Views
1 week ago

2022-13

  • Text
  • Binnenvaartkrantnl
  • Schip
  • Shipping
  • Twee
  • Meter
  • Binnenvaart
  • Onze
  • Jaar
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Juni

26 21 juni

26 21 juni 2022 Wij verzorgden de afbouw voor mts Monaco en wensen Marbia Shipping veel succes en een behouden vaart! Foto: Media Creators Nieuwbouw Specialist in ontwerp, engineering en bouw van luxe riviercruise schepen. Custom-built en innovatief. Refit Efficiënt en duurzaam. Upgraden van inzetbaarheid, voor een toekomstbestendig schip. Reparatie Adequate oplossingen om continuïteit te waarborgen. Snelle service met aandacht voor kwaliteit. Havenstraat 7 | 3372 BD Hardinxveld-Giessendam T +31 (0)184 - 676 140 E info@breejen-shipyard.nl breejen-shipyard.nl Wij feliciteren familie Braeckman met MTS MONACO en wensen hen en bemanning een behouden vaart OSO. Sterk staaltje vakmanschap Vierlinghstraat 49A 12 | 4251 LC Werkendam +31 (0)183 50 98 93 | info@oso-bv.nl | www.oso-bv.nl Partner in afbouw, technisch onderhoud en scheepsreparatie MARBIA SHIPPING, BEDANKT VOOR HET GESTELDE VERTROUWEN. WIJ WENSEN MTS MONACO EN HAAR BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART. Koningsspil 1 4661TW Halsteren T +31 164 788 260 www.naval-barging.com

21 juni 2022 27 MINDER ALCOHOL OP DE MOEZEL Vanaf 1 juli 2023 mag geen enkel bemanningslid aan boord van binnenschepen op de Moezel tijdens zijn dienst nog meer dan 0,5 promille alcohol in het bloed hebben. Dit gold tot nu toe alleen voor de stuurman. De Monaco is een machtig schip (foto Johan de Witte) De Moezelcommissie heeft dit besloten tijdens haar plenaire vergadering in Luxemburg begin deze maand. Verder gaat het politiereglement voor de Moezelvaart vanaf juli 2023 verwijzen naar de ES-TRIN- en ES-RISstandaarden (Europese technische- en RIS-voorschriften). Dat moet de Moezelvaart veiliger en vlotter maken. Het politie reglement wordt hierdoor ook beter leesbaar en duidelijker. Verder besloot de Moezelcommissie de vaartrechten niet te verhogen. De maatregelen in verband met Covid-19 worden tot nader order gehandhaafd. Dit betekent dat de Moezelstaten bij een sterke toename van het aantal coronainfecties de passagiers- en pleziervaart mogen stilleggen en dat binnenschippers op sluizen geen persoonlijk contact met het bedieningspersoneel mogen hebben bij het betalen van de vaartrechten. De gedelegeerden kwamen samen onder leiding van de Franse commissievoorzitter, Philippe Voiry. (foto Moezelcommissie) Vervolg van pagina 25 Naast dat het interessant en sociaal is, kunnen we er indien nodig voor iemand zijn.” Of hij nog tijd voor hobby’s heeft? Met een lach: “Helaas geen tijd voor.” Ze stonden wel aan de Hoek toen het casco arriveerde. “Ja dat wilden we niet missen. We zijn ook enthousiast om als gezin te genieten.” Bianca vertelt wie het schip heeft betimmerd: “De firma Hoogendoorn uit Werkendam. Dat zijn vakmensen waar we uitstekend mee zijn overeengekomen. Zoals het hele schip is de uitvoering functioneel, alles aanwezig, niettemin is er ook ‘eenvoud en duurzaamheid’ ingetimmerd.” De open dag was op 17 juni. Bianca doopte het schip. “Een bescheiden feestje.” De Monaco gaat varen voor NAVAL Inland Navigation Antwerpen. Aan mts Monaco leverden o.a. vlootschouw.nl/monaco RensenDriessen Shipbuilding B.V. Ontwerp, bouw en levering casco Den Breejen Shipyard Afbouwwerf ADS van STIGT 2x Masson Marine keerkoppeling type MM W7200 reductie 4,925:1 Inclusief: Centa elastische koppeling, elektrische bediening en PTO t.b.v. stuurwerk Alphatron Marine B.V. Compleet nautisch pakket Beerens Handelsonderneming B.V. Voorsierradarmast type Jumbo, achtersierradarmast type Compromis, alu geuzenmast type Marbella, alu heklichtbeugel type Antares, stuurhuistrap met verstelbare treden, wentelroeftrap met alu leuningen, RVS rechte tankdek­roeftrappen met leuningen, Davit WLL 300 kg incl. CE­keur, stel alu boordlichtvleugels in D­model en diverse RVS uitlaten Dankbaar en trots Beka Constructiebedrijf B.V. Machinekamer vloeren voor en achterschip Damen Marine Components Besturingssysteem: type HP7000 Stuurmachine: type Van der Velden® 4DWKK Roeren: 2x 2 sets (4 stuks) type Van der Velden® XR Straalbuis: 2 stuks type Optima Dijvler B.V. Boegankerlieren, achterankerlier, ankers, ankerdamkettingen en ankerdraad EMS Group B.V. Complete E­installatie EPS European Pump Services B.V. Zes stuks EPS/Bornemann ladingpompen met elke een capaciteit van 280m3/uur. Door toepassing van speciale as­afdichtingen zijn de pompen zowel toepasbaar voor lichte chemicaliën als voor koolwaterstoffen met een hogere viscositeit. De mechanical seals worden beschermd door een speciaal buffer vloeistof systeem dat ervoor zorgt dat de standtijd verlengd wordt en onderhoud tot een minimum kan worden beperkt. Naast de ladingpompen heeft EPS tevens de strippomp geleverd. Alle geleverde pompsystemen zijn voorzien van temperatuurbewaking en daarmee geschikt voor installatie in ATEX zone 1. Door toepassing van A­klasse materialen is een lange levensduur en hoge mate van bedrijfszekerheid van de door EPS geleverde pompsystemen gegarandeerd GeMa Services Complete conservering incl. levering verfpakket Heatmaster B.V. 3000 kW ladingverwarmingsinstallatie door middel van de thermische olie Dick Hoogendoorn (2e van links), verrichtte de opening samen met zijn vrouw Hanneke en hun zoons Corné en Stefan. (foto Tekst & Toebehoren) De opening van het nieuwe bedrijfspand van Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieurbouw trok veel publiek. Zowel op vrijdag 17 juni, toen het bedrijf in Werkendam genodigden ontving, als op zaterdag 18 juni, toen op de open dag alle andere belangstellenden welkom waren. Het was meteen ook de uitgestelde viering van het 60­jarig bestaan van het familiebedrijf. “We zijn ontzettend trots”, aldus directeur Dick Hoogendoorn in zijn speech. Al voegde hij eraan toe een dubbel gevoel te hebben. De nieuwbouw was immers nodig na een verwoestende brand op 2 mei 2021. Daarbij overleden drie medewerkers van een collegabedrijf, die in een van de appartementen op de bovenverdieping woonden. Vóór het pand staat een gedenkteken voor de slachtoffers. Dick Hoogendoorn bedankte alle mensen en bedrijven die hebben geholpen om binnen korte tijd de Hoogendoorn MBI BV Volledige betimmering achter woning & stuurhuis Kampers B.V. Stuurhuis incl. hefgeleidekokersysteem en aluminium bedieningshuis op tankdek KBC Antwerpen Haven Kattendijkdok – Oostkaai Antwerpen Financiering Liquid Control Trading Machinekamerpompen Naval Inland Navigation Bevrachting OMRU Scheepsramen Scheepsramen Oonincx Scheepsonderhoud B.V. Ontwerp en realisatie dekleidingsysteem W&O Europe Appendages voor de dekleidingsystemen en het ballastsysteem productie weer op gang te brengen en voor alle inspanningen om de nieuwbouw mogelijk te maken. “Het is ongelofelijk hoeveel steun we hebben gekregen.” PRIMEUR VOOR RPA 15 Met zijn 30 meter en circa 320 ton is de RPA 15 een flinke jongen. Maar de 820 tons Travelift van De Haas Rotterdam had er woensdag 8 juni geen enkele moeite mee om het patrouillevaartuig van Havenbedrijf Rotterdam droog te zetten. De RPA 15 ondergaat de komende weken een grondige onderhoudsbeurt bij de nieuwe werflocatie van De Haas Shipyards op het RDM-terrein. De Haas Rotterdam is een tweede locatie van De Haas Shipyards uit Maassluis. De nieuwe faciliteiten op Heijplaat liggen direct aan de Nieuwe Maas en zijn in hechte samenwerking met Havenbedrijf Rotterdam ontwikkeld. De Travelift 820 is de ster van De Haas Rotterdam. Daarmee kunnen schepen snel, behoedzaam en flexibel worden drooggezet. Bij de RPA 15 duurde het slechts een klein uurtje om veilig in de hijsbanden te belanden. De Travelift op RDM West kan schepen tot 80 meter lengte hijsen. De maximumcapaciteit is 820 ton. De insteekhaven is 15 meter breed en heeft een diepgang van 8,50 meter. (foto De Haas Shipyards)

Binnenvaartkrant