Views
4 months ago

2022-09

10 26 april

10 26 april 2022 dekkergroep.nl Neem jij de verantwoordelijkheid over het schip, haar bemanning en de lading? Wil jij daarnaast bijdragen aan onze visie: grondstof voor ontwikkeling? Kom dan bij ons werken als Schipper en/of Matroos! Wij zijn opzoek naar een enthousiasteling die zich actief betrokken voelt bij verschillende werkzaamheden. Schipper en/of Matroos Jij wordt blij om dienstverlenend en doelgericht te werken en de samenwerking en contact met je collega’s op het hoofdkantoor om het zand en grind op tijd te laden en te lossen. Jij bent secuur, goed in het structureren van de grote diversiteit aan werkzaamheden en je kunt je goed uitdrukken in de Nederlandse taal. Je streeft ernaar om ongevallen en calamiteiten te voorkomen. Dit worden o.a. jouw taken » Samen met jouw schipper/matroos draag jij zorg voor het veilig laden, vervoeren en lossen van de lading met daarbij alle voorkomende handelingen; » Zorgdragen voor (preventief) onderhoud van het schip. Herken jij jezelf? » Voor de functie van Schipper ben jij in het bezit van het Groot Vaarbewijs AB en Radarpatent (Rijnpatent tot Neuss is een pré); » Ervaring met beunschepen in de binnenvaart is een pré; » In bezit van rijbewijs B en eigen vervoer; » Enige kennis van MS Office; » De bereidheid om van maandag tot en met vrijdag van huis te zijn. COTRANS SCHEEPVAART BV Wie zijn wij eigenlijk? Cotrans Scheepvaart B.V. is onderdeel van Dekker Groep. Het bedrijf levert grondstoffen voor de bouw van huizen, wegen en dijken en heeft een eigen binnenvaartvloot. Dekker is met ruim 200 medewerkers actief in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Het hoofdkantoor staat in IJzendoorn. De corebusiness is natuur-inclusieve en duurzame zand- en grindwinning langs de rivieren. Ons bedrijf groeit hard, is volop in beweging en biedt je optimale ontwikkelingskansen! Dit bieden wij jou » Een uitstekend salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring; » Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 25 vakantiedagen op fulltime basis; » Reiskosten en reizenpremie; » Een informele werksfeer met gezellige uitjes zoals een zomerbarbecue en een gezellige kerstbijeenkomst. Enthousiast? Mail je sollicitatie naar: Jolanda van Faassen (HR Manager) pz@dekkergroep.nl. Heb je vragen over de functie? Bel gerust naar 06 – 53 73 71 13, Cees Anker (Walkapitein). Dekker. De nieuwe generatie grondstofwinners. ASPHATRANS S.A.R.L zoekt: 2 e KAPITEIN/STUURMAN met patent Stuwadoorsbedrijf A. Brussé en Zn en op- en overslagbedrijf, Nieuwe Waterweg Silo B.V. zijn betrouwbare partners voor het overslaan van bulk- en stukgoederen en het laden en lossen van kleine zeeschepen, coasters, lichters en vrachtwagens. Wij beschikken over zeven drijfkranen en drie duwboten. Deze drijvende krachten worden dagelijks ingezet in de havens van Rotterdam, Dordrecht en Moerdijk. WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR EEN STUWADOOR/SCHIPPER M/V OP FULLTIMEBASIS (40 UUR) MET ALS STANDPLAATS SCHIEDAM Dit ben jij: Je bent in het bezit van een schippersdiploma, een geldig rijbewijs en eigen vervoer. Daarnaast heb je ervaring in de binnenvaart. Je bent ondernemend, actief en bereid -indien nodig- in de avond en op zaterdag te werken. Je houdt van de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid in de uitvoering van je functie. Het besturen van de kranen, kun je bij ons on-the-job leren. Dit zijn wij: Een familiebedrijf met een open, no-nonsense aanpak en een goede reputatie. Wij bieden je goede arbeidsvoorwaarden waaronder een salaris/overwerkvergoedingen conform een eigen interne salarisregelingen, een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en een interne opleiding. En als je goed bij ons bedrijf, het team en de functie past, is er al snel zicht op een vast contract. Voor ons moderne tankmotorschip LAPRESTA hebben wij plaats voor een enthousiaste, verantwoordelijke teamspeler die ook enigszins technische kennis heeft, met computers om kan gaan, de Duitse, Engelse en of Nederlandse taal beheerst en goede contactuele eigenschappen heeft. Wij varen in een 14/14 systeem hoofdzakelijk in het Westerschelde gebied (Antwerpen-Vlissingen) en bij gelegenheid ook naar Rotterdam. Vanwege het vaargebied is kennis van de Engelse/Nederlandse taal een vereiste. Je komt onder zeer aantrekkelijke Luxemburgse condities te werken in een team wat al meedere jaren samen werkt. We hechten veel waarden aan veiligheid en het vertrouwen in elkaar evenals het behoud van de prettige werksfeer die er aan boord heerst. Als jij de gevraagde eigenschappen bezit voel je dan vrij om contact op te nemen met 1 van de volgende personen: Capt. H. Lorenz, +49 1703805139, hlorenz@reederei-jaegers.de of C. Sulejman, +35 246767743, claudia.sulejman@eurotank.sarl Geschikte kandidaten kunnen uitgenodigd worden om ook kennis te maken met de ploeg aan boord waar je mee komt te werken. Hopelijk tot snel! Voor een impressie van onze bedrijven kijk je op: https://www.brusse-zn.com https://www.nwsilo.nl Ben jij geïnteresseerd in deze functie, reageer dan snel en stuur een e-mail met een korte motivatie en je CV naar info@brusse-zn.com. Ook voor vragen over deze vacature kun je contact opnemen via bovenstaand e-mailadres.

26 april 2022 11 TB Shipyards levert sleephopperzuiger aan De Hoop Terneuzen Krakesandt is monsterlijk goed Donderdag 24 maart is bij Thecla Bodewes Shipyards in Kampen de ruim 105 meter lange Krakesandt gedoopt. Het is, na zusterschip Anchorage, de tweede sleephopperzuiger die de werf bouwde voor De Hoop Terneuzen. Na Pasen vertrok de Krakesandt naar Harlingen om te gaan proefvaren en proefbaggeren. Het schip versterkt vanaf eind mei de vloot van De Hoop Terneuzen. De Krakesandt is volledig in Nederland gebouwd. Het schip is net als de Anchorage ontworpen door Barkmeijer Shipyards (ook onderdeel van de Thecla Bodewes Ship yards groep) en gebouwd bij Thecla Bodewes Shipyards in Kampen. De Krakesandt is vernoemd naar een zandplaat uit de 14e eeuw voor de kust van Cadzand, legt De Hoop uit op zijn website. “Ook gaat het verhaal van een kraak, een onmetelijk groot zeemonster met het uiterlijk van een inktvis. Volgens oude zeemansverhalen leek dit monster op een zandplaat wanneer hij boven water uitstak. Vaak werd daar per ongeluk aangemeerd. De bemanning verdween dan met schip en al in de diepte.” KWALITEIT EN SERVICE AL MEER DAN 35 JAAR! UW AANSPREEKPUNT VOOR: ELEKTROTECHNIEK • SPUDPAAL INSTALLATIES Wij danken De Hoop Terneuzen voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen ms Krakesandt een goede en behouden vaart Wij leverden: 1 x telescoop spudpaal systeem met een uitsteeklengte van 19 meter www.leeuwestein-scheepsinstallaties.nl • T 078-6311477 Elektrische voortstuwing De TSHD (Trailing Suction Hopper Dredger) is uitgerust met een slim dieselelektrisch systeem, ontwikkeld in nauwe samenwerking tussen Thecla Bodewes Shipyards en D&A Electric. Dat reguleert de energievoorziening voor het varen, baggeren en lossen van het schip efficiënt. Naast een slim en stabiel powermanagement, zorgt het gebruik van de E-prop elektrische voortstuwing voor een verhoging van het schroefrendement tijdens baggeren, varen en manoeuvreren. Dat verbetert het energie- en brandstofverbruik en vermindert de uitstoot van het schip. De rompvorm is geoptimaliseerd voor varen met zowel geladen als onbeladen diepgang door middel van Computional Fluid Dynamics-calculaties. De sleephopperzuiger is – net als zusterschip Anchorage dat vorig jaar aan De Hoop Terneuzen werd opgeleverd – door toepassing van deze duurzame voortstuwingstechniek klaar voor de toekomst, aldus de werf uit Kampen. Noordzeezand De Krakesandt is 105,90 meter lang, 15,85 meter breed en heeft een diepgang van 6,94 meter. Aan boord is een ruime en comfortabele accommodatie voor veertien bemanningsleden. Het baggerschip is ontworpen en gebouwd om zand uit de Noordzee te winnen, dat als grondstof in de betonindustrie en de wegenen huizenbouw wordt toegepast. Het schip is uitgerust met twee grote open ruimen, de hoppers. Hiermee kunnen verschillende mengsels worden geladen. Deze hoppers worden op de Noordzee, circa 25 kilometer uit de kust, volgezogen met een zandpomp en een sleepkop die over de bodem sleept als een soort stofzuiger. Als de hopper vol zit, slaat men het zand uit het grote baggerschip over in binnenvaartschepen. Hiervoor is een speciale natlosinstallatie ontworpen en gebouwd. Om het zand uit de hoppers te krijgen wordt het Aan tshd KRAKESANDT leverden o.a. Thecla Bodewes Shipyards Afbouwwerf Alewijnse Alewijnse levert de complete elektrische installatie en automatisering, waaronder het ontwerp, de bouw, installatie en inbedrijfstelling van de switchboards, consoles en bijbehorende alarm, monitoring en controle systemen. Ook het ontwerp, de engineering, levering en inbedrijfstelling van de automatisering van het baggerproces, waaronder visualisatie, monitoring en proces controle, valt onder de verantwoordelijkheid van Alewijnse Corrosion & Water Control B.V. Bescherming tegen aangroei d.m.v. ICAF (Impressed Current Anti- Fouling) en Galvanische anodes D&A Electric B.V. 1 x Main drive network panel, 2 x D&A® Eprop® electric propulsion, 1 x bow thruster drive system, 1 x main dredge pump drive with step up transformer, 2 x unloading dredge pump drive, 2 x static converter for normal board net, Main propulsion electric motors, Bow thruster electric motor, Main alternators, Harbour- / shore transformer with auto switchover, Distributed dynamic Power zand ‘geweld’ ofwel vloeibaar gemaakt via drainagebuizen die in de bodem van het ruim liggen. Twee speciale, elektrisch aangedreven dubbelwandige zandpompen zuigen het drijfzand van onderuit het ruim op en pompen het via een hydraulisch manipuleerbare laadarm in het ruim van de naast het zeeschip afgemeerde binnenvaartschepen. Het opgezogen (drijf)zand is zo geconcentreerd dat er amper water vanuit het laadruim van het binnenvaartschip overboord gepompt hoeft te worden. Waterkanon Als het ruim bijna leeg is, staat er ook nog een manipuleerbaar waterkanon klaar om de laatste achtergebleven resten zand uit de hoeken los te spuiten zodat ook dat nog in het binnenschip geladen kan worden. Bijzonder is dat de laadarm de beweging van het binnenschip kan volgen. Hoewel tijdens het laden het binnenschip steeds dieper komt te liggen en de hopperzuiger steeds minder diep, hoeft de schipper zodoende niets te doen en kan de lading snel en efficiënt worden overgeslagen zodat de hopperzuiger de volgende reis kan beginnen zonder in de haven te zijn geweest. vlootschouw.nl/krakesandt Management System Leeuwestein Scheepsinstallaties B.V. 1 x telescoop spudpaal systeem met een uitsteeklengte van 19 meter Radio Holland Netherlands BV Een compleet navigatie en communicatiepakket met voornamelijk Furuno apparatuur, waaronder de Furuno Voyager, maar ook een Radio Holland Rivierradar en een Radio Zeeland rivier piloot Veth Propulsion 2 Veth Z-drives, type VZ-1800 (2100 kW / 1800 rpm) en 1 Veth Tunnel Thruster type VZ-700 met luchtinjectie Onze felicitaties gaan uit naar sleephopperzuiger KRAKESANDT! Foto: Thecla Bodewes

Binnenvaartkrant