Views
3 months ago

2022-19 Special STL Kalkar 2022

  • Text
  • Shipping technics logistics
  • Stl kalkar 2022
  • Binnenvaart vacatures
  • 2022
  • Stl kalkar
  • Binnenvaartkrantnl
  • Rotterdam
  • Kalkar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • September
  • Binnenvaart

20

20 Special STL Kalkar 2022 13 september 2022 RP Tankschiffahrt AG We verwelkomen je graag in ons team! Wie zijn wij? We beschikken over een vloot van een 16-tal tankschepen met draagvermogens tussen de 2500 en 4200 ton. De schepen zijn uitgerust voor het vervoer van minerale oliën. Wie zoeken we? We zoeken kapiteins voor wie varen op de Rijn een uitdaging is. Kapiteins voor wie het werk op het water vrijheid en afwisseling betekent in combinatie met verantwoordelijkheid nemen. Nautische Crew gezocht! Geef A-ROSA een gezicht en word deel van ons team op de Rijn. Als kapitein, navigator, stuurman of matroos: aan boord van de A-ROSA cruisevloot verbinden onze teamgeest, passie en vooral het verlangen naar het schip - “Schöne Zeit”. Meer informatie op www.a-rosa.de/karriere of tel.: +41 81 - 254 38 50 A-ROSA Reederei GmbH • Kasernenstr. 92 • CH-7000 Chur • jobs@a-rosa.de Heb je groot vaarbewijs, Rijn- & Radarpatent en ADN-certificaat? Heb je een ADN C-certificaat? Nog beter! Spreek je goed Duits of Engels en heb je ervaring in de tankvaart? Dan ben je diegene die we zoeken! Wat bieden we? We bieden jou een plek waar je mening gewaardeerd wordt en je impact kan hebben. Wij bieden een compleet pakket met Zwitserse arbeidsvoorwaarden. We vergoeden o.a. jouw menage- en jouw reisgeld. We zorgen dat je je verder kan ontwikkelen en leiden je op. Wil je meer informatie? Mail gelijk je vragen en gegevens naar: jobs@rptag.ch SET SAIL for f o r your y o u r careera r Set sail for a new career with Viking Steuern Sie mit Viking Cruises in eine ERFOLGREICHE ZUKUNFT Viking is the market leader in the river cruise industry and continues to Viking Cruises, der Marktführer der Flusskreuzfahrtbranche, setzt add to its fleet each year. Join the Viking family now and experience for seinen erfolgreichen Expansionskurs ungebremst fort. Die Vikingyourself why we are proud to have the most loyal and long-standing crew Familie wartet auf Sie! in the industry. For KAPITÄN our river oder ships SCHIFFSFÜHRER we are looking to fill (m/w) the following positions: CAPTAIN or 1st/2nd OFFICER We are also pleased to consider applications from the freight or tanker shipping Bei Eignung industry. werden Sie für die neue Aufgabe intensiv geschult. New Bewerben hires will Sie receive sich extensive noch heute training unter: for vikingcareers.com their position. Apply today: vikingcareers.com

Special STL Kalkar 2022 13 september 2022 21 Shipping Technics Logistics 2022 SPECIAL Binnenvaartkrant 27 - 28 september Duits-Nederlandse vakbeurs voor de binnenvaart Messe Kalkar | shipping-technics-logistics.de Binnenvaartwereld ontmoet elkaar op 27 en 28 september in Kalkar Netwerk en kennis vergroten op Shipping Technics Logistics Op dinsdag 27 en woensdag 28 september vindt in Kalkar de jaarlijkse vakbeurs Shipping Technics Logistics plaats. Op beide dagen presenteren circa 130 (voornamelijk) Duitse en Nederlandse bedrijven zich met hun producten en diensten. De nieuwste trends en innovaties in de maritieme branche zijn verzameld aan de oever van de Rijn. Er worden circa 5.000 bezoekers verwacht. Scheepseigenaren, -bouwers, (toe)leveranciers, logistiek dienstverleners en vertegenwoordigers van havens, vaarwegbeheerders en brancheorganisaties ontmoeten elkaar op de enige binnenvaartbeurs van Duitsland. Ze ontmoeten op Shipping Technics Logistics nieuwe en bestaande relaties en kunnen zodoende hun netwerk en kennis vergroten. Er zijn diverse interessante presentaties over nieuwe technieken en ontwikkelingen. Messe Kalker heeft alles in huis voor een geslaagde beurs. Zowel voor exposanten als bezoekers. Met het all-inclusive concept zijn het eten en drinken gratis. In het hotel kunnen mensen tegen gereduceerd tarief overnachten. Op dinsdagavond staat de traditionele en populaire beursborrel: Dock & Rock gepland. Opening De opening wordt dinsdagochtend 27 september verricht door Achim Wehrmann. Hij is Hoofd van de afdeling Scheepvaart van het verkeersministerie. Het bondsministerie voor Vervoer en Digitale Infrastructuur is net als voorgaande jaren met een eigen stand vertegenwoordigd op de beurs, waar informatie wordt gegeven over vaarwegen, wetgeving en subsidieregelingen. Aansluitend volgt een rondleiding over de beurs, begeleid door Ragnar Schwefe van het Verband für Schiffbau und Meerestechnik. ’s Middags is de uitreiking van de Innovatieprijs voor de Binnenvaart, een initiatief van verzekeraar Allianz Esa. Veiligheid, laagwater, waterstof en 3D-printen Op het programma staat verder onder meer een bijeenkomst van het Platform Zero Incidents. Ook het (BMVI) zal weer met een stand vertegenwoordigd zijn. Het Expertenforum Niedrigwasser bespreekt de oorzaken en gevolgen van het laagwater, hoe de (foto’s Messe Kalkar) overheden ermee omgaan en welke maatregelen voor de toekomst worden overwogen. Tijdens een andere sessie wordt gediscussieerd over toepassing van waterstof als brandstof. Een specialist op het gebied van 3D-printen geeft een presentatie over hoe deze techniek een oplossing kan bieden voor leveringsproblemen bij onderdelen. Gratis toegang Shipping Technics Logistics vindt plaats in Messe Kalkar, onderdeel van Kernwasser Wunderland Freizeitpark. De beurs is op dinsdag 27 september (van 11.00 tot 19.00 uur) en woensdag 28 september (van 11.00 tot 17.00 uur). Kijk voor meer informatie op www.shipping-technics-logistics.de. Daar kunnen bezoekers ook een gratis toegangsbewijs bestellen. Duitsland wil door met subsidie programma voor vloot modernisering Het Duitse subsidieprogramma voor vlootverduurzaming lijkt een succes. Er is al 31,8 miljoen euro toegekend voor diverse projecten. Schippers en rederijen hebben staatssteun aangevraagd voor onder meer hybride aandrijvingen, elektrische aandrijvingen voor passagiersschepen en brandstofcellen. In Duisburg hebben parlementariërs en ambtenaren van het verkeersministerie onlangs samen met sectorvertegenwoordigers overlegd hoe het in de toekomst verder zou moeten gaan met de subsidieregeling. Er moet rekening worden gehouden met de aangescherpte Europese wet voor staatssteun en de taxonomieverordening, een EU-breed classificatiesysteem op basis waarvan investeerders en bedrijven kunnen beoordelen of economische activiteiten duurzaam zijn. Volgens beide regelingen mogen vanaf 2026 alleen nog technologieën gesubsidieerd worden die leiden tot nul emissie. Voor de binnenvaart zou dit een tegenslag zijn. Synthetische brandstoffen zouden niet meer gesubsidieerd mogen worden. Brandstofcellen en elektrische aandrijvingen wel, maar die zijn volgens scheepsbouwdeskundigen pas over tien tot vijftien jaar rijp voor serieproductie en dan dus ook pas betaalbaar. De internationale riviercommissies, het bedrijfsleven en EU-vertegenwoordigers onderhandelen nu over de mogelijkheden en de aanpak. Het doel is rekening te houden met de levenscyclus van schepen. Niet ‘nul aan de pijp’ zou hierdoor maatgevend worden, maar wel nul emissies gedurende de hele waardeketen. Scheepseigenaren zouden daardoor weer meer alternatieven krijgen.

Binnenvaartkrant