AANVRAGEN? Kijk op www.omruscheepsramen.com/offerte SCHEEPSLUIKEN STUURHUTTRAPPEN LUIKENWAGENS RADARMASTEN GANGWAYS www.blommaertalu.COM Kelvinweg 12a, 6101 WT Echt (Afstand vanaf Maasbracht 2 km) Telefoon: +31(0) 475 58 04 88 E-mail: info@omruscheepsramen.com Of kijk op www.omruscheepsramen.com Stokerijstraat 35 2110 Wijnegem, BE Ophemertstraat 42 3089 JE Rotterdam, NL T. +32 (0)3 353 26 89 I. info@blommaertalu.be

Binnenvaartkrant