Views
4 months ago

2022-09

24 26 april

24 26 april 2022 ALUMINIUM EN RVS BEERENS BV Beatrixhaven 11 4251 NK, Werkendam John van Maastricht +31(0)6-30487516 of mail direct naar verkoop@beerensbv.nl /Beerensbvwerkendam /company/beerensbv WWW.BEERENSBV.NL • Kwaliteit • Leverbetrouwbaarheid • Full service GROOTHANDEL VOOR SCHEEPS- EN JACHTBENODIGDHEDEN E-mail: info@avamarine.nl / www.avamarine.nl SCHEEPSSLOPERIJ TREFFERS BV Nieuwbouw Constructiewerk Onderhoud “für alle Ihre Abwrackschiffe, Abwracktonnage und andere treibende Objekte.” +31(0) 23-5325211 . +31(0) 6-53187317 Barzahlung Hendrik Figeeweg 35, 2031 BJ Haarlem E-mail: treffers@hetnet.nl . Web: www.treffers-haarlem.com Dé verfspecialist voor de binnenvaart ✔ gratis snelle levering aan boord ✔ advies op maat ✔ grote voorraad +31 475 46 55 55 / +31 6 10 35 41 29 Bunkerhaven 5, 6051 LR Maasbracht info@scheepswerfmaasbracht.nl www.scheepswerfmaasbracht.nl Bespaar online op www.paintdeals.com Verdeler van 2021-12•PAINTDEALS-ad-132x92mm.indd 4 02/12/2021 17:48

26 april 2022 25 Olie- en brandstoffiltratie CONTACT: Marco van Boven - Telefoon: +31(0) 612 142 130 - E-mail: mvb.nl@cjc.dk Minder motorschades door schone en droge brandstof Ontwikkelingen op het gebied van brandstoffen volgen elkaar snel, vele worden gedreven om de belasting op het milieu te verlagen. Maar er zijn ook veel vragen zijn over de nieuwe brandstoffen, zoals toenemend bioaandeel (FAME) of gevoeligheid voor de veroudering. CC Jensen adviseert met een eenvoudige oplossing om te komen wat belangrijk is: Het realiseren en behouden van schone en droge brandstof die moderne motoren vereist. Brandstof behoeft continue aandacht, dit begint direct na het bunkeren om veroudering te voorkomen. Bacteriën hebben (condens-)water nodig om te overleven in brandstof en produceren een slijmvormige gel met mogelijke vervolgschades aan pompen of injectoren maar veroorzaken ook verstopte filters van de motor of corrosie in tanks. Waterdruppels in brandstof veroorzaken ook schades aan pompen en injectoren. Diesel met bio-toevoeging trekt meer water aan en is meer gevoelig voor veroudering. Echter gebruik van diesel met bio-aandeel hoeft geen probleem te zijn. Biociden als toevoeging kunnen de bacteriën doden, echter deze neemt niet de belangrijke oorzaak weg namelijk de watervervuiling. Gebruik van biociden is te voorkomen door continue het water uit de brandstof te verwijderen. Onze Filterseparator creëert een actieve circulatie in tanks zodat continue vuil en water uit brandstof wordt verwijderd. Schone en droge brandstof is hierdoor beschikbaar voor de motor. Het afgescheiden water wordt automatisch of handmatig afgetapt en geeft direct inzicht hoeveel water per tijdseenheid uit de brandstof is verwijderd. Wij staan voor u klaar om u te adviseren. SDK DIESEL SUPPORT DE SPECIALIST MET PASSIE VOOR CATERPILLAR MEER WETEN? 24/7 vakkundige en betrouwbare dienstverlening Omdat uw schip altijd door moet kunnen varen +31 (0) 183-745 694 info@sdkdieselsupport.nl www.sdkdieselsupport.nl NRF is a leading manufacturer and supplier of marine cooling solutions MARINE In 1959 NRF invented the boxcooler, when they were asked to find a simple solution in order to keep the engines of river boats, which were cooled with surface water, free of fouling. Due to the success of this product, more and more vessels changed over to this type of cooling. Today, we are positioned as a market leader in this field. We supply shell and tube coolers, plate heat exchangers, and fin/fan coolers all over the world. NRF is your partner of the total cooling solution.

Binnenvaartkrant