Views
5 days ago

2022-16

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Rijn
  • Maas
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Eerste
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Augustus
  • Onze
  • Jaar

6 Na een leven van

6 Na een leven van doorzetten en niet opgeven, heb je nu toch op moeten geven. Dankbaar voor al hetgeen hij voor ons betekend heeft delen wij u mede dat van ons heengegaan is mijn lieve man, onze vader, schoonvader en allerbeste opa Gerard van de Runstraat echtgenoot van Johanna van de Runstraat-Meijer * Nijmegen, 20-06-1941 † Roermond, 18-07-2022 Kicker KLEINE ADVERTENTIE MET EEN VERZOEK, AANBOD OF MEDEDELING Vaart u regelmatig via de Kreekraksluizen? Pik daar dan een exemplaar van de Binnenvaartkrant mee. Ook nu er geen sluispersoneel meer is, ligt de krant daar voor u klaar ! 2 augustus 2022 Kicker plaatsen? Mail naar klantenservice@binnenvaartkrant.nl of geef uw tekst op via onze website BEMANNING NODIG? Gerwil Crewing Letland SIA biedt u per direct aan : (licht)matroos/ goede condities. Email: office.nl@gerwil.com, T. 0527-690032 Maasbracht Johanna van de Runstraat-Meijer Maasbracht Marion en Ed Braamkolk-van de Runstraat Naomy en Rob Morena en Steye Jarno Maasbracht Wim en Suzanna van de Runstraat-Hermus Ingo Lilo m/s Via-Recta 1965-2000 Correspondentieadres: Kruchterstraat 5, 6051 CA Maasbracht. De plechtige uitvaartdienst heeft plaatsgevonden op vrijdag 22 juli om 11.00 uur in de parochiekerk Sint-Gertrudis, gelegen aan het Kerkplein te Maasbracht. Aansluitend is Gerard begraven op Algemene begraafplaats gelegen aan de Veerweg te Maasbracht. Wegens uitbreiding gezocht: Volmatroos/ Stuurman. 14 op 14 af. Kost en reizen vrij. L.n.o.t. Ned. condities. Tel. 06-11103070 Of mail. Jvdb1966@hotmail.com Werken als RONDVAARTSCHIPPER in Amsterdam? Fulltime partime, oproep of ZZP Gezelligheid gegarandeerd pz@blueboat.nl 020-6791370 Te Koop TELESCOPISCHE SPUDPALEN Beste kwaliteit prijs ! Tot 25 m onder het schip uit ! www.botermantechniek.nl T: 06 54 28 7373 Filipijns óf Roemeens personeel beschikbaar Johnny Saija Tel. 06 52 68 82 52 WWW.ALFURU.COM PONTON ROMA TE HUUR / TE KOOP Lengte 41.60m Breedte 9.50m Diepte 3.25m Laadvermogen 1051.966 TON Het ponton is uitgerust met 2 hydraulische spudpalen van 11 meter (450 mm x 15 mm) en een 40kva generator. Het is tevens voorzien van een 360graden van Tiem boegschroef, 250kw type Daf ws315. Meer informatie? Bel: 06-53665906 Wir suchen für unser Schifffahrtsunternehmen Deutschsprachige Schiffsführer mit Rheinpatent, Steuerleute mit Patent Donau/Elbe und Matrosen mit/ohne ADN für Schichtfahrten 21/21. Englisch/NL Kenntnisse sind willkommen. Info/Bewerbung/CV: info@scan-lux.com Formular: www.scan-lux.com Tel: +352 621 709 263 TE KOOP GEVRAAGD Aggregaten, Scheepsmotoren etc. Ook loop en sloop motoren. Defecten geen probleem. E: vemodieselmotoren@live.nl T: 0031 - 6551 868 23 Kwaliteitsschepen uit Groningen 050 - 369 21 00 info@gsyard.nl www.gsyard.nl Rhein-Main-Donau Schifffahrtsagentur GmbH Vermittlung von Lotsen und Ablösern in der Binnenschifffahrt Wir bieten Ihnen selbständige Kapitäne an und suchen Kapitäne die auf selbständiger Basis arbeiten möchten. Neue Adresse: Dyckerhoffstr. 16, 55276 Oppenheim Neue Festnetznummer: 0049 1715482268 Faxnummer: 0049 61335799044 Kontakt: rhein-main-donau@t-online.de REDERIJ HOOYMANS V.O.F. Ben jij op zoek naar een baan als matroos dan hebben wij de juiste baan voor jou! Bij Rederij Hooymans zijn wij op zoek naar enthousiaste mensen, die willen werken in een leuk teamverband. Wij vervoeren zand en grind. Ons vaargebied betreft de Maas, Waal en Brabantse kanalen. Wij zijn een erkend leerbedrijf, bij voldoende ervaring te hebben opgedaan bieden wij je doorgroei mogelijkheden aan voor de functie schipper. Waarom werken bij rederij Hooymans : • 5 daagse werkweek, de weekenden vrij; • werken in een enthousiast team; • doorgroeimogelijkheden; • wij betalen jouw opleiding; • pensioen opbouw; • reiskostenvergoeding. Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten over deze functie? Frank Hooijmans 0655195014 frank@rederijhooymansvof.nl www.rederijhooymans.nl COLOFON Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 23.000 kranten, verspreid in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk op ca. 650 plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Een uitgave van Riomar BV Uitgever: Michel Gonlag Verspreidpunten U kunt onze ca. 650 verspreidpunten vinden op www.binnenvaartkrant.nl Adres ‘s-Gravenweg 37B 2901 LA Capelle aan den IJssel +31(0)10 414 00 60 klantenservice@binnenvaartkrant.nl Redactie, Nieuws redactie@binnenvaartkrant.nl Martin Dekker - Hoofdredacteur +31(0)6-22871516 Michel Gonlag - Eindredacteur +31(0)6-53244445 Sarah De Preter - Redacteur +31(0)6-22701893 Klantenservice, Administratie, Boekhouding Mariska Doornkamp - Administratief medewerker Sales, Advertenties, Marketing sales@binnenvaartkrant.nl Ken Rijkers - Commercieel manager Rica Adjis - Accountmanager Vormgeving vormgeving@binnenvaartkrant.nl Colinda van Iperen Liene Jouwsma-Tomase Varina Kammeraat Drukwerk Koninklijke BDUprint BV www.binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartvlog.nl Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de KvK te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. Dat geldt voor de volledige inhoud van zowel de papieren als de online versie van deze editie. Het auteursrecht berust bij Uitgeverij Riomar en/ of de betreffende auteurs en fotografen. www.vlootschouw.nl BINNENVAARTCIJFERS www.binnenvaartcijfers.nl Personeel nodig? Plaats een vacature Uw vacature in de krant én twee weken online! binnenvaartkrant.nl QUALITY - SERVICE INNOVATION - SUSTAINABILITY THE POWER TO TURN YOUR WORLD 360° Nanengat 17 • 3356 AA Papendrecht +3178 615 22 66 • info@veth.net

2 augustus 2022 7 Onderzoek van Panteia toont afhankelijkheid binnenvaart aan Knelpunt Grave is toe aan tweede, grotere kolk Het sluiscomplex in Grave is door zijn enkele sluiskolk zeer kwetsbaar voor storingen en congestie. Door zijn geringe afmetingen is het bovendien een knelpunt voor grote schepen op de Maascorridor. Dat concludeert Panteia in het Onderzoek naar de economische meerwaarde van een tweede sluiskolk bij Grave voor de gehele Maascorridor. Het onderzoeksbureau beveelt aan die tweede kolk te bouwen én dat te combineren met de renovatie van de Stuw Grave, die gepland staat voor 2028. Door de twee projecten samen uit te voeren is een beter totaalontwerp van het sluis- en stuwcomplex mogelijk én kan op kosten worden bezuinigd. Laagwaterperiode Klasse Vb-schepen en schepen met een diepgang groter dan 3,20 meter moeten via het Maas-Waalkanaal omvaren. Sluis Grave is het enige kunstwerk op de Maasroute tussen Moerdijk en Luik die zij niet kunnen passeren. Daar komt bij dat het sluizencomplex in Grave in het Nederlandse vaarwegennetwerk een zeer belangrijke functie heeft, geeft Panteia aan: “Bij functieuitval op de Waal of op het Maas-Waalkanaal, wordt een groot gedeelte van het scheepvaartverkeer in relatie tot Limburg en Luik omgeleid via sluis Grave. Dit verschijnsel doet zich voor tijdens elke laagwaterperiode.” De actuele situatie is nog ernstiger, zoals elders in deze krant is te lezen. Sluis Weurt is momenteel volledig gestremd: de westkolk al een poos door reparatie en de oostkolk is sinds 21 juli ook dicht wegens het lage water. Langere wachttijden Analyse van Panteia wijst uit dat de wachttijden in laagwaterjaar 2018 gemiddeld bijna 54 minuten duurden, ruim boven de norm. De verwachte toename van extreem laag water en de groeiende Vorige week lagen er veel schepen te wachten bij de sluis. (foto Jeroen Strijker / ms Loreley) binnenvaartvolumes op de noord-zuidtak van de Maas versterken de noodzaak voor een tweede sluiskolk. Anders loopt de gemiddeld wachttijd in 2050 op tot 1 uur 25 minuten (bij lage economische groei) of zelfs 6 uur 19 minuten (bij hoge economische groei). Panteia pleit daarom voor de bouw van een tweede kolk. Als die minimaal 200 bij 18 meter groot wordt, kunnen klasse Vb-schepen in de toekomst zonder te ontkoppelen de volledige Maasroute bevaren. “Door het aanleggen van een tweede sluiskolk ontstaat dan ook een robuuste situatie, zelfs ten tijde van extreem laagwater op de Waal. Ook wordt de kans op totale uitval van het sluiscomplex gereduceerd.” Binnenvaartorganisaties samen op koers Bureau Voorlichting Binnenvaart Als voorlichtingsbureau fungeert het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) als dé raadgever over de binnenvaart. Dagelijks wordt het BVB gebeld met uiteenlopende verzoeken en vragen vanuit verschillende hoeken. Waaronder over logistieke onderwerpen, het werken in de binnenvaart en vraag om promotiematerialen. Contactgegevens: info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl 010 412 9151 www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart EICB levert onafhankelijk onderzoek en advies op diverse innovatiegebieden, waaronder digitalisering en vergroening. Ook is het team actief binnen meerdere internationale onderzoeks- en beleidsprojecten die bepalend zijn voor de toekomst van de binnenvaartsector. Contactgegevens: info@eicb.nl 010 798 9830 www.eicb.nl Bureau Telematica Binnenvaart Bureau Telematica Binnenvaart (BTB) is het onafhankelijke kennis- en ontwikkelcentrum op het gebied van ICT rondom binnenvaart, vaarwegen en logistiek. Daarbij gaat het naast ICT ook over telematica, automatisering, mobiele communicatie en datagebruik. Contactgegevens: bureau.telematica@binnenvaart.org 010 206 0606 www.binnenvaart.org

Binnenvaartkrant